Nákup ojetého EV

Moderátor: Josef

Petr T.
Příspěvky: 17
Registrován: čtv 19. dub 2018 16:33:35

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Petr T. » úte 24. dub 2018 21:03:52

Děkuji ještě Radovanovi za doporučení, je pravda, že to bude jedenkrát týdně...v ostatních případech mě omezené baterie nebudou limitovat...
a to tomu ten mobilní REX a přejedu celou republiku, ikdyž to již vnímám jako lepší variantu hybridy...
A pro Josefa (když odmyslím Vaše spalováky) je také přijatelnější varianta EV s nutným dobíjením na delší cestě (s tím spojený potřebný čas navíc a čas navíc, že jedete jen 110 km/h po dálnici...) než čekání na příznivější nabídky EV a celkový trh a do té doby jezdit se spalovákem?
Díky za názor.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Josef » úte 24. dub 2018 22:22:09

Je fakt, že mě ježdění s EV baví a je mi jedno že jedu 3 hodiny místo 2 hodin, myslím, že řada lidí čas na cestě přeceňuje a tu hodinu pak profláká kdekoliv jinde. Mě se čekat na "ideální" EV nechtělo, protože než bude k dispozici, už budu mít Soul zaplacený z úspor. Jenom na palivu a parkování je moje úspora cca 90 tisíc ročně, nepočítám dalších 30-50 tis. ročně na údržbě.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
E-Ryc
Příspěvky: 207
Registrován: ned 24. led 2016 20:25:48

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod E-Ryc » stř 25. dub 2018 10:28:37

Nejak mi hlava nebere, jak muze auto za cca pul mega (spalovaci Soul) stat o 30-50k rocne na servisu vic, kdyz pominu veci spolecne s EV (gumy, filtry ventilace). To sem za kazdym kusem lita servisak z dalneho vychodu a maze to olejem z vyhynule velryby?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Josef » stř 25. dub 2018 12:20:47

Měl jsem namysli svoje současné spalovací auto vyšší třídy, tedy konkrétně Mercedes. Kia Soul v naftě by měla údržbu vyšší o cca 10 tis. ročně.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Turbo » stř 25. dub 2018 14:50:34

i3 33kwh da 200km i s malou rezervou, v pondeli vyzkouseno. A polovina cesty s klimou a kousek po dalnici, bez nejakeho vetsiho omezovani (ale na dalnici rozumne, hlavne do stoupani). V zime (mraz) tech 170km asi neklapne. A ma standartne 11kW nabijecku, takze pokud je 380V zasuvka, tak za 2,5hod je zase full. A je to radost z jizdy!
Petr T.
Příspěvky: 17
Registrován: čtv 19. dub 2018 16:33:35

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Petr T. » stř 25. dub 2018 20:24:32

K té úspoře. Chápu, že uspořím za běžný servis spalováku, ale vlastně ani tak neušetřím, když mi přeci doma jeden stále stojí...úsporu vnímám už jen v tom, že je jen jedno vozidlo v rodině. Shodně jako např. s úsporami na veřejném osvětlení, když v obci jej zhasínají od 0:00 do 4:00...v tom případě nemá smysl z žádného hlediska uvažovat o novém LED veřejném osvětlení...

O té i3 uvažovali...ale pak je zde tento test norů a tam vyšla snad nejhůře...jinak osobně velmi vzhledné vozítko. odkud kam bylo těch 200km?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Josef » stř 25. dub 2018 22:47:41

Úsporu beru tak, že jezdím se spalovákem za 7 Kč/km, s EV jezdím za 0,70 Kč/km. To že máme v rodině několik aut je holt jiná věc. Pokud začnete jezdit EV autem, pak se už nikdy nebudete chtít vozit ve spalováku a nějaké kalkulace úspor vás ani nebudou zajímat, to je čistě jen motivační záležitost.

