Stagnace trhu s EV

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Lama » úte 02. úno 2021 15:22:02

Apofis74 píše:
Lama píše:A kolik byl nákup, 750...?


někde jste viděl konu v nákupu za 750... ?? ;)

Ano, červenou 2018. Někdo zde z fóra ji kupoval, myslel jsem, ze Vy ;)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Lama » úte 02. úno 2021 15:33:48

Marek71: Benefity jsou pouze při koupi nového pro fyzickou osobu. Chtěl jsem ponížit cenu o předražené dárečky, ale to nelze, jsou to dárky z centrály.
Jde o to, že předváděčky jsou většinou už registrovány na Hyundai, takže jste pak druhý majitel bez dárečků. Něco se ale nechá domluvit pro vážné zájemce i s nějakým dárečkem a můžete mít i předváděčku bez nájezdu dle vaší konfigurace a včetně financování i pojištění. Ještě lépe pak pro VIP klienty...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Apofis74
Příspěvky: 169
Registrován: ned 30. srp 2020 20:14:13

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Apofis74 » úte 02. úno 2021 17:27:00

Lama píše:
Apofis74 píše:
Lama píše:A kolik byl nákup, 750...?


někde jste viděl konu v nákupu za 750... ?? ;)

Ano, červenou 2018. Někdo zde z fóra ji kupoval, myslel jsem, ze Vy ;)


Nene. Nejsem to já. Taky si myslím že by to za tu cenu nebyl ultimate. Moje pořizovací byla o hodně více
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod e-LUKY » úte 02. úno 2021 19:24:06

Nene. Nejsem to já. Taky si myslím že by to za tu cenu nebyl ultimate. Moje pořizovací byla o hodně více[/quote]

Tak novou za 750tisíc se dá sehnat ale je to SMART+ Range Packet.
Má 150kW motor a 64kWh baterii, viz konfigurace.
Bude to ale starší (letošní) verze ale z Nošovic.

To příslušenství dostane jen fyzická osoba ne podnikatel !
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Marek71 » úte 02. úno 2021 20:05:06

Kde ty ceny berete? Podle konfigurátoru je cena za verzi Smart plus paket Range s baterkou 64 kWh a motorem 150 kW přes milion. A Czech edition od 1,15 mil.

Nebo myslíte ceny bez DPH?
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Lama » úte 02. úno 2021 21:58:55

Marek71 píše:Kde ty ceny berete?

Prostě máme kontakty... 8-)
Hele Marku, vy si přeci můžete koupit BEV v Německu s dotací, nebo snad ne?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Marek71 » úte 02. úno 2021 22:17:12

S tou koupí v DE nevím, nepátral jsem po tom. Nevím jestli stačí přechodný pobyt. A pak, jak by to bylo, kdyby to auto bylo provozováno převážně v ČR.

Tak na ty kontakty si vzpomenu, pokud se někdy rozhodnu pro EV. Ale dobrá cena je vždy motivací :-)
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod e-LUKY » úte 02. úno 2021 22:28:36

Marek71 píše:Kde ty ceny berete? Podle konfigurátoru je cena za verzi Smart plus paket Range s baterkou 64 kWh a motorem 150 kW přes milion. A Czech edition od 1,15 mil.

Nebo myslíte ceny bez DPH?


**
Ne, myslím ceny za které to můžeš přese mne mít.
S DPH.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Lama » stř 03. úno 2021 9:23:10

Marek71: Ono se snad nesmí jezdit s německými SPZ v Česku? :)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Marek71 » stř 03. úno 2021 12:05:56

Může, jasně :-) Ale také platit německé pojistné... ale až tam zas pojedu, zkusím si to zjistit. Co jsem ale koukal na ceník, tak v DE začíná cena na nějakých 41 tis. eur za verzi 64 kWh a to je v podstatě holý základ, spoustu věcí je potřeba dokoupit, nejsou tam stupně výbavy jako u nás. Záleží pak na výši dotace. Protože pokud se u nás sežene s nějakou slevou, plus dobré pojištění a financování...

Jo a koukal jsem, že v DE bych mohl nabíjet zdarma i na DC, třeba u Aldi. Zrovna jedna taková stanice je v půlce cesty, u Norimberku :-) Otázka je obsazenost.

Ale asi se spíš přikláním k tomu, nechat EV až na dobu, kdy nebudu jezdit do DE.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Lama » stř 03. úno 2021 13:04:47

Když účtujete cestáky, tak není co řešit. ;)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Marek71 » stř 03. úno 2021 13:10:09

No právě, na ty cesty si zatím nechám klasiku.
Ale jak jsem teď doma a nikam daleko nejezdím, tak by se EV hodilo a nijak mě neomezovalo. A párkrát do roka delší výlet, dovolená, by taky nebyl problém. Samozřejmě, EV s rozumnou baterkou cca. jako je Kona 64.
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod dracekvo » stř 03. úno 2021 15:47:12

Kdyby byl elektromobil za rozumné peníze (do 300 tis) s dojezdem do 300 km v létě, tak se klidně zbavím spalováku a když bych chtěl jet na dovolenou, tak bych si prostě vzal auto v půjčovně.
Vyšlo by to levněji jak si celý rok držet ICE. Jenže s autem co má dojezt 100 km se bez spalováku neobejdu. Tak jednou za měsíc potřebuji jet dál a odmítám se zdržovat nabíjením.

