Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post
Moderátor: Josef
- Jan Čapek
- Správce fóra
- Příspěvky: 142
- Registrován: sob 21. lis 2015 20:53:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post
Zdroj: aktualne.cz
URL: http://zpravy.aktualne.cz/domaci/revolu ... 590604f2e/
Tohle nevypadá jako další z mnoha zpráv o blížících se revolučních baterií o kterých potom už nikdo nikdy neuslyší. Navíc zpráva z naší kotliny.
Bravo, snad se podaří doladit ten poslední malý detail, tedy dotáhnout to produkce..
URL: http://zpravy.aktualne.cz/domaci/revolu ... 590604f2e/
Tohle nevypadá jako další z mnoha zpráv o blížících se revolučních baterií o kterých potom už nikdo nikdy neuslyší. Navíc zpráva z naší kotliny.
Bravo, snad se podaří doladit ten poslední malý detail, tedy dotáhnout to produkce..
Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post
Jan Čapek píše:Zdroj: aktualne.cz
URL: http://zpravy.aktualne.cz/domaci/revolu ... 590604f2e/
Tohle nevypadá jako další z mnoha zpráv o blížících se revolučních baterií o kterých potom už nikdo nikdy neuslyší. Navíc zpráva z naší kotliny.
Bravo, snad se podaří doladit ten poslední malý detail, tedy dotáhnout to produkce..
Podle datování příspěvků v diskuzi u tohoto článku jsou mu krásné TŘI roky.
Takže opět další várka masírování případných nešťastníků investorů.
Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post
Největší čínský výrobce lithiových baterií pro elektromobily a bateriové úložiště Contemporary Amperex Technology Ltd (CATL) představil novou generaci baterii NCM 811.
http://www.solarninovinky.cz/?zpravy/2019051501/zive-z-intersolaru-1-catl-predstavil-novou-generaci-lithiovych-baterii-s-malym-obsahem-kobaltu
http://www.solarninovinky.cz/?zpravy/2019051501/zive-z-intersolaru-1-catl-predstavil-novou-generaci-lithiovych-baterii-s-malym-obsahem-kobaltu
Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post
Tady je konkrétní čísla energetické hustoty na kg.
http://www.chinadaily.com.cn/a/201903/2 ... b1a79.html
http://www.chinadaily.com.cn/a/201903/2 ... b1a79.html
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post
Držitel Nobelovy ceny za chemii Michael Stanley Whittingham v rozhovoru pro agenturu Bloomber řekl:
https://www.autoforum.cz/technika/drzitel-nobelovy-ceny-promluvil-o-tom-co-ceka-elektromobily-a-jejich-akumulatory/"Zkoušíme zjistit, jaké jsou absolutní limity těchto baterií. Momentálně užíváme pouze 25 procent teoretické kapacity, což znamená, že 75 procent je mrtvá hmotnost. ... zdvojnásobení současné hustoty."
Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post
Desítku největších producentů automobilových akumulátorů (za prvních deset měsíců letošního roku) zveřejnily Automotive News. Pořadí je následující: https://autobible.euro.cz/prehled-deseti-nejvetsich-vyrobcu-baterii-kdo-vlastne-vyrabi-zakladni-cast-elektromobilu/
Kód: Vybrat vše
Pořádí Společnost Tržní podíl (%)
1. CATL 26,6
2. Panasonic 23,9
3. LG Chem 11,3
4. BYD 10,6
5. Samsung SDI 3,7
6. AESC 3,6
7. Guoxuan 2,6
8. PEVE 2,1
9. SK Innovation 1,9
10. Lishen 1,4
Naposledy upravil(a) stejk dne stř 25. pro 2019 9:19:53, celkem upraveno 1 x.
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post
Rád bych připomenul 3leté výročí HE3DA baterií a to, že jaksi pořád kde nic, tu nic https://www.denik.cz/ekonomika/ceska-he ... 61219.html
Zato píár mají fakt masivní, takové folksvágenovské https://doporucujeme.denik.cz/doporucujeme/magna.html
Je to škoda, že od slov k činům nám trvá v Evropě tak dlouho. Kde by byla s tímto přístupem Tesla? Byl by na světě alespoň Roadster v prototypu?
