Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Jan Čapek
Správce fóra
Příspěvky: 141
Registrován: sob 21. lis 2015 20:53:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post

Příspěvekod Jan Čapek » ned 10. dub 2016 19:00:22

Zdroj: aktualne.cz
URL: http://zpravy.aktualne.cz/domaci/revolu ... 590604f2e/

Tohle nevypadá jako další z mnoha zpráv o blížících se revolučních baterií o kterých potom už nikdo nikdy neuslyší. Navíc zpráva z naší kotliny.
Bravo, snad se podaří doladit ten poslední malý detail, tedy dotáhnout to produkce..
mykanec
Příspěvky: 21
Registrován: čtv 24. pro 2015 9:33:38
Bydliště: Brno

Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post

Příspěvekod mykanec » úte 26. bře 2019 13:47:47

Jan Čapek píše:Zdroj: aktualne.cz
URL: http://zpravy.aktualne.cz/domaci/revolu ... 590604f2e/

Tohle nevypadá jako další z mnoha zpráv o blížících se revolučních baterií o kterých potom už nikdo nikdy neuslyší. Navíc zpráva z naší kotliny.
Bravo, snad se podaří doladit ten poslední malý detail, tedy dotáhnout to produkce..


Podle datování příspěvků v diskuzi u tohoto článku jsou mu krásné TŘI roky.
Takže opět další várka masírování případných nešťastníků investorů.
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post

Příspěvekod stejk » čtv 16. kvě 2019 13:23:03

Největší čínský výrobce lithiových baterií pro elektromobily a bateriové úložiště Contemporary Amperex Technology Ltd (CATL) představil novou generaci baterii NCM 811.
http://www.solarninovinky.cz/?zpravy/2019051501/zive-z-intersolaru-1-catl-predstavil-novou-generaci-lithiovych-baterii-s-malym-obsahem-kobaltu
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post

Příspěvekod Josef » čtv 16. kvě 2019 16:11:27

Tady je konkrétní čísla energetické hustoty na kg.

http://www.chinadaily.com.cn/a/201903/2 ... b1a79.html
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post

Příspěvekod stejk » ned 08. pro 2019 17:24:21

Držitel Nobelovy ceny za chemii Michael Stanley Whittingham v rozhovoru pro agenturu Bloomber řekl:
"Zkoušíme zjistit, jaké jsou absolutní limity těchto baterií. Momentálně užíváme pouze 25 procent teoretické kapacity, což znamená, že 75 procent je mrtvá hmotnost. ... zdvojnásobení současné hustoty."
https://www.autoforum.cz/technika/drzitel-nobelovy-ceny-promluvil-o-tom-co-ceka-elektromobily-a-jejich-akumulatory/
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post

Příspěvekod stejk » úte 24. pro 2019 4:40:36

Desítku největších producentů automobilových akumulátorů (za prvních deset měsíců letošního roku) zveřejnily Automotive News. Pořadí je následující:

Kód: Vybrat vše

Pořádí  Společnost    Tržní podíl (%)
1.      CATL          26,6
2.      Panasonic     23,9
3.      LG Chem       11,3
4.      BYD           10,6
5.      Samsung SDI    3,7
6.      AESC           3,6
7.      Guoxuan        2,6
8.      PEVE           2,1
9.      SK Innovation  1,9
10.     Lishen         1,4
https://autobible.euro.cz/prehled-deseti-nejvetsich-vyrobcu-baterii-kdo-vlastne-vyrabi-zakladni-cast-elektromobilu/
Naposledy upravil(a) stejk dne stř 25. pro 2019 9:19:53, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post

Příspěvekod Radovan » úte 24. pro 2019 10:48:37

Rád bych připomenul 3leté výročí HE3DA baterií a to, že jaksi pořád kde nic, tu nic https://www.denik.cz/ekonomika/ceska-he ... 61219.html

Zato píár mají fakt masivní, takové folksvágenovské https://doporucujeme.denik.cz/doporucujeme/magna.html

