Porsche odmítá rekuperaci na plynovém pedálu

Moderátor: Josef

dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Porsche odmítá rekuperaci na plynovém pedálu

Příspěvekod dracekvo » čtv 21. bře 2019 18:10:14

Já vám teda nevím, ale mě ovládání jedním pedálem příde luxusní a auto bez této vychytávky bych už nechtěl. Spíše mi příde obtěžující pokud mám auto ovládat dvěma pedály.
Jediné v čem má pravdu je, že je těžké najít tu polohu při které auto plachtí. Proto bych uvítal v plynovém pedálu lehkou aretaci v plachtící poloze, abych měl do nohy odezvu.
No a konkrétně u IONu bych ocenil tu rekuperaci trošinku slabší, nebo alespoň rozsvěcení těch brzdových světel. Občas vidím v zrcátku že moje spomalení před vesnící bez przdových světel některé řidiče překvapí.
A pokud bych chtěl rekuperovat více, tak stačí stisknout brzdový pedál. Auto také začne rekuperovat více, ale mechanické brzdy ještě nebrzdí.
Nebo ještě lépe si mocí nastavit rekuperaci na plynovém pedálu podle svého.

Ohledně tohoto názoru porsche. Příde mi, že o tom rozhodují lidé, kteří jeli elektromobilem pouze někde pár metrů. Kdyby jím jezdili pravidelně, tak něco takového prohlásit nemůžou. Ovládání jedním pedálem je silně návýkové.

Tu si dnešní elektromobily vynucují takzvaným ovládáním jedním pedálem. U některých aut neměně, jako třeba u BMW i3, u jiných volitelně (Nissan Leaf či Volkswagen e-Golf), se po puštění akcelerátoru spouští silná rekuperace, která bez použití provozních brzd dokáže auto zpomalit a zastavit. Kotoučové brzdy, a tedy i klasický brzdový pedál, tak řidič při plynulé jízdě nemusí vůbec použít, a to ani ve městě. Po puštění plynového pedálu se dokonce u většiny elektromobilů aktivují i zadní brzdová světla.
Porsche Taycan na nejnovější skice

Jenže pro Porsche, které se s modelem Taycan připravuje na vstup do světa elektromobility, je něco takového nepřijatelné. „Nepreferuji ovládání jedním pedálem, a to hned z několika důvodů.


https://www.novinky.cz/auto/500440-ne-v ... dmita.html
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Martin TM3 LR
Příspěvky: 202
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: Porsche odmítá rekuperaci na plynovém pedálu

Příspěvekod Martin TM3 LR » čtv 21. bře 2019 19:29:23

Souhlas, proto si zrejme nikdy neporidim e-tron pokud to nezmeni.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů