Viz https://www.nfpa.org/-/media/Files/News ... efires.pdf
graf 9:
"Figure 9 shows that mechanical failures or malfunctions were the
leading factors in all types of vehicle fires, followed by electrical
failures or malfunctions. These fires were much less likely to be
fatal than fires resulting from collisions." - Mechanická závada je hlavní příčinou požárů aut, 2x tak častější, jako závada elektrická.
A ještě :
"Roughly two-thirds of the car fire deaths specifically and highway
vehicle fire deaths overall in the US during 2013–2017 resulted from
fires that began with a flammable or combustible liquid or gas.
Gasoline was first ignited in more than half of all the highway
vehicle fire deaths." - Ke 2/3 úmrtí v důsledku požáru došlo, když začalo hořet palivo.
Požáry vozidel
Moderátor: Josef
Požáry vozidel
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
Re: Požáry vozidel
Průzkum společnosti AutoinsuranceEZ z ledna 2022
https://www.autoinsuranceez.com/gas-vs-electric-car-fires/
na 100.000 prodaných vozů zhořelo ropomobilů 1530
na 100.000 prodaných vozů zhořelo elektromobilů 25
https://www.autoinsuranceez.com/gas-vs-electric-car-fires/
na 100.000 prodaných vozů zhořelo ropomobilů 1530
na 100.000 prodaných vozů zhořelo elektromobilů 25
Re: Požáry vozidel
27.6.2022
V České republice poprvé shořel elektromobil. Důvody se vyšetřují, kontejner nebyl potřeba
https://www.auto.cz/v-ceske-republice-poprve-shorel-elektromobil-duvody-se-vysetruji-kontejner-nebyl-potreba-144606
V České republice poprvé shořel elektromobil. Důvody se vyšetřují, kontejner nebyl potřeba
https://www.auto.cz/v-ceske-republice-poprve-shorel-elektromobil-duvody-se-vysetruji-kontejner-nebyl-potreba-144606
Re: Požáry vozidel
Sice to nebyl první požár elektromobilu v ČR, protože už v roce 2019 shořela Škoda Eltra a loni například VW E-Up (nebylo medializováno), ale i tak je to reklama na elektromobily více než dobrá
https://www.autickar.cz/clanek/skoda-eltra-151-domaci-elektromobil/
https://www.autickar.cz/clanek/skoda-eltra-151-domaci-elektromobil/
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
- Radovan
- Příspěvky: 1175
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Požáry vozidel
Podle zpráv ze zákulisí od vysoce postavených hasičů, co jsme je měli na konferenci v Ostravě minulý týden, hořela v garáži nabíjená elektrokoloběžka, stojící vedle auta. Od ní chytlo zařízení a auto. Čekám na oficiální potvrzení, pokud do 2 měsíců nebude, požádám oficiálně podle zákona 101 o svobodném přístupu k informacím o protokol. Protože bohužel mezi hasiči se to ropáky jen hemží. Z přesvědčení, až fanatického. Páč benzín a nafta a plyn hoří, to je fajn, to máme rádi, ale ty elektriky jsou nějaké divné. Jinak procento kuřáků mezi hasiči, zejména pak funkcionáři a dobrovolnými, je taky pěkně vysoké. To jen tak pro obrázek, abychom věděli, proč jim elektro nevoní a proč ty likvidační přístupy typu kontejner s vodou.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Požáry vozidel
Tak jestli je ten požár od nabíjené elektrokoloběžky, tak se ta koloběžka majiteli tedy pěkně prodražila.
Připomíná mi to příběh z loňského června, kdy kamarád, který vlastnil mimo jiné i tři Renaulty Fluence Z.E., měl také několik dalších elektroaut a elektroskůtrů převážně z Číny. Měl tu svou sbírku uskladněnou ve stodole poblíž domu a v jejím okolí. No a jednoho večera nabíjel podomácku vlastnoručně vytuněné dětské elektroautíčko a ono mu to v noci podpálilo celou tu stodolu. Naštěstí minimálně dva z Fluenců Z.E to přežily, ale několik těch dalších eletkroaut a všechny skůtry shořely na popel.
https://www.hzscr.cz/clanek/technicka-zavada-pri-nabijeni-detskeho-elektrickeho-auticka-zpusobila-pozar-za-miliony.aspx
Připomíná mi to příběh z loňského června, kdy kamarád, který vlastnil mimo jiné i tři Renaulty Fluence Z.E., měl také několik dalších elektroaut a elektroskůtrů převážně z Číny. Měl tu svou sbírku uskladněnou ve stodole poblíž domu a v jejím okolí. No a jednoho večera nabíjel podomácku vlastnoručně vytuněné dětské elektroautíčko a ono mu to v noci podpálilo celou tu stodolu. Naštěstí minimálně dva z Fluenců Z.E to přežily, ale několik těch dalších eletkroaut a všechny skůtry shořely na popel.
https://www.hzscr.cz/clanek/technicka-zavada-pri-nabijeni-detskeho-elektrickeho-auticka-zpusobila-pozar-za-miliony.aspx
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Požáry vozidel
Pokud vím, tak tyhle hobby elektroverky by se neměli nabíjet bez dozoru.
Protože BMS v těchle věcech z číny je poněkud rozporuplná. Vůbec netuším, jestli je tam vůbec na každém článku nějaký termistor.
Já si dal do el. autíčka pro děcka LiFePO a mám po starostech. Nabíjím to modelářskou nabíječkou, která si hlídá každý článek a navíc ještě mimo autíčko.
Protože BMS v těchle věcech z číny je poněkud rozporuplná. Vůbec netuším, jestli je tam vůbec na každém článku nějaký termistor.
Já si dal do el. autíčka pro děcka LiFePO a mám po starostech. Nabíjím to modelářskou nabíječkou, která si hlídá každý článek a navíc ještě mimo autíčko.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Požáry vozidel
Pozeral som štatistiky ... elektro vychádza bezpečnejšie. Haváriu neriešim, tam únik paliva, horúci motor a už spaľovák môže horieť. Pokiaľ ale s benzinovým autom prídem domov, žiadna havária, tak mi príde celkom bezpečné ho nechať v garáži (a aj keby došlo k unikaniu paliva, tak max vytečie nádrž) Otázka ale je, aké je riziko samovzplanutia pri nabíjaní, je to záťaž pre batériu a nabíja sa pravidelne. V bežne dostupných štatistikách (neprehľadaval som celý net) to nie je rozdelené, koľko požiarov bolo pri havárii a koľko pri nabíjaní, a ešte je rozdiel nabíjať výkonom 50-100kw/hod na verejnej nabíjaej stanici, alebo doma 5-11kw/hod.
Re: Požáry vozidel
Myslím, že aby vám hořelo elektroauto, tak je to asi stejná náhoda, jako vyhrát první ve Sportce. Ano každý týden jeden z milionu vyhraje
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Požáry vozidel
Mediální masaz funguje. Dnes mi volala moje maminka a s obavami se mnou řešila, jak zajistíme naše auto, aby nám od něj během naší dovolené nezačal hořet dům… Poté, co ho máme čtvrtý rok jsem si myslel, že v našem nejbližším okolí už něco takového vyvracet nebudu muset…
Peugeot iON 2011 (8/19-10/23, najeto 38tis.)
Renault Zoe ZE40 2017 (od 10/23)
Renault Zoe ZE40 2017 (od 10/23)
Re: Požáry vozidel
Ted nevím, zda tu mediální masáž novináři dělají sami, nebo je někdo za to platí. Kdyby psali o hořících spalovacích autech, tak by nedělali nic jiného.
Audi Q4 Sportback e-tron 50