Je to škoda, že od slov k činům nám trvá v Evropě tak dlouho. Kde by byla s tímto přístupem Tesla? Byl by na světě alespoň Roadster v prototypu?
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post

Příspěvekod stejk » stř 25. pro 2019 9:37:03

Radovan píše:jaksi pořád kde nic, tu nic

https://www.magnastorage.cz/single-post/2019/12/24/V-Horn%C3%AD-Such%C3%A9-byla-v-t%C4%9Bchto-dnech-vyrobena-prvn%C3%AD-baterie-ji%C5%BE-ur%C4%8Dena-pro-s%C3%A9riovou-v%C3%BDrobu
December 24, 2019
V Horní Suché byla v těchto dnech vyrobena první baterie již určena pro sériovou výrobu. ... Slavnostní otevření továrny MES je plánováno na jaro příštího roku.

Počáteční výrobní kapacita bude 200MWh/rok, posléze ji navýšíme na 1,2GWh/rok. Do budoucna máme ambice rozšířit kapacitu až na 15GWh/rok.
No málo.
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post

Příspěvekod stejk » stř 25. pro 2019 12:17:50

Aha, tak postupně chtějí postaví více hal
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post

Příspěvekod Josef » stř 25. pro 2019 14:39:10

Asi nestačí vyrábět a uspokojit obří poptávku :D
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
petrv
Příspěvky: 84
Registrován: sob 20. led 2018 15:29:53

Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post

Příspěvekod petrv » pát 03. led 2020 23:27:04

https://www.magnastorage.cz/single-post/2019/12/24/V-Horn%C3%AD-Such%C3%A9-byla-v-t%C4%9Bchto-dnech-vyrobena-prvn%C3%AD-baterie-ji%C5%BE-ur%C4%8Dena-pro-s%C3%A9riovou-v%C3%BDrobu

Tohle nejsou baterky pro auta, ale pro úložiště, kde se neřeší hmotnost - takže pro nabíječky :D . Na obrázku je 1 kWh článek, 3,7 V, 10,5 kg. Lehčí baterky pro auta budou, ale až za rok až dva. I když někteří už teď tyhle prototypově používají místo trakčního olova...stejné BMS, jenom dvojnásobný dojezd ;)
Naposledy upravil(a) petrv dne pát 10. led 2020 19:04:16, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post

Příspěvekod stejk » čtv 09. led 2020 3:48:53

petrv píše:Lehčí baterky pro auta budou, ale až za rok až dva. I když někteří už teď tyhle prototypově používají místo trakčního olova...stejné BMS, jenom dvojnásobný dojezd ;)

Myslíte Li-S ?
https://www.mobilmania.cz/clanky/naucte-se-novou-zkratku-li-s-baterie-posune-vydrz-telefonu-na-5-dni-dojezd-elektromobilu-na-1-000-km/sc-3-a-1347150/default.aspx
Dr. Mahdokht Shaibaniová z Katedry mechanického a leteckého inženýrství a její spolupracovníci už mají schválený patent (PCT / AU 2019/051239) pro výrobní proces a vyrobili i prototypy.
Uživatelský avatar
petrv
Příspěvky: 84
Registrován: sob 20. led 2018 15:29:53

Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post

Příspěvekod petrv » pát 10. led 2020 18:27:04

stejk píše:
petrv píše:Lehčí baterky pro auta budou, ale až za rok až dva. I když někteří už teď tyhle prototypově používají místo trakčního olova...stejné BMS, jenom dvojnásobný dojezd ;)

Myslíte Li-S ?
https://www.mobilmania.cz/clanky/naucte-se-novou-zkratku-li-s-baterie-posune-vydrz-telefonu-na-5-dni-dojezd-elektromobilu-na-1-000-km/sc-3-a-1347150/default.aspx
Dr. Mahdokht Shaibaniová z Katedry mechanického a leteckého inženýrství a její spolupracovníci už mají schválený patent (PCT / AU 2019/051239) pro výrobní proces a vyrobili i prototypy.


citace z uvedeného článku: Kdy se dočkáme prvních produktů s Li-S baterií, zatím není jasné. :D

