Půjčení elektromobilu.

MKM
Příspěvky: 25
Registrován: úte 15. pro 2015 19:43:07

Půjčení elektromobilu.

Příspěvekod MKM » pát 16. pro 2016 22:25:06

Dobrý den, chtěl bych si půjčit elektromobil, na vyzkoušení. Jaké máte kdo skušenosti? Bydlím kousek od Plzně, tak se mě nechce pro něj jet někam na Moravu.
E-Ryc
Příspěvky: 48
Registrován: ned 24. led 2016 20:25:48

Re: Půjčení elektromobilu.

Příspěvekod E-Ryc » ned 18. pro 2016 11:21:13

Jaky? Na jak dlouho? V Plzni o nicem nevim (mozna Leaf u Nissanu na predvadeci jizdu?), v Praze je komercnich pujcoven nekolik - Trendpark, Evrent, GoForFree, mozna i par dalsich. Jedinou zkusenost mam s Trendparkem (Leaf na tyden), po pocatecnim zadrhnuti (rezervace pres net nekde zmizela v hlubinach systemu) vsechno bez problemu.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 260
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Půjčení elektromobilu.

Příspěvekod Radovan » ned 18. pro 2016 13:46:16

Prvotně obejděte prodejce v Plzni, zda přímo oni nabízejí elektromobily v autosalonu a půjčují je nebo Vás nechají pojezdit předváděčkou (VW, Nissan, Kia, Hyundai, Mercedes, Citroen, Peugeot, Renault.....).Následně kontaktujte půjčovny viz výše, už na jejich webovkách zjistíte, co a jak. Ještě tam chybí Electricpark Praha Karlín.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 58 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 19 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
MKM
Příspěvky: 25
Registrován: úte 15. pro 2015 19:43:07

Re: Půjčení elektromobilu.

Příspěvekod MKM » ned 18. pro 2016 16:12:43

Díky, bohužel to vypadá na tu Prahu, zrovna mě přišla nabídka od Trendparku na Leafa 7dní za 3990Kč tak jsem tam hned napsal, snad nezůstanu hned první den někde z prázdnou baterkou. Roto Plzeň-Nisan, slibují zkušební jízdu už půl roku. Hlavně bych chtěl porovnat Leafa vs i3 vs Ioniq. Zkusím ještě objednat zkušební jízdu v i3, až budu v Praze vracet Leafa. Přemýšlím hlavně na co se nezapomenout zepta, budou k autu nějaké nabíjecí kabely, nebo jen ten základní na 220V? Je možné někde půjčit na týden čip CEZ? Na co se ještě připravit?
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 260
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Půjčení elektromobilu.

Příspěvekod Radovan » ned 18. pro 2016 17:34:26

Bude záležet na tom, zda jde o verzi s 24 nebo 30 kWh baterkou. Podle toho bude mít dojezd. Viset nelze zůstat nikde, protože všude jsou zásuvky. Jeďte si pro něj pro jistotu s prodlužovačkou délky 20 m, která zvládne 3,6 kW výkon a nepřehřeje se (230V 16A). Pak stačí poprosit o zásuvku kohokoliv kdekoliv cestou. 1 dílek na displeji Leafu jsou 2 kWh (má jich 12), takže při občanské ceně 5,- Kč / 1 kWh denní tarif to je 10,- Kč, když bude dotyčný chtít zaplatit. Od Trendparku asi dostanete běžný standardní kabel od výrobce, ale ten nabíjí jen 2,2 kW výkonu, čili +-2 kWh za hodinu. Přestože palubní nabíječka umí standard 3,6 a příplatková 6,6 kW. Pokud tam bude i kabel s koncovkou Mennekes, pak jde určitě o vozidlo s příplatkovou silnější nabíječkou. Jinak jste odkázán na rychlonabíjení CHAdeMO z rychlonabíjecích stojanů ČEZ výkonu 50 kW. Tam nabijete z 0na 80% baterie za +-30 minut.
Pokud pojedete po dálnici, je to z Trendparku do centra Plzně 96, dejme tomu 100 km. Při rychlosti 90 km s 24 kWh baterkou do plna nabitou bez problémů i s mírným topením, každopádně se dá využít vyhřívání volantu (vlevo dole pod volantem) i sedadla řidiče (pod rádiem).
Trendpark Vám dá čip ČEZu, takže v Plzni na rychlonabíječku a dobít, viz http://www.elektromobilita.cz/cs/mapa-d ... tanic.html Guldenerova 2577/19, Plzeň.
Nechte si vše ukázat, kde je kabel, jak se nabíjí, i obsluhu nabíjecího stojanu. Jinak doporučuji jet střídmě, klidně na tempomat, pokud ho auto dle verze bude mít. Každé zrychlování bere energii a je zima. Dojezd sráží o cca 10% i zimní pneu nebo sníh či déšť, prostě podobně jako ve spalováku, kde na spotřebu 90% lidí nehledí.
BMW i3 bude mít kratší dojezd, pokud nebude ve verzi s větší baterií, Hyundai Ioniq naopak delší. Šťastnou cestu.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 58 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 19 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
Uživatelský avatar
Josef
Příspěvky: 207
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Půjčení elektromobilu.

Příspěvekod Josef » čtv 27. dub 2017 5:55:46

V tomto 4°C počasí jezdím s Nissan Leaf 24kWh a ten max dojezd je kolem 110-120km, v teplejším počasí 130km. Měl jsem měsíc e-Golf tam to bylo 140-150km. Bohužel Leaf i při rychlosti 110km/h hodinu po dálnicí nedá Praha-Humpolec (nabíječka), v obráceném směru Tedy Humpolec-Praha ano (je to holt z kopce). Chce to tedy verzi 30kW. Podle mě zlomový rok bude 2019, kdy bude podstatně větší nabídka na auta s reálným dojezdem 400+ od standardních výrobců aut. Tesla má jednoznačnou výhodu v superchargerech, kde lze na delších trasách využít 2,5x rychlejší nabíjení než u největších nabíjecích stanic CHAdeMo - do konce roku mají být superchargery v Praze a Olomouci a další jsou již naplánovány na další rok. To rychlejší nabíjení aut by už měli pomalu ČEZ, PRE, eON apod. řešit, mají nejvyšší čas.
Obrázek