Výměna USA zástrčky u nabíječky

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna USA zástrčky u nabíječky

Příspěvekod Havrla » úte 27. říj 2020 12:22:36

e-Kája píše:
Havrla píše:IMG_20201010_164434.jpg
Votuneno na 19-20A


To je taky předělávka USA verze?


Ne to je origo z BMW I3, ale je to takrka identicke :-)

Havrla
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 704
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Výměna USA zástrčky u nabíječky

Příspěvekod e-Kája » ned 22. lis 2020 16:32:11

jvalik píše:Zdravím,

ta diskuse kolem toho je trochu nejasná, ale vyrozuměl jsem, že cívka relátka je stavěná nejspíš na 240 V, což by bylo v pořádku a je tedy nejspíš zapojená mezi obě fáze. Dále jsem vyrozuměl, že je tam poněkud obstarožní řešení ve formě lineárního zdroje pro napájení řídicí logiky, což znamená, že narozdíl od spínaného zdroje si to samo neporadí. Pokud jsou fotky v prvním příspěvku všechny z LCS-20 a pokud vývody trafa vedou bez oklik k těm propojkám, pak má to trafo vinutí zapojena do série a mělo by to tedy chodit na těch 240 V také. Viz. datasheet http://catalog.triadmagnetics.com/asset/vpp36-070.pdf .

Pokud výše uvedené platí, pak je slušná šance, že stačí opravdu vyměnit zástrčku a vodič W nezapojit. Ale jistota není žádná - člověk nikdy neví, co v té piksli opravdu je. Snad by ještě šlo změřit ss odpor X1-W, X2-W a X1-X2 a z toho se pokusit něco dovodit. Pokud první dvě budou ukazovat nekonečný odpor, pak je W nevyužit a bude to patrně v pohodě. Pokud bude naměřen odpor na X1-W a na X2-W ne (anebo naopak), pak je v té piksli něco, co očekává 120 V a je to problém. Pokud bude naměřen odpor na obrou X1-W a X2-W, pak je možná jen zbytečně vyvedená prostřední odbočka z trafa, to by měly být odpory stejné a bylo by to asi ok, ale pokud se budou lišit, je to opět problém. Pokud se na X1-W a X2-W nic nenaměří a na X1-X2 nějaké desítky až stovky ohmů, pak to snad bude ok.

Samozřejmě to jde i rozebrat, ale mám za to, že to bývá docela dobře těsněný nějakým tmelem a rozdělat to znamená ten tmel porušit a muset tam dávat pak novej.

Tak asi zkuste změřit výše uvedené odpory a napište. Měřte v obou polaritách (ve smyslu měřicích elektrod měřáku) a měřených kontaktů se nedotýkejte, resp. alespoň jednoho z nich ne.

Hans


Tak jsem to konečně změřil a odpor jsem naměřil pouze mezi kolíky X1-X2. Naměřená hodnota 1685 Ohm při obou polaritách multimetru.
Mezi X1-W nebo X2-W nebylo možné nic naměřit při jakémkoliv nastaveném rozsahu multimetru.
Lze z toho vyvodit nějaký optimistický závěr?
Krabičku nabíječky určitě ještě rozeberu a nafotím.
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 704
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Výměna USA zástrčky u nabíječky

Příspěvekod e-Kája » pon 21. pro 2020 13:36:34

Tak jsem se dnes konečně dostal k tomu, abych se podíval na vnitřnosti originální 240V nabíječky Victory Empulse TT s americkou zástrčkou a myslím, že to vypadá s předěláním na evropskou verzi velice nadějně a jednoduše;)

Na základní desku jsou totiž připájené pouze 3 kabely ze čtyř (X1, X2 a GND), kabel W není použitý. Odpovídá tomu i měření odporů mezi vodiči z minulého příspěvku.

