Domácí wallbox jaký?
Moderátor: Josef
Re: Domácí wallbox jaký?
Ahoj,
chci se zeptat zda existuje nějaké levnější řešení? v garáži mám již zásuvkovou rozvodnici s 400v 16A zásuvkou s proudových chrániče B. Nešlo by na to jen paralelně připojit jen nějaký typ-2 kabel+ "odpor", tak aby z toho šlo nabíjet 11kW . např https://eskutr.cz/type-2-mennekes/815-type-2-mennekes-iec62196-2-car-plug-in-4m-16a-.html. nebo co je minimálně nutné sestavit..
děkuji
chci se zeptat zda existuje nějaké levnější řešení? v garáži mám již zásuvkovou rozvodnici s 400v 16A zásuvkou s proudových chrániče B. Nešlo by na to jen paralelně připojit jen nějaký typ-2 kabel+ "odpor", tak aby z toho šlo nabíjet 11kW . např https://eskutr.cz/type-2-mennekes/815-type-2-mennekes-iec62196-2-car-plug-in-4m-16a-.html. nebo co je minimálně nutné sestavit..
děkuji
-
- Příspěvky: 241
- Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05
Re: Domácí wallbox jaký?
K tomu kabelu potřebujete ještě řídící jednotku - něco a la
https://shop.gwl.eu/Electric-Cars/EVSE- ... html?cur=2
+ relé/stykač + proudový chránič + nějakou bižuterii.
https://shop.gwl.eu/Electric-Cars/EVSE- ... html?cur=2
+ relé/stykač + proudový chránič + nějakou bižuterii.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
- Radovan
- Příspěvky: 1175
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Domácí wallbox jaký?
Nebo si to prostě kupte od lidí, co to dodají celé na klíč v jednom kabelu, třeba http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Domácí wallbox jaký?
Pisi69 píše:Ahoj,
chci se zeptat zda existuje nějaké levnější řešení? v garáži mám již zásuvkovou rozvodnici s 400v 16A zásuvkou s proudových chrániče B. Nešlo by na to jen paralelně připojit jen nějaký typ-2 kabel+ "odpor", tak aby z toho šlo nabíjet 11kW . např https://eskutr.cz/type-2-mennekes/815-type-2-mennekes-iec62196-2-car-plug-in-4m-16a-.html. nebo co je minimálně nutné sestavit..
děkuji
Nejak tomuto mysleni nerozumim. Koupite si auto za nekolik set tisic a premyslite jak usertrit par stovek na nabijecim kabelu a to i za cenu, ze vyhorite?
OMG
Re: Domácí wallbox jaký?
Pisi69 píše:Ahoj,
chci se zeptat zda existuje nějaké levnější řešení? v garáži mám již zásuvkovou rozvodnici s 400v 16A zásuvkou s proudových chrániče B. Nešlo by na to jen paralelně připojit jen nějaký typ-2 kabel+ "odpor", tak aby z toho šlo nabíjet 11kW . např https://eskutr.cz/type-2-mennekes/815-type-2-mennekes-iec62196-2-car-plug-in-4m-16a-.html. nebo co je minimálně nutné sestavit..
děkuji
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Domácí wallbox jaký?
Abych to lépe popsal. Jde mi o to, že nyní v zásuvkové rozvodnici mám veškeré chránící prvky v četně HDO spínání a proud chráníče typu B (detekce AC i DC). A z mého pohledu všechny kabely co jsem zatím viděl, jsou právě řešeny jako přenosné a obsahují výše uvedené jistící prvky. Co mi připadá jako zbytečné zdvojování (s přihlédnutím na auto již ztrojování) těchto prvků, které zbytečně prodražují takový to kabel.. (z pohledu mé instalace)
Ještě bych dodal, že nehledám řešení "udělej si sám", ale preferuji již hotové výrobky (tedy pokud existují, nevím možná mnou požadované odporuje nějaké legislativě..
Ano zatím se mi nejvíce libí řešení od inchanetu např. https://inchanet.cz/produkt/adapter-inchanet-cee-typ2-prenosny-wallbox/ případně "Spark Line 16"
jen jsem právě přemýšlel jestli není nějaké řešení pro pevnou instalaci s již hotovým jištěním. Kde by se cena mohla vejít do cca 5tis místo 12-13tis.
zatím nejvíce "podobné" je tomu toto http://evracing.cz/ev-cables-for-sale-in-stock-used-type1-type2-wallbox ale cena není o moc rozdílná od inchanetu s možností přenosnosti a garance kvality..
Ještě bych dodal, že nehledám řešení "udělej si sám", ale preferuji již hotové výrobky (tedy pokud existují, nevím možná mnou požadované odporuje nějaké legislativě..