Ne, myslel jsem HE3DA.
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post

Příspěvekod stejk » stř 26. úno 2020 21:18:53

Kód: Vybrat vše

Maďarsko se díky asijským investicím stává velmocí ve výrobě lithiových baterií pro automobilový průmysl

V současné době již zde mají výrobní závody jihokorejská firma Samsung SDI a japonská společnost GS Yuasa. V blízké budoucnosti by se pak měly maďarské výrobní kapacity výrazně navýšit v důsledku otevření závodů jihokorejských firem Inzi Controls, SK Innovation a druhému závodu firmy Samsung SDI.
https://www.mzv.cz/budapest/cz/obchod_a_ekonomika/madarsko_jakozto_nastupujici_velmoc_ve.html
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post

Příspěvekod stejk » ned 26. dub 2020 23:31:43

petrv píše: citace z uvedeného článku: Kdy se dočkáme prvních produktů s Li-S baterií, zatím není jasné. :D

australská společnost Brighsun tvrdí, že má technologii Li–S baterie, kterou lze použít.

https://elektrickevozy.cz/clanky/australska-firma-tvrdi-ze-s-jejich-li-s-bateriemi-ujedou-elektromobily-pres-2-000-km
Uživatelský avatar
petrv
Příspěvky: 84
Registrován: sob 20. led 2018 15:29:53

Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post

Příspěvekod petrv » úte 28. dub 2020 2:27:57

stejk píše:
petrv píše: citace z uvedeného článku: Kdy se dočkáme prvních produktů s Li-S baterií, zatím není jasné. :D

australská společnost Brighsun tvrdí, že má technologii Li–S baterie, kterou lze použít.

https://elektrickevozy.cz/clanky/australska-firma-tvrdi-ze-s-jejich-li-s-bateriemi-ujedou-elektromobily-pres-2-000-km


Hmmm...z uvedeného článku: "Neočekávejte však, že se tento typ baterie brzy objeví. Společnost Brighsun hledá investory, aby zahájila rozsáhlou výrobu a testování těchto Li-S baterií."
Uživatelský avatar
petrv
Příspěvky: 84
Registrován: sob 20. led 2018 15:29:53

Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post

Příspěvekod petrv » úte 28. dub 2020 2:43:51

Co se týče HE3DA, počkal bych ještě cca 2 měsíce... Potom už se bude o čem bavit ;)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post

Příspěvekod Josef » úte 28. dub 2020 7:31:56

To už čekáme 5 let :) Já jsem v tomto směru poněkud skeptický, pořád nemohu najít revolučnost v HE3DA.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
petrv
Příspěvky: 84
Registrován: sob 20. led 2018 15:29:53

Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post

Příspěvekod petrv » úte 28. dub 2020 13:18:17

Vývoj běží už více než 8 let, 2 měsíce navíc je asi ještě snesitelné :D

Revolučnost je hned v několika věcech:

- baterie nepotřebují aktivní chlazení (t.j. s mírnou nadsázkou: battery pack má stejnou hustotu energie, jako články) - u dnešních battery packů tvoří kromě vlastních článků cca 50% hmotnosti chlazení, chladící médium, ventilátory a čerpadla chlazení, tepelné ochrany a vícevrstvý ochraný obal
- baterie NEHOŘÍ při libovolném poškození
- články mohou být (z pohledu elektromobility) libovolně velké - pokud budeme uvažovat napětí powertrainu např 100V, stačí na 75kWh baterii 25 ks článků o napětí 4,1V s kapacitou 3 kWh, případně 50 ks článků á 1,5 kWh v příslušném serioparalelním zapojení. To oproti 5 000 ks např. článků 21700 znamená VÝRAZNOU redukci BMS (což je nejporuchovější část batterypacku). Zároveň má takto malé množství takto velkých článků HE3DA zanedbatelné nároky na balancing, což znamená další VÝRAZNOU redukci BMS...
- články mají zároveň vyšší cyklovatelnost a v neposlední řadě jsou 100% recyklovatelné a to mnohem levněji, než ty současné