Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?

Moderátor: Josef

TomTom
Příspěvky: 153
Registrován: úte 24. pro 2019 9:54:07

Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?

Příspěvekod TomTom » stř 14. říj 2020 14:53:27

Jak jsem psal zrovna kolega řeší FVE a toto mu napsal ČEZ co je to za měnič:

Rádi bychom Vás informovali, že jste obdržel nabídku na akumulaci do bateriového systému. Zde je implementovaný třífázový asymetrický střídač Infinisolar o výkonu 10 kVA, který má výkon do fáze bez podpory sítě 3,3 kVA a dodává do jednotlivých fází dle potřeby. Spotřeba systému by měla být max 150 W. Vždy záleží na nesymetrii zátěže a bere se z aktuálního zdroje energie.

Jestli to chápu, tak ze sluníčka taky nedá více jak 3,3kW na fázi...
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?

Příspěvekod petr.balas » stř 14. říj 2020 16:14:25

TomTom píše:
Citigo e IV píše: Měření po fázích to čtu v diskuzích pořád,ale nevím co kdo řeší.

Je to jednoduché, pokud máte odběr na fázi vetší než dovede dát měnič pak se zbytek docucává ze sítě, přitom máte přebytek výkonu, který leze ven na dalších fázích. No a protože výkup/prodej jsou ceny rozdílné dojde k tomuto:

FVE generuje 10000W
f1 - spotřebič pračka, kávovar = 6000W - měnič dodá své maximum 3300W - rozdíl 2700W kupujete za třeba 3Kč/kWh
f2 - spotřebič = 1000W - měnič pokryje spotřebič a současně dává do sítě 2300W za cenu 0,8Kč/kWh
f3 - bez spotřebiče - menič dává do sítě 3300W za cenu 0,8Kč/kWh

Takže pro energetickou společnost - odběr 2700W, dodávka 5600W

V ČR zaplatíme 2,7x3 = 8,1Kč a za vyrobenou dostaneme 5,6x0,8 = 4,48Kč tedy jsme v mínusu 3,62Kč
V EU bilance odběrného místa je 5600W-2700W= 2900W - dostaneme 2,9x0,8 = 2,32Kč zisk

Tak chápu já ten rozdíl EU vs ČR

Ono je to bohužel ještě horší. Jen malá část měničů umí nesymetrický provoz, ostatně i u těch co to umí se to obvykle musí explicitně povolit. T.j. ne každý si pohlídá, aby koupil správný měnič a ne každému dojde, že i k nejmenším panelům je vhodný měnič o výkonu 10 kW aby i když z panelů teče 3,3 kW tak aby to byl schopen dodat jen do jedné fáze, na které zrovna je spotřeba. U symetrického měniče to totiž dopadne ještě hůř:

Symetrický měnič:
FVE generuje 3000W
f1 - spotřebič 3000W, ale symetrický měnič do ní dodá jen 1000W, zbylých 2000W se dokoupí za draho
f2 - spotřeba 0W, prodává se 1000W za pár haléřů
f3 - spotřeba 0W, prodává se 1000W za pár haléřů

Nesymetrický měnič:
FVE generuje 3000W
f1 - spotřebič 3000W, měnič dodá 3000W
f2 - spotřeba 0W, měnič dodává 0W
f3 - spotřeba 0W, měnič dodává 0W

Pokud by elektroměr měřil součtově, tak by v obou případech elektroměr měřil 0 W

Realita je ale taková, že měření po fázích se rozšíří i do dalších zemí, my jsme jenom napřed.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?

Příspěvekod petr.balas » stř 14. říj 2020 16:17:30

TomTom píše:Jak jsem psal zrovna kolega řeší FVE a toto mu napsal ČEZ co je to za měnič:

Rádi bychom Vás informovali, že jste obdržel nabídku na akumulaci do bateriového systému. Zde je implementovaný třífázový asymetrický střídač Infinisolar o výkonu 10 kVA, který má výkon do fáze bez podpory sítě 3,3 kVA a dodává do jednotlivých fází dle potřeby. Spotřeba systému by měla být max 150 W. Vždy záleží na nesymetrii zátěže a bere se z aktuálního zdroje energie.

Jestli to chápu, tak ze sluníčka taky nedá více jak 3,3kW na fázi...

Pokud by uměl dodat více než 3,3kW na fázi, tak už to nelze připojit zjednodušeně a nelze na to pobrat dotaci NZÚ. Pokud se Vám to zdá jako lumpárna, tak souhlasím :-)
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?

Příspěvekod petr.balas » stř 14. říj 2020 16:30:41

Citigo e IV píše:
petr.balas píše:Ono zajímavé je to spíš v zimě. Panely vyrobí 1 kWh za den, měnič spotřebuje 3 kWh za den.
Pokud budete v zimě nabíjet baterku z nočního proudu, tak bude výpočet složitější ale dost si to ukousne do úspory, kterou tímto přeléváním vytvoříte.
V létě to opravdu problém nebude, jen je vhodné přidat na střechu panel, dva na pokrytí této spotřeby.


Není to blbost jak může udělat měnič z 1 kW protečené DC energie ztrátu 3 kWh. Pochopím jistou ztrátu, dobijejí a formátují se baterky mimochodem měnič má v sobě normální pylontech 2000 baterky co používají i u konkurence. Něco možná +50W bude brát nějaká chytrost co tam je přidaná navíc co konkurence neumí co dělá z toho boxu ten funkční celek. Ale že by to bralo 280W trvale i bez výroby elektřiny to by bylo slušný topení, to by muselo i ve stand by režimu aktivně chladit. Pokud by to opravdu tak bylo , není problém to na zimu vypnout a zapínat jen jednou za 14 pro kuntrolu baterek a jejich případně nabití .

Pokud se nepletu, tak je tam vevnitř cca toto: https://www.ostrovni-elektrarny.cz/?hybridni-menic-infinisolar-10kw-3f-40a-p550058 - dle popisu vidím "Self-consumption at no load: cca 150W" + něco ta stále běžící chytrisktika a jsme tam. Vezme se to z baterie a ta se občas dobije ze sítě. Pokud budete šikovně prezentovat toky energie, tak se to v tom ztratí.
Navíc tu spotřebu lze docela dobře zamaskovat tím, že nabídnete na zimu nabíjení z nočního proudu :-)

Prodává to ČEZ, pro něj to, že mu zaplatíte za EnergyBox a ještě si zvýšíte svoji spotřebu energie nemusí být špatný výsledek.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?

Příspěvekod Štemba » stř 14. říj 2020 16:53:58

petr.balas píše:Pokud by uměl dodat více než 3,3kW na fázi, tak už to nelze připojit zjednodušeně a nelze na to pobrat dotaci NZÚ. Pokud se Vám to zdá jako lumpárna, tak souhlasím :-)

Navíc myslím, že v připojovacích podmínkách je požadavek, aby maximální asymetrie byla 3,7kW (16A).
petr.balas píše:Realita je ale taková, že měření po fázích se rozšíří i do dalších zemí, my jsme jenom napřed.

Z hlediska peněz je to blbý, z technického hlediska je to dobře, ikdyž to nikdo neslyší rád.
Nutí to dělat instalace jenž budou mít rovnoměrný odběr ze všech fázích, tudíž se nebude tolik zatěžovat DS a o to jde.
Stačí to co prováděli skopčáci, na severu vyrábí z VE, ale průmysl maj na jihu a nejkratší cesta je přes nás, výsledkem bylo, že zatěžovali naši síť tak, že hrozilo zhroucení. Tak ČEPS postavil na hranicích fázové transformátory a problém si musejí skopčáci řešit u sebe. (akorát transformátory stály nějakou miliardu a tu zaplatili čeští daňoví poplatníci....
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?

Příspěvekod e-LUKY » stř 14. říj 2020 17:09:39

Citigo e IV píše:
TomTom píše:
Citigo e IV píše: Měření po fázích to čtu v diskuzích pořád,ale nevím co kdo řeší.

Je to jednoduché, pokud máte odběr na fázi vetší než dovede dát měnič pak se zbytek docucává ze sítě, přitom máte přebytek výkonu, který leze ven na dalších fázích. No a protože výkup/prodej jsou ceny rozdílné dojde k tomuto:

FVE generuje 10000W
f1 - spotřebič pračka, kávovar = 6000W - měnič dodá své maximum 3300W - rozdíl 2700W kupujete za třeba 3Kč/kWh
f2 - spotřebič = 1000W - měnič pokryje spotřebič a současně dává do sítě 2300W za cenu 0,8Kč/kWh
f3 - bez spotřebiče - menič dává do sítě 3300W za cenu 0,8Kč/kWh

Takže pro energetickou společnost - odběr 2700W, dodávka 5600W

V ČR zaplatíme 2,7x3 = 8,1Kč a za vyrobenou dostaneme 5,6x0,8 = 4,48Kč tedy jsme v mínusu 3,62Kč
V EU bilance odběrného místa je 5600W-2700W= 2900W - dostaneme 2,9x0,8 = 2,32Kč zisk

Tak chápu já ten rozdíl EU vs ČR


F1 chápu to je logický když měnič má jen 3300W na fázi zde asi bude problém se správným rozfázováním domu brát 6 kW na jedná fázi není určitě standartní záležitost je to na hraně 25A jištění . Chápu to na jednu dvě minuty když poběží rychlovarka, ale jinak je to hypotetická možnost
F2 a F3 opravdu měnič tento výkon pustí do sítě místo aby tím výkonem nabíjel baterii, nebo ohříval vodu ?
a když je to problém toho battery boxu od čezu, tak jak to dělají jiní výrobci, jsou 10kW 3F měniče co umí poslat plný výkon jen do jedné fáze?
Proudy přes 40A?


***************
Odpovím vám až tady:
Ten uvedený příklad platí pro symetrický měnič, který dává celý výkon rovnoměrně do všech fází (takto to mají všechny síťové (až na malé vyjímky), takto to mají i některé hybridní měniče s baterií, některé to mají ještě horší, že celkovou spotřebu vydělí třemi a tento zprůměrovaný výkon posílá do všech fází, to je pak ještě horší než ten symetrický. Pak je asymetrický, který dodá do každé fáze toklik kolik potřebuje ale je do výkonu měniče na fázi (u 10 kW je to cca 3,5 kW, některé umí chvilkově i víc).
Pokud FVE vyrábí víc než je spotřeba v domě tak přebytek posílá do baterie.

Celkový výkon 3f měniče se vždy rozdělí na fázi tedy na 1/3 do každé. Jendofázový dá celý výkon do jedné.

Není absolutně žádný problém odebítat na fázi 6kW a s FVE co má na fázi 3,3kW můžete dokonce až 9kW! To s jističem 25A nemá spojitost, když těch 3,3 kW dodává dom FVE, bez ní by ale vypadl a tak jak píšete má se vždy po instalaci FVE zkontrolovat jaké jsou průbehy spotřeby a zatížení na fázích domů, s kvalitním monitoringem to lze zpětně dohledat.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?

Příspěvekod e-LUKY » stř 14. říj 2020 17:18:20

Citigo e IV píše:
petr.balas píše:Ono zajímavé je to spíš v zimě. Panely vyrobí 1 kWh za den, měnič spotřebuje 3 kWh za den.
Pokud budete v zimě nabíjet baterku z nočního proudu, tak bude výpočet složitější ale dost si to ukousne do úspory, kterou tímto přeléváním vytvoříte.
V létě to opravdu problém nebude, jen je vhodné přidat na střechu panel, dva na pokrytí této spotřeby.


Není to blbost jak může udělat měnič z 1 kW protečené DC energie ztrátu 3 kWh. Pochopím jistou ztrátu, dobijejí a formátují se baterky mimochodem měnič má v sobě normální pylontech 2000 baterky co používají i u konkurence. Něco možná +50W bude brát nějaká chytrost co tam je přidaná navíc co konkurence neumí co dělá z toho boxu ten funkční celek. Ale že by to bralo 280W trvale i bez výroby elektřiny to by bylo slušný topení, to by muselo i ve stand by režimu aktivně chladit. Pokud by to opravdu tak bylo , není problém to na zimu vypnout a zapínat jen jednou za 14 pro kuntrolu baterek a jejich případně nabití .



******************
Blbost to není, v zimě jsou i dny kdy panely nic nevyrobí ale měnič si své cca 3 kWh za den vezme jen pro svůj chod!
Přesně jak píšeš, všichni znalí ten měnič při špatném počasí vypínají od stand by, řežimu, kde to bere podstatně míň ale zase když vysvitne slunce tak ti nic do domu nedá, ale alespoň z toho bude nabíjet baterie.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?

Příspěvekod e-LUKY » stř 14. říj 2020 17:31:34

TomTom píše:Jak jsem psal zrovna kolega řeší FVE a toto mu napsal ČEZ co je to za měnič:

Rádi bychom Vás informovali, že jste obdržel nabídku na akumulaci do bateriového systému. Zde je implementovaný třífázový asymetrický střídač Infinisolar o výkonu 10 kVA, který má výkon do fáze bez podpory sítě 3,3 kVA a dodává do jednotlivých fází dle potřeby. Spotřeba systému by měla být max 150 W. Vždy záleží na nesymetrii zátěže a bere se z aktuálního zdroje energie.

Jestli to chápu, tak ze sluníčka taky nedá více jak 3,3kW na fázi...


**********************
Ano přesně o tom měniči jsem psal, je asymetrický, což je dobře.
Co je ale špatně je jeho velká vnitřní spotřeba, (je tam trafo) jak píší a přiznávají "měla by být 150W" to je asi hodinnový průměr ale i tak 150 x 24 = 3 600W za den!! Tak se jich přímo zeptejte, zda ten měnič může mít vlastní spotřebu 280W/h a nebo i víc! :)
Co mají dále špatně je, že nedokáže dodat třeba v noci z těch baterek ani proklamovaných 10kW do domu!!
Další nevýhoda používají nízké napětí baterií a tím pádem větší ztráty při konverzi z DC - AC, cca 8-10% dnes je spíš běžné 2-3%.

Jinak bedna dobrá a reklama oblbující.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
TomTom
Příspěvky: 153
Registrován: úte 24. pro 2019 9:54:07

Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?

Příspěvekod TomTom » stř 14. říj 2020 18:44:37

Vždyť ten můj příklad je pro asymetrický měnič :)
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?

Příspěvekod petr.balas » stř 14. říj 2020 18:49:04

TomTom píše:Vždyť ten můj příklad je pro asymetrický měnič :)

Jen jaksi v momentě maximálního výkonu, kdy se symetrický i asi metrický měnič chová zcela stejně :-)
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
TomTom
Příspěvky: 153
Registrován: úte 24. pro 2019 9:54:07

Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?

Příspěvekod TomTom » stř 14. říj 2020 18:52:31

To byl ale příklad pro měření po fázích ne jak se chová asym. měnič ;)
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?

Příspěvekod Citigo e IV » stř 14. říj 2020 22:33:38

e-LUKY píše:
**********************
Ano přesně o tom měniči jsem psal, je asymetrický, což je dobře.
Co je ale špatně je jeho velká vnitřní spotřeba, (je tam trafo) jak píší a přiznávají "měla by být 150W" to je asi hodinnový průměr ale i tak 150 x 24 = 3 600W za den!! Tak se jich přímo zeptejte, zda ten měnič může mít vlastní spotřebu 280W/h a nebo i víc! :)
Co mají dále špatně je, že nedokáže dodat třeba v noci z těch baterek ani proklamovaných 10kW do domu!!
Další nevýhoda používají nízké napětí baterií a tím pádem větší ztráty při konverzi z DC - AC, cca 8-10% dnes je spíš běžné 2-3%.

Jinak bedna dobrá a reklama oblbující.


