Stagnace trhu s EV

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Lama » úte 03. kvě 2022 8:11:41

Dnes už to opravdu není jen kolem komínu 8-)
Přílohy
20210630_142918.jpg
20210630_142838.jpg
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod dracekvo » úte 03. kvě 2022 9:56:46

loping1 píše:tak samozřejmě máme svobodu a nikdo nikoho nenutí si EV kupovat


Nikdo nikoho nenutí? Tak co ty výhrůžky, že bude zákaz spalovacích motorů?

Josef, Lama: ale vynemáte auto za 200 tis. Dnešní ojetiny za rozumné peníze jsou opravu jen kolem komína. Ano, nechá se s tím jet dál. Ale nikoho normálního nebude bavit při delším cestování jezdit přískokama přes nabíječky.
To si raději koupí ovci v dechtu za ty peníze.
Já si elektro koupil ze zvědavosti právě na to ježdění kolem komína. Kdybych neměl hlavní auto na plyn, tak bych si elektro jako jediný vůz do rodiny v té ceně nikdy nekoupil. Protože prostě nemá na to zastat hlavní auto.
A taky nejsem klasický příklad mediánu, protože mám o něco vyšší příjem. Takže vyhodit 200 tis za hračku pro mě není až takový problém.
Kdežto pro medián je koupě vozu za 200 tis záležitost nad kterou musí delší dobu přemýšlet.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
loping1
Příspěvky: 46
Registrován: čtv 11. lis 2021 12:36:52

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod loping1 » úte 03. kvě 2022 10:52:13

Josef píše: např. nabíjení na DC 50 kW ČEZ mě stojí 5,50 Kč/kWh.


tyhle ceny už neplatí, ty tarify začátkem roku 2022 zrušily, teď je DC za 8kč, nebo to u nich máte jinak? :shock: :)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » úte 03. kvě 2022 11:02:53

Mám tuhle cenu díky kartě Kia Charge, jinak bych nabíjel bez paušálu podstatně dráže.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
loping1
Příspěvky: 46
Registrován: čtv 11. lis 2021 12:36:52

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod loping1 » úte 03. kvě 2022 11:08:37

dracekvo píše:
loping1 píše:tak samozřejmě máme svobodu a nikdo nikoho nenutí si EV kupovat


Nikdo nikoho nenutí? Tak co ty výhrůžky, že bude zákaz spalovacích motorů?
Kdybych neměl hlavní auto na plyn, tak bych si elektro jako jediný vůz do rodiny v té ceně nikdy nekoupil. Protože prostě nemá na to zastat hlavní auto.


Trh Vás bude vždy nutit něco koupit, ať už je to vnucené přirozeným vývojem, nebo politikou. Spalovák co plní emisní normu euro3 si už taky nikdo nekoupí a nebudí to až takové vášně, jako když se mluví o přechodu na BEV, který dává mnohem větší smysl, než nějaké emisní limity. Takže ať už chcete, nebo ne, pokud žijete ve společnosti lidí, tak budete vždy dělat nějaké rozhodnutí založené na společenském rozvoji. V tom jsme na tom všichni stejně.
Máte pravdu, za 200 tis. si dnes nekoupíte BEV, které zastane rodinné auto, ale například za 10 let, až budu prodávat e-niro, bude jeho cena třeba 350 tis. a baterie bude mít ještě pravděpodobně hodně před sebou a zkušenosti ukážou, že to bude fungovat. Takže všechno chce svůj čas. Dnes vám nikdo nenutí, že si musíte koupit BEV, můžete klidně jít do obchodu a vysolit 1,2 mega za Karoq, jestli vám to dává smysl. Za 10 let to bude dávat smysl možná už jen v rusku, protože, tam se věci evdentně mění hodně pomalu.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » úte 03. kvě 2022 11:11:57

