Stagnace trhu s EV
Moderátor: Josef
Re: Stagnace trhu s EV
Zájem není jen z důvodu ceny, protože průměrná cena u nás kupovaných aut lidmi v bazarech je 200 tis. Kč a za to BEV nikdo nekoupí. Jakmile se objeví např. Citigo-e s rozumným nájezdem hlouběji pod 400 tis. je hned pryč.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Stagnace trhu s EV
Samozřejmě, vždy je to o ceně. Citigo za 200 bych také koupil pro manželku To nic nemění na tom, že o ojetá EV u nás prostě zájem není. Protože jako nové je to drahé, takže těžko se toho majitel bude zbavovat levno, to si radši nechá. A řešit to dotacemi na nové se mi nezdá jako dobrý nápad.
Re: Stagnace trhu s EV
On by zájem byl a hodně veliký, ale musela by být cena odpovídající ojetiny v požadovaném rozmezí 100 - 200 tis., průměr je asi 160 tis. To jsou ale ceny, za které se BEV v bazarech neprodávají.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Stagnace trhu s EV
Není to tak dávno, co se tady řešil případ jednoho IOnu na prodej s tím, že majitel bude rád za cca 100 tisíc. Ale většina prodávajících jsou snilci a i za tyto staré modely pořád chtějí přes 200. Na druhou stranu, není divu, když nový stal 3/4 mega
Re: Stagnace trhu s EV
Lidi si to neumí a často ani nechtějí spočítat. Když někdo koupí Kodiaq za 1 mil. Kč a jezdí s tím denně 80 km, to si mohl koupit klidně Enyaq za 1.2 mil. a ušetřil by. Tedy ani není vůle, ona často není na cokoli v ČR, ale už jsme prostě takoví, ze zásady ničemu nevěříme.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Stagnace trhu s EV
Kodiaq za mega bude na 95% vůz "fasovaný", nikoliv koupený za vlastní. Takže firemní politika. A tipuji, že firma počítat umí.
Re: Stagnace trhu s EV
25% fyzických osob si kupuje auta za své, nicméně velkou část aut si kupují i menší firmy a to si často kupuje i majitel de facto pro sebe i když se to tváří jako firemní vůz (protože DPH). Mluvil jsem často s majiteli řady firem a ti teď nakupují auta typu X6 a X7 s velkými motory 4-5l, aby jim to co nejvíce vydrželo a věřte, že žádné výpočty nedělají, ani je to nezajímá, prostě BEV nechtějí už jen z principu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Stagnace trhu s EV
Myslel jsem to tak, že lidé kupují bazarová auta a kupovali by i BEV, ale ta v bazarech nejsou. Tedy nejsou v odpovídající stejné ceně jako spalovací. Tedy že BEV bazarová jsou poměrově dražší než spalovací, oproti novým, kde je to už i 1:1.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Stagnace trhu s EV
Taky hlavně je třeba říci, že hodně rodin má druhé auto okolo 60 tis kč. Např pro poskakování po okolí, ale jezdí s ním i dálky, když je třeba dražší auto v servisu, nebo prostě potřebují jet někam po práci.
Tyto nejlevnějí elektromobily jsou odkázani na dojezd okolo 100 km (v zimě ještě méně) a navíc už jsou 10 let staré a je otázka, kdy začně baterie vykazovat vyšší míru degradace (není lineární, ale ke konci se zrychluje).
Takže když stojí před rozhodnutím dát za auto 60 tis a jezdit bez omezení, nebo dát za auto 200 tis s kterým můžu jezdit jen kolem komína?
Navíc neexistuje téměř žádný garážnický servis. Takže jakákoliv závada jsou desetitisíce v autorizáku.
Tyto nejlevnějí elektromobily jsou odkázani na dojezd okolo 100 km (v zimě ještě méně) a navíc už jsou 10 let staré a je otázka, kdy začně baterie vykazovat vyšší míru degradace (není lineární, ale ke konci se zrychluje).
Takže když stojí před rozhodnutím dát za auto 60 tis a jezdit bez omezení, nebo dát za auto 200 tis s kterým můžu jezdit jen kolem komína?
Navíc neexistuje téměř žádný garážnický servis. Takže jakákoliv závada jsou desetitisíce v autorizáku.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Stagnace trhu s EV
Asi to chce čas, lidé se teď pomalu dostávají k tomu že ta baterie úplně špatná není v PHEV a za 10 let začnou přemýšlet, že by vynechali v PHEV ten spalovací motor Tedy jak ta slavná komise psala, že v roce 2035 v ČR bude jezdit 250-500 tis. BEV, tak já si myslím, že 50 tis. BEV bude úspěch
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Radovan
- Příspěvky: 1168
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stagnace trhu s EV
Ono je sice na ulicích vidět kde co, ale většinou jsou to staré šunky. I ty honosná stará auta si kupují většinou koumáci, co si je opravují sami, nebo naopak hlupáci, kteří při první závadě zjistí, že je v ceně pořízení vozu. U elektrik je cena dána množstvím a pořizovací cenou. Koumáci kupují klidně elektriky s dojezdem 80-100 km z let 1995-2005. Hlupáci nic. My se starými BEV (Peugeot Ion, uveden do provozu 4/2014 97 tis. km, ale dle servisky naskladněn na autosalon 9/2012) začínáme řešit sem tam závadu po dlouhých letech klidu. Na garančky jezdím jen kvůli svolávačkám a STK při jednom. První závada za ty roky - upadlé silentbloky čerpadla klimatizace. Autorizák chce 2 tisíce za 1 ze 2 komplet držáků, silentblok zvlášť neprodává. Tak jsme našli na internetu, kdo je má a samozřejmě 1 ze 4 vyjde na +-50 kaček. Tak se z nás začnou asi stávat koumáci.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Stagnace trhu s EV
Josef píše:25% fyzických osob si kupuje auta za své...
