citigo iv nebo e-golf, výběr prvního EV
Moderátor: Josef
citigo iv nebo e-golf, výběr prvního EV
Dobrý den všem elektromobilistům.
Mám dilema s výběrem a prosím o vaše rady a postřehy. (případně i nabídky )
Má situace:
Jsme čtyřčlená rodina (malé děti 3 a 5), hlavní auto máme služební a druhé nám dosloužilo. Pravidelný denní nájezd 4*3km, dvakrát týdně 2*15km a párkrát za měsíc kolem 2*80km. Původně jsme chtěli benzín, ale vzhledem k délce nájezdů, servisu a ceně PHM jsme se rozhodli pro elektro, které v případě dojíždění do zaměstnání po RD bude benefit.(do konce roku 23 máme kWh za 2,4) Auto si chceme nechat cca 10let a odhadovaný nájezd 150-200tis. Původní rozpočet 350tis.na benzínové jsme navýšili na 500000,-(s DPH, nemám možnost odpočtu)
Mé požadavky:
Hledám auta s dojezdem cca 200-250km, z důvodu životnosti baterie, předpokládám cca 1000 cyklů. Ve výbavě nesmí chybět vyhřívané okno a sedačky a mobilní aplikace na dálkové ovládání topení. Nájezd do 30-50tiskm. Výkon motoru od 60kW.
Můj výběr:
Pokud zde nebude jakákoliv značka, která by plnila mé nároky, neváhejte mi o ní napsat
Nissan Leaf 30kWh - bojím se životnosti baterie
Nissan Leaf 40kWH - cenově mimo
Hyundai Ionq - cenově mimo
BMW i3 - cenově mimo
z mých požadavků my zbyl pouze e-Golf 100kw a citigo iv
Citigo jsem si byl vyzkoušet, prostor a výkon mi asi stačí, dokonce se vlezli i děti v sedačkách. Výhoda stejné ceny v ČR i v DE cca 400-450tis, takže neni důvod ho dovážet, dá se sehnat se zárukou do 2025.
e-Golfem jsem nejel ale znám benzínovou verzi. Je to auto o dvě třídy jinde než citigo, prostor a výkon je supr, ale... Záruka pokud by byla, tak jen do 2023, v DE se dá sehnat za 450-500, v ČR je za 550 holátko a až u hranice 600tis má výbavu. Zrovna ted někdo na bazoši prodává dotažené z DE, na které jsem koukal na mobile.de za 20400 éček a u nás ho inzeruje za 590tis.(nic proti, je to byznys a každý se nějak živíme).
Tak a ted prosím o pomoc co koupit, citigo v ČR, e-golf v DE a nebo něco jiného. Děkuji všem.
Mám dilema s výběrem a prosím o vaše rady a postřehy. (případně i nabídky )
Má situace:
Jsme čtyřčlená rodina (malé děti 3 a 5), hlavní auto máme služební a druhé nám dosloužilo. Pravidelný denní nájezd 4*3km, dvakrát týdně 2*15km a párkrát za měsíc kolem 2*80km. Původně jsme chtěli benzín, ale vzhledem k délce nájezdů, servisu a ceně PHM jsme se rozhodli pro elektro, které v případě dojíždění do zaměstnání po RD bude benefit.(do konce roku 23 máme kWh za 2,4) Auto si chceme nechat cca 10let a odhadovaný nájezd 150-200tis. Původní rozpočet 350tis.na benzínové jsme navýšili na 500000,-(s DPH, nemám možnost odpočtu)
Mé požadavky:
Hledám auta s dojezdem cca 200-250km, z důvodu životnosti baterie, předpokládám cca 1000 cyklů. Ve výbavě nesmí chybět vyhřívané okno a sedačky a mobilní aplikace na dálkové ovládání topení. Nájezd do 30-50tiskm. Výkon motoru od 60kW.