Z baterek dávat 10 kW, není to trochu moc na tu 7,4kWh Lifepo baterku, jiný výrobce to umí v dané cenové relaci? Otázka je proč tak vysoký výkon v běžné domácnosti není tak výkonný spotřebič, topení ,nebo sporák na to asi nikdo soudný nepřipojí. Jinak jsou souběhy tak velkých výkonů v řádech minut. Napětí baterie mají 48V to je běžné jedině jestli někdo nemá ty baterky dvě v serii, nechám se rád inspirovat.
5 kWp FVE ,10 kW 3F asymetrický měnič, 7,2 kWh baterie, možnost nabíjení baterek ze sítě, libovolné řízení nabíjení a vybíjení baterek, možnost připojit benzínovou centrálu, cena na klíč po dotaci 180 tis. , umíte něco podobného třeba i dražšího s vyčíslením návratnosti díky zde velkému odběru naprázdno.
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?

Příspěvekod Štemba » čtv 15. říj 2020 6:40:22

Ekonomická návratnost ti nevyjde ani u té za 180k. ;)
Bez baterky to vyjde za 100k bez dotace s návratnosti u NT 20 hodin kolem 10-12 let.
Baterka není pro úsporu, ale pro dobrej pocit a zálohu, zkrátka reseni: "chci to" 8-),
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?

Příspěvekod e-LUKY » čtv 15. říj 2020 7:51:27

Citigo e IV píše:
e-LUKY píše:
**********************
Ano přesně o tom měniči jsem psal, je asymetrický, což je dobře.
Co je ale špatně je jeho velká vnitřní spotřeba, (je tam trafo) jak píší a přiznávají "měla by být 150W" to je asi hodinnový průměr ale i tak 150 x 24 = 3 600W za den!! Tak se jich přímo zeptejte, zda ten měnič může mít vlastní spotřebu 280W/h a nebo i víc! :)
Co mají dále špatně je, že nedokáže dodat třeba v noci z těch baterek ani proklamovaných 10kW do domu!!
Další nevýhoda používají nízké napětí baterií a tím pádem větší ztráty při konverzi z DC - AC, cca 8-10% dnes je spíš běžné 2-3%.

Jinak bedna dobrá a reklama oblbující.


Z baterek dávat 10 kW, není to trochu moc na tu 7,4kWh Lifepo baterku, jiný výrobce to umí v dané cenové relaci? Otázka je proč tak vysoký výkon v běžné domácnosti není tak výkonný spotřebič, topení ,nebo sporák na to asi nikdo soudný nepřipojí. Jinak jsou souběhy tak velkých výkonů v řádech minut. Napětí baterie mají 48V to je běžné jedině jestli někdo nemá ty baterky dvě v serii, nechám se rád inspirovat.
5 kWp FVE ,10 kW 3F asymetrický měnič, 7,2 kWh baterie, možnost nabíjení baterek ze sítě, libovolné řízení nabíjení a vybíjení baterek, možnost připojit benzínovou centrálu, cena na klíč po dotaci 180 tis. , umíte něco podobného třeba i dražšího s vyčíslením návratnosti díky zde velkému odběru naprázdno.


**********************
Tak tu sestavu mají udělanou minimalistickou s ohledem na nejnižší cenu, aby se s ní vešli do maximální dotace NZU, tam není nic co by bylo vypočítáno podle vašich skutečných potřeb!
Tak měnič si můžete vybrat jaký chcete, když se vám 10kW tedy 3,3 kW na fázi zdá moc, já mám ale jiné zkušenosti.
Tak na ten měnič se připojuje celá domácnost nevím proč by se měl nějaký spotřebič na to nepřipojit?!
Tak běžné je to co dovolí měnič a ten jejich víc jak 48V baterii neumí!
Používají dnes již zastaralou technologi a prezentují to jako špičku.
Dnes se u 3f měničů používá napětí baterie 200-500V.
Každej měnič dokáže nabíjet ze sítě, je to jen o jeho nastavení!
Benzínovou centrálu také můžete připojit ale nechápu to se síťovým připojením a ne každou elektrocentrálu každý měnič vezme, tedy připojí!
Tak zatím co jsem dělal protinabídky k čezáckému Baterybox, tak jsem byl levnější než dražší asi si to chlapci uvědomili a tak jsem si všiml, že navíc nabízí z vlastní kapsy 60 tisíc, ale to se jim za čas u jejich systému od vás brzo vrátí. V podstatě je to o co každého "okrádají", za vaše peníze se z toha mají nelépe oni.
Návratnost neočítám, protože je to u kždého úplně jinak ale pod 10 let se nikdo nedostane, kdyby se zrušila Kubova vyhláško o měření po jednotlivých fází, tak hned povyskočí o pár let!!
Je to jen ministerská vyhláška a tu může ze dne na den každý ministr hospodářství zrušit svým rozhodnutím!
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » stř 11. lis 2020 11:30:30

Citigo e IV píše:
e-LUKY píše:
Citigo e IV píše:
Dotaz, s tou cenou 10 haléřů, ale myslíte jen silovku+si k tomu dá prodejce marži a poplatky za přenos OZE a DPH , na kolik Vás vycházi kWh? tipuji 1,30 Kč?

A už máte implementován přenos cen z webu ote denní trh do toho wall boxu, že si umí nabíjet v tom levném okně?



**************
Teď v noci mi dokonce zaplatí 20 haléřů, když budeu odebírat elektřinu. :)
Tak to zase vyzkouším ale na faktuře uvidím až za další měsíc!


Já to pořád nechápu, to tedy musíte mít speciální elektroměr typu B co odesílá data on-line, ale ten stojí měsíčně skoro 400 Kč na paušálu, nebo Vám dají ten elektroměr i na nový mikrozdroj bez přetoků?
Další věc je ta cena opravdu Vám zaplatí nebo budete platit jen míň? Bežná průměrná cena na burze je kolem 40€ za 1000 kWh takže pokud to chápu správně budete mít kWh o korunu levnější než obvykle, ale zase době špičky za ní budete platit i více třeba dneska je až 56€. Nevyplatí se nakonec mít cenu elektřiny fixovanou jám platím za MWh 999 kČ když odečtu 175Kč co učtuje BE za zákaznický servis /jejich marže/ tak jsem 824 a to je nějakých 30€ na tu cenu se podle mě nemáte šasnci v průměru dostat, leda by jste odebíral extremě hodně v noci.


************
Tak už mi přišla faktura za elektřinu.
Jsem dost překvapený, i když jsem to začal praktiovat až od poloviny měsíce, tak ta úspora je veliká.
Když jsem dříve psal, že mám NT za cca 2,18 Kč/kWh, tak teď jsme se dostal až na 1,90 Kč/kWh!
Takže ta úspra je přesně 280 Kč /měsíc, to je asi tak jak jsme počítal, tedy že byude tak 300 Kč.

Jak se říká halíře dělají talíře a já můžu parafrázovat, že stovky dělají miliony.
:lol:
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Citigo e IV » stř 11. lis 2020 20:18:19

e-LUKY píše:Tak už mi přišla faktura za elektřinu.
Jsem dost překvapený, i když jsem to začal praktiovat až od poloviny měsíce, tak ta úspora je veliká.
Když jsem dříve psal, že mám NT za cca 2,18 Kč/kWh, tak teď jsme se dostal až na 1,90 Kč/kWh!
Takže ta úspra je přesně 280 Kč /měsíc, to je asi tak jak jsme počítal, tedy že byude tak 300 Kč.

Jak se říká halíře dělají talíře a já můžu parafrázovat, že stovky dělají miliony.
:lol:


Dobrý dík za info, už jsem požádal čez o připojení VFE s přetokem abych ten elektroměr taky dostal, ale překvapilo mě co chtějí k tomu za blbosti jako je projekt a splnit nějaké grafy řízení výkonu :evil: v GWL psali že te měnič stačí strčit do zásuvky jako spotřebič a hotovo, tem nevím jestli do toho půjdu.
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Štemba » stř 11. lis 2020 22:46:49

Citigo e IV píše:
e-LUKY píše:Tak už mi přišla faktura za elektřinu.
Jsem dost překvapený, i když jsem to začal praktiovat až od poloviny měsíce, tak ta úspora je veliká.
Když jsem dříve psal, že mám NT za cca 2,18 Kč/kWh, tak teď jsme se dostal až na 1,90 Kč/kWh!
Takže ta úspra je přesně 280 Kč /měsíc, to je asi tak jak jsme počítal, tedy že byude tak 300 Kč.

Jak se říká halíře dělají talíře a já můžu parafrázovat, že stovky dělají miliony.
:lol:


Dobrý dík za info, už jsem požádal čez o připojení VFE s přetokem abych ten elektroměr taky dostal, ale překvapilo mě co chtějí k tomu za blbosti jako je projekt a splnit nějaké grafy řízení výkonu :evil: v GWL psali že te měnič stačí strčit do zásuvky jako spotřebič a hotovo, tem nevím jestli do toho půjdu.

"Použij" Fronius nebo SolaX, ty to splňují, tak jim pošli papíry od nich....
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod petr.balas » stř 11. lis 2020 22:56:04

Štemba píše:
Citigo e IV píše:
e-LUKY píše:Tak už mi přišla faktura za elektřinu.
Jsem dost překvapený, i když jsem to začal praktiovat až od poloviny měsíce, tak ta úspora je veliká.
Když jsem dříve psal, že mám NT za cca 2,18 Kč/kWh, tak teď jsme se dostal až na 1,90 Kč/kWh!
Takže ta úspra je přesně 280 Kč /měsíc, to je asi tak jak jsme počítal, tedy že byude tak 300 Kč.

Jak se říká halíře dělají talíře a já můžu parafrázovat, že stovky dělají miliony.
:lol:


Dobrý dík za info, už jsem požádal čez o připojení VFE s přetokem abych ten elektroměr taky dostal, ale překvapilo mě co chtějí k tomu za blbosti jako je projekt a splnit nějaké grafy řízení výkonu :evil: v GWL psali že te měnič stačí strčit do zásuvky jako spotřebič a hotovo, tem nevím jestli do toho půjdu.

"Použij" Fronius nebo SolaX, ty to splňují, tak jim pošli papíry od nich....

Předpokládám, že to máte odzkoušené že? Jak jste řešil to, když přišel človíček od ČEZ distribuce a chtěl ten měnič ukázat?
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
TomTom
Příspěvky: 153
Registrován: úte 24. pro 2019 9:54:07

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod TomTom » čtv 12. lis 2020 8:03:10

Citigo e IV píše:Dobrý dík za info, už jsem požádal čez o připojení VFE s přetokem abych ten elektroměr taky dostal, ale překvapilo mě co chtějí k tomu za blbosti jako je projekt a splnit nějaké grafy řízení výkonu :evil: v GWL psali že te měnič stačí strčit do zásuvky jako spotřebič a hotovo, tem nevím jestli do toho půjdu.

Mě třeba překvapilo, že ČEZ chce HDO ovládání měniče - tedy možnost přetoky ztlumit či úplně zastavit. Já to tedy v podmínkách distribuce ještě neměl, ale kolega co žádal tuším 6/2019 už ano. Dost mu to zkomplikovalo připojení - musel tahat nějakej kabel do sloupku s elektroměrem.
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod petr.balas » čtv 12. lis 2020 8:12:11

TomTom píše:
Citigo e IV píše:Dobrý dík za info, už jsem požádal čez o připojení VFE s přetokem abych ten elektroměr taky dostal, ale překvapilo mě co chtějí k tomu za blbosti jako je projekt a splnit nějaké grafy řízení výkonu :evil: v GWL psali že te měnič stačí strčit do zásuvky jako spotřebič a hotovo, tem nevím jestli do toho půjdu.

Mě třeba překvapilo, že ČEZ chce HDO ovládání měniče - tedy možnost přetoky ztlumit či úplně zastavit. Já to tedy v podmínkách distribuce ještě neměl, ale kolega co žádal tuším 6/2019 už ano. Dost mu to zkomplikovalo připojení - musel tahat nějakej kabel do sloupku s elektroměrem.

Jj možnost přes HDO odepnout měnič je už klasika. Nově už chtějí navíc ještě přepěťové / podpěťové relé + stykač, který odepne celý barák od sítě. Jsem zvědavý, co si navíc vymyslí za další půlrok.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)