Evropa má problém?
Moderátor: Josef
Evropa má problém?
Jsem na ten vývoj zvědav, je pravda, že evropské ceny jsou proti čínským masakr.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Evropa má problém?
No nevim. Zatim nevidim ze by ta cinska auta se prodavali o moc levne, a i kdyz jsou levnejsi tak cena odpovida kvalite.
Myslim ze panove ziji ve vlastnich bublinach a odtud to tak vidi - nemusi to byt objektivni. Problem existuje, ale neni tak vazny.
Oni (Evropske automobilky)to vsak dohoni. Nikdo nema vlastni vyrobu clanku, ani cinske automobilky nemaji. U tesly vyroba clanku pokulhava.
Udelat efektivni pohon zvladly i v hyundai na prvni pokus s ioniqem. Levnejsi vyroba v cine byla vzdy.
Ja bych vic bal tesly ale oni ocevidne jsou trosku na hlavu. A je to nakazlivy viz VW. Tak jak tak, bude to zajmavy.
Myslim ze panove ziji ve vlastnich bublinach a odtud to tak vidi - nemusi to byt objektivni. Problem existuje, ale neni tak vazny.
Oni (Evropske automobilky)to vsak dohoni. Nikdo nema vlastni vyrobu clanku, ani cinske automobilky nemaji. U tesly vyroba clanku pokulhava.
Udelat efektivni pohon zvladly i v hyundai na prvni pokus s ioniqem. Levnejsi vyroba v cine byla vzdy.
Ja bych vic bal tesly ale oni ocevidne jsou trosku na hlavu. A je to nakazlivy viz VW. Tak jak tak, bude to zajmavy.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Evropa má problém?
Hrubis ma na to mirnejsi nazor. I kdyz je ohromen NIOem.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Evropa má problém?
Co se týká MG, tak mi ta kvalita přijde celkem rozumná i když jsou výhrady na tempomat nebo řízení v pruzích a čínané zbytečně cenu dolů tlačit nemusí, ostatní výrobci jsou dražší. Stále mě překvapuje, že Huyndai či Kia mají ceny nastavené velmi vysoko a jejich prodeje jsou nic moc. Navíc nesmíme zapomenou, že Volvo je Čína a v Q1 skončilo Volvo XC40 na 3 místě v prodejích za Q1, MG 4 na 7 místě. Nejprodávanější auto Hyundaie, Kona na 18. místě a Kia někde hooodně daleko vzadu.
Tesly bych se nebál, Lidé kupují podle ceny a Tesla 3 se propadla na 15. místo v prodejích na úroveň i3. Tesla měla celkem 5.4 % prodejů za Q1 2023, mývala výrazně více. Na model Y čekala spousta lidí a je otázka, jak dlouho ještě bude táhnout zákazníky, protože měla problémy s odbytem (Nepočítám Teslu S a X, které se prakticky neprodávají) tak silně zlevnila, řekl bych v automobilovém průmyslu nevídaně. To se na prodejích projevit muselo. Pokud si dobře pamatuju ceny u nás, TMY stála 1,6 mil. a dnes 1.15 mil. Kč to jim nahnalo řadu zákazníků, otázka je, na jak dlouho. Nakonec prodej není jen o cenách, podívejte na celkem drahé Audi Q4, které je na 6 příčce a to se vyrábí od podzimu 2021.
Čína se postupně vkrádá do EU, ať přes nakoupené značky nebo vlastní a nedělejme si iluze, že neovládne i automobilový trh, stejně jako ovládla jiné produkty. Do jaké míry, záleží na automobilkách. Výrobní krize čipů poučila Evropu v mnohém a nyní ví, že musí stavět továrny (a už začíná) v EU, aby mohla mít produkci pod kontrolou.
https://alternative-fuels-observatory.e ... ug-vehicle
Tesly bych se nebál, Lidé kupují podle ceny a Tesla 3 se propadla na 15. místo v prodejích na úroveň i3. Tesla měla celkem 5.4 % prodejů za Q1 2023, mývala výrazně více. Na model Y čekala spousta lidí a je otázka, jak dlouho ještě bude táhnout zákazníky, protože měla problémy s odbytem (Nepočítám Teslu S a X, které se prakticky neprodávají) tak silně zlevnila, řekl bych v automobilovém průmyslu nevídaně. To se na prodejích projevit muselo. Pokud si dobře pamatuju ceny u nás, TMY stála 1,6 mil. a dnes 1.15 mil. Kč to jim nahnalo řadu zákazníků, otázka je, na jak dlouho. Nakonec prodej není jen o cenách, podívejte na celkem drahé Audi Q4, které je na 6 příčce a to se vyrábí od podzimu 2021.
Čína se postupně vkrádá do EU, ať přes nakoupené značky nebo vlastní a nedělejme si iluze, že neovládne i automobilový trh, stejně jako ovládla jiné produkty. Do jaké míry, záleží na automobilkách. Výrobní krize čipů poučila Evropu v mnohém a nyní ví, že musí stavět továrny (a už začíná) v EU, aby mohla mít produkci pod kontrolou.
https://alternative-fuels-observatory.e ... ug-vehicle
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Evropa má problém?
Jo Volvo Ex30 je takovy cinsky trojancky kun. Myslim ze to bude trhak roku 2024. Tesla model Y je prakticke auto proto trha rekordy, kdyby Model 3 byl hatchback tak to by byl hit prodeju. Tesla ma take vyhodu s dostupnosti aut.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Evropa má problém?
Mně na tohle tema přišel fajn tento rozhovor:
Peugeot iON 2011 (8/19-10/23, najeto 38tis.)
Renault Zoe ZE40 2017 (od 10/23)
Renault Zoe ZE40 2017 (od 10/23)