Můj výběr:
Pokud zde nebude jakákoliv značka, která by plnila mé nároky, neváhejte mi o ní napsat
Nissan Leaf 30kWh - bojím se životnosti baterie
Nissan Leaf 40kWH - cenově mimo
Hyundai Ionq - cenově mimo
BMW i3 - cenově mimo
z mých požadavků my zbyl pouze e-Golf 100kw a citigo iv
Citigo jsem si byl vyzkoušet, prostor a výkon mi asi stačí, dokonce se vlezli i děti v sedačkách. Výhoda stejné ceny v ČR i v DE cca 400-450tis, takže neni důvod ho dovážet, dá se sehnat se zárukou do 2025.
e-Golfem jsem nejel ale znám benzínovou verzi. Je to auto o dvě třídy jinde než citigo, prostor a výkon je supr, ale... Záruka pokud by byla, tak jen do 2023, v DE se dá sehnat za 450-500, v ČR je za 550 holátko a až u hranice 600tis má výbavu. Zrovna ted někdo na bazoši prodává dotažené z DE, na které jsem koukal na mobile.de za 20400 éček a u nás ho inzeruje za 590tis.(nic proti, je to byznys a každý se nějak živíme).
Tak a ted prosím o pomoc co koupit, citigo v ČR, e-golf v DE a nebo něco jiného. Děkuji všem.
Re: citigo iv nebo e-golf, výběr prvního EV
velblad píše:...Hledám auta s dojezdem cca 200-250km..., rozpočet 350tis.na benzínové jsme navýšili na 500000,-....
Myslím, že už zde je ten problém. Buď navýšit rozpočet, nebo počítat s menším dojezdem.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: citigo iv nebo e-golf, výběr prvního EV
Za majitele citigo iv mohu říct, ze pokud není těch 200-250km podmínka po dálnici, tak kombi dojezd splňuje citigo i v zimě sic těsně. Na dálnici holt max 110km/h a pak to jde. Máme doma stejnou sestavu 2dospeli a 2děti (3-5). A auto je dostatečně velké na cestování po Čechách. Na větší výlety se menší kufry daji dat dětem pod nohy a aspoň si je mají o co opřít. Jediné co chybí je v zimě mít vyhrivany volant. Jinak spokojenost a i aplikace po poslední aktualizaci funguje lépe a dá se používat pro dálkovou klimatizací/ limit nabíjení.
Při poměru s egolf (nemám osobní zkušenost) pokud není nutné mít trochu větší kufr, možnost nouzovky 5. osoby? a případně trochu větší výkon na předjíždění (cca od +100km/h). Tak bych šel do citigo. Napr žena při parkování na citigo nedá dospustit. Vejde se opravdu všude (jak kdyby to byl smart).
Po 2 letech původní hlavní vůz (kombi) stojí 99% času a ohřeje se jen při cestách +300km jeden směr, nebo hory kvůli lyzim.
Při poměru s egolf (nemám osobní zkušenost) pokud není nutné mít trochu větší kufr, možnost nouzovky 5. osoby? a případně trochu větší výkon na předjíždění (cca od +100km/h). Tak bych šel do citigo. Napr žena při parkování na citigo nedá dospustit. Vejde se opravdu všude (jak kdyby to byl smart).
Po 2 letech původní hlavní vůz (kombi) stojí 99% času a ohřeje se jen při cestách +300km jeden směr, nebo hory kvůli lyzim.
Re: citigo iv nebo e-golf, výběr prvního EV
Lama píše:velblad píše:...Hledám auta s dojezdem cca 200-250km..., rozpočet 350tis.na benzínové jsme navýšili na 500000,-....
Myslím, že už zde je ten problém. Buď navýšit rozpočet, nebo počítat s menším dojezdem.
Omlouvám se, nepochopil jsem váš příspěvek. Můj rozpočet je 500tis. A nájezd 200-250km je brán jako celoroční průměr na jedno nabití z důvodu životnosti baterie 200-250tis km.
Re: citigo iv nebo e-golf, výběr prvního EV
Marek71 píše:Tento web asi znáte...
https://www.onlinecars.at/search?manufa ... 2017,2021&
Děkuji, s těmito stránkami jsem se už setkal přes carvago. Ale pořad mě trápí obava s uplatněním záruk u dovozu.
Re: citigo iv nebo e-golf, výběr prvního EV
[quote="Pisi69"]
Děkuji. Zatím se více kloním k citigu. Prosím info z praxe, ovládání klima/topeni na dálku. Příklad auto na ulici v zimě -5, za Cca 20 minut odjezd do školky, v aplikaci nastavím vnitřní teplotu 20, bude to fungovat i bez nabíjení?
Děkuji. Zatím se více kloním k citigu. Prosím info z praxe, ovládání klima/topeni na dálku. Příklad auto na ulici v zimě -5, za Cca 20 minut odjezd do školky, v aplikaci nastavím vnitřní teplotu 20, bude to fungovat i bez nabíjení?
