Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Moderátor: Josef
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
24 je taky nesmysl ... když na tem web napisu 48 bude to relevantní ?
24.5 jsem měl leda v lednu pri -2° C a to jsem jel 140kmh po kopcovité D1...vic to ani nešlo, protože už to začalo omezovat chvílemi výkon...fotky jsem sem dával
přitom každý ví, že ve městě je nižší spotřeba než na okresce 90kmh (rekuperace) oni to mají obráceně
ty koncernové vozy protezuji na webu a na FB
24.5 jsem měl leda v lednu pri -2° C a to jsem jel 140kmh po kopcovité D1...vic to ani nešlo, protože už to začalo omezovat chvílemi výkon...fotky jsem sem dával
přitom každý ví, že ve městě je nižší spotřeba než na okresce 90kmh (rekuperace) oni to mají obráceně
ty koncernové vozy protezuji na webu a na FB
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Relevatní to bude, pokud to prokážete. Tenhle borec má průměr 19,5 kWh/100 km, může se to zdát jako blbost, ale není. Bavíme se stále o reálné spotřebě, nikoliv co ukazuje auto.
https://www.spritmonitor.de/en/detail/861499.html
https://www.spritmonitor.de/en/detail/861499.html
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
nevěřím ... vychází mu tam spotřeba v zimě i 40kWh/100 (v přepočtu) a to lze dosáhnout u i3 leda tak že jí nechám stát se zapnutým topením na delší dobu ... prijde mi to jako taxikář....hodinu stojim na štaflu topim a pak popojedu 7 km se zakaznikem a znova a znova
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Asi se tam všichni spikli Těch případu průměrné spotřeby kolem 19 kWh/100 km je tam spousta, například. Ne každý v zimě netopí a neřídí v zimní bundě a čepici.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
tak psát tam můžou co chtějí, ale pokud na 12kWh ujede 25km tak to není normální
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
tady znova dávám foto ze zimní jízdy po D1, mráz, rychlost 140kmh a topení na 23° => výsledek 24.9 kWh/100
takže zimní spotřeby 40-50 nejsou určitě z normálních jizd
takže zimní spotřeby 40-50 nejsou určitě z normálních jizd
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Berete nějaký extrém, standardní spotřeby se pohybují na rozumné úrovni, takže podle mě to odpovídá, navíc ta spotřeba je započítaná se ztrátami cca 15%.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
k zimnej spotrebe - majiteľ leaf-u ako dôvod predaja uvádzal, že zohriať taký veľký priestor kvôli desaťkilometrovej vzdialenosti mu vadí.
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Za mne i3 neodpovídá rozhodně jezdím město za méně než okresku! A po 20.000 km s dovolením už mám nějaké srovnání ....
Jasně pokud město jezdím stylem start z červené jak na F1 a pak brzda, tak pak cca 20kW chápu a bojím se verze i3 bez TČ především!
Ale pokud jezdím normálně (na rychlostních limitech), tak je to opravdu nesmysl - mám od února a průměrná spotřeba šla z 13,9 na cca 11 (cca 70% město, zbytek mimo) - jen doplním město bez klimy, fakt na krátké vzdálenosti ji nemusím
Jasně pokud město jezdím stylem start z červené jak na F1 a pak brzda, tak pak cca 20kW chápu a bojím se verze i3 bez TČ především!
Ale pokud jezdím normálně (na rychlostních limitech), tak je to opravdu nesmysl - mám od února a průměrná spotřeba šla z 13,9 na cca 11 (cca 70% město, zbytek mimo) - jen doplním město bez klimy, fakt na krátké vzdálenosti ji nemusím
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Každý má tu spotřebu jinou, jestliže někdo jezdí v zimě v létě 130-140 dálnice, pak se to nedá porovnávat spotřeba město a okolí v teplých měsících.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
@dort a ted si vemte že na tom spritmonitor mají taky v zimě spotřeby mezi 40-50 kWh/100 to je totální nesmysl !! @Josef mám i3 třetím rokem a vím co to auto dokáže ve všech ročních období, vaší argumentaci bych čekal spíše od čtenáře autofora než od někoho kdo s EV nějaký pátek už jezdí
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Další diskuze v tomto směru nemá smysl, argumentovat, že lidé, kteří si píší spotřebu pro svoje účely podvádějí, mi přijde nesmyslný. To že 100 lidí má průměrnou spotřebu kolem 15 kWh/100 km je v pořádku, to že 50 lidí má nižší spotřebu a 50 vyšší je přece normální a že se najde 20 jedinců, kteří jezdí sportovně a spotřeba je nezajímá snad je taky normální. To že nechcete akceptovat, že někdo má vyšší spotřebu než vy mi už přijde na hlavu a vytahovat argumenty typu autofora je trapný.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
bohužel nemá, pokud tam není popsaný způsob užívání, tak taková data pro mě nejsou relevantní
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Já jsem to používal rok, pro účely výpočtu spotřeby se doplňuje stav tachometru a následně dobíjení v kWh odečtené z dobíjecí stanice (wattmetru), to je celé. Ostatní věci jsou nepovinné (jako servis, nové pneu apod.)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
ja ale nerozporuju zpusob počítání, ale ten výsledek !!! uvedl jsem zde extremni a maximální využití i3 kde samo auto ukázalo 25kWh spotřebu ... a vy mě píšete že nekdo může jezdit za vic (ten člověk z odkazu cca za dvojnásobek) to ale >>jizdou<< nelze dosáhnout, ale umim si predstavit situace o kterych jsem uz psal (dlouhé stání se zapnutým topením) ale to nemá s nic společného s testem spotřeby ve městě o kterém jsme se bavili na začátku
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
To věčné téma spotřeby
Mě osobně tedy spotřeba v zimě na couračky po městě s plným tepelným komfortem 25kWh nepřijde až takový extrém, za tolik jezdí i Citigo s nezkušeným pilotem. Dohledejte si Bjornova videa s TM3 kdy jezdí na sněhu po městě a tam je vidět spotřeba 30-40kWh celkem "běžně".
Mě osobně tedy spotřeba v zimě na couračky po městě s plným tepelným komfortem 25kWh nepřijde až takový extrém, za tolik jezdí i Citigo s nezkušeným pilotem. Dohledejte si Bjornova videa s TM3 kdy jezdí na sněhu po městě a tam je vidět spotřeba 30-40kWh celkem "běžně".
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
ano 25 ale ten člověk z monitoru tam má 40-50 s i3 a to jízdou nejde (leda že bych tou i3 přitápěl v garáži)
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Ten váš argument 40-50 kWh/100 km je nesmysl, přistaňte to prosím šířit. Navíc je tam dalších 20 lidí, kteří mají průměrnou spotřebu stejnou.
Tady jsou spotřeby toho člověka
Tady jsou spotřeby toho člověka
- Přílohy
-
- A6A353C3-96B4-435C-BF4A-CA425F9FE805.jpeg (45.16 KiB) Zobrazeno 10006 x
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Nemal som pocit, že na mojom e-up mám tak vysokú spotrebu ako je uvedene na F Drive a naopak údaje palubného displeja sa mi zadali prioptimistické.
Rozhodol som sa ju overiť nasledovným spôsobom.
E-up som nabil na 80% ( nastavené vo WeConnect) , urobil jazdu BB-RK-BB rýchlosťou akou dovolila prevádzka (60- 110 km/h) a s rešpektovaním 54 km/h cez obce. Nijak som sa pri jazde neoobmedzoval, v žiadnom prípade som nejazdil “na spotrebu”.
Po dojazde som odčítal stav čitača dodanej energie do baterie (cez OBD),
nabil bateriu znova na 80% z 2,3 kW nabijačky pripojenej cez merač energie.
Po ukončení nabíjania som znova odčítal stav čitača dodanej energie do baterie (cez OBD) a odčítal odobratú energiu z AV 230 V.
Po spracovaní nameraných údajov mi vyšlo:
Spotreba zo siete AC, ( tj včítane účinnosti AC nabijacky v e-up): 13,96 kWh/100 km
Účinnosť zabudovanej e-up nabíjačky pri výkone 2,3 kW: 85,1 %
Spotreba z baterie (pri odhade účinnosti nabijania 97% - nová bat) 11,87 kWh/100 km
Spotreba odčítaná. z web verzie WeConnect: 10,57 kWh/ 100 km (zodpovedá cca tomu čo ukazuje diplej)
Teplota baterie bola v rozmedzi 19- 22 C od začiatku do konca merania ( od rána na začiatku do rána nasledujúceho dňa)
Zaťaženie vozidla bol len vodič cca 100 kg, tlak v pneu 240 kPa.
Vidieť, že údaje MFD aj WeConnect sú o cca 11% optimistickejšie, čo je relatíne dosť. Asi si VW nedal dosť námahy aby vypracoval presnejši algoritmus stanovenia spotreby. Netreba sa teda príliš vytešovať zo spotreby ktorý ukazuje displej resp WeConnect.
Pri odhade dojazdu, čo najviac zaujíma vlastnikov takejto kategorie auta, je rozhodujúca spotreba z baterie a teplota baterie.
Spotreba zo siete, hlavne v prípade nabíjania doma zo zásuvky, asi bude zaujímať len “ekologických puristov”. Ale z hladiska uhlíkovej stopy, je ju treba použiť.