Zato píár mají fakt masivní, takové folksvágenovské https://doporucujeme.denik.cz/doporucujeme/magna.html
Je to škoda, že od slov k činům nám trvá v Evropě tak dlouho. Kde by byla s tímto přístupem Tesla? Byl by na světě alespoň Roadster v prototypu?
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post
Radovan píše:jaksi pořád kde nic, tu nic
https://www.magnastorage.cz/single-post/2019/12/24/V-Horn%C3%AD-Such%C3%A9-byla-v-t%C4%9Bchto-dnech-vyrobena-prvn%C3%AD-baterie-ji%C5%BE-ur%C4%8Dena-pro-s%C3%A9riovou-v%C3%BDrobu
December 24, 2019
V Horní Suché byla v těchto dnech vyrobena první baterie již určena pro sériovou výrobu. ... Slavnostní otevření továrny MES je plánováno na jaro příštího roku.
No málo.Počáteční výrobní kapacita bude 200MWh/rok, posléze ji navýšíme na 1,2GWh/rok. Do budoucna máme ambice rozšířit kapacitu až na 15GWh/rok.
Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post
Aha, tak postupně chtějí postaví více hal
Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post
Asi nestačí vyrábět a uspokojit obří poptávku
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post
https://www.magnastorage.cz/single-post/2019/12/24/V-Horn%C3%AD-Such%C3%A9-byla-v-t%C4%9Bchto-dnech-vyrobena-prvn%C3%AD-baterie-ji%C5%BE-ur%C4%8Dena-pro-s%C3%A9riovou-v%C3%BDrobu
Tohle nejsou baterky pro auta, ale pro úložiště, kde se neřeší hmotnost - takže pro nabíječky . Na obrázku je 1 kWh článek, 3,7 V, 10,5 kg. Lehčí baterky pro auta budou, ale až za rok až dva. I když někteří už teď tyhle prototypově používají místo trakčního olova...stejné BMS, jenom dvojnásobný dojezd
Tohle nejsou baterky pro auta, ale pro úložiště, kde se neřeší hmotnost - takže pro nabíječky . Na obrázku je 1 kWh článek, 3,7 V, 10,5 kg. Lehčí baterky pro auta budou, ale až za rok až dva. I když někteří už teď tyhle prototypově používají místo trakčního olova...stejné BMS, jenom dvojnásobný dojezd
Naposledy upravil(a) petrv dne pát 10. led 2020 19:04:16, celkem upraveno 1 x.
Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post
petrv píše:Lehčí baterky pro auta budou, ale až za rok až dva. I když někteří už teď tyhle prototypově používají místo trakčního olova...stejné BMS, jenom dvojnásobný dojezd
Myslíte Li-S ?
https://www.mobilmania.cz/clanky/naucte-se-novou-zkratku-li-s-baterie-posune-vydrz-telefonu-na-5-dni-dojezd-elektromobilu-na-1-000-km/sc-3-a-1347150/default.aspx
Dr. Mahdokht Shaibaniová z Katedry mechanického a leteckého inženýrství a její spolupracovníci už mají schválený patent (PCT / AU 2019/051239) pro výrobní proces a vyrobili i prototypy.
Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post
stejk píše:petrv píše:Lehčí baterky pro auta budou, ale až za rok až dva. I když někteří už teď tyhle prototypově používají místo trakčního olova...stejné BMS, jenom dvojnásobný dojezd
Myslíte Li-S ?
https://www.mobilmania.cz/clanky/naucte-se-novou-zkratku-li-s-baterie-posune-vydrz-telefonu-na-5-dni-dojezd-elektromobilu-na-1-000-km/sc-3-a-1347150/default.aspxDr. Mahdokht Shaibaniová z Katedry mechanického a leteckého inženýrství a její spolupracovníci už mají schválený patent (PCT / AU 2019/051239) pro výrobní proces a vyrobili i prototypy.
citace z uvedeného článku: Kdy se dočkáme prvních produktů s Li-S baterií, zatím není jasné.
Ne, myslel jsem HE3DA.
Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post
Kód: Vybrat vše
Maďarsko se díky asijským investicím stává velmocí ve výrobě lithiových baterií pro automobilový průmysl
V současné době již zde mají výrobní závody jihokorejská firma Samsung SDI a japonská společnost GS Yuasa. V blízké budoucnosti by se pak měly maďarské výrobní kapacity výrazně navýšit v důsledku otevření závodů jihokorejských firem Inzi Controls, SK Innovation a druhému závodu firmy Samsung SDI.
Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post
petrv píše: citace z uvedeného článku: Kdy se dočkáme prvních produktů s Li-S baterií, zatím není jasné.
australská společnost Brighsun tvrdí, že má technologii Li–S baterie, kterou lze použít.
https://elektrickevozy.cz/clanky/australska-firma-tvrdi-ze-s-jejich-li-s-bateriemi-ujedou-elektromobily-pres-2-000-km
Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post
stejk píše:petrv píše: citace z uvedeného článku: Kdy se dočkáme prvních produktů s Li-S baterií, zatím není jasné.australská společnost Brighsun tvrdí, že má technologii Li–S baterie, kterou lze použít.
https://elektrickevozy.cz/clanky/australska-firma-tvrdi-ze-s-jejich-li-s-bateriemi-ujedou-elektromobily-pres-2-000-km
Hmmm...z uvedeného článku: "Neočekávejte však, že se tento typ baterie brzy objeví. Společnost Brighsun hledá investory, aby zahájila rozsáhlou výrobu a testování těchto Li-S baterií."
Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post
Co se týče HE3DA, počkal bych ještě cca 2 měsíce... Potom už se bude o čem bavit
Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post
To už čekáme 5 let Já jsem v tomto směru poněkud skeptický, pořád nemohu najít revolučnost v HE3DA.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post
Vývoj běží už více než 8 let, 2 měsíce navíc je asi ještě snesitelné
Revolučnost je hned v několika věcech:
- baterie nepotřebují aktivní chlazení (t.j. s mírnou nadsázkou: battery pack má stejnou hustotu energie, jako články) - u dnešních battery packů tvoří kromě vlastních článků cca 50% hmotnosti chlazení, chladící médium, ventilátory a čerpadla chlazení, tepelné ochrany a vícevrstvý ochraný obal
- baterie NEHOŘÍ při libovolném poškození
- články mohou být (z pohledu elektromobility) libovolně velké - pokud budeme uvažovat napětí powertrainu např 100V, stačí na 75kWh baterii 25 ks článků o napětí 4,1V s kapacitou 3 kWh, případně 50 ks článků á 1,5 kWh v příslušném serioparalelním zapojení. To oproti 5 000 ks např. článků 21700 znamená VÝRAZNOU redukci BMS (což je nejporuchovější část batterypacku). Zároveň má takto malé množství takto velkých článků HE3DA zanedbatelné nároky na balancing, což znamená další VÝRAZNOU redukci BMS...
- články mají zároveň vyšší cyklovatelnost a v neposlední řadě jsou 100% recyklovatelné a to mnohem levněji, než ty současné
Revolučnost je hned v několika věcech:
- baterie nepotřebují aktivní chlazení (t.j. s mírnou nadsázkou: battery pack má stejnou hustotu energie, jako články) - u dnešních battery packů tvoří kromě vlastních článků cca 50% hmotnosti chlazení, chladící médium, ventilátory a čerpadla chlazení, tepelné ochrany a vícevrstvý ochraný obal
- baterie NEHOŘÍ při libovolném poškození
- články mohou být (z pohledu elektromobility) libovolně velké - pokud budeme uvažovat napětí powertrainu např 100V, stačí na 75kWh baterii 25 ks článků o napětí 4,1V s kapacitou 3 kWh, případně 50 ks článků á 1,5 kWh v příslušném serioparalelním zapojení. To oproti 5 000 ks např. článků 21700 znamená VÝRAZNOU redukci BMS (což je nejporuchovější část batterypacku). Zároveň má takto malé množství takto velkých článků HE3DA zanedbatelné nároky na balancing, což znamená další VÝRAZNOU redukci BMS...
- články mají zároveň vyšší cyklovatelnost a v neposlední řadě jsou 100% recyklovatelné a to mnohem levněji, než ty současné