TomTom píše:petr.balas píše:+ vynutit dobití z nočního proudu a máte jistotu, že ráno budete mít nabito
No já mám 20h denně NT, ale pořád to neřeší můj požadavek aby příkon nabíječky nebyl brán z baterie FVE. To nemáte prostě šanci udělat pokud bude auto zapojeno za měničem.
Toto závisí na typu měniče. Můj GoodWe dodává jak před, tak i za sebe (aby zbytečně nedodával ČEZu řeší elektroměr na vstupu do baráku z kterého si měnič přečte zda dodává nebo bere a podle toho přidá nebo ubere generovaný výkon). Jediný rozdíl u zásuvky zapojené před nebo za měničem je v okamžiku, kdy vypadne dodávka od ČEZu - pak zásuvky za měničem zůstanou napájené (dokud vydrží baterka) a ty před měničem jsou bez napětí.
Vaše chování by šlo simulovat jiným umístěním onoho měřícího elektroměru. V reálu se to ale nedělá - rezerva pro případ výpadku se řeší tak, že lze nastavit limity vybití baterie - jeden pro stav, kdy je dostupné napájení od ČEZu, druhý limit pro běh při výpadku. Pokud nastavíte první na 40 % a druhý na 10 % tak máte 30 % baterie jako rezervu pro výpadek.
Zpátky k autu - jsou dvě možnosti, obě mají své výhody a nevýhody:
a) vaše řešení - výhodou je, že nic neberete z baterie, nevýhodou je, že částečně budete nabíjet ze sítě a až se donabíjí, tak naopak budete dodávat ČEZu (za výrazně menší peníze než za kolik jste dokupoval tu energii pro nabíjení)
b) moje řešení - výhodou je pro nabíjení využiji veškerou nadbytečnou energii a nic zbytečně neprodám ČEZu ale zase její část proženu přes baterii (opotřebení baterie, účinnost nabíjení / vybíjení baterie, pozdější sepnutí nabíjení)
Je na každém z nás, co bereme jako menší zlo