Re: citigo iv nebo e-golf, výběr prvního EV
Ač fanda BEV, při těchto nájezdech je elektroauto skoro nesmysl a jako rodinné auto volit Citigo-e rovněž. Docela by mě zajímalo co vás k tomu vede, jakou máte motivaci? Obecně si za 250-300 tis. koupíte velmi slušné ojeté spalovací auto, které těch 200 tis. km vydrží a bude to střední třída. Nebo si koupíte za 500 tis. staré ojeté BEV, které bude mít reálný dojezd v zimě 120 km (když vynechám Citigo-e), kde vás mohou za pár let čekat problémy s baterií, protože nevíte, jak se k tomu předchozí majitel choval. O nějaké úspoře na palivu při zdražování energií při tomto nájezdu v porovnání s benzínovým autem asi nemůže být řeč. Ještě bych to chápal, když mi řeknete, že 2x týdně po dobu 8 hodin parkujete v Praze na modré zóně. Reálně, kdo chce dnes rodinné auto, s ročním nájezdem od 25 tis. km ročně, je na trhu řada solidních aut s baterií nad 40 kWh, ale chce to výrazně vyšší investici.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: citigo iv nebo e-golf, výběr prvního EV
velblad píše:Pisi69 píše:
Děkuji. Zatím se více kloním k citigu. Prosím info z praxe, ovládání klima/topeni na dálku. Příklad auto na ulici v zimě -5, za Cca 20 minut odjezd do školky, v aplikaci nastavím vnitřní teplotu 20, bude to fungovat i bez nabíjení?
Bude to fungovat i z baterie (bez připojené nabíječky).
Při tom topeni budou zamlzena okna, ohřívá to cirkulačním okruhem.
-
- Příspěvky: 144
- Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14
Re: citigo iv nebo e-golf, výběr prvního EV
Také si myslím, že na Vaše trasy se elektromobil nevyplatí. Ale je to Vaše rozhodnutí a uděláte případně něco pro své okolí...
I když mám Citigo, tak bych v tomto případě doporučil Golfa. Citigo se vyplatilo jako nové, ojeté je dost drahé.
I když mám Citigo, tak bych v tomto případě doporučil Golfa. Citigo se vyplatilo jako nové, ojeté je dost drahé.
Re: citigo iv nebo e-golf, výběr prvního EV
@velblad - ano klimatizaci/topení je možné přes aplikaci spustit i bez nabíjení. Jen v případě ze takto budete nahrivat před odjezdem se spotřeba na krátké jízdy hodně zvedá (místo spotřeby 15kw, počítejte 20kw)a pak je reálný nájezd na baterii 80-100km (cyklovani v rozsahu 20%-70% baterky). Na to je potřeba myslet.
@Josef - předpokládám ze tazatel i ja dané auto beru jako 2. do rodiny (rozvoz děti, denní/týdenní nákupy, městské poskakovani). Bohužel vlivem komfortu jízdy (ticho, plynulost atd sám víte) se časem dane auto stane hlavním. A člověk přemýšlí jak koupit větší (myšleno baterkou/kufrem), ale tam je bohužel základní čára 1,2mio a to už je hodně velký skok (model 3 LR/ auta s 80kwh baterii). Jediné e-niro se nyní díky faceliftu nachvilku dostane na hranici 1mio. Bohužel to je na spodní hranici použitelnosti jako hlavní auto (diskvalifikuje ho pomalé nabíjení - kdyby bylo aspoň jako model 3 SR+ s to jsme už zas u1,2mio….
Co se týká ekonomického pohledu ano můj byl ovlivněn dotaci (SK) ale i tak bych koupil, jen neco ojetého a o rok/dva později.
Osobně EV fandím a vidím hlavní přínos právě v roli 2. Auta do rodiny = malé auta ( to by se mělo podporovat) nevím proč se všichni hrnou do měst s Kodiaqy a atd a sedí v tom sami (no jo firemní auta vím Na dálky to proste dlouho nebude pro běžnou rodinu. Ale tak to proste s nadstandardem je
@Josef - předpokládám ze tazatel i ja dané auto beru jako 2. do rodiny (rozvoz děti, denní/týdenní nákupy, městské poskakovani). Bohužel vlivem komfortu jízdy (ticho, plynulost atd sám víte) se časem dane auto stane hlavním. A člověk přemýšlí jak koupit větší (myšleno baterkou/kufrem), ale tam je bohužel základní čára 1,2mio a to už je hodně velký skok (model 3 LR/ auta s 80kwh baterii). Jediné e-niro se nyní díky faceliftu nachvilku dostane na hranici 1mio. Bohužel to je na spodní hranici použitelnosti jako hlavní auto (diskvalifikuje ho pomalé nabíjení - kdyby bylo aspoň jako model 3 SR+ s to jsme už zas u1,2mio….