Udělal jsem pár fotograií, kde jsou jednotlivé kabely na základní desku připájené:
- zelený kabel je připájený na kontakt označený jako GND (zem)
- černý kabel je připájený na kontakt označený jako L1 (fáze 1)
- červený kabel je připájený na kontakt označený jako L2/N (fáze 2 nebo nulák)

Z toho jsem vydedukoval, že můžu v pohodě odstřihnout zástrčku Nema a nahradit jí zástrčkou Schuco následovně:
- zelený kabel připojím na zástrčce k zemnícímu středovému otvoru
- černý kabel připojím na zástrčce k levému (fázovému) kolíku
- červený kabel připojím na zástrčce k pravému (nulovému) kolíku

Podporuje mě v tom i fakt, že tuto samou nabíječku vyráběla firma Clipper Creek i pro Evropskou verzi Brammo Empulse R a dá se předpokládat, že by kvůli tomu nedělala dva druhy základních desek pro verzi 240V v Evropě a Kanadě. Existuje ještě 120V verze této nabíječky pro USA a tam už si myslím bude vnitřek nabíječky odlišný.

Je moje úvaha správná?
Přílohy
DSCN6729.JPG
DSCN6731.JPG
DSCN6738.JPG
DSCN6736.JPG
DSCN6737.JPG
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna USA zástrčky u nabíječky

Příspěvekod Havrla » stř 23. pro 2020 11:05:48

Ahoj
a tady na tech jumpetech jmp1az3 muzes volit nabijeci proud:

IMG_20200624_193402.jpg
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 704
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Výměna USA zástrčky u nabíječky

Příspěvekod e-Kája » stř 23. pro 2020 14:14:19

Ahoj, koukám že střeva mojí a tvojí nabíječky vypadají na první pohled stejně.
Myslíš, že teda můžu bez obav vyměnit zástrčku Nema za Schuco když W ani předtím nebylo zapojené?
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 704
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Výměna USA zástrčky u nabíječky

Příspěvekod e-Kája » úte 29. pro 2020 23:16:13

Havrla píše:Ahoj
a tady na tech jumpetech jmp1az3 muzes volit nabijeci proud:

IMG_20200624_193402.jpg


Jsem trochu natvrdlej, můžeš mi prosímtě objasnit jak a proč jsi měnil propojení těch jumperů?

A má to význam i v mém případě pro nabíjení elektromotorky?
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna USA zástrčky u nabíječky

Příspěvekod Havrla » stř 30. pro 2020 18:21:29

e-Kája píše:
Havrla píše:Ahoj
a tady na tech jumpetech jmp1az3 muzes volit nabijeci proud:

IMG_20200624_193402.jpg


Jsem trochu natvrdlej, můžeš mi prosímtě objasnit jak a proč jsi měnil propojení těch jumperů?

A má to význam i v mém případě pro nabíjení elektromotorky?


Protoze ta sama nabijecka se dodava jako origo k BMW i3. A protoze jsem mel jednu navic, bylo mi ji lito, tak jsem ji dotunil, aby davala 19A. Usetril jsem za zbytecnej wallbox.
Nekde za zacatku jsem posilal i odkaz na americke fora, kde resili jak ji zapojit na to jejich mezifazove, aby jela na vysi napeti...
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 704
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Výměna USA zástrčky u nabíječky

Příspěvekod e-Kája » pon 11. led 2021 17:10:46

Tak jsem si dnes konečně vyzvedl objednanou zástrčku značky Legrand (katalogové číslo 0 502 52)
Jedná se o zahnutý typ s pogumovaným povrchem a praktickým ouškem pro vytahování ze zásuvky.

https://www.legrand.com/ecatalogue/0502 ... an-fr.html

O víkendu se snad dostanu k nainstalování zástrčky na EVSE místo té původní americké. Akorát přemýšlím, že bych kabel s Nema zástrčkou odřízl trochu dál (asi 5cm bych u toho nechal), aby se z toho případně dala vyrobit redukce z EU na USA zásuvky. Člověk nikdy neví, jestli se náhodou někdy v budoucnu do té Ameriky nebo Kanady nepodívá. 8-)
Přílohy
DSCN6823.JPG
DSCN6821.JPG
DSCN6820.JPG
DSCN6819.JPG
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výměna USA zástrčky u nabíječky

Příspěvekod Josef » pon 11. led 2021 19:01:57

Něco podobného jsem kupoval v Baumaxu pro nabíječku.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Výměna USA zástrčky u nabíječky

Příspěvekod e-LUKY » úte 12. led 2021 9:55:00

Určitě nechat od vidlice 10cm a pak odříznout.
Někdy bývá ve vidlici čidlo, tady asi také bude ale není zapojen.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz