Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Moderátor: Josef
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Tesla nadšenci jsou velmi citliví na jakékoli negativní zprávy o Tesle a tak se nikde moc nepíše o závadách apod. Pokud se někdo rozepíše, tak už ho to hodně naštve (jako výměna promáčknutého blatníku za 50 tis. Kč, výměna nápravy 45 tis. Kč apod., výměna předních tlumičů 70 tis. kč). Když už někdo přijde s tím, že Tesla udává spotřebu úplně mimo a je to z říše snů, tak dostane ban, nebo se ho snaží přesvědčit, že lže a nebo to neumí měřit (četl jsem i Bjornovi podobné věci). Když to někdo začne měřit, nikdo se s ním moc nebaví. Všimněte si, že skoro nenajde prakticky žádný test, který by ukazoval skutečnou spotřebu (účinnost nabíjení). Tady jeden je http://teslaliving.net/2014/07/07/measu ... fficiency/
Ještě něco z diskuze (Google translate):
Edmund's dělá dlouhodobou testovací jízdu Modelu 3. Zatím publikovali 2 měsíční zprávy / aktualizace. V první z těchto měsíčních zpráv uvedli jak naměřenou průměrnou účinnost od nabíječky ke kolům, tak zobrazenou průměrnou účinnost od baterie ke kolům (jak je zobrazeno na dotykové obrazovce).
Zde jsou výsledky:
Aktuální počítadlo kilometrů: 1 388 mil
Průměrná celoživotní spotřeba: 302 Wh / mi
Průměrný palubní měřič spotřeby: 251,7 Wh / mi
Měsíční aktualizace na leden 2018 - 2017 Dlouhodobý silniční test Tesla Model 3,
takže zaznamenali 83,3% účinnost nabíjení . (Nebo, pokud chcete, 20% režie nabíjení.)
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... cy.112857/
Ještě něco z diskuze (Google translate):
Edmund's dělá dlouhodobou testovací jízdu Modelu 3. Zatím publikovali 2 měsíční zprávy / aktualizace. V první z těchto měsíčních zpráv uvedli jak naměřenou průměrnou účinnost od nabíječky ke kolům, tak zobrazenou průměrnou účinnost od baterie ke kolům (jak je zobrazeno na dotykové obrazovce).
Zde jsou výsledky:
Aktuální počítadlo kilometrů: 1 388 mil
Průměrná celoživotní spotřeba: 302 Wh / mi
Průměrný palubní měřič spotřeby: 251,7 Wh / mi
Měsíční aktualizace na leden 2018 - 2017 Dlouhodobý silniční test Tesla Model 3,
takže zaznamenali 83,3% účinnost nabíjení . (Nebo, pokud chcete, 20% režie nabíjení.)
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... cy.112857/
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
tak to vezmeme obráceně, vaší optikou teda při 20% režii nabíjení, musim dostat do prázdné baterky na AC stojanu
cca 112 kWh energie (93.6 usable capacity + 20%)
až poleví mrazy hned pojedu vyzkoušet, ale tipuju že to nebude ani náhodou
cca 112 kWh energie (93.6 usable capacity + 20%)
až poleví mrazy hned pojedu vyzkoušet, ale tipuju že to nebude ani náhodou
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
To není moje optika, ale optika edmund.com serveru, já jejich výpočty nekontroloval, ale budu jim věřit
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
stejně tak můžete věřit autoforu kde neustále píšou že EV nikam nedojede a hoří
tyhle bláboly o účinnosti nabíjení Tesel prinesl první ADAC a bylo to několikrát odborně vyvráceno, dál k tomu nemám co dodat
tyhle bláboly o účinnosti nabíjení Tesel prinesl první ADAC a bylo to několikrát odborně vyvráceno, dál k tomu nemám co dodat
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Autoforum je jasně proti BEV, to víme všichni. To že každé, zdůrazňuji každé BEV má minimálně 10% ztráty zvláště při AC nabíjení víme také. Jestliže se ohřev baterií, což Tesla v zimě dělá pravidelně, neprojevují na spotřebě, tak je to zázrak hodný vysvěcení To že je rozdíl mezi ukazatelem na displeji a reálně odebranými kWh (potvrdil i fdrive.cz) a to až 20% potvrdil i jeden z uživatelů Tesla 3 na youtube kanálu ElektroDad. Klidně nic k tomu dál nedodávejte, o nic nepřijdeme.