Ano zatím se mi nejvíce libí řešení od inchanetu např. https://inchanet.cz/produkt/adapter-inchanet-cee-typ2-prenosny-wallbox/ případně "Spark Line 16"
jen jsem právě přemýšlel jestli není nějaké řešení pro pevnou instalaci s již hotovým jištěním. Kde by se cena mohla vejít do cca 5tis místo 12-13tis.
zatím nejvíce "podobné" je tomu toto http://evracing.cz/ev-cables-for-sale-in-stock-used-type1-type2-wallbox ale cena není o moc rozdílná od inchanetu s možností přenosnosti a garance kvality..
- mohu poprosit o detaily řešení (co je uvnitř, výrobce, cenu). DěkujiLama píše:.. příloha..
Re: Domácí wallbox jaký?
Pokud máte rozvodnou skříň v dosahu vozidla, pak do skříně dejte EVSE na DIN lištu a vyveďte kabel TYP2 a hotovo. Pokud chcete hlídání spotřeby, musíte přidat měřící cívky atd.
Počítáte-li s nabíjením pro kamarády co mají JAZAKI, pak udělejte místo kabelu zásuvku TYP2 a připojte tam kabel co máte k vozu, případně pořiďte druhý. Tak to mám já.
Požadované buď koupíte nebo si necháte udělat "na klíč". Když si to uděláte sám, pak to máte cca za polovinu.
Počítáte-li s nabíjením pro kamarády co mají JAZAKI, pak udělejte místo kabelu zásuvku TYP2 a připojte tam kabel co máte k vozu, případně pořiďte druhý. Tak to mám já.
Požadované buď koupíte nebo si necháte udělat "na klíč". Když si to uděláte sám, pak to máte cca za polovinu.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Domácí wallbox jaký?
Takže jsem dospěl do fáze kdy mám patrně vše připravené k montáži a zapojení. zapojení asi zvládnu sám jen mi bude dělat problém zapojení elektroměru pro odečet spotřebované energie. Nakonec jsem koupil 1F wallbox a natáhl kabel 5x4. na doporučení elektrikáře v práci jsem ještě přitáhl jeden kabel z důvodu nočního proudu a přepnutí tohoto na elektroměru. Je někde na netu postup zapojení elektroměru? Děkuji
Re: Domácí wallbox jaký?
ja to mam pro inspiraci takhle (foto v ramci zastavby)
tohle jen nabijecka osazena merenim,stykac,EVSE s WiFi a jistic na zasuvky ktere slouzi take pro pripad nabijeni
3f jistic a chranic je v hlavnim rozvadeci 3m vedle
dimenzovane je to na 3x32A, ale prakticky je to na 3x20A
vyuziam kabel dodavany k CitiGo (3x20A),ale samozdejme lze pouzit libovolny
tohle jen nabijecka osazena merenim,stykac,EVSE s WiFi a jistic na zasuvky ktere slouzi take pro pripad nabijeni
3f jistic a chranic je v hlavnim rozvadeci 3m vedle
dimenzovane je to na 3x32A, ale prakticky je to na 3x20A
vyuziam kabel dodavany k CitiGo (3x20A),ale samozdejme lze pouzit libovolny
Re: Domácí wallbox jaký?
autodiag píše:stejk píše: Nevíte zda Číňan do stanice dal proudový chránič typu B a také přikládá papír o kusové zkoušce?
..uz jen pohledem na walbox je jasne ze zadny chranic nema ..ten si prece nainstaluje uzivatel v rozvodne sktrini ,kdyz neni moznost tak vedle k privodu
Tak se mezitím Číňan zlepšil, nebo se pustil do techniky "papír snese všechno", a nyní ve specifikaci zde:
https://www.aliexpress.com/item/4000415502304.html?spm=2114.12010612.8148356.7.382358f2ENhTIb
uvádí:
Type B (Type A + 6mA) RCD
cutting off the current instantly within 6ms
Monitoring DC leakage > 30ms detected cut off within 6ms
Re: Domácí wallbox jaký?
To je jak Accelev, taky píší A + B a když to člověk objedná, tak dorazí odpověď "omlouváme se..." a zjistí, že jenom A
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Domácí wallbox jaký?
Tak jistě, číňan chce jen prodat a napíše cokoliv aby jsi koupil.
Potom se trap a kupuj další a další,...
Děkuji, nechci.
Potom se trap a kupuj další a další,...
Děkuji, nechci.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Domácí wallbox jaký?
varianta B ,presne jak jsi napsal..papir/monitor snese vse ...cenu sice zvedli ,ale vnitrek je stejny a stal neumi 3F s wifi i kdyz to pisou .. ..
Re: Domácí wallbox jaký?
