Ahoj, mam druhy mesic E-NV200 a klady vynecham, problem je obecny proto pisi zde. Jsem zdeseny z dusledku ticheho chodu vozu, dokud jsem mel podhustene pneu tak aspon mlaskaly o beton, ale ted ani to. Jezdim hodne v ulickach a po velkych parkovistich nakupnich center a pripadam si jako cyklista v krabici o 4 kolech. Lidi skacou pod kola protoze me neslysi. Nejdriv jsem myslel, ze si zvyknu, ale nekdy to je o nervy.
Resil nekdo jak z auta nechat vydavat nejake zvuky? Premyslel jsem ze vykucham nejakou deckou hracku co bude aspon vrcet, ale prijde mi to dost partizanske.
Existuje nejake systemovejsi reseni?
Zvuk motoru
Moderátor: Josef
- adam.gibala
- Příspěvky: 31
- Registrován: sob 05. říj 2019 19:05:25
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvuk motoru
Uprostřed volantu. Jmenuje se klakson Jinak na VŠB jsme to řešili už před +-10 lety. Kaipan má volitelně zvuk lokomotivy, ržání koní, bučení krav, start stíhačky....
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Zvuk motoru
Tesla prý umožní volitelně i zvuk prdění (nemyslím tu současnou možnost v rámci kabiny).
Re: Zvuk motoru
Já to vyřešil bezdrátovým domovním zvonkem . asi to není systémové, ale funguje to.
Hyundai Kona 64 kWh
Re: Zvuk motoru
Nebo zvonek z tramvaje
Ale jeden známej říkal, že snažší je ukrást kolo z tramvaje, jak zvonek. Že je to nedostatkový zboží
Ale jeden známej říkal, že snažší je ukrást kolo z tramvaje, jak zvonek. Že je to nedostatkový zboží
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
- adam.gibala
- Příspěvky: 31
- Registrován: sob 05. říj 2019 19:05:25
Re: Zvuk motoru
Ja neresim, ze na nekoho koho vidim zatroubim, to zvladne klakson. Problem jsou situace kdy nekdo jde z A do B ani by mel potuchu ze jedu kolem a zmeni smer pod kola protoze me nevidel ani bohuzel neslysel. Ono se to nezda, ale na sluch jsme zvykli, ze slysime nebezpeci a tu ho fakt neslysime.
Ideal neco co po zapnuti "klicku" zacne vrcet jako motor. Vim ze je to blbinka, ale jestli neco resim jako problem s EV tak je to ono. Denne me to ohrozuje chleba.
Ideal neco co po zapnuti "klicku" zacne vrcet jako motor. Vim ze je to blbinka, ale jestli neco resim jako problem s EV tak je to ono. Denne me to ohrozuje chleba.
-
- Příspěvky: 241
- Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05
Re: Zvuk motoru
Pustit nahlas rádio a otevřít okýnko. Na parkovištích funguje překvapivě dobře
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Re: Zvuk motoru
Šlo by to třeba přes nějaké arduino a replikovat to co dávají do nových aut. Přes odb2 si vyčítat rychlost a od nějaké to automaticky zapínat.
Nebo si to udělat jen na knoflík. Zůzných generátorů zvuků bude na netu habaděj.
Třeba z RC modelů. V číně to bude nejspíš za pár korun.
https://www.conrad.cz/zvukove-moduly-pr ... y.c1207090
Nebo si to udělat jen na knoflík. Zůzných generátorů zvuků bude na netu habaděj.
Třeba z RC modelů. V číně to bude nejspíš za pár korun.
https://www.conrad.cz/zvukove-moduly-pr ... y.c1207090
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Zvuk motoru
V Praze je naprosto běžné, že v tom hluku 60 dB není auto slyšet, třebaže je benzínové. K tomuto tématu se ale vztahuje nejen paragraf 31 ze zákona o provozu na pozemních komunikacích, ale i §7 bod 1)b který výslovně říká: "Řidič nesmí obtěžovat ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích ani jiné osoby zejména nadměrným hlukem, znečišťováním ovzduší, rozstřikováním kaluží, bláta nebo zbytečným ponecháním motoru stojícího vozidla v chodu".
Pokud tedy v centru měst používáte zvykové výstražné znamení nad 20 km/h nebo hudební produkci z otevřených oken auta, vystavujete se riziku pokuty.
Pokud tedy v centru měst používáte zvykové výstražné znamení nad 20 km/h nebo hudební produkci z otevřených oken auta, vystavujete se riziku pokuty.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvuk motoru
Tato problematika je umělý nesmysl. Stejně jako umělý zvuk elektromobilu. Většina řidičů, včetně byrokradů a posranců, používá staré plečky, co dělají kravál (mj.). Takže tichý elektromobil je pro ně sci-fi. I na elektromobilních akcích s tím míváme potíže sami mezi sebou, a to jsme většinou ve střehu a znalci (viz nedávný e-Salon). Nicméně stačí kolegu lehce šťouchnout nárazníkem, když nevnímá, a on uhne. Není třeba troubit.
Stejně jsou na tom ale všechny moderní spalováky posledních +-2 let, posledních +-5 let i ty luxusní. Ty do +-30 km/h vydávají jen minimum hluku. Takže i jejich popojíždění je pro nevnímavé okolí nebezpečím.
Ovšem nyní definujme ono okolí. Jestliže prototypem dnešního chodce je kombinace v ruce mobil, pohled zanořený do displeje, v uších sluchátkové pecky nebo i velká hrnková sluchátka, na hlavě kšiltovka a přes to kapuce, ať je vedro nebo zima, pak se jednoznačně jedná o Darwinův výběr a není třeba si s nimi dělat starosti. Lezou pod spalovací auta, autobusy, náklaďáky, padají do vlakových kolejí i z nástupišť metra, rozbíjejí si kebule o značky, lámou se přes zábradlí a poutače. Takže žádná škoda.
A tím bych hlukovou debatu uzavřel.
Stejně jsou na tom ale všechny moderní spalováky posledních +-2 let, posledních +-5 let i ty luxusní. Ty do +-30 km/h vydávají jen minimum hluku. Takže i jejich popojíždění je pro nevnímavé okolí nebezpečím.
Ovšem nyní definujme ono okolí. Jestliže prototypem dnešního chodce je kombinace v ruce mobil, pohled zanořený do displeje, v uších sluchátkové pecky nebo i velká hrnková sluchátka, na hlavě kšiltovka a přes to kapuce, ať je vedro nebo zima, pak se jednoznačně jedná o Darwinův výběr a není třeba si s nimi dělat starosti. Lezou pod spalovací auta, autobusy, náklaďáky, padají do vlakových kolejí i z nástupišť metra, rozbíjejí si kebule o značky, lámou se přes zábradlí a poutače. Takže žádná škoda.
A tím bych hlukovou debatu uzavřel.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000