Petr
Moje dlouhodobe zkusenost s TM3 rika, ze realne spotreba merena vne Tesly je o 20% vyssi nez to, co ukazuje jako prumernou spotrebu TM3 v infortainmentu na displeji. Ztraty pri nabijeni, zahrivani baterky, vyhrivani/chlazeni interieru mimo jizdu, sentry atd. - to jsou vsechno spotreby, ktere Tesla v aute neukazuje/nezapocitava.
Petr
Moje dlouhodobe zkusenost s TM3 rika, ze realne spotreba merena vne Tesly je o 20% vyssi nez to, co ukazuje jako prumernou spotrebu TM3 v infortainmentu na displeji. Ztraty pri nabijeni, zahrivani baterky, vyhrivani/chlazeni interieru mimo jizdu, sentry atd. - to jsou vsechno spotreby, ktere Tesla v aute neukazuje/nezapocitava.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
my jsme se bavili o účinnosti nabíjení a vy už utíkáte zase k něčemu jinému
každá Tesla ohřívá baterie jinak to víme také (extrem je TM3 2021 s LG baterkama) a když už citujete ne úplně seriózní Fdrive tak i tam uvádějí ztraty nabíjení u TMX do 10% a ne vašich 20 a vice
Tesla počítá všechno, ale jen pokud se točí kola ... nevim proč to tak mají, ale dá se s tím žít
každá Tesla ohřívá baterie jinak to víme také (extrem je TM3 2021 s LG baterkama) a když už citujete ne úplně seriózní Fdrive tak i tam uvádějí ztraty nabíjení u TMX do 10% a ne vašich 20 a vice
Tesla počítá všechno, ale jen pokud se točí kola ... nevim proč to tak mají, ale dá se s tím žít
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Neutíkám jinam, jak byste to chtěl porovnat jinak? Fdrive prostě nabije baterii a porovná po delší jízdě stav ukazatele dodané energie z baterie a stav dodané energie nabíječkou do auta. V případě 100% účinnosti nabíjení baterie (což nelze z fyzikáního hlediska), a správné evidence všech spotřeb energie auta se to bude shodovat, ale ono se to výrazně neshoduje. Jsme v tématu ohledně spotřeby auta, ne ohledně účinnosti nabíjení, které je jen jednou složkou, která spotřebu auta ovlivňuje.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
mám v plánu obě naše EV v brzké době vybit do nuly a pripojit na AC a nabit na 100% kolik to teda vezme ze stojanu celkem kWh ?
s i3 to zkusím už o tomto vikendu a dám vědět
s i3 to zkusím už o tomto vikendu a dám vědět
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Kolik TM3 vezme netuším. Když jsem nabíjel baterii v Kia Soul přes AC, nabil jsem 30 kWh a baterie měla cca 26 kWh.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Tady je nový test TMX spotřeby na dálnici, skutečnost a co ukazuje auto. Ten rozdíl není tak výrazný, pravda bylo relativně teplo (1°C).
Do Olomouce jsem dojel s 11 % baterie. Auto ukazovalo spotřebu 26,5 kWh/100 km, reálná však byla 28,1 kWh/100 km, podle nabíjení pak 29,7 kWh/100 km.
https://fdrive.cz/clanky/test-jaky-je-r ... me-to-6542
Do Olomouce jsem dojel s 11 % baterie. Auto ukazovalo spotřebu 26,5 kWh/100 km, reálná však byla 28,1 kWh/100 km, podle nabíjení pak 29,7 kWh/100 km.