dracekvo: já jsem za posledních 20 let neměl nikdy auto na běžné ježdění za 200 tisíc, takže to posuzuji ze svého pohledu, kdy posledních 20 let mám auto kolem 800-900 tis. bez DPH jedno zda spalovací či BEV. Jedinou výjimkou byla Kia Soul, stál 590 tis. Mě třeba baví, když už musím jet daleko každých 250 km zastavit a protáhnout se, odskočit na toaletu či kafe. Nejsem typ, co jede 1000 km v tahu a celá rodina čůrá do umělohmotného kanystru nebo do trávy u silnice. Každý má nějaké preference a chápu i lidi, co si kupují auta do 100 tis. Kč.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
loping1
Příspěvky: 46
Registrován: čtv 11. lis 2021 12:36:52

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod loping1 » úte 03. kvě 2022 11:12:58

Josef píše:Mám tuhle cenu díky kartě Kia Charge, jinak bych nabíjel bez paušálu podstatně dráže.


tak na to pozor, tam se ty ceny měnily od 1.4.2022. Nyní stojí DC na čez s touto kartou 13,90 Kč
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Lama » úte 03. kvě 2022 11:17:28

MiEVem, jsem jezdil 2 roky a stačil mi téměř na 100% všech jízd (dokonce jsem dal i 3x 900km Stuttgart). Bylo to auto, které mělo největší užitnou hodnotu. FOCUS mi stál 4 roky pod přístřeškem jako rezerva, co kdyby náhodou... Až když jsem vyměnil Ioniq za Konu, tak šel Focus z domu. Spalovák už bych nechtěl.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » úte 03. kvě 2022 11:38:28

loping1 píše:
tak na to pozor, tam se ty ceny měnily od 1.4.2022. Nyní stojí DC na čez s touto kartou 13,90 Kč


To je nějaký omyl ne? Na čip bez paušálu mám aktuální cenu v aplikaci 8,- Kč/kWh DC, bez registrace je cena 12 Kč/kWh. Kde jste vzal 13,90 Kč netuším....
Audi Q4 Sportback e-tron 50
loping1
Příspěvky: 46
Registrován: čtv 11. lis 2021 12:36:52

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod loping1 » úte 03. kvě 2022 11:51:54

Josef píše:
loping1 píše:
tak na to pozor, tam se ty ceny měnily od 1.4.2022. Nyní stojí DC na čez s touto kartou 13,90 Kč


To je nějaký omyl ne? Na čip bez paušálu mám aktuální cenu v aplikaci 8,- Kč/kWh DC, bez registrace je cena 12 Kč/kWh. Kde jste vzal 13,90 Kč netuším....


Mrkněte na to nové vlákno, sdílel jsem tam nový ceník Axigonu. Já mám tu kartu taky, ale už se s ní vyplatí nabíjet jen u PRE. Dražší než čez už je jen ionity.
Je teda pravda, že tyhle nabíjecí karty jsou taky specifikum EVček, můžete jezdit v pohodě 2 roky a nabíjet za určitou cenu, pak Vám to zdraží 3x a člověk si toho emailu ani nevšimne.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » úte 03. kvě 2022 20:04:36

Ta moje karta se správně jmenuje KIA EV Power Card. Těch 5,- Kč/kWh jsem platil u PRE nikoliv u ČEZ. Ten ceník mi dorazil pro tzv. Energokarta, jen se tedy jmenuje jinak. Samozřejmě podle toho ceníku je to nesmysl,, mám smlouvu na PRE, EON i ČEZ a ceny jsou nižší. Ještě existuje skutečně KIA Charge karta, která má poplatky ale vysoké. No uvidím podle cen za poslední nabíjení a pak si kartu nechám jako zálohu pro nějakou zahraniční cestu, kdybych náhodou jel někam ven. Porovnání nabíjení u ČEZ je tragické a vůbec nechápu, co to vymysleli, původní ceník Axigon je tady.