Co se týká ekonomického pohledu ano můj byl ovlivněn dotaci (SK) ale i tak bych koupil, jen neco ojetého a o rok/dva později.
Osobně EV fandím a vidím hlavní přínos právě v roli 2. Auta do rodiny = malé auta ( to by se mělo podporovat) nevím proč se všichni hrnou do měst s Kodiaqy a atd a sedí v tom sami (no jo firemní auta vím Na dálky to proste dlouho nebude pro běžnou rodinu. Ale tak to proste s nadstandardem je
Re: citigo iv nebo e-golf, výběr prvního EV
velblad píše:Lama píše:velblad píše:...Hledám auta s dojezdem cca 200-250km..., rozpočet 350tis.na benzínové jsme navýšili na 500000,-....
Myslím, že už zde je ten problém. Buď navýšit rozpočet, nebo počítat s menším dojezdem.
Omlouvám se, nepochopil jsem váš příspěvek. Můj rozpočet je 500tis. A nájezd 200-250km je brán jako celoroční průměr na jedno nabití z důvodu životnosti baterie 200-250tis km.
Ten rozpočet je prostě malý a stačí tak akorát na ojeté Citigo, které požadovaných 200-250km na jedno nabití nedá (nebudete jezdit 100-0% a navíc Citigo ztrácí rychle výkon a vypíná topení - omezení nastávají myslím pod 25% nabití baterky...). Kolega i v létě těžko dá Plzeň - Praha a zpět (cca 160km).
Tedy jak jsem psal, navýšit rozpočet a nebo se stávajícím prostě nekoupíte auto s požadovaným dojezdem. Ten eGolf 100kW za 500tis. těžko koupíte. To snáze koupíte už ten IONIQ_28, ale zde také nedáte požadovaných 200-250km v celoročním průměru. Taktéž LEAF_40 nedá 200-250.
Doporučil bych Vám ZOE_50, které se občas nechá koupit lehce jeté od 550, nebo pak ZOE_40 které do 500 bude v pohodě a má to 22kW AC nabíjení (např. u Kauflandů zdarma).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1071
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: citigo iv nebo e-golf, výběr prvního EV
Nechápu co tady píšete, že se mu elektrické auto na jeho nájezd nevyplatí? Kdo z vás tu jezdí 15-20 tis. Km na krátkých trasách?
Josefe jak dlouho máte Niro a kolik máte najeto, vyplatí se Vám to?
Nopak podle mě je investice od elektrického auto v tomhle případě dobrá, navíc když si chce auto nechat tak dlouho, jen úspora za pojistku a servis, pneu je oproti dražším modelům je značná.
Když bude mít kolega štěstí a koupí auto za 400 tis. a bude mu dojezd stačit a má kde nábíjet, tak bude mít auto jen za cenu benzínu u nějaké spalovací popelnice, která taky nebude zadarmo+ servis.
A jestli citigo prostorově stačí tak proč ne? Jen je pravda že ceny nejsou nejlevnější
Josefe jak dlouho máte Niro a kolik máte najeto, vyplatí se Vám to?
Nopak podle mě je investice od elektrického auto v tomhle případě dobrá, navíc když si chce auto nechat tak dlouho, jen úspora za pojistku a servis, pneu je oproti dražším modelům je značná.
Když bude mít kolega štěstí a koupí auto za 400 tis. a bude mu dojezd stačit a má kde nábíjet, tak bude mít auto jen za cenu benzínu u nějaké spalovací popelnice, která taky nebude zadarmo+ servis.
A jestli citigo prostorově stačí tak proč ne? Jen je pravda že ceny nejsou nejlevnější
Re: citigo iv nebo e-golf, výběr prvního EV
Já mám e-Golf. Přivezl jsem si ho sám z DE minulý rok. Myslím, že pro Vaše účely by se hodil více než citigo. Z dovozu se do 500 tisíc kč vejdete i s novějším kouskem r.v. 2019 a nájezdem 30 tisíc, takže se zárukou a stavem baterie problém nebude. S cenou vaší el. energie má smysl do toho jít, budete jezdit za méně celkem dlouho a kdo ví, třeba se to nějak v r. 2024 zase vrátí do normálu, nebo je i dost pravděpodobné, že se budou spalováky nějak znevýhodňovat. Každopádně jděte do toho, myslím, že se s tím naučíte fungovat.
