Rada Evropské unie počátkem týdne přijala nový zákon o infrastruktuře nabíjení elektromobilů. Ten je nazýván milníkem ve snižování emisí uhlíku v evropském dopravním sektoru.
To asi hravě splníme, jen je potřeba navýšit výkon na stávajících nabíječkách a pomalu začnou u hlavních tahů mizet 50 kW nabíjecí stanice.
Vodík se nás moc netýká, stačí postavit jednu stanici v Brně a je splněno
https://fdrive.cz/clanky/eu-schvalila-d ... roky-10991
V roce 2025 dojde k výraznému zlepšení nabíjecí infrastruktury
Moderátor: Josef
V roce 2025 dojde k výraznému zlepšení nabíjecí infrastruktury
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- xlfd
- Příspěvky: 65
- Registrován: pon 01. lis 2021 8:42:17
- Bydliště: Valašské Klobouky
- Kontaktovat uživatele:
Re: V roce 2025 dojde k výraznému zlepšení nabíjecí infrastruktury
Tak záleží na tom, co se bude počítat a co ne.
Když se podívám do aktuální mapy a počítám všechno rozumné,
tak na trase Německo -- Plzeň -- Praha -- Brno -- Ostrava -- Polsko chybí pro splnění limitu nabíječky dvě a to mezi Jihlavou a Brnem a mezi Olomoucí a Ostravou (mezi Rozvadovem a Plzní je to splněno jen při jízdě do Německa, ale vzdálenost bez "zajížďek" to splňuje).
Mezi Prahou a jihlavou by to splnilo i limit 34 km.
https://mapy.cz/turisticka?planovani-tr ... 892311&z=8
Na trase z Prahy na sever chybí jedna mezi Lovosicema a Drážďanama, ale ta by mohla být až v Německu.
Brno -- Bratislava na naší straně splněno
Brno -- Vídeň splněno
A v úsecích Vyškov -- Púchov není ještě postavená ani dálnice (stejně tak TEN-T síť vede z Vyškova na Ostravu přes Přerov, kde taky není dostavěná dálnice).
Takže mě to připadá, že se vlastně nic nemění, že ty tři nabíječky v republice za ty dva roky zvládnou nainstalovat.
Když se podívám do aktuální mapy a počítám všechno rozumné,
tak na trase Německo -- Plzeň -- Praha -- Brno -- Ostrava -- Polsko chybí pro splnění limitu nabíječky dvě a to mezi Jihlavou a Brnem a mezi Olomoucí a Ostravou (mezi Rozvadovem a Plzní je to splněno jen při jízdě do Německa, ale vzdálenost bez "zajížďek" to splňuje).
Mezi Prahou a jihlavou by to splnilo i limit 34 km.
https://mapy.cz/turisticka?planovani-tr ... 892311&z=8
Na trase z Prahy na sever chybí jedna mezi Lovosicema a Drážďanama, ale ta by mohla být až v Německu.
Brno -- Bratislava na naší straně splněno
Brno -- Vídeň splněno
A v úsecích Vyškov -- Púchov není ještě postavená ani dálnice (stejně tak TEN-T síť vede z Vyškova na Ostravu přes Přerov, kde taky není dostavěná dálnice).
Takže mě to připadá, že se vlastně nic nemění, že ty tři nabíječky v republice za ty dva roky zvládnou nainstalovat.
Peugeot Ion (najeto my: 14,4 tisíc km (za 2,5 let) [Konečná cena na využitý km: 9,77 Kč])