Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Moderátor: Josef
Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Na fdrive.cz uveřejňují pravidelně testy aut na stejné trase dlouhé 62 km a z testů jednoznačně vyplynulo, že infotainmenty aut poměrně dost "lžou" o skutečné spotřebě, což je dáno tím, že neuvádí spotřebu např. chlazení či vytápění baterií, ztráty při nabíjení apod. Toto ale výrazně zkresluje skutečnou spotřebu aut, která by měla jednoznačně vycházet z měření, kolik do auta "přiteklo" celkové energie. Myslím, že tabulka vyvolá docela překvapení a ukáže skutečnost v plné nahotě skutečnost a co auta uvádí (zobrazuje řidiči). Ostatní spotřeby je potřeba brát s mírnou rezervou, protože autoři bohužel nebyli schopni zajistit podobné venkovní teploty během všech testů.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
myslím, že ide odve rôzne veci - spotrena pri jazde a efektívnosť nabíjania.
na inom fóre k tejto téme napísal o svojich skúsenostiach s rôznymi BEV že naj je nabíjanie malými prúdmi.
pretože nielen efektívnosť prevodu z ac na dc, ale aj spotreba obslužných funkcií - chladenie nabíjačky, ... spolu cca 500W! tie sa spotrebujú a premenia na teplo
na inom fóre k tejto téme napísal o svojich skúsenostiach s rôznymi BEV že naj je nabíjanie malými prúdmi.
pretože nielen efektívnosť prevodu z ac na dc, ale aj spotreba obslužných funkcií - chladenie nabíjačky, ... spolu cca 500W! tie sa spotrebujú a premenia na teplo
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Ovšem řidiče zajímá jenom jedna věc, kolik ho celkem stojí nabíjení a to se odvozuje od všech částí které v autě jsou. Pokud tedy auto hlásí, že jezdím za 15 kWh na 100 km a ve skutečnosti to je 21 kWh na 100 km, pak je ta spotřeba, které hlásí auto je jenom vlhký sen a nemá to nic společného s realitou.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
u BMW i3 je špetku zmatek není to verze 94 Ah, ale 120Ah
94Ah - město 19,99 teoretický dojezd 137 km,
120Ah - 190 km a tak dále
94Ah - město 19,99 teoretický dojezd 137 km,
120Ah - 190 km a tak dále
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
ano jsou, ale tam je chyba!
94Ah - využitelná kapacita baterie cca 27.2
120Ah - 37.9
takže při spotřebě ve městě 19.9 kw nemůže ve verzi 94Ah mít teoretický dojezd 190 km - tady něco opravude nesedí!!!
Jinak článek je nadepsán jako 94AH, ale všechny další parametry jsou v auta s 120Ah stačí se pozorně podívat na článek .....
94Ah - využitelná kapacita baterie cca 27.2
120Ah - 37.9
takže při spotřebě ve městě 19.9 kw nemůže ve verzi 94Ah mít teoretický dojezd 190 km - tady něco opravude nesedí!!!
Jinak článek je nadepsán jako 94AH, ale všechny další parametry jsou v auta s 120Ah stačí se pozorně podívat na článek .....
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Celou dobu testují 94 Ah verzi i ten dojezd na 67% baterie odpovídá té nižší verzi, ale v tabulce je pak tento nadpis: Technické parametry BMW i3 (2018) 42 kWh, tedy v nadpisu je chyba a v zimě testovali 94 Ah a následně pak asi verzi 120 Ah, ale můžeme se doptat autora jak to mysleli .
Nakonec to není podstatné, ty spotřeby budou prakticky stejné jak v 94 Ah tak ve 120 Ah (váhový rozdíl je asi 40 kg).
Tabulku jsem tedy opravil, ten nápis BMW i3s 94 Ah - test evidentně patří jen k tomu videu.
Nakonec to není podstatné, ty spotřeby budou prakticky stejné jak v 94 Ah tak ve 120 Ah (váhový rozdíl je asi 40 kg).