ČEZ: AC stanice 6 Kč
ČEZ DC stanice 8 Kč
ČEZ HPC stanice 10 Kč

Axigon AC stanice 11,10 Kč
Axigon DC stanice 13,90 Kč
Axigon HPC stanice 16,70 Kč

Tedy u PRE a EON je to celkem v pohodě, u ČEZ přes kartu nedává smysl nabíjet.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Mike
Příspěvky: 178
Registrován: čtv 20. pro 2018 18:22:46

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Mike » úte 03. kvě 2022 20:52:00

Axigon ma od 1.4. v nabidce dve karty.
Jedna je PRE kde je roaming na EON a zahranici. Jen pozor u EONu se krom ceny za kWh plati kazda minuta nabijeni a take lze pouzit za draho pro nabijenu u CEZu.
Druha karta od Axigonu je pouze pro CEZ a tam jsou ceny stejne jako pri pouziti chipu CEZu.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » stř 15. úno 2023 0:51:42

Josef píše:Těžko říci, většina tam byla inzerce profesionálních prodejců a jejich auta zmizela z prodeje. Včera jsem z 14 bazarových KIA BEV z předchozího týdne našel jen 4 bazarová, vše ostatní je KIA EV6, která není skladem :)


Koukám jak se to rychle otočilo, minulý rok nic nebylo k sehnání, teď je na výběr 1160 BEV jen na sauto (minulý rok cca 740) a ceny padly pěkně zase dolů.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod dracekvo » stř 15. úno 2023 7:35:30

Tak jsem se ze zvědavosti koukl na inzeráty.
Ceny možná spadli v dražším segmentu vozů. Ale v tom co sleduju já (tj. do 300 tis) mi příjde cena úplně stejná jako před 5 lety.
Takže je to spíš k pláči.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » stř 15. úno 2023 7:57:09

Třeba Kia Soul se minulý rok pohyboval kolem 400-450 tis. než úplně zmizel, BMW i3 450-500 tis. atd. Do 300 tis. BEV beru už jen jako na náhradní díly :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod dracekvo » stř 15. úno 2023 8:32:37

Jo. jednoho soula lehce nad 300 tis jsem tam zahlédl.

Jo přesně, ale přece jen dát 250 tis za soubor náhradních dílů je trošku extrém :-D
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Marek71 » stř 22. úno 2023 19:09:13

To je dost smutné, když za 300 není nic kloudneho. Spalovací auto se v té ceně sežene úplně v pohodě a je jich na výběr spousta. Až se toto znění i v EV, pak nastane i u nás rozvoj elektromobility.

Jako zajímavost, viděl jsem na sauto Enyaq 50 za 900 tis. A píšou, že původ ČR. Jsem myslel, že tady se ta nejmenší baterka ani nenabízela.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » stř 22. úno 2023 19:21:15

Už jsem dávno pochopil, že se to nikdy nezmění, solidní BEV budou vždy kolem 1 mil. Kč a výše a k této ceně se postupně dostanou i ICE auta, jak to vidíme dnes. Chudý lid bude kupovat jenom vyřazené krámy, bohužel stane se z nás "třetí" země a jak vidím v business oblasti, stále nás odsouvají výrobci dále na východ a dnes jsme opět součástí východního bloku a už prakticky nepatříme do západní Evropy.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Marek71 » úte 28. úno 2023 10:50:43

Co jsem teď poslední dobou koukal na sauto, tak zajímavý pokles nastal u e2008. Dva vozy z 800 na 700 tis v plné výbavě e-GT, jeden od AAA, druhý Top Drive. Ale je to už tuším 2020, i když jenom kolem 30 tis. km. Ale i tak se mi to zdá docela dost na skoro 3-letou ojetinu, vzhledem k ceně nového.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » úte 28. úno 2023 12:47:11

Původně jsem o e2008 uvažoval, ale dojezd je mizerný, AC nabíjení taky, nedivím se, že se toho někdo snaží zbavit.
Audi Q4 Sportback e-tron 50