Nezbejvá než čekat až kona spadne na nějakou podobnou cenu. I s degradovanou baterkou o 20% by mi furt stačila :)
Naposledy upravil(a) dracekvo dne stř 03. úno 2021 15:50:19, celkem upraveno 1 x.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Lama » stř 03. úno 2021 15:49:14

To by vám stačilo jedno PHEV 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod dracekvo » stř 03. úno 2021 15:51:45

To je moc technicky složitý a je tam potřeba údržba stejná jako u ICE.
U elektra mě baví právě ta bezůdržbovost. Prostě jen jezdím a jezdím a nestarám se.
Jo v létě vlastně budu muset vyměnit olej v převodovce. 0,7 litru. Práce na půl hodinky a pak další roky zase klid.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Lama » stř 03. úno 2021 16:26:37

Takto jsem také dříve uvažoval, když jsem zprvu chtěl OUTLENDRA_PHEV, ale pak si řekl, že dva systémy nee a koupil jsem MiEVa a dál držel FOCUSE_1.8TDCi. Držel jsem ho i když jsem pak měl IONIQa. Až když přišla, KONA, tak šel z domu a už mám jen BEV.
Co jsem jezdil s MiEVem, tak jsem Focuse za dva roky vytáhl přesně 3x a to jsem nemusel. Takže po dobu 4 let jsem co měsíc dobíjel 12V baterku, platil havarijku, měnil olej a jezdil na STK. Tato 4 letá záloha mi stála cca 40tis.Kč, což byla asi hodnota celého auta. Sloužilo více jako záloha, když někomu z blízkých nejelo auto...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Citigo e IV » stř 03. úno 2021 17:01:07

dracekvo píše:To je moc technicky složitý a je tam potřeba údržba stejná jako u ICE.
U elektra mě baví právě ta bezůdržbovost. Prostě jen jezdím a jezdím a nestarám se.
Jo v létě vlastně budu muset vyměnit olej v převodovce. 0,7 litru. Práce na půl hodinky a pak další roky zase klid.


Je otázka jestli potřebujete dvě auta, nebo jen jedno. Pokud potřebujete jen jedno, tak je rozhodně jednodušší udržovat jeden zánovní PHEV, než ojeté EV a ojetého spalováka současně + platit TK, Pov.ruč. atd. PHEV třeba u KIA co mám má udržbu vyšší jen ve výměně oleje každoročně v motoru, jinak to je naprosto stejné jak EV NIRO. A zase se nemusí měnit ta drahá kapalina v baterii. Když bych musel mít jen jedno auto, rozhodně PHEV je podle mě lepší volba. (půjčení spalováka na dovolenou by vyšlo dráže, než benzín do do PHEV musíme kupovat 2L/100 Km v průmeru včetně dlouhých cest)

Ale protože potřebujeme dvě auta, tak EV citigo a PHEV NIro není špatná volba, obě auta nestály dohomady víc jak Kona, nebo Niro EV. Podmínka je noční dobíjení a u PHEV to platí dvounásobně.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » stř 03. úno 2021 19:02:22

dracekvo : kdybych chtěl jezdit standardně v BEV a mi stačil dojezd např. 50 km denně, tak koupím 30 kWh BEV a jednou za měsíc na cestu 400 km si půjčím ICE. Do 200 km není to nabíjení takový opruz, jak to vypadá, samozřejmě těch 300-400 km už ano, zvláště s novými auty, které v zimě nabíjí pomalu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Citigo e IV » stř 03. úno 2021 21:41:15

Ono, ale pak nemá EV smysl, když s tím z poloviny budu jezdit po nabíjecích stanicích za stejný peníze jak s ICE a ještě promrhávat čas při nabíjení.
Jaký je EV s baterkou využitelnou 30 kWh nejlevnější asi Citigo a to je 500 tis. a jako hlavní a jediný auto je trochu malé. Pak už jedině dost jeté ZOE taky kolem 400-500 tis. to by asi šlo , ale za ty peníze?

Mě se třeba v EV jezdí dobře a klidně si za tu možnost 100-150 tis. oproti ICE připlatím a to už se pak auto vybírá jinak, ale auto s letním reálným dojezdem 300 Km není za za 300 tis. bohužel ani za 400 ani za 500

Schválně koukám na auto s tím že ZOE40 neudělá 300 Km aspoň podle ukazatelů dojezdu inzerovaných vozů, tak asi nejlevněší auto co udělá 300 Km v létě je za 650 tis. 50 tkový nový ZOE, nebo za 730 tis. s odřenýma ušima 40 tkový IONIQ.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » stř 03. úno 2021 22:52:05

Já mluvím o nájezdu 50 km s BEV 30 kWh. Je jasné, že ten kdo jezdí 300 km obden, tak si takové auto nekoupí.
Audi Q4 Sportback e-tron 50