Tabulku jsem tedy opravil, ten nápis BMW i3s 94 Ah - test evidentně patří jen k tomu videu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
To jsou docela překvapivá čísla....zajímala by mě skutečná spotřena Hondy e. Všude jí kritizují, že se pohybuje mezi 18-20kWh/100km, ale pokud by to byla reálná spotřeba, tak to zase tak extra špatné není.
Honda e Advance
Fiat 500e 2013 (3.5 roku, 40t. km)
Fiat 500e 2013 (3.5 roku, 40t. km)
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Honda-e je úplně mimo, využitelná kapacita je 28.5 kWh a jak ve videu říká ElektroDad (14-tá minuta) tak se mu nepodařilo se dostat pod 19 kWh/100 km, což je tragedie. V létě dojezd 150 km, v zimě dojezd 110 Km (nemá tep. čerpadlo) Je to prostě stylovka pro barbínu po městě.
https://www.electrodad.cz/honda-e-podro ... o-dad-105/
https://www.electrodad.cz/honda-e-podro ... o-dad-105/
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Ono uvádět skutečnou spotřebu auto nemůže ani umět.
Jak by mohlo vědět, jakým způsobem po vyjetí baterie bude nabíjeno, aby mohlo ukazovat reálnou spotřebu ze zásuvky?
Nebo pokud by ukazovalo podle posledního nabíjení, tak bude stejně ukazovat nesmyslné hodnotu, protže příště ho dobiju jinak.
Účinnost nabíjení bude různá při různých teplotách a bude sakra rozdíl, jesti se auto bude nabíjet 1f 10A nebo 3f 16A. Případně ho někdo napojí na DC.
Kdo chce tuto hodnotu znát, tak ať si nechá namontovat podružný elektroměr za tisíc korun.
Jak by mohlo vědět, jakým způsobem po vyjetí baterie bude nabíjeno, aby mohlo ukazovat reálnou spotřebu ze zásuvky?
Nebo pokud by ukazovalo podle posledního nabíjení, tak bude stejně ukazovat nesmyslné hodnotu, protže příště ho dobiju jinak.
Účinnost nabíjení bude různá při různých teplotách a bude sakra rozdíl, jesti se auto bude nabíjet 1f 10A nebo 3f 16A. Případně ho někdo napojí na DC.
Kdo chce tuto hodnotu znát, tak ať si nechá namontovat podružný elektroměr za tisíc korun.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Naopak, auto by to mělo znát naprosto přesně, stačí změřit příkon proudovou sondou na přívodu do auta, což by stálo odhadem sto korun. To že to výrobce dělat nechce, je jasné, za prvé u vyrobených 100 tis. aut je to 10 mil. Kč navíc a takto spotřebu nikdo neměří a někteří výrobci to zcela záměrně ojebávají.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Josef píše:Naopak, auto by to mělo znát naprosto přesně, stačí změřit příkon proudovou sondou na přívodu do auta, což by stálo odhadem sto korun. To že to výrobce dělat nechce, je jasné, za prvé u vyrobených 100 tis. aut je to 10 mil. Kč navíc a takto spotřebu nikdo neměří a někteří výrobci to zcela záměrně ojebávají.
Jsem přesvědčen, že NIRO a KONA to měří na přívodu a započítávají ztrátu při nabíjení. Je to vidět v "kapličce" jakým příkonem je nabíjeno a musím říct, že když jsem zkoušel až do extrému pomalé nabíjení 500W, tak tomu odpovídá vypočítaná doba. Příklad - nabíjím 2KW a vypočtená doba nabíjení je 8:00 hod. Změním na 4kW a doba není 4:00, ale 3:30 hod. Prostě ztráta cca 400W je započítávána. Pro kontrolu mám i měření na wallboxu.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Niro má kupodivu i v testu celkem podobná čísla (narozdíl od některých výrobců). Já mám několikrát ověřeno, že ztráta při nabíjení 10A cestovní nabíječkou je kolem 15% a to měřeno včetně ztráty nabíječky samotné.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Josef píše:Ovšem řidiče zajímá jenom jedna věc, kolik ho celkem stojí nabíjení a to se odvozuje od všech částí které v autě jsou. Pokud tedy auto hlásí, že jezdím za 15 kWh na 100 km a ve skutečnosti to je 21 kWh na 100 km, pak je ta spotřeba, které hlásí auto je jenom vlhký sen a nemá to nic společného s realitou.
