Stagnace trhu s EV

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » pon 02. srp 2021 0:00:13

Zájem není jen z důvodu ceny, protože průměrná cena u nás kupovaných aut lidmi v bazarech je 200 tis. Kč a za to BEV nikdo nekoupí. Jakmile se objeví např. Citigo-e s rozumným nájezdem hlouběji pod 400 tis. je hned pryč.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Marek71 » pon 02. srp 2021 11:46:02

Samozřejmě, vždy je to o ceně. Citigo za 200 bych také koupil pro manželku :-) To nic nemění na tom, že o ojetá EV u nás prostě zájem není. Protože jako nové je to drahé, takže těžko se toho majitel bude zbavovat levno, to si radši nechá. A řešit to dotacemi na nové se mi nezdá jako dobrý nápad.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Lama » pon 02. srp 2021 12:03:18

On by zájem byl a hodně veliký, ale musela by být cena odpovídající ojetiny v požadovaném rozmezí 100 - 200 tis., průměr je asi 160 tis. To jsou ale ceny, za které se BEV v bazarech neprodávají.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Marek71 » pon 02. srp 2021 13:23:09

Není to tak dávno, co se tady řešil případ jednoho IOnu na prodej s tím, že majitel bude rád za cca 100 tisíc. Ale většina prodávajících jsou snilci a i za tyto staré modely pořád chtějí přes 200. Na druhou stranu, není divu, když nový stal 3/4 mega
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » pon 02. srp 2021 13:28:47

Lidi si to neumí a často ani nechtějí spočítat. Když někdo koupí Kodiaq za 1 mil. Kč a jezdí s tím denně 80 km, to si mohl koupit klidně Enyaq za 1.2 mil. a ušetřil by. Tedy ani není vůle, ona často není na cokoli v ČR, ale už jsme prostě takoví, ze zásady ničemu nevěříme.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Marek71 » pon 02. srp 2021 13:31:35

Kodiaq za mega bude na 95% vůz "fasovaný", nikoliv koupený za vlastní. Takže firemní politika. A tipuji, že firma počítat umí.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » pon 02. srp 2021 14:22:22

25% fyzických osob si kupuje auta za své, nicméně velkou část aut si kupují i menší firmy a to si často kupuje i majitel de facto pro sebe i když se to tváří jako firemní vůz (protože DPH). Mluvil jsem často s majiteli řady firem a ti teď nakupují auta typu X6 a X7 s velkými motory 4-5l, aby jim to co nejvíce vydrželo a věřte, že žádné výpočty nedělají, ani je to nezajímá, prostě BEV nechtějí už jen z principu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Lama » pon 02. srp 2021 15:52:55

Myslel jsem to tak, že lidé kupují bazarová auta a kupovali by i BEV, ale ta v bazarech nejsou. Tedy nejsou v odpovídající stejné ceně jako spalovací. Tedy že BEV bazarová jsou poměrově dražší než spalovací, oproti novým, kde je to už i 1:1.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod dracekvo » pon 02. srp 2021 15:58:23

Taky hlavně je třeba říci, že hodně rodin má druhé auto okolo 60 tis kč. Např pro poskakování po okolí, ale jezdí s ním i dálky, když je třeba dražší auto v servisu, nebo prostě potřebují jet někam po práci.
Tyto nejlevnějí elektromobily jsou odkázani na dojezd okolo 100 km (v zimě ještě méně) a navíc už jsou 10 let staré a je otázka, kdy začně baterie vykazovat vyšší míru degradace (není lineární, ale ke konci se zrychluje).
Takže když stojí před rozhodnutím dát za auto 60 tis a jezdit bez omezení, nebo dát za auto 200 tis s kterým můžu jezdit jen kolem komína?
Navíc neexistuje téměř žádný garážnický servis. Takže jakákoliv závada jsou desetitisíce v autorizáku.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » pon 02. srp 2021 18:23:12

Asi to chce čas, lidé se teď pomalu dostávají k tomu že ta baterie úplně špatná není v PHEV a za 10 let začnou přemýšlet, že by vynechali v PHEV ten spalovací motor :) Tedy jak ta slavná komise psala, že v roce 2035 v ČR bude jezdit 250-500 tis. BEV, tak já si myslím, že 50 tis. BEV bude úspěch 8-)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Radovan » úte 03. srp 2021 10:23:34

