Reálná versus uváděná spotřeba BEV

Moderátor: Josef

nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV

Příspěvekod nokia9500 » pon 21. zář 2020 19:12:30

24 je taky nesmysl ... když na tem web napisu 48 bude to relevantní ?
24.5 jsem měl leda v lednu pri -2° C a to jsem jel 140kmh po kopcovité D1...vic to ani nešlo, protože už to začalo omezovat chvílemi výkon...fotky jsem sem dával
přitom každý ví, že ve městě je nižší spotřeba než na okresce 90kmh (rekuperace) oni to mají obráceně
ty koncernové vozy protezuji na webu a na FB
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV

Příspěvekod Josef » pon 21. zář 2020 21:22:35

Relevatní to bude, pokud to prokážete. Tenhle borec má průměr 19,5 kWh/100 km, může se to zdát jako blbost, ale není. Bavíme se stále o reálné spotřebě, nikoliv co ukazuje auto.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/861499.html
Audi Q4 Sportback e-tron 50
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV

Příspěvekod nokia9500 » pon 21. zář 2020 22:05:56

nevěřím ... vychází mu tam spotřeba v zimě i 40kWh/100 (v přepočtu) a to lze dosáhnout u i3 leda tak že jí nechám stát se zapnutým topením na delší dobu ... prijde mi to jako taxikář....hodinu stojim na štaflu topim a pak popojedu 7 km se zakaznikem a znova a znova
Přílohy
Screenshot_20200921-220031_Chrome.jpg
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV

Příspěvekod Josef » úte 22. zář 2020 10:28:30

Asi se tam všichni spikli :) Těch případu průměrné spotřeby kolem 19 kWh/100 km je tam spousta, například. Ne každý v zimě netopí a neřídí v zimní bundě a čepici.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV

Příspěvekod nokia9500 » úte 22. zář 2020 11:22:03

tak psát tam můžou co chtějí, ale pokud na 12kWh ujede 25km tak to není normální
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV

Příspěvekod nokia9500 » úte 22. zář 2020 11:31:47

tady znova dávám foto ze zimní jízdy po D1, mráz, rychlost 140kmh a topení na 23° => výsledek 24.9 kWh/100
takže zimní spotřeby 40-50 nejsou určitě z normálních jizd
Přílohy
Screenshot_20200922-112539_Gallery.jpg
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV

Příspěvekod Josef » úte 22. zář 2020 12:24:06

Berete nějaký extrém, standardní spotřeby se pohybují na rozumné úrovni, takže podle mě to odpovídá, navíc ta spotřeba je započítaná se ztrátami cca 15%.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
mp1
Příspěvky: 233
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV

Příspěvekod mp1 » úte 22. zář 2020 15:42:51

k zimnej spotrebe - majiteľ leaf-u ako dôvod predaja uvádzal, že zohriať taký veľký priestor kvôli desaťkilometrovej vzdialenosti mu vadí.
dort
Příspěvky: 83
Registrován: ned 03. bře 2019 21:08:37

Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV

Příspěvekod dort » úte 22. zář 2020 16:42:58

Za mne i3 neodpovídá :-( rozhodně jezdím město za méně než okresku! A po 20.000 km s dovolením už mám nějaké srovnání ....

Jasně pokud město jezdím stylem start z červené jak na F1 a pak brzda, tak pak cca 20kW chápu a bojím se verze i3 bez TČ především!

Ale pokud jezdím normálně (na rychlostních limitech), tak je to opravdu nesmysl - mám od února a průměrná spotřeba šla z 13,9 na cca 11 (cca 70% město, zbytek mimo) - jen doplním město bez klimy, fakt na krátké vzdálenosti ji nemusím :-(
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV

Příspěvekod Josef » úte 22. zář 2020 18:17:03

Každý má tu spotřebu jinou, jestliže někdo jezdí v zimě v létě 130-140 dálnice, pak se to nedá porovnávat spotřeba město a okolí v teplých měsících.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV

Příspěvekod nokia9500 » úte 22. zář 2020 20:20:23

@dort a ted si vemte že na tom spritmonitor mají taky v zimě spotřeby mezi 40-50 kWh/100 to je totální nesmysl !! @Josef mám i3 třetím rokem a vím co to auto dokáže ve všech ročních období, vaší argumentaci bych čekal spíše od čtenáře autofora než od někoho kdo s EV nějaký pátek už jezdí
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV

Příspěvekod Josef » úte 22. zář 2020 21:05:02

Další diskuze v tomto směru nemá smysl, argumentovat, že lidé, kteří si píší spotřebu pro svoje účely podvádějí, mi přijde nesmyslný. To že 100 lidí má průměrnou spotřebu kolem 15 kWh/100 km je v pořádku, to že 50 lidí má nižší spotřebu a 50 vyšší je přece normální a že se najde 20 jedinců, kteří jezdí sportovně a spotřeba je nezajímá snad je taky normální. To že nechcete akceptovat, že někdo má vyšší spotřebu než vy mi už přijde na hlavu a vytahovat argumenty typu autofora je trapný.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV

Příspěvekod nokia9500 » úte 22. zář 2020 23:40:03

bohužel nemá, pokud tam není popsaný způsob užívání, tak taková data pro mě nejsou relevantní
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV

Příspěvekod Josef » stř 23. zář 2020 0:03:57

Já jsem to používal rok, pro účely výpočtu spotřeby se doplňuje stav tachometru a následně dobíjení v kWh odečtené z dobíjecí stanice (wattmetru), to je celé. Ostatní věci jsou nepovinné (jako servis, nové pneu apod.)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV

Příspěvekod nokia9500 » stř 23. zář 2020 9:34:57

ja ale nerozporuju zpusob počítání, ale ten výsledek !!! uvedl jsem zde extremni a maximální využití i3 kde samo auto ukázalo 25kWh spotřebu ... a vy mě píšete že nekdo může jezdit za vic (ten člověk z odkazu cca za dvojnásobek) to ale >>jizdou<< nelze dosáhnout, ale umim si predstavit situace o kterych jsem uz psal (dlouhé stání se zapnutým topením) ale to nemá s nic společného s testem spotřeby ve městě o kterém jsme se bavili na začátku
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV

Příspěvekod Turbo » stř 23. zář 2020 11:54:40

To věčné téma spotřeby :)

Mě osobně tedy spotřeba v zimě na couračky po městě s plným tepelným komfortem 25kWh nepřijde až takový extrém, za tolik jezdí i Citigo s nezkušeným pilotem. Dohledejte si Bjornova videa s TM3 kdy jezdí na sněhu po městě a tam je vidět spotřeba 30-40kWh celkem "běžně".
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV

Příspěvekod nokia9500 » čtv 24. zář 2020 14:23:45

ano 25 ale ten člověk z monitoru tam má 40-50 s i3 a to jízdou nejde (leda že bych tou i3 přitápěl v garáži)
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV

Příspěvekod Josef » čtv 24. zář 2020 15:37:40

Ten váš argument 40-50 kWh/100 km je nesmysl, přistaňte to prosím šířit. Navíc je tam dalších 20 lidí, kteří mají průměrnou spotřebu stejnou.

Tady jsou spotřeby toho člověka
Přílohy
A6A353C3-96B4-435C-BF4A-CA425F9FE805.jpeg
A6A353C3-96B4-435C-BF4A-CA425F9FE805.jpeg (45.16 KiB) Zobrazeno 10006 x
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Palo47
Příspěvky: 40
Registrován: sob 08. úno 2020 13:18:31

Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV

Příspěvekod Palo47 » ned 27. zář 2020 14:10:53

Nemal som pocit, že na mojom e-up mám tak vysokú spotrebu ako je uvedene na F Drive a naopak údaje palubného displeja sa mi zadali prioptimistické.
Rozhodol som sa ju overiť nasledovným spôsobom.
E-up som nabil na 80% ( nastavené vo WeConnect) , urobil jazdu BB-RK-BB rýchlosťou akou dovolila prevádzka (60- 110 km/h) a s rešpektovaním 54 km/h cez obce. Nijak som sa pri jazde neoobmedzoval, v žiadnom prípade som nejazdil “na spotrebu”.
Po dojazde som odčítal stav čitača dodanej energie do baterie (cez OBD), 
nabil bateriu znova na 80% z 2,3 kW nabijačky pripojenej cez merač energie. 
Po ukončení nabíjania som znova odčítal stav čitača dodanej energie do baterie (cez OBD) a odčítal odobratú energiu z AV 230 V.
Po spracovaní nameraných údajov mi vyšlo:

Spotreba zo siete AC, ( tj včítane účinnosti AC nabijacky v e-up): 13,96 kWh/100 km

Účinnosť zabudovanej e-up nabíjačky pri výkone 2,3 kW: 85,1 %

Spotreba z baterie (pri odhade účinnosti nabijania 97% - nová bat) 11,87 kWh/100 km

Spotreba odčítaná. z web verzie WeConnect: 10,57 kWh/ 100 km (zodpovedá cca tomu čo ukazuje diplej)

Teplota baterie bola v rozmedzi 19- 22 C od začiatku do konca merania ( od rána na začiatku do rána nasledujúceho dňa)
Zaťaženie vozidla bol len vodič cca 100 kg, tlak v pneu 240 kPa.

Vidieť, že údaje MFD aj WeConnect sú o cca 11% optimistickejšie, čo je relatíne dosť. Asi si VW nedal dosť námahy aby vypracoval presnejši algoritmus stanovenia spotreby. Netreba sa teda príliš vytešovať zo spotreby ktorý ukazuje displej resp WeConnect.

Pri odhade dojazdu, čo najviac zaujíma vlastnikov takejto kategorie auta, je rozhodujúca spotreba z baterie a teplota baterie.
Spotreba zo siete, hlavne v prípade nabíjania doma zo zásuvky, asi bude zaujímať len “ekologických puristov”. Ale z hladiska uhlíkovej stopy, je ju treba použiť.

Zodpovedne zmeraná potreba z baterie v realnej prevadzke na horskej ceste prvej triedy s celkovým stúpaním 1750 m (a aj klesaním - vracal som sa do toho istého bodu- prevýšenie medzi štarom a cieľom 0 m) 11,8 kWh/100 km pri teplote baterie 20 C čo umožňuje dojazd pre novú bateriu 274 km.

Z uvedeného vyplýva že je možne získať spoľahlivý údaj o spotrebe z baterie zmeraním spotreby z siete 230 v AC prepočitanim účinnosťou zabudobsnej nabíjačku a účinnosťou nabijania baterie. Údaj učinnosti nabíjania 97% som získal zo seriozneho vedeckeho článku kde skúmali pokles účinnosti nabíjania s počtom cyklov. Údaj 97% stanovili pre novú bateriu s technológiou zhodnou s trojičkami up/mi/go. Mnou zmeraná účinnosť zabudovanej AC nabíjacky trojičiek pri 2,3 kW nemá dôvod meniť sa s teplotou, vekom, tak aby mala relevantnejší vplyv na výpočet spotreby.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Reálná versus uváděná spotřeba BEV

Příspěvekod Josef » ned 27. zář 2020 15:45:30

Pokud se nebudeme bavit o samotné spotřebě, což v tomto vláknu nedává smysl, přijde mi, že jste došel k podobné hodnotě rozdílu mezi reálnou a zobrazováno spotřebou v autě Citigo-e jako redaktoři fdrive. Ztráty při nabíjení ze zásuvky tady jiný kolega naměřil kolem 20-25, já osobně u Niro v tomto chladném počasí mám 21%.
Audi Q4 Sportback e-tron 50