napíšem to isté, ale inak:
ak bude ten vodič franta nabíjať na rýchlonabíjačke (dc) v rozmedzí 40-70% kapacity, zaplatí relatívne najmenej (straty budú najnižšie).
ak bude ten vodič franta nabíjať z kuchyne 6A, bude spotreba na elektromere najvyššia v pomere k nabitiu (možná aj ne-nabitiu) trakčnej batérie. pretože straty budú maximálne.
takže BežnýFrantaUžívatel musí pozerať na to, s akou účinnosťou nabije a ďalej ako ekonomicky bude jazdiť!
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Mám k Tesle model 3 aplikaci SCAN MY TESLA a přes OBD beru data z auta. Auto naprosto přesně ukazuje kolik spotřebuje jízdou, kolik je nabíjení a kolik skutečně odebralo ze sítě jak AC, tak DC, jaká k tomu byla rekuperace a podobně.
Bohužel spotřebu ukazuje pouze z jízdy. Ztráty při nabíjení, při klimatizaci, topení atp sice zaznamenává, ale je vidět pouze přes aplikaci SCAN MY TESLA. Tam je také vidět celková a velmi přesná spotřeba včetně ztrát a vytápění a chlazení mimo jízdu.
Bohužel spotřebu ukazuje pouze z jízdy. Ztráty při nabíjení, při klimatizaci, topení atp sice zaznamenává, ale je vidět pouze přes aplikaci SCAN MY TESLA. Tam je také vidět celková a velmi přesná spotřeba včetně ztrát a vytápění a chlazení mimo jízdu.
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
dort píše:ano jsou, ale tam je chyba!
94Ah - využitelná kapacita baterie cca 27.2
120Ah - 37.9
takže při spotřebě ve městě 19.9 kw nemůže ve verzi 94Ah mít teoretický dojezd 190 km - tady něco opravude nesedí!!!
Jinak článek je nadepsán jako 94AH, ale všechny další parametry jsou v auta s 120Ah stačí se pozorně podívat na článek .....
Ehm...
120Ah ma pouzitelnou kapactu 39 kWh a jej kapacita je kolem 125Ah
Za poslednich 7 dni socMax min,max.avg,cur 38.760 kWh 39.300 kWh 39.061 kWh 38.940 kWh
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
i3 120Ah nemaje, zatím než mi možná "někdo" vymění baterii v rámci "start-up".....
použil jsem dostupné info https://ev-database.org/car/1145/BMW-i3-120-Ah
BTW i u 94Ah je v hidden menu kapacita okolo 29, oproti údaji z EV Database
použil jsem dostupné info https://ev-database.org/car/1145/BMW-i3-120-Ah
BTW i u 94Ah je v hidden menu kapacita okolo 29, oproti údaji z EV Database
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Využitelná kapacita bývá na začátku vyšší než je definováno výrobcem (taková ochrana proti větší degradaci), např. Kona i Niro mají využitelnou kolem 66 kWh oproti údaji 64 kWh.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
tak zrovna Fdrive.cz není vůbec věrohodný ze spotřeby jejich etronu si na FB dělají vsichni srandu
i3 jezdim třetím rokem a spotřebu 20 kWh/100 nemám ani v zimě s topením
je to snůška nesmyslných čísel se silným protežováním koncernových vozů
i3 jezdim třetím rokem a spotřebu 20 kWh/100 nemám ani v zimě s topením
je to snůška nesmyslných čísel se silným protežováním koncernových vozů
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Jak jsem psal, ty spotřeby jsou okrajová záležitost. To že někdo jezdí s i3 za 15 kWh/100 km a jiný za 24 kWh/100 km (viz spritmonitor.de) je věc běžná, tedy co mě na tom zajímalo je to, kolik přiteklo do auto a kolik auto vykázalo spotřebu.
Koncernový vůz tam nějak nemohu najít.
Koncernový vůz tam nějak nemohu najít.
Audi Q4 Sportback e-tron 50