Ono je sice na ulicích vidět kde co, ale většinou jsou to staré šunky. I ty honosná stará auta si kupují většinou koumáci, co si je opravují sami, nebo naopak hlupáci, kteří při první závadě zjistí, že je v ceně pořízení vozu. U elektrik je cena dána množstvím a pořizovací cenou. Koumáci kupují klidně elektriky s dojezdem 80-100 km z let 1995-2005. Hlupáci nic. My se starými BEV (Peugeot Ion, uveden do provozu 4/2014 97 tis. km, ale dle servisky naskladněn na autosalon 9/2012) začínáme řešit sem tam závadu po dlouhých letech klidu. Na garančky jezdím jen kvůli svolávačkám a STK při jednom. První závada za ty roky - upadlé silentbloky čerpadla klimatizace. Autorizák chce 2 tisíce za 1 ze 2 komplet držáků, silentblok zvlášť neprodává. Tak jsme našli na internetu, kdo je má a samozřejmě 1 ze 4 vyjde na +-50 kaček. Tak se z nás začnou asi stávat koumáci.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Marek71 » čtv 05. srp 2021 19:17:57

Josef píše:25% fyzických osob si kupuje auta za své...


Ano, to je průměr napříč značkami, platí to pro celý trh nových aut. U značek jako Dacie nebo Hyundai je ten pomer fyzických osob vyšší, u koncernu je to zase nižší. A zvlášť u dražších modelů jako je třeba Kodiaq za mega, tam bude poměr firemních prodejů nějak tak, jak jsem psal. A když mají firmy slušné slevy, tak si to rychle spočítají a Enyaq bude ze hry. Zajímavé to bude, až Škodovka nabídne slevy firmám, stejně zajímavé jako u spalovacích aut
E-Ryc
Příspěvky: 207
Registrován: ned 24. led 2016 20:25:48

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod E-Ryc » pát 06. srp 2021 8:50:07

U velkych korporatu do rozhodovani muze vstoupit potreba (nebo spis nutnost, stejne jak u "diversity and inclusion") vypadat "jeste zelenejsi", to muze nakupy EV vyhnat nahoru.
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Marek71 » pát 06. srp 2021 12:44:18

Ano, to je pravda a jako píklad Moneta banka, ti už nějakou dobu nakupují eGolfy.
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod nokia9500 » pát 06. srp 2021 22:55:36

Josef píše:Asi to chce čas, lidé se teď pomalu dostávají k tomu že ta baterie úplně špatná není v PHEV a za 10 let začnou přemýšlet, že by vynechali v PHEV ten spalovací motor :) Tedy jak ta slavná komise psala, že v roce 2035 v ČR bude jezdit 250-500 tis. BEV, tak já si myslím, že 50 tis. BEV bude úspěch 8-)


teď s vámi souhlasím, ja si taky tipnu ... v roce 2030 to vidím u nás v ČR na 50-100t BEV a vic fakt ne :roll: jsme národ vrtačů kolen a celkově antiEV a taky dost lidi je tzv. hodně přizdi :(
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod dracekvo » úte 10. srp 2021 16:06:24

Podle mě nejde ani tak o to, že jsme národ vrtačů kolen.
Ale o to. Jak dlouho například na nového golfa vydělává průměrný němec a jak dlouho průměrný čech.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Marek71 » úte 10. srp 2021 18:06:16

Přesně tak... pokud by se spočítalo, jakou průměrnou cenu má nové kupované auto fyzickou osobou v ČR a v DE vzhledem k průměrnému platu v ČR a v DE, tak bychom možná zjistili (a možná ne, nevím), že větší kolenovrt je ten Němec :-)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » pát 04. bře 2022 8:14:44

Ty prodeje v ČR jsou zoufalé, když se bavím s lidimi, tak v nich tlak na zrušení spalovacích motorů vyvolává odpor k BEV a je to vidět i na žebříčku prodeje v letošním roce u nás. Tesla propadává stále hlouběji.

1. Škoda - 215
2. Hyundai - 39
3. Mercedes - 32
4. BMW - 25
5. Kia - 24
6. Audi - 20
7. Tesla - 19
8. Peugeot - 13

Podobné vtípky špatnými kalkulacemi vyvolávají neoprávněný smích u drtivé většiny lidí, jak sami vídíte níže, neskutečná manipulace s čísly a to nepočítám to, že na cestách rozumný člověk nabíjí na Ionity kartou za 8,50 Kč nikoliv za 20 Kč.
Přílohy
WhatsApp Image 2022-03-03 at 13.32.35.jpeg
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Radovan » pát 04. bře 2022 12:14:37

Ropná lobby jede. A prosím nechtít po Čechovi přemýšlet. Pokud už má čím tak to hodně bolí.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
rob.brno
Příspěvky: 55
Registrován: úte 15. pro 2015 17:35:57

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod rob.brno » sob 05. bře 2022 16:48:39

Radovan píše:Ropná lobby jede. A prosím nechtít po Čechovi přemýšlet. Pokud už má čím tak to hodně bolí.

Však všeho dočasu, dalším impulzem pro spoustu lidí bude zdražování paliva díky rusákům. Až půjde litr přes 50kč(3,5kč na km u osobáku) bude hodně zvýšený zájem o elektroauta :-)