https://fdrive.cz/clanky/test-jaky-je-r ... me-to-6542
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Tesla je na tom nejhůře s deklarovaným dojezdem oproti skutečnému
https://electrek.co/2021/02/10/tesla-ra ... ent-tests/
https://electrek.co/2021/02/10/tesla-ra ... ent-tests/
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
I z toho článku na Fdrive je jasně vidět, že se Tesle "ztrácí" kapacita. Tedy uváděná spotřeba je trochu podvod na uživatele (mimochodem stejný jako u Zoe apod.) a stačí si vzít kalkulačku. Auto vyjelo 87% kapacity (počátek 98%, konec 11%) a což je 93.7x0.87=81.5 kWh, ale auto ukazuje pouhých 73.2 kWh. Tedy reálná spotřeba na jedné trase je 29.5 kWh a nikoliv 26.5 kWh. A to mluvíme o relativně pěkném teplém zimním počasí 1-6°C, proti dnešním dnům, kde teplota dosahuje -15°C a nebavíme se ještě o ztrátách při nabíjení AC, kde palubní nabíječka dosahuje běžně minimálně kolem 8%, takže ti co nabíjí doma, mají spotřebu celkově o 19-20% vyšší než uvádí auto. Celková spotřeba el. energie pak na takové trase dobijenou doma je 32.7 kWh/100 km.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
tak jsem dneska zkusil měřit kolik se vejde do i3 ... na nabíjecí stanici PRE (AC sloupek s displejem) jsem přijel s 1% baterie a dojezdem 0 km co ukazovalo auto na displeji (míň už jsem se bál, u i3 je prý 0 fakt nula) teplota -4°
když jsem se vrátil k autu tak bylo nabito 95% a nabíjecí výkon byl 0.9-1.0 kW, bylo -7° nechtělo se mi čekat ještě další půl hodiny co ukazovala app do 100% a auto odpojil... nabíječka ukázala 17.69 kWh na nabitých 94% baterie (to je trojčlenkou 18.8 kWh do 100%
i3 v hidden menu ukazuje Bat. Kapa 16.4 kWh takže to znamená účinnost nabíjení stojan => baterie cca 14.8% že se ztratí
ještě bych to chtěl zkusit jednou na jaře při venkovních teplotách 15-20°
je to tak správně, nebo dělám ve výpočtu někde chybu ?
když jsem se vrátil k autu tak bylo nabito 95% a nabíjecí výkon byl 0.9-1.0 kW, bylo -7° nechtělo se mi čekat ještě další půl hodiny co ukazovala app do 100% a auto odpojil... nabíječka ukázala 17.69 kWh na nabitých 94% baterie (to je trojčlenkou 18.8 kWh do 100%
i3 v hidden menu ukazuje Bat. Kapa 16.4 kWh takže to znamená účinnost nabíjení stojan => baterie cca 14.8% že se ztratí
ještě bych to chtěl zkusit jednou na jaře při venkovních teplotách 15-20°
je to tak správně, nebo dělám ve výpočtu někde chybu ?
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Je to přibližně správně, ta ztráta odpovídá, v zimě zmizí trochu více, alespoň mě to dělalo, zda to bylo nějakým ohřevem nebo něčím jiným jsem nezjistil. Já nabíjím v současné době výkonem 2,4 kW. Ideální by bylo projet těch 95% baterie (nebo alespoň 90%) a porovnat spotřebu na displeji a těch nabitých 17,69 kWh. Pak budou započítány veškeré ztráty a budete vědět, že když auto ukazuje například 15,5 kWh spotřebu, je to ve skutečností 18 kWh nabitých ze sítě.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Já nabíjel Konu ve čtvrtek na MOL 50kW. Venkovní teplota -4,5 stupňů. Doba nabíjení 53min z 26% na 80%. Do baterky se dostalo 38kWh,
ze stojanu si to vzalo 43,1kWh. Celou dobu jsem měl nastartováno a zapnuté topení na 24 stupňů. Odhaduji, že topení a elektronika si vzaly ca. 2kWh.
Prvních 20 minut běžel ohřev baterky, který bere ca. 3kW, takže sebral 1kWh.
To znamená, že k nabití o 38kWh bylo zapotřebí ze stojanu dodat 40kWh.
Takže ztráta by byla někde kolem 5%....
ze stojanu si to vzalo 43,1kWh. Celou dobu jsem měl nastartováno a zapnuté topení na 24 stupňů. Odhaduji, že topení a elektronika si vzaly ca. 2kWh.
Prvních 20 minut běžel ohřev baterky, který bere ca. 3kW, takže sebral 1kWh.
To znamená, že k nabití o 38kWh bylo zapotřebí ze stojanu dodat 40kWh.
Takže ztráta by byla někde kolem 5%....
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
na DC je to méně no... nemusí se převádět z AC na DC
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
JarSou, to souhlasí. Ztráty na DC jsou 3 - 5 % (Bjorn počítal 5%).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Ještě me napadlo, jakou činnost má nabíjení obecně baterií, uvádí se více než 99.5%, zajímalo by mě, jaká je účinnost těch baterií LG nebo Sk Inovation v dlouhodobém horizontu. Každopádně tuhle věc asi můžeme z výpočtů vynechat.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Pozor, účinnost baterie není 99,5 ale 95 %.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Běžně baterie prý i 90%, ale u BEV tak je přes 99%, jinak by to samozřejmě bylo měřitelné, protože by někde ty kWh musely chybět.
Audi Q4 Sportback e-tron 50