Co se týká úspor osvětlení, tak musíte počítat, že LED vydrží 55 tis. hodin a sodíková výbojka 15 tisíc hodin s trojnásobným příkonem, tedy úspora tam určitě je. Navíc výbojka (ačkoli je levná), tak její 4 násobná výměna (za dobu životnosti LED) stojí více, než celé nové LED osvětlení.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Turbo » čtv 26. dub 2018 17:14:00

Trasa byla z jedné vesnice (600m.n.m.) v podhůří Jizerek do Turnova (po dálnici), pak přes Jičín až skoro do Poděbrad, zpět do Turnova, zde cca 15km okruh demo jízdy (řídil známý) a zpět domů přes dálnici, najeto za ten den 196km a 19km svítil dojezd (ten by byl ale reálně možná o chlup vetší, protože cestu domů mám do kopce a ten pal PC to přepočte dle aktuální spotřeby). Spotřeba za celý den byla 12,7kWh a rozhodně to nebyla žádná ecorally.
Dnes mám 150km zase nakrouceno a ještě min 40km mě čeká.
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Turbo » pát 27. dub 2018 7:58:11

Včera najeto celkem opět 195km, dojezd 28km (baterie 15%), bez klima, pouze jsem v dešti na chvilku pustil kvůli odmlžení. Bez nějakého zásadního rychlostního omezování, ale jezdím předvídavě - max. využití rekuperace. Těch 220-230km bych s tím na krev najezdil, při výraznější defensivní jízdě možná 250km (ale to mě nebaví :))
Petr T.
Příspěvky: 17
Registrován: čtv 19. dub 2018 16:33:35

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Petr T. » pát 27. dub 2018 11:23:20

Skutečně, ani bych tomu skoro nevěřil, četl-li bych to jinde...totiž ten norský test a jiná srovnání tu i3 řadí mezi horší, co dojezdu se týká...Vy jej vlastníte? jak ty pneumatiky?...asi si jej tedy půjčím a vyzkouším to na vlastní kůži...a možná ji opět zařadíme do výběru...ikdy teď si vzpomínám na tu nemožnost odtahu, ale jen naložení...

např. https://www.autorevue.cz/elektricky-sro ... ticleStart

https://elbil.no/the-biggest-electric-c ... land-ever/


a jinak k tomu LED VO...pokud budu srovnávat k úspornému provozu klasického 50 - 60 let starého VO (tedy zahsínanému) tak se mi nikdy investice do modernizace (kabely, sloupy a nová svítidla) nikdy nemůžou finančně vrátit a to i při uvažování vyšších nákladů na údržbu současného..Něco jiného je budování zcela nového VO, tak jedině LEDky.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Josef » pát 27. dub 2018 14:46:39

Ten norský test, co jsem viděl, byl dělán v -8°C při porovnání s KIA Soul. V tomto počasí je BMW 33kWh verze určitě na dojezdu hodně přes 200 km. Se Soulem při úsporné jízdě těch 200 km dám v pohodě taky, viz spotřeba 7.5kWh/100km po 26 kilometrové trase do Prahy. Vím, že se dá se Soulem jezdit v Polabí za nějakých 11 kWh/100km, což odpovídá najetí cca 250 kilometrů na jedno nabití.
Přílohy
Soul.jpg
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Petr T.
Příspěvky: 17
Registrován: čtv 19. dub 2018 16:33:35

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Petr T. » pát 27. dub 2018 15:45:16

Tedy jak volit? soul nebo i3? ojeté se dají sehnat za podobné peníze. snad jsem správně dohledal, že starý leaf, a eGolf tak dobre na tom nejsou...
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Radovan » pát 27. dub 2018 15:53:40

Z hlediska užitku a spíše rodinného vozu Soul, z hlediska blbnutí a více jízd po městě ve 2 lidech i3. Viz moje testy obou na hybrid.cz
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Josef » pát 27. dub 2018 17:31:29

BMW i3 33 kWh je designovka s větší dojezdem a výkonem, výrobce prémiových aut a umí nabíjet až 11 kW. Soul je spíš rodinné autíčko o něco větší, dají se v tom dobře převážet věci, na silnici měkčí a pohodlnější podvozek (ty výrazně menší kola s vyššími pneu jsou znát), nabíječka max. 6,6 kW, vyšší váha o 150 kg, menší dojezd, zvláště na dálnici vyšší spotřeba díky většímu souč. odporu vzduchu CX (0,33 vs 0,29).

