Zdravím všechny,
chci se zeptat na vaše zkušenosti: mám barák, ale bez garáže, takže budu nabíjet venku, např. přes noc a bude pršet, sněžit, mrznout, atd. Hrozí něco? Jak to řešíte? Díkes
Vliv počasí při nabíjení
Moderátor: Josef
Re: Vliv počasí při nabíjení
pempak píše:Zdravím všechny,
chci se zeptat na vaše zkušenosti: mám barák, ale bez garáže, takže budu nabíjet venku, např. přes noc a bude pršet, sněžit, mrznout, atd. Hrozí něco? Jak to řešíte? Díkes
Lepší než garáž je přístřešek..., ten snad není problém na stání vybudovat.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
- Radovan
- Příspěvky: 1175
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vliv počasí při nabíjení
Přístřešek doporučuji, odmetání sněhu, škrábání ledu a další věci pak většinou nehrozí, plus je to ochrana proti kroupám. Jinak nabíjení venku problém není a nehrozí nic, co se úrazu elektrickým proudem týče. Jedině v zimě (promrzlá baterie) se nabíjení zpomalí a může trvat daleko déle, zvláště když se nechá vymrznout prázdná baterie a nabíjí se až později. Extrém - vyjedete baterku, necháte auto stát před domem na mrazu a pak si ráno dojedete na rychlonabíječku, tak ta může taky dodávat jen 10 kW výkon namísto 50. Než se baterka rozehřeje. Osobně vyzkoušeno.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Vliv počasí při nabíjení
Doma při AC nabíjení se Vám obecně rychlost nabíjení nikterak nezmění. Při nabíjení pod nulou (jedno zda v garáži nebo venku) se u IONIQa se Zimním paketem předehřívá baterie.
Jinak asi není vhodné nabíjet za prudkého deště... a bouřky obecně, tedy ani v garáži.
Jinak asi není vhodné nabíjet za prudkého deště... a bouřky obecně, tedy ani v garáži.
Naposledy upravil(a) Lama dne pon 07. zář 2020 16:31:38, celkem upraveno 1 x.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Vliv počasí při nabíjení
Mě se u Soulu nabíjení v zimě a v létě lišilo rapidně. Nabíjel jsem AC přesně příkonem 1.9 kWh, v létě ztráta 10% v zimě (nad nulou) ztráta 20%, čím to bylo netuším, předehřev baterie se zapíná až při -15°C.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Vliv počasí při nabíjení
A co se týče nabíjení, tak nejšetrnější k baterii je klasické (pomalé) z domácí zásuvky?
Re: Vliv počasí při nabíjení
Každý tvrdí něco trochu jiného, já nabíjím 2 kW příkonem několik let a spokojenost. 3f nabíjení 11 kW využiji jen na 22 kW veřejných nabíječkách. Každý to má jinak, někdo potřebuje rychlé nabíjení doma a i to je k baterii od cca 30 kWh šetrné.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Vliv počasí při nabíjení
pempak píše:A co se týče nabíjení, tak nejšetrnější k baterii je klasické (pomalé) z domácí zásuvky?
25:01 Dr. Kazda "Nabíjení kupodivu, když člověk nabíjí pomaleji, tak to pro tu baterku ... když to bude hodně hodně pomalé nabíjení, tak to pro tu baterii může být trošku horší, než to rychlejší."
25:35 E.Dad "aha. Je tam nějaký zlatý koeficient? U 30 kWh baterie jsou 2.3kW nabíjení ještě OK?"
25:50 Dr.Kazda "To souvisí od velikosti baterie. Když vezmu nabíjecí rychlost C, tak v okamžiku kdy nabíjím velmi malým C a to nabíjení trvá velmi dlouho, tak ty parazitní procesy mají trošku více času."
26:45 Dr.Kazda "V okamžiku kdy mám u tesly baterku třeba 100kWh, tak ty 2kW je už velmi velmi dlouhé nabíjení. A tam už dávám čas těm parazitním procesům, aby docházelo k degeneraci."
27:08 Dr. Kazda "V okamžiku kdy budete mít 28 nebo 30 kWh baterii a budete nabíjet 2kW, tak to si myslím ještě není problém. To bych řekl, že je ještě dobrý."
https://youtu.be/YsG9Btn9jII?t=1501
Re: Vliv počasí při nabíjení
Za běžného deště normálně nabíjím.Lama píše:Jinak asi není vhodné nabíjet za prudkého deště... a bouřky obecně, tedy ani v garáži.
Za prudkého deště nabíjím pouze pokud to jen opravdu nezbytně potřebuji.
Za bouřky vůz vždy odpojuji. Bouřka většinou za hodinu přeletí, a pak v nabíjení pokračuji. To riziko poničení vozu případným přepětím při blízkém úderu blesku mi za to nestojí.