Zodpovedne zmeraná potreba z baterie v realnej prevadzke na horskej ceste prvej triedy s celkovým stúpaním 1750 m (a aj klesaním - vracal som sa do toho istého bodu- prevýšenie medzi štarom a cieľom 0 m) 11,8 kWh/100 km pri teplote baterie 20 C čo umožňuje dojazd pre novú bateriu 274 km.
Z uvedeného vyplýva že je možne získať spoľahlivý údaj o spotrebe z baterie zmeraním spotreby z siete 230 v AC prepočitanim účinnosťou zabudobsnej nabíjačku a účinnosťou nabijania baterie. Údaj učinnosti nabíjania 97% som získal zo seriozneho vedeckeho článku kde skúmali pokles účinnosti nabíjania s počtom cyklov. Údaj 97% stanovili pre novú bateriu s technológiou zhodnou s trojičkami up/mi/go. Mnou zmeraná účinnosť zabudovanej AC nabíjacky trojičiek pri 2,3 kW nemá dôvod meniť sa s teplotou, vekom, tak aby mala relevantnejší vplyv na výpočet spotreby.
Rozhodol som sa ju overiť nasledovným spôsobom.
E-up som nabil na 80% ( nastavené vo WeConnect) , urobil jazdu BB-RK-BB rýchlosťou akou dovolila prevádzka (60- 110 km/h) a s rešpektovaním 54 km/h cez obce. Nijak som sa pri jazde neoobmedzoval, v žiadnom prípade som nejazdil “na spotrebu”.
Po dojazde som odčítal stav čitača dodanej energie do baterie (cez OBD),
nabil bateriu znova na 80% z 2,3 kW nabijačky pripojenej cez merač energie.
Po ukončení nabíjania som znova odčítal stav čitača dodanej energie do baterie (cez OBD) a odčítal odobratú energiu z AV 230 V.
Po spracovaní nameraných údajov mi vyšlo:
Spotreba zo siete AC, ( tj včítane účinnosti AC nabijacky v e-up): 13,96 kWh/100 km
Účinnosť zabudovanej e-up nabíjačky pri výkone 2,3 kW: 85,1 %
Spotreba z baterie (pri odhade účinnosti nabijania 97% - nová bat) 11,87 kWh/100 km
Spotreba odčítaná. z web verzie WeConnect: 10,57 kWh/ 100 km (zodpovedá cca tomu čo ukazuje diplej)
Teplota baterie bola v rozmedzi 19- 22 C od začiatku do konca merania ( od rána na začiatku do rána nasledujúceho dňa)
Zaťaženie vozidla bol len vodič cca 100 kg, tlak v pneu 240 kPa.
Vidieť, že údaje MFD aj WeConnect sú o cca 11% optimistickejšie, čo je relatíne dosť. Asi si VW nedal dosť námahy aby vypracoval presnejši algoritmus stanovenia spotreby. Netreba sa teda príliš vytešovať zo spotreby ktorý ukazuje displej resp WeConnect.
Pri odhade dojazdu, čo najviac zaujíma vlastnikov takejto kategorie auta, je rozhodujúca spotreba z baterie a teplota baterie.
Spotreba zo siete, hlavne v prípade nabíjania doma zo zásuvky, asi bude zaujímať len “ekologických puristov”. Ale z hladiska uhlíkovej stopy, je ju treba použiť.
Zodpovedne zmeraná potreba z baterie v realnej prevadzke na horskej ceste prvej triedy s celkovým stúpaním 1750 m (a aj klesaním - vracal som sa do toho istého bodu- prevýšenie medzi štarom a cieľom 0 m) 11,8 kWh/100 km pri teplote baterie 20 C čo umožňuje dojazd pre novú bateriu 274 km.
Z uvedeného vyplýva že je možne získať spoľahlivý údaj o spotrebe z baterie zmeraním spotreby z siete 230 v AC prepočitanim účinnosťou zabudobsnej nabíjačku a účinnosťou nabijania baterie. Údaj učinnosti nabíjania 97% som získal zo seriozneho vedeckeho článku kde skúmali pokles účinnosti nabíjania s počtom cyklov. Údaj 97% stanovili pre novú bateriu s technológiou zhodnou s trojičkami up/mi/go. Mnou zmeraná účinnosť zabudovanej AC nabíjacky trojičiek pri 2,3 kW nemá dôvod meniť sa s teplotou, vekom, tak aby mala relevantnejší vplyv na výpočet spotreby.
Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV
Pokud se nebudeme bavit o samotné spotřebě, což v tomto vláknu nedává smysl, přijde mi, že jste došel k podobné hodnotě rozdílu mezi reálnou a zobrazováno spotřebou v autě Citigo-e jako redaktoři fdrive. Ztráty při nabíjení ze zásuvky tady jiný kolega naměřil kolem 20-25, já osobně u Niro v tomto chladném počasí mám 21%.
Audi Q4 Sportback e-tron 50