Jediné v čem má pravdu je, že je těžké najít tu polohu při které auto plachtí. Proto bych uvítal v plynovém pedálu lehkou aretaci v plachtící poloze, abych měl do nohy odezvu.
No a konkrétně u IONu bych ocenil tu rekuperaci trošinku slabší, nebo alespoň rozsvěcení těch brzdových světel. Občas vidím v zrcátku že moje spomalení před vesnící bez przdových světel některé řidiče překvapí.
A pokud bych chtěl rekuperovat více, tak stačí stisknout brzdový pedál. Auto také začne rekuperovat více, ale mechanické brzdy ještě nebrzdí.
Nebo ještě lépe si mocí nastavit rekuperaci na plynovém pedálu podle svého.
Ohledně tohoto názoru porsche. Příde mi, že o tom rozhodují lidé, kteří jeli elektromobilem pouze někde pár metrů. Kdyby jím jezdili pravidelně, tak něco takového prohlásit nemůžou. Ovládání jedním pedálem je silně návýkové.
Tu si dnešní elektromobily vynucují takzvaným ovládáním jedním pedálem. U některých aut neměně, jako třeba u BMW i3, u jiných volitelně (Nissan Leaf či Volkswagen e-Golf), se po puštění akcelerátoru spouští silná rekuperace, která bez použití provozních brzd dokáže auto zpomalit a zastavit. Kotoučové brzdy, a tedy i klasický brzdový pedál, tak řidič při plynulé jízdě nemusí vůbec použít, a to ani ve městě. Po puštění plynového pedálu se dokonce u většiny elektromobilů aktivují i zadní brzdová světla.
Porsche Taycan na nejnovější skice
Jenže pro Porsche, které se s modelem Taycan připravuje na vstup do světa elektromobility, je něco takového nepřijatelné. „Nepreferuji ovládání jedním pedálem, a to hned z několika důvodů.
https://www.novinky.cz/auto/500440-ne-v ... dmita.html