Re: citigo iv nebo e-golf, výběr prvního EV
Pisi69 píše:@Josef - předpokládám ze tazatel i ja dané auto beru jako 2. do rodiny (rozvoz děti, denní/týdenní nákupy, městské poskakovani). Bohužel vlivem komfortu jízdy (ticho, plynulost atd sám víte) se časem dane auto stane hlavním. A člověk přemýšlí jak koupit větší (myšleno baterkou/kufrem), ale tam je bohužel základní čára 1,2mio a to už je hodně velký skok (model 3 LR/ auta s 80kwh baterii). Jediné e-niro se nyní díky faceliftu nachvilku dostane na hranici 1mio. Bohužel to je na spodní hranici použitelnosti jako hlavní auto (diskvalifikuje ho pomalé nabíjení - kdyby bylo aspoň jako model 3 SR+ s to jsme už zas u1,2mio….
Bohužel ojetých BEV jako je Niro nebo Kona moc není a když, tak za 700-900 tis. Kč. Kolega kupoval takto manželce i3 90Ah a dojezd 100-150 km jim stačí, většinou se manželka vejde do 50 km/den. Ostatní trasy odjedou druhým autem. Jako druhé auto je zbytečné kupovat nové nad 1 mil., to je jasné, bohužel u nás ten trh je slabota, takže zbývá Německo.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: citigo iv nebo e-golf, výběr prvního EV
Citigo e IV píše:Nechápu co tady píšete, že se mu elektrické auto na jeho nájezd nevyplatí? Kdo z vás tu jezdí 15-20 tis. Km na krátkých trasách?
Josefe jak dlouho máte Niro a kolik máte najeto, vyplatí se Vám to?
Za 15 měsíců mám najeto 34000 km. Ročně s parkováním a palivem ušetřím zhruba 100 tis. Kč oproti předchozímu autu, to mi smysl dává.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: citigo iv nebo e-golf, výběr prvního EV
Ten eGolf za 500 tisíc sežene, ale ne v ČR. Co jsem dával odkaz na ten rakouský web, tak jsou od cca 425 tis., záleží na výbavě.
Re: citigo iv nebo e-golf, výběr prvního EV
velblad píše:
Můj výběr:
Pokud zde nebude jakákoliv značka, která by plnila mé nároky, neváhejte mi o ní napsat
Nissan Leaf 30kWh - bojím se životnosti baterie
Nissan Leaf 40kWH - cenově mimo
Hyundai Ionq - cenově mimo
BMW i3 - cenově mimo
A co třeba Renault Zoe?
Jako druhé auto do rodiny bych volil menší auto a na tak malé denní nájezdy stačí dojezd 150km na jedno nabití v létě. Po 10 letech to klesne zhruba na 110km a to vám i pak bude stačit.
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: citigo iv nebo e-golf, výběr prvního EV
Koupili jsme před rokem ZOE ZE50 R135 (předváděčka najeto 900km) za 590tisKč určitě bych doporučil oproti Citigo.
Re: citigo iv nebo e-golf, výběr prvního EV
Josef píše:Citigo e IV píše:Nechápu co tady píšete, že se mu elektrické auto na jeho nájezd nevyplatí? Kdo z vás tu jezdí 15-20 tis. Km na krátkých trasách?
Josefe jak dlouho máte Niro a kolik máte najeto, vyplatí se Vám to?
Za 15 měsíců mám najeto 34000 km. Ročně s parkováním a palivem ušetřím zhruba 100 tis. Kč oproti předchozímu autu, to mi smysl dává.
Ať počítám jak počítám, nějak mně to nevychází. To jste se Soulem EV skutečně jezdil o 3Kč/km dráž, než s eNirem?
@velblad : jsem momentálně ve stejný situaci. Taky zvažuji nákup elektromobilu za podobný peníze. Za mě se vyplatí třeba ještě rok počkat, ale pokud bych pospíchal, nejlevnější ( pro mě ) plnohodnotný auto Opel Corsa-e z roku 2020 začíná v Německu na nějakých 22 - 24 tis. euro. Má sice několik much, ale i 100 kW DC dobíjení baterie.
Hyundai Kona Electric ECO 39,2 kWh Smart