Audi Q4 Sportback e-tron 50
Petr T.
Příspěvky: 17
Registrován: čtv 19. dub 2018 16:33:35

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Petr T. » pát 27. dub 2018 19:47:13

Děkuji oběma. Ta silnější nabíječka je také plus...jen mě odrazují ta kola a údajná "ne"pohodlnost při jízdě...nezbyde než si ji vypůjčit a vyzkoušet ji (a také ostatní značky) osobně...nemáte někdo zkušenost s nějakou půjčovnou?

A ještě jedna antielektrikářská otázka: označení i3 "60Ah" je pro tu 33kW baterii?
MKM
Příspěvky: 104
Registrován: úte 15. pro 2015 19:43:07

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod MKM » sob 28. dub 2018 0:22:56

Ne 33kWh je označená 94Ah. Pokud Vám bude stačit krátké svezení, není problém si objednat testovací jízdu přímo na stránkách BMW. Já jsem se takto svezl v Praze, krátce poté co jsem vrátil Leafa TrendParku. Osobně se mě v i3 jelo opravdu super a sedačka a vůbec celý prostor řidiče mě přišel pohodlný a lepší než v Leafu, tvrdší podvozek to má, ale funguje celkem dobře a nepociťoval jsem, že by se do sedačky přenášely velké otřesy. Docela mě překvapila velikost, ve skutečnosti je i3 větší než vypadá. Zavazadlový prostor po sklopení sedaček vypadá opravdu maximálně využitelný.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Josef » sob 28. dub 2018 11:25:11

K pohodlnosti - Na dobrých silnicích je BMW v pohodě (v Německu třeba výrobce netuší co je to běžná silnice u nás), ale stačí vjet do tankodromu (třeba pražské silnice) a hned je to znát. Prostě 19" kola na "galuskách" se musí projevit negativně na špatné silnici.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Petr T.
Příspěvky: 17
Registrován: čtv 19. dub 2018 16:33:35

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Petr T. » sob 28. dub 2018 13:52:52

Tak ta 60 Ah je ta verze se starou malou baterkou, myslím, že to bylo 20kWh? a díky, vyzkouším na Pražském tankodromu zkušební jízdu.
Dojezdově tedy i3 s 30 kWh baterkou lepší než soul, ale méně pohodlí...
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Radovan » sob 28. dub 2018 20:42:24

Pánové, sice píšu už dlouhodobě na hybrid.cz a dělám testy, ale stručnost a rychlost videa ve srovnávaní i3 a Soul EV mne dostala. Bomba, smekám. Pořád se mám co učit. Za mne (2 děti a rodina) měl jsem dlouhodobě v rukou obě auta, prostě Soul. Pro 2 nebo rodinku s malými dětmi nebo jako druhé EV pak i3.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Turbo » stř 02. kvě 2018 21:39:31

Petr T:

Ten test byl v zimním období, kdy je spotřeba citelně vyšší než ve 20°C. To, co tam u i3 neměřili odpovídá i mým zkušenostem v zimě.

V tomto počasí, kdy není třeba topit ani chladit (i když klima má překvapivě velmi malou spotřebu - 2-4km/100km dojezd) lze po městě jezdit za 10kWh (a to z křižovatek budete vždy jako první pryč), což odpovídá dojezdu 270km. Mezi město (ne dálnice) je bez omezování reálné za 12,5kWh.
Když si akcelerace fakt dosyta užívám, tak jsem na 14kWh. Ale jak jsem psal, snažím se maximalizovat zisky rekuperace.

Nejlépe půjčit, ale ne na hodinu, ale třeba na týden, aby to člověk trochu dostal do ruky.