Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post

Moderátor: Josef

xdenser
Příspěvky: 317
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post

Příspěvekod xdenser » ned 27. srp 2023 15:33:10

nebyla by aktualnejsi tabulka? Nebo k jakemu datu to je?
Ja tam vidim rok uvedeni do provozu 2021 - to znamena ze to plati pro rok 2020? nebo jak?
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
xdenser
Příspěvky: 317
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post

Příspěvekod xdenser » ned 27. srp 2023 17:58:18

Tak jsem neco nasel
230601_BP-1-1030x579.png

Ale asi to je jeste horsi - vsechno pomichany. I kdyz to je asi novejsi informace - na obrazku uvadi celkovou planovanou vyrobni kapacitu 2014 GWh/rok, oproti tabulce kde vidim 1639 GWh/rok

A jeste jeden zajmavy obrazek
220818_Europa_ZCF-1030x579.png


A take vyroba baterek z clanku/modulu:
230210_Europa_MP-1030x579.png
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
xdenser
Příspěvky: 317
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post

Příspěvekod xdenser » ned 27. srp 2023 18:35:51

Battery-news.de je proste poklad co se tyce argumentace proti odpurcum BEV.

Recyklace:
230512_Landkarten_Recycling.png


Tezba lithia a jinych materialu v Evrope:

220812_Europa_AM.png
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post

Příspěvekod Josef » ned 27. srp 2023 23:40:59

Když už to je v tématu HE3DA, kolikpak MES vyrobil baterií, nebo jenom stále plánuje?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 682
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post

Příspěvekod stejk » sob 02. zář 2023 21:17:31

Čínská skupina Gotion High-Tech, jejímž největším akcionářem je koncern Volkswagen s 25procentním podílem, získala 25 procent ve slovenském vývojáři a výrobci baterií InoBat.
https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/slovenske-baterie-do-celeho-sveta-volkswagenem-vlastneni-cinane-koupili-cast-inobatu-1410251
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 682
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post

Příspěvekod stejk » sob 28. říj 2023 16:49:30

BMW startuje výrobu nové generace bateriových článků
V Parsdorfu dnes začal sjíždět malý výlec průměru 46 mm a výšce 95 mm.
https://www.hybrid.cz/bmw-startuje-vyrobu-nove-generace-bateriovych-clanku/
Uživatelský avatar
petrv
Příspěvky: 84
Registrován: sob 20. led 2018 15:29:53

Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post

Příspěvekod petrv » pon 06. lis 2023 0:51:05

Josef píše:Když už to je v tématu HE3DA, kolikpak MES vyrobil baterií, nebo jenom stále plánuje?


MES nevyrábí baterie do aut, od začátku proponuje, že bude vyrábět úložiště pro energetiku, vyrábí je a také už je reálně prodává, byť až od letoška.
https://www.magnastorage.cz/produkty

Reálně už jsem jednu EV 250 kW viděl a sám vyzkoušel, jedno 150 kW úložiště si koupil kolega do své mlékárny.

Takže vyrábí i prodává... ;)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post

Příspěvekod Josef » pon 06. lis 2023 5:11:21

Nějak v tom podniku stále nevidím široce použitelné výrobky. Nikde ani nevidím porovnání baterií s konkurencí, celé je to pro mě neuchopitelné a nespatřuji v tom nic zázračného. Navíc se k elektromobilitě hlásí, ale opět o tom nikde není slyšet. https://www.magnastorage.cz/elektromobilita.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
petrv
Příspěvky: 84
Registrován: sob 20. led 2018 15:29:53

Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post

Příspěvekod petrv » pon 06. lis 2023 13:30:03

Pro automotive mají vyvinutou 48V startovací baterii, ale ta se dá použít, až bude palubní napětí 48V a ne 12V jako dosud. Ale protože veškerá mild hybridizace jede na 48V a infotainmentu nekterých vozidel už 12V v zásadě nestačí, je to jen otázka času ;)

Co máte na mysli široce použitelnými výrobky?

Třeba EV 250 kW je pro emobilitu velmi jednoduše použitelný výrobek - z pohledu legislativy je to totiž spotřebič a má samonosný kontejner, takže pokud chcete u své FVE začít provozovat veřejnou dobíjecí stanici, nepotřebujete žádné povolovací řízení (dnes cca 1 rok).
Pokud máte povolení majitele pozemku, prostě složíte kontejner, připojíte pětikolík až 64A k libovolnému zdroji a okamžitě můžete prodávat...
Max nabíjecí výkon je vzhledem ke kapacitě úložiště omezen na 90 kW. Výhodou oproti konkurenci je, že můžete mít box trvale připojen na napájení, bateriím to nijak neublíží a nemusíte to řešit složitou elektronikou. Životnost článků je minimálně 20 let.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post

Příspěvekod Josef » úte 07. lis 2023 22:49:22

petrv píše:Pro automotive mají vyvinutou 48V startovací baterii, ale ta se dá použít, až bude palubní napětí 48V a ne 12V jako dosud. Ale protože veškerá mild hybridizace jede na 48V a infotainmentu nekterých vozidel už 12V v zásadě nestačí, je to jen otázka času ;)


Dobře, tak počkáme, proč ne.

petrv píše:Co máte na mysli široce použitelnými výrobky?


Např. použitelné packy pro FVE 10-40 kWh, nebo třeba chytrou baterii, které se sama nabíjí za levno a prodává energii za draho apod.

petrv píše:Třeba EV 250 kW je pro emobilitu velmi jednoduše použitelný výrobek - z pohledu legislativy je to totiž spotřebič a má samonosný kontejner, takže pokud chcete u své FVE začít provozovat veřejnou dobíjecí stanici, nepotřebujete žádné povolovací řízení (dnes cca 1 rok).
Pokud máte povolení majitele pozemku, prostě složíte kontejner, připojíte pětikolík až 64A k libovolnému zdroji a okamžitě můžete prodávat...
Max nabíjecí výkon je vzhledem ke kapacitě úložiště omezen na 90 kW. Výhodou oproti konkurenci je, že můžete mít box trvale připojen na napájení, bateriím to nijak neublíží a nemusíte to řešit složitou elektronikou. Životnost článků je minimálně 20 let.


Tyhle kontejnery zde nabízela dceřiná firma Kapsch (snad si to dobře pamatuju), celé to krachlo, nikdo to nechtěl, protože vysoká cena. Životnost článků je dnes běžně 20-30 let.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
petrv
Příspěvky: 84
Registrován: sob 20. led 2018 15:29:53

Re: Revoluční baterii českého vědce Procházky chválí i The Washington Post

Příspěvekod petrv » stř 08. lis 2023 0:55:23

Josef píše:Např. použitelné packy pro FVE 10-40 kWh, nebo třeba chytrou baterii, které se sama nabíjí za levno a prodává energii za draho apod.

Nejmenší kapacita úložiště je 150 kW - jsou to úložiště pro energetiku, ne pro rodinné domy.

Josef píše:Tyhle kontejnery zde nabízela dceřiná firma Kapsch (snad si to dobře pamatuju), celé to krachlo, nikdo to nechtěl, protože vysoká cena. Životnost článků je dnes běžně 20-30 let.

Netuším, o jaké kontejnery a s jakými parametry šlo, takže neumím odpovědět. Ale není kontejner, jako kontejner ;)