Solární domácí nabíjení

Moderátor: Josef

Ava
Příspěvky: 122
Registrován: pát 22. lis 2019 18:16:06

Solární domácí nabíjení

Příspěvekod Ava » ned 26. led 2020 11:50:32

Dělá tady někdo solární panely na přístřešek s možností nabíjení EV? Uvažuji s 5KW baterii.

Budu rád za odkazy, kdo vám to projektoval a osadil na klíč.

Děkuji
Mike
Příspěvky: 178
Registrován: čtv 20. pro 2018 18:22:46

Re: Solární domácí nabíjení

Příspěvekod Mike » ned 26. led 2020 12:56:24

Mam takto udelanou FVE 10kWp ( jeste budu pridavat na jare pak dalsi kWp ) s ulozistem 30kWh z EV baterii, menic 5kW a wallbox 7,2kW https://www.ebay.de/itm/32A-1-Phase-EV- ... 2cfd94dcad
Ovladani wallboxu pres mobil, plynule nastaveni nabijeni od 6 do 32A.
Nabijim takto solarama auto + jedu prevaznou cast domacnosti.
Realizace home-made.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Solární domácí nabíjení

Příspěvekod Radovan » ned 26. led 2020 16:52:31

Těch firem je hodně, fakticky Vám to na střechu udělá každý, kdo dodává FVE. Pokud hledáte čistě kryté stání, carport, tak třeba Czech energy team, https://czechenergyteam.cz/solarni-carporty/ co vystavoval na proběhlé https://www.infotherma.cz/
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
mvh
Příspěvky: 45
Registrován: stř 18. zář 2019 8:38:55

Re: Solární domácí nabíjení

Příspěvekod mvh » ned 26. led 2020 19:40:08

vrta mi to taky hlavou, mam doma na hrani 4ks panelu a nejakou tu baterku, zivim s tim doma drobnou elektroniku, chystam rozsireni nejlepe aby slo dobijet auto. Ale vadi mi ten zpusob. Z panelu jde DC ktere sazi regulator do baterky z toho jde menic DC na AC to bych zase premenoval palubni nabijeckou z AC do DC baterie auta. Pri tech premenach se ztrati minimalne 90% pri kazde. Takze ve vysledku do baterky dotece mozna 70% puvodni energie a to si myslim, ze si fandim. Neslo by zustat v DC a posilat to rovnou pres chademo/CCS do baterie auta?

Jinak si myslim, ze MIKE postupoval spravne a poskladal to z dostupnych komponent s nejlepsim pomerem cena/vykon a asi dopadnu stejne, ale rikam si jestli by to neslo efektivneji.
Ava
Příspěvky: 122
Registrován: pát 22. lis 2019 18:16:06

Re: Solární domácí nabíjení

Příspěvekod Ava » ned 26. led 2020 20:10:59

Přístřešek už mám na dvě auta. Tak chci využít a osadit panelem.

Bohužel tomu zas tak nerozumím, tak bych potřeboval nějakou firmu, která to udělá na klíč.

Na druhou stranu je otázka, jestli se to vůbec vyplatí. Chci nabíjet pouze 1 EV. Maximalně , když bude energie, tak tepelné čerpadlo u bazénu.

Jaký výkon panelu je potřeba na nabíjení EV?
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Solární domácí nabíjení

Příspěvekod Radovan » ned 26. led 2020 20:24:32

To závisí na umístění, sklonu, zastínění, výkonu panelu, požadovaných kWh denně, zda auto stojí v době osvitu nebo přijíždí až odpoledne atd. atd. Takže doporučuji FVE na barák, výrobu spotřebovávat v domě a přebytky posílat do zásuvky s nabíjecím kabelem. Pořizovat FVE jen pro nabíjení EV znamená, že jezdíte jen v noci a v zimě málo (např. 3,6 kWp FVE na jižní střeše 10 let stará dělá přes léto i 25 kWh denně, v zimě klidně jen 2 kWh). Když si dosadíte spotřebu auta na 100 km 13-15 kWh, hned víte, na čem jste.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Mike
Příspěvky: 178
Registrován: čtv 20. pro 2018 18:22:46

Re: Solární domácí nabíjení

Příspěvekod Mike » ned 26. led 2020 22:00:34

mvh píše: Neslo by zustat v DC a posilat to rovnou pres chademo/CCS do baterie auta?

