Ionity - faktura
Moderátor: Josef
Re: Ionity - faktura
Lepší je účtovat dle vyhlášky spalovák a jezdit elektrem
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ionity - faktura
Ale i podvádět se musí umět a dělat to pořádně. Al Caponeho nezavřeli za vraždy, ale za daňové podvody a krácení daně. Takže je nutné ten spalovák vlastnit, platit z něj silniční daň a pro případ kontroly mít nachystanou vrtačku a sundané kolo a natočit počet ujetých kilometrů podle vypsaných cesťáků. Jó, je to dřina být daňový podvodník
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Ionity - faktura
Nemusíte vlastnit žádné auto, přesto je vám vypláceno jízdné za osobní automobil a žádné cesťáky k tomu netřeba...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1075
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Ionity - faktura
Josef píše:Ta náhrada 4,80 Kč evidentně počítá s tím, že zaměstnanec nabíjí doma, tedy nemůže mít účtenku. Samozřejmě v zimě na náhradách dost prodělá, protože se účtuje podle udávané spotřeby výrobcem a rozdíl mezi létem a zimou je násobně větší než u ICE aut, nehledě na ztráty z nabíjení. Např. majitelé těch dražších aut žijí díky tomu, že auto ukazuje často jen část spotřeby, v růžovém snu, že mají úsporné auto. Pravda, ADAC zapomněl na jednu podstatnou věc, že u nových aut má baterie vyšší kapacitu, než udává výrobce (jakýsi buffer kvůli záruce) např. e-Niro, Kona a Soul mají přes 66 kWh, tedy jsou údaje ztrát z nabíjení trochu zkreslené. V součtu je tedy náhrada už zkreslená poměrně hodně.
https://fdrive.cz/clanky/nemecky-adac-m ... obilu-6386
https://fdrive.cz/clanky/jake-jsou-podl ... odelu-6387
Když Vám EL bere o 5 KWh víc než v TP, tak to "proděláte" 15 Kč na 100 Km , ale když Vám bere spalovák o 1,5 litru víc tak jste na 50 Kč,
z vlastní zkušenosti největší průser je PHEV za elektřinu žádná náhrada nepřísluší, protože to nemá uvedenu spotřebu v TP , nebo když má tak nechápou, že to je současně s benzínem a za benzín dostanete jen podle TP což je v případě Nira jen 1,3 l/100 Km, ale nikde se nerozlišuje délka služební cesty , takže spotřeba může být 0l benzínu, nebo i 4,5 litru /100 Km. Takže nakonec jste rád za amortizaci na Km.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Ionity - faktura
Když Vám EL bere o 5 KWh víc než v TP, tak to "proděláte" 15 Kč na 100 Km
No to ale nesmíte nabíjet na veřejných stanicích a už vůbec ne na Ionity Možná jste přehlédl jednu důležitou věc, bavíme se o tom, že máte cenu doma za 30 kWh, ale k motoru se dostane reálně tak 26 kWh a vy na to v zimě ujedete 140 km, přestože máte ujet dle TP 200 km, což u benzínu takto nefunguje.
No to ale nesmíte nabíjet na veřejných stanicích a už vůbec ne na Ionity Možná jste přehlédl jednu důležitou věc, bavíme se o tom, že máte cenu doma za 30 kWh, ale k motoru se dostane reálně tak 26 kWh a vy na to v zimě ujedete 140 km, přestože máte ujet dle TP 200 km, což u benzínu takto nefunguje.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Ionity - faktura
Je to stejné jako u benzínu a nafty. Buď doložíte doklad (třeba od IONITY), nebo bez dokladu účtujete dle vyhlášky.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Ionity - faktura
O tom mluvím, že když není doklad, tak 4,80 je prostě málo.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Ionity - faktura
BMW i3 má v https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokumenty/Silnicni-doprava/Schvalovani-vozidel/Stanoviska-vyrobcu/BMWi-i3-CO2.pdf.aspx?lang=cs-CZ 129 Wh/kmJosef píše:v zimě na náhradách dost prodělá
Re: Ionity - faktura
Lama píše:Nebo zaměstnavatel řekne, že se bude účtovat dle vyhlášky, což je nějakých 4,50 Kč/kWh, letos možná už 5.
Když mu dám doklad, tak bude účtovat podle dokladu, aspoň tak to funguje u nás ve firmě.
Pokud by firma tvrdě požadovala účtování u EV podle vyhlášky, tak nikdo s EV služební cesty na dálku jezdit nebude, tuplem ne zahraničí. Ikdyž... to se asi stejně neděje.
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ionity - faktura
Služební cestu včetně použití dopravních prostředků a ubytování nařizuje zaměstnavatel. Pokud s tím předtím zaměstnanec paušálně souhlasil, klidně i přímo v pracovní smlouvě/dohodě. Pokud ne, musí se na jejím konání dohodnout. Prokázání nákladů k vyúčtování je pak na zaměstnanci. Pokud nedá podklady, účtuje se dle vyhlášky vlády. Pokud doklady splňují zákonné podmínky, musí je zaměstnavatel přijmout, případné opravy si vyžádat u vystavitele, nesmí to jít k tíži zaměstnance, ani to po něm nesmí vyžadovat, na to jsou už judikáty.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Ionity - faktura
Je pravda, že kdyby mi nosil zaměstnanec účty za 40kč litr paliva, tak by se mi to nelíbilo i když na to právo má.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Ionity - faktura
Ty dražší PHM aspoň částečně kompenzují to, že spotřeba se počítá podle údajů v TP, kde je obvykle ta cifra optimističtější než je skutečnost, hlavně, když se jezdí dálnice. Takže se to dělá tak, že se natankuje plná nádrž někde doma, na Ono za 26 a pak na dálnici třeba na Rozvadově se dotankuje těch pár litrů za 30 a ten doklad se dá do firmy k vyúčtování. V DE se už pak za draho tankovat nemusí, spalovák to v pohodě otočí. A i tak to zaměstnanci nepokryje náklady na PHM.
A stejně, resp. horší by to bylo u EV, hlavně když se jedu např. do DE. Pokud by se brala cena elektřiny nějakých 4,80 nebo kolik to je, tak by na tom zaměstnanec brutálně prodělal, protože na dálnici nabije za 9 (UFC, když se nechce zdržovat) a v DE pak přes 8-10 KČ/kWh. Takže aby se mu to jakž-takž rentovalo, musel by dát účet aspoň z té UFC, kde je 9/kWh. A i tak se vlivem vyšší spotřeby dostane zřejmě do mínusu. No a pokud bych dal účtenku z ionity za 21/kWh, tak to by mě ve firmě asi poslali někam
A stejně, resp. horší by to bylo u EV, hlavně když se jedu např. do DE. Pokud by se brala cena elektřiny nějakých 4,80 nebo kolik to je, tak by na tom zaměstnanec brutálně prodělal, protože na dálnici nabije za 9 (UFC, když se nechce zdržovat) a v DE pak přes 8-10 KČ/kWh. Takže aby se mu to jakž-takž rentovalo, musel by dát účet aspoň z té UFC, kde je 9/kWh. A i tak se vlivem vyšší spotřeby dostane zřejmě do mínusu. No a pokud bych dal účtenku z ionity za 21/kWh, tak to by mě ve firmě asi poslali někam
Re: Ionity - faktura
Služební cestu musí zaměstnanec odsouhlasil před vyjetím. Takže podmínky jsou jasné.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Ionity - faktura
Záleží jak to ve firmě funguje. U nás je to tak, že o SC formálně požádám, šéf to schvaluje. V žádosti je, že jedu vlastním autem, kam a kdy a to je tak vše. Funguje to takto už pár let, doklady dávám vlastní, auto vlastní, není co řešit. Firma pak zaplatí náklady na PHM dle účtenky plus diety, ubytování a amortizaci. Pokud bych přesedlal na elektřinu (což asi nedává smysl), tak bych to pak řešil co a jak účtovat.
Re: Ionity - faktura
Jezdit často služebně dálky novým soukromým BEV autem je samozřejmě nesmysl, všichni co používají pravidelně soukromé auto na služební účely, tak koupí velké pohodlné ICE do 500 tis. a to auto je v podstatě živí (řidiči kasírují na náhradách za auto 15-20 tis. měsíčně a nepočítám diety), BEV má velké vstupní náklady a i když ho koupí ojeté 64 kWh, pořád je to auto za 850 tis., které v zimě dá 350 km na plné nabití a v okolních zemích je nabíjení celkem drahé.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Ionity - faktura
Jo, souhlas. Chvilku jsem se tím zabýval, jestli na SC by nebylo vhodné EV (které bych samozřejmě užíval i jako soukrome), ale po zjištění všech informací jsem to vyhodnotil jako nesmysl.