Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post
Moderátor: Josef
Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post
nebyla by aktualnejsi tabulka? Nebo k jakemu datu to je?
Ja tam vidim rok uvedeni do provozu 2021 - to znamena ze to plati pro rok 2020? nebo jak?
Ja tam vidim rok uvedeni do provozu 2021 - to znamena ze to plati pro rok 2020? nebo jak?
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post
Tak jsem neco nasel
Ale asi to je jeste horsi - vsechno pomichany. I kdyz to je asi novejsi informace - na obrazku uvadi celkovou planovanou vyrobni kapacitu 2014 GWh/rok, oproti tabulce kde vidim 1639 GWh/rok
A jeste jeden zajmavy obrazek
A take vyroba baterek z clanku/modulu:
Ale asi to je jeste horsi - vsechno pomichany. I kdyz to je asi novejsi informace - na obrazku uvadi celkovou planovanou vyrobni kapacitu 2014 GWh/rok, oproti tabulce kde vidim 1639 GWh/rok
A jeste jeden zajmavy obrazek
A take vyroba baterek z clanku/modulu:
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post
Battery-news.de je proste poklad co se tyce argumentace proti odpurcum BEV.
Recyklace:
Tezba lithia a jinych materialu v Evrope:
Recyklace:
Tezba lithia a jinych materialu v Evrope:
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post
Když už to je v tématu HE3DA, kolikpak MES vyrobil baterií, nebo jenom stále plánuje?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post
Čínská skupina Gotion High-Tech, jejímž největším akcionářem je koncern Volkswagen s 25procentním podílem, získala 25 procent ve slovenském vývojáři a výrobci baterií InoBat.
https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/slovenske-baterie-do-celeho-sveta-volkswagenem-vlastneni-cinane-koupili-cast-inobatu-1410251
https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/slovenske-baterie-do-celeho-sveta-volkswagenem-vlastneni-cinane-koupili-cast-inobatu-1410251
Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post
BMW startuje výrobu nové generace bateriových článků
V Parsdorfu dnes začal sjíždět malý výlec průměru 46 mm a výšce 95 mm.
https://www.hybrid.cz/bmw-startuje-vyrobu-nove-generace-bateriovych-clanku/
V Parsdorfu dnes začal sjíždět malý výlec průměru 46 mm a výšce 95 mm.
https://www.hybrid.cz/bmw-startuje-vyrobu-nove-generace-bateriovych-clanku/
Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post
Josef píše:Když už to je v tématu HE3DA, kolikpak MES vyrobil baterií, nebo jenom stále plánuje?
MES nevyrábí baterie do aut, od začátku proponuje, že bude vyrábět úložiště pro energetiku, vyrábí je a také už je reálně prodává, byť až od letoška.
https://www.magnastorage.cz/produkty
Reálně už jsem jednu EV 250 kW viděl a sám vyzkoušel, jedno 150 kW úložiště si koupil kolega do své mlékárny.
Takže vyrábí i prodává...
Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post
Nějak v tom podniku stále nevidím široce použitelné výrobky. Nikde ani nevidím porovnání baterií s konkurencí, celé je to pro mě neuchopitelné a nespatřuji v tom nic zázračného. Navíc se k elektromobilitě hlásí, ale opět o tom nikde není slyšet. https://www.magnastorage.cz/elektromobilita.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post
Pro automotive mají vyvinutou 48V startovací baterii, ale ta se dá použít, až bude palubní napětí 48V a ne 12V jako dosud. Ale protože veškerá mild hybridizace jede na 48V a infotainmentu nekterých vozidel už 12V v zásadě nestačí, je to jen otázka času
Co máte na mysli široce použitelnými výrobky?
Třeba EV 250 kW je pro emobilitu velmi jednoduše použitelný výrobek - z pohledu legislativy je to totiž spotřebič a má samonosný kontejner, takže pokud chcete u své FVE začít provozovat veřejnou dobíjecí stanici, nepotřebujete žádné povolovací řízení (dnes cca 1 rok).
Pokud máte povolení majitele pozemku, prostě složíte kontejner, připojíte pětikolík až 64A k libovolnému zdroji a okamžitě můžete prodávat...
Max nabíjecí výkon je vzhledem ke kapacitě úložiště omezen na 90 kW. Výhodou oproti konkurenci je, že můžete mít box trvale připojen na napájení, bateriím to nijak neublíží a nemusíte to řešit složitou elektronikou. Životnost článků je minimálně 20 let.
Co máte na mysli široce použitelnými výrobky?
Třeba EV 250 kW je pro emobilitu velmi jednoduše použitelný výrobek - z pohledu legislativy je to totiž spotřebič a má samonosný kontejner, takže pokud chcete u své FVE začít provozovat veřejnou dobíjecí stanici, nepotřebujete žádné povolovací řízení (dnes cca 1 rok).
Pokud máte povolení majitele pozemku, prostě složíte kontejner, připojíte pětikolík až 64A k libovolnému zdroji a okamžitě můžete prodávat...
Max nabíjecí výkon je vzhledem ke kapacitě úložiště omezen na 90 kW. Výhodou oproti konkurenci je, že můžete mít box trvale připojen na napájení, bateriím to nijak neublíží a nemusíte to řešit složitou elektronikou. Životnost článků je minimálně 20 let.
Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post
petrv píše:Pro automotive mají vyvinutou 48V startovací baterii, ale ta se dá použít, až bude palubní napětí 48V a ne 12V jako dosud. Ale protože veškerá mild hybridizace jede na 48V a infotainmentu nekterých vozidel už 12V v zásadě nestačí, je to jen otázka času
Dobře, tak počkáme, proč ne.
petrv píše:Co máte na mysli široce použitelnými výrobky?
Např. použitelné packy pro FVE 10-40 kWh, nebo třeba chytrou baterii, které se sama nabíjí za levno a prodává energii za draho apod.
petrv píše:Třeba EV 250 kW je pro emobilitu velmi jednoduše použitelný výrobek - z pohledu legislativy je to totiž spotřebič a má samonosný kontejner, takže pokud chcete u své FVE začít provozovat veřejnou dobíjecí stanici, nepotřebujete žádné povolovací řízení (dnes cca 1 rok).
Pokud máte povolení majitele pozemku, prostě složíte kontejner, připojíte pětikolík až 64A k libovolnému zdroji a okamžitě můžete prodávat...
Max nabíjecí výkon je vzhledem ke kapacitě úložiště omezen na 90 kW. Výhodou oproti konkurenci je, že můžete mít box trvale připojen na napájení, bateriím to nijak neublíží a nemusíte to řešit složitou elektronikou. Životnost článků je minimálně 20 let.
Tyhle kontejnery zde nabízela dceřiná firma Kapsch (snad si to dobře pamatuju), celé to krachlo, nikdo to nechtěl, protože vysoká cena. Životnost článků je dnes běžně 20-30 let.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post
Josef píše:Např. použitelné packy pro FVE 10-40 kWh, nebo třeba chytrou baterii, které se sama nabíjí za levno a prodává energii za draho apod.
Nejmenší kapacita úložiště je 150 kW - jsou to úložiště pro energetiku, ne pro rodinné domy.
Josef píše:Tyhle kontejnery zde nabízela dceřiná firma Kapsch (snad si to dobře pamatuju), celé to krachlo, nikdo to nechtěl, protože vysoká cena. Životnost článků je dnes běžně 20-30 let.
Netuším, o jaké kontejnery a s jakými parametry šlo, takže neumím odpovědět. Ale není kontejner, jako kontejner