Ja se obavam, ze hledani komercniho a funkcniho reseni DC/DC tedy z panelu primo do auta, bude tak nakladne, ze je lepsi tu pripadnou ztratu pokryt nejakym panelem navic.
Jako dalsi bonus budete mit vyuziti AC z FVE pro cely barak.
MKM
Příspěvky: 104
Registrován: úte 15. pro 2015 19:43:07

Re: Solární domácí nabíjení

Příspěvekod MKM » ned 26. led 2020 23:15:19

Poptal bych se zde http://www.ostrovni-elektrarny.cz/ před nějakou dobou jsem poptával FVE a u spoustu firem jsem měl pocit, že o tom vím více než oni. Pak mě dal kamarád kontakt na tuhle firmu, má od nich instalaci a je velmi spokojen. Vše co jsem konzultoval dokázali podrobně vysvětlit a navrhnout řešení.
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Solární domácí nabíjení

Příspěvekod dracekvo » pon 27. led 2020 8:19:42

1. Tak ono je třeba říci, jestli v době slunečního svitu bude stát auto doma.
2. Pokud během dne není auto doma, je potřeba dimenzovat baterie. Počítejte tak 13tis jedna kWh. Takže třeba 20kWh baterie, která stačí tak na dobití né úplně vybítého IONa bude stát 250 tis.
3. Jakákoliv instalace firmou se nikdy nevyplatí. Systém který se vyplatí jde horko těžko postavit svépomocí z bazarových komponent. Protože ceně v nízkém tarifu se blbě konkuruje.

Pokud chcete šetřit pomocí soláru, spíš se vyplatí pokrývat spotřebu domu v době VT a dobíjení auta neřešit.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
mp1
Příspěvky: 233
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: Solární domácí nabíjení

Příspěvekod mp1 » pon 27. led 2020 13:26:29

Pokud chcete šetřit pomocí soláru, spíš se vyplatí pokrývat spotřebu domu v době VT a dobíjení auta neřešit.

alebo mať doma veľké a malé BEV - vždy jedno parkujúce a nabíjajúce.
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Solární domácí nabíjení

Příspěvekod dracekvo » pon 27. led 2020 14:30:25

To už je lepší parkovat to druhé u nějakého sloupku, kde je nabíjení zdarma a jen ty auta jezdit měnit :D
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
mp1
Příspěvky: 233
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: Solární domácí nabíjení

Příspěvekod mp1 » stř 29. led 2020 14:53:14

"kde je nabíjanie zdarma" - na inom diskusnom fóre komentovali jedného "vychcánka" ako vymetá nabíjačky pri obchodoch. a keď "zverejnili" nový stĺpik, bola reakcia - "videl som ho tam stáť - ako sa to dozvedel?"
pritom jeden operátor má AC nabíjanie za €9.00 mesačne, v noci bez limitu parkovania (inak 3hod).
TomTom
Příspěvky: 153
Registrován: úte 24. pro 2019 9:54:07

Re: Solární domácí nabíjení

Příspěvekod TomTom » stř 29. led 2020 17:15:51

Mě se hooodně líbí Zappi - pokud chci a mám čas, auto se mi dobije ze 100% mé vyrobené energie, pokud ne, můžu si to jedním klikem přepnout do normálního režimu. Akorát nevím jestli by to šlo s mým měničem.

Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: Solární domácí nabíjení

Příspěvekod petr.balas » stř 29. led 2020 17:40:03

Myšlenka pěkná, jen to trochu naráží na realitu. Nabíjení auta je možné regulovat v intervalu 6 A - 32 A (u některých vozů 6 A .. 16 A) což je 1,38 kW až 7,2 kW. T.j. pokud je přebytek výkonu z panelů např. 600 W, tak buď se dalších 780 W bude dobírat ze sítě, nebo se nabíjet nebude a těch 600 W se bude dodávat ČEZu.

Bohužel jediné použitelné (leč drahé) řešení je mít buffer výkonu, t.j. baterii.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
TomTom
Příspěvky: 153
Registrován: úte 24. pro 2019 9:54:07

Re: Solární domácí nabíjení

Příspěvekod TomTom » stř 29. led 2020 18:47:59

Záleží jaký režim se použije, pokud ECO pak rozdíl mezi FVE a 1,4kW si docucne ze sítě. Při ECO+ by přestal nabíjet ale zase tu je volba Smart Boost, kde si nastavíte, kdy chcete mít nabito. Wallbox se ze začátku pohybuje co nejdéle v ECO+ a pak pustí normální dobíjení. Alespoň tak jsem tomu porozuměl z manuálu. Podle mě je toto lepší než wattrouter.
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Blazer_cz
Příspěvky: 26
Registrován: stř 10. dub 2019 0:16:57
Bydliště: Olomouc

Re: Solární domácí nabíjení

Příspěvekod Blazer_cz » pát 21. úno 2020 22:47:38

Další možností je použít hybridní/ostrovní měnič Axpert VM III 48V 5000W PF1 pro FVE. Dokáže běžet bez baterie, ale i s baterií. Může běžet bez sítě čistě na FVE. K tomu si použijte standartní nebo programovatelný nabíjecí kabel k vašemu vozu. Podle toho jak máte nastavené priority v měniči vám nedostatek výkonu FVE dobere z baterií (pokud je máte), nebo docucne ze sítě. Jediné jeho omezení je 5kW na výstupu z měniče.
Přijde mi to jako nejlepší řešení kdy se využije maximum ze slunce.
Nissan Leaf 2012 40kWh, VW Golf V Variant 1,9TDI
FVE 5,4kWp, 1P Axpert 5kW, Pylontech 7,2kWh
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Solární domácí nabíjení

Příspěvekod garmont » sob 22. úno 2020 15:51:39

Blazer - máte s tím praktické zkušenosti? Já chtěl něco podobného ale nikdo mi nedokázal poradit jaký měnič mám použít. Můj plán byl použít 4 panely - á 275wp + měnič a zbytek "docucávat" ze sítě.. můj nabíjecí kabel pro auto má 2,2kw takže by mohl stačit nějaký měnič 3kw? Dokázal by jste mi nějaký poradit? Díky
Mike
Příspěvky: 178
Registrován: čtv 20. pro 2018 18:22:46

Re: Solární domácí nabíjení

Příspěvekod Mike » sob 22. úno 2020 18:48:56

garmont píše:Blazer - máte s tím praktické zkušenosti? Já chtěl něco podobného ale nikdo mi nedokázal poradit jaký měnič mám použít. Můj plán byl použít 4 panely - á 275wp + měnič a zbytek "docucávat" ze sítě.. můj nabíjecí kabel pro auto má 2,2kw takže by mohl stačit nějaký měnič 3kw? Dokázal by jste mi nějaký poradit? Díky

Pokud chcete jen takove jednoduche reseni, tak vzit ty 4 panely a pripojit je na tento menic https://eskutr.cz/gridfree-invertory-mi ... 2-60v.html , ktery se prifazuje pres zasuvku ze ketre budete dobijet auto a uz to jede.

Je to jednoduche, levne a ucinne reseni.
Blazer_cz
Příspěvky: 26
Registrován: stř 10. dub 2019 0:16:57
Bydliště: Olomouc

Re: Solární domácí nabíjení

Příspěvekod Blazer_cz » sob 22. úno 2020 22:09:52

garmont píše:Blazer - máte s tím praktické zkušenosti? Já chtěl něco podobného ale nikdo mi nedokázal poradit jaký měnič mám použít. Můj plán byl použít 4 panely - á 275wp + měnič a zbytek "docucávat" ze sítě.. můj nabíjecí kabel pro auto má 2,2kw takže by mohl stačit nějaký měnič 3kw? Dokázal by jste mi nějaký poradit? Díky


1kWp panely pro vás budou málo. Ze sítě by jste tak dodával pro auto více jak 50% výkonu. Spíše řešte panely o celkovém výkonu minimálně 2,6kWp ať pokryjete co nejvíce potřebu pro auto a ze sítě co nejméně. Ideálně aby za slunečních dnů šlo 100% ze slunce. Pokud auto nebude zrovna doma, tak můžete napájet aspoň ledničky, nebo si dohřívat TUV.
Tento konkrétní měnič chci pořizovat letos na jaře s panely okolo 4kWp, tak vám pak mohu dát vědět. Napájet budu hlavně klimatizaci na domě, auto a TUV. Zbytek až podle toho jaké budu mít přebytky. Baterii pak dokoupím zhruba za 2 roky.
Nissan Leaf 2012 40kWh, VW Golf V Variant 1,9TDI
FVE 5,4kWp, 1P Axpert 5kW, Pylontech 7,2kWh
Blazer_cz
Příspěvky: 26
Registrován: stř 10. dub 2019 0:16:57
Bydliště: Olomouc

Re: Solární domácí nabíjení

Příspěvekod Blazer_cz » sob 22. úno 2020 22:19:13

Mike píše:Pokud chcete jen takove jednoduche reseni, tak vzit ty 4 panely a pripojit je na tento menic https://eskutr.cz/gridfree-invertory-mi ... 2-60v.html , ktery se prifazuje pres zasuvku ze ketre budete dobijet auto a uz to jede.

Je to jednoduche, levne a ucinne reseni.


Ten je dobrý tak na zahradní domek, nebo chatu, ale pro auto nedostačující. Má výstupní výkon 900W (krátkodobě 1000W). Z něj nikdy nedostanete 2,3kW které potřebujete.
Nissan Leaf 2012 40kWh, VW Golf V Variant 1,9TDI
FVE 5,4kWp, 1P Axpert 5kW, Pylontech 7,2kWh