Ano, to je průměr napříč značkami, platí to pro celý trh nových aut. U značek jako Dacie nebo Hyundai je ten pomer fyzických osob vyšší, u koncernu je to zase nižší. A zvlášť u dražších modelů jako je třeba Kodiaq za mega, tam bude poměr firemních prodejů nějak tak, jak jsem psal. A když mají firmy slušné slevy, tak si to rychle spočítají a Enyaq bude ze hry. Zajímavé to bude, až Škodovka nabídne slevy firmám, stejně zajímavé jako u spalovacích aut
Re: Stagnace trhu s EV
U velkych korporatu do rozhodovani muze vstoupit potreba (nebo spis nutnost, stejne jak u "diversity and inclusion") vypadat "jeste zelenejsi", to muze nakupy EV vyhnat nahoru.
Re: Stagnace trhu s EV
Ano, to je pravda a jako píklad Moneta banka, ti už nějakou dobu nakupují eGolfy.
Re: Stagnace trhu s EV
Josef píše:Asi to chce čas, lidé se teď pomalu dostávají k tomu že ta baterie úplně špatná není v PHEV a za 10 let začnou přemýšlet, že by vynechali v PHEV ten spalovací motor Tedy jak ta slavná komise psala, že v roce 2035 v ČR bude jezdit 250-500 tis. BEV, tak já si myslím, že 50 tis. BEV bude úspěch
teď s vámi souhlasím, ja si taky tipnu ... v roce 2030 to vidím u nás v ČR na 50-100t BEV a vic fakt ne jsme národ vrtačů kolen a celkově antiEV a taky dost lidi je tzv. hodně přizdi
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Re: Stagnace trhu s EV
Podle mě nejde ani tak o to, že jsme národ vrtačů kolen.
Ale o to. Jak dlouho například na nového golfa vydělává průměrný němec a jak dlouho průměrný čech.
Ale o to. Jak dlouho například na nového golfa vydělává průměrný němec a jak dlouho průměrný čech.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Stagnace trhu s EV
Přesně tak... pokud by se spočítalo, jakou průměrnou cenu má nové kupované auto fyzickou osobou v ČR a v DE vzhledem k průměrnému platu v ČR a v DE, tak bychom možná zjistili (a možná ne, nevím), že větší kolenovrt je ten Němec
Re: Stagnace trhu s EV
Ty prodeje v ČR jsou zoufalé, když se bavím s lidimi, tak v nich tlak na zrušení spalovacích motorů vyvolává odpor k BEV a je to vidět i na žebříčku prodeje v letošním roce u nás. Tesla propadává stále hlouběji.
1. Škoda - 215
2. Hyundai - 39
3. Mercedes - 32
4. BMW - 25
5. Kia - 24
6. Audi - 20
7. Tesla - 19
8. Peugeot - 13
Podobné vtípky špatnými kalkulacemi vyvolávají neoprávněný smích u drtivé většiny lidí, jak sami vídíte níže, neskutečná manipulace s čísly a to nepočítám to, že na cestách rozumný člověk nabíjí na Ionity kartou za 8,50 Kč nikoliv za 20 Kč.
1. Škoda - 215
2. Hyundai - 39
3. Mercedes - 32
4. BMW - 25
5. Kia - 24
6. Audi - 20
7. Tesla - 19
8. Peugeot - 13
Podobné vtípky špatnými kalkulacemi vyvolávají neoprávněný smích u drtivé většiny lidí, jak sami vídíte níže, neskutečná manipulace s čísly a to nepočítám to, že na cestách rozumný člověk nabíjí na Ionity kartou za 8,50 Kč nikoliv za 20 Kč.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Radovan
- Příspěvky: 1168
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stagnace trhu s EV
Ropná lobby jede. A prosím nechtít po Čechovi přemýšlet. Pokud už má čím tak to hodně bolí.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Stagnace trhu s EV
Radovan píše:Ropná lobby jede. A prosím nechtít po Čechovi přemýšlet. Pokud už má čím tak to hodně bolí.
Však všeho dočasu, dalším impulzem pro spoustu lidí bude zdražování paliva díky rusákům. Až půjde litr přes 50kč(3,5kč na km u osobáku) bude hodně zvýšený zájem o elektroauta