řešil/vyřešil jste někdo, jaký wallbox domů instalovat? Zatím si nejsem jistý, jestli je to opravdu nutné, mám v zásadě tyhle důvody (oproti využívání přenosné nabíječky):
1) spínání HDO - využívání nízkého tarifu
2) napájení ze 3 fází, místo z jedné (lepší rozložení zátěže)
3) samozřejmě větší nabíjecí výkon (byť dnes ho nezbytně nepotřebuji, auto má 33kw, takže se nabije i z 230V za noc)
4) možnost lepšího řízení nabíjení - I3 nemá možnost nastavit maximální úroveň nabití, wallbox by měl mít možnost nastavit třeba 80% nabití max
a ještě jedna věc - chtěl bych časem realizovat FVE, a ve spojení s wallboxem by to asi dávalo smysl
1) spínání HDO - využívání nízkého tarifu
2) napájení ze 3 fází, místo z jedné (lepší rozložení zátěže)
3) samozřejmě větší nabíjecí výkon (byť dnes ho nezbytně nepotřebuji, auto má 33kw, takže se nabije i z 230V za noc)
4) možnost lepšího řízení nabíjení - I3 nemá možnost nastavit maximální úroveň nabití, wallbox by měl mít možnost nastavit třeba 80% nabití max
a ještě jedna věc - chtěl bych časem realizovat FVE, a ve spojení s wallboxem by to asi dávalo smysl
-
- Příspěvky: 241
- Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05
Re: Domácí wallbox jaký?
1) Spínal jsem pomocí HDO zásuvku, do které je připojena přenosná nabíječka. Fungovalo spolehlivě u Leafa, funguje spolehlivě u Kony. Dnes ji navíc spínám dle FVE ale zase jen zapnout / vypnout.
4) Jste si tím jistý? IMHO skrz klasický Mennekes nejde informace o procentu nabití auta, t.j. toto fungovat nebude.
Ad FVE - používám ale stejně jen spínám jednu 1f zásuvku omezenou na 13A - v nočním proudu popř. pokud je dostatečně nabita baterie v FVE systému. 1f protože měnič je jen 3x 16A a na zbylých fázích mám jiné spotřeby. A 13A zase abych se vešel do výkonu měniče.
4) Jste si tím jistý? IMHO skrz klasický Mennekes nejde informace o procentu nabití auta, t.j. toto fungovat nebude.
Ad FVE - používám ale stejně jen spínám jednu 1f zásuvku omezenou na 13A - v nočním proudu popř. pokud je dostatečně nabita baterie v FVE systému. 1f protože měnič je jen 3x 16A a na zbylých fázích mám jiné spotřeby. A 13A zase abych se vešel do výkonu měniče.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Re: Domácí wallbox jaký?
Teď jsem se dotazoval prodejce wallboxů, a můj omyl - AC to fakt neumí Je to maximálně odhadem podle nastaveného času nabíjení.
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1071
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Domácí wallbox jaký?
Jde to, i kdyz samo domo, wall box si může vyčítat data z Auta přes diagnostickou zàstrčku. Ale dneska to asi nemá smysl hodnota dobiti vozu se da nastavit pres aplikaci.
Re: Domácí wallbox jaký?
Kdyby moje auto umělo nastavit limit dobití, tak bych to neřešil na wallboxu, bohužel to neumí. Ale asi to vyřeším pomocí smart home řešení.
Re: Domácí wallbox jaký?
Mám tedy menší pokrok - protože auto (BMW I3) udržuje online spojení s portálem, se kterým se umí smarthome aplikace propojit (Home Assistant), a auto na sebe řekne krom jiného i to, na kolik je aktuálně nabito, vytvořil jsem v Home Assistentovi automatizaci, která jakmile dosáhne nabití baterie 80% a více, automaticky vypne zásuvku, do které je připojená přenosná nabíječka. Potud to funguje krásně. Potíž je, že auto to vyhodnotí jako chybu nabíjení (powergrid failed), tedy nevím nakolik to vadí, nikde jsem nenašel informaci, že by to vyloženě vadilo. Prostě v autě pak svítí informace, že nabíjení selhalo. Nicméně nabito je, a auto jezdí
Rád bych to povýšil na Level2 - tedy sehnal Wallbox, co umí komunikovat po internetu a jsou podporovány v tom smart home řešení, tudíž - a to hlavně - lze jej tedy ovládat pomocí externí aplikace, nejen jejich vlastní.
Zatím jsem zjistil, že to umí wallboxy Keba, ovšem až ty vyšší řady, a zřejmě některé originál BMW. A znají hlavně instrukci pro vypnutí nabíjení (což je to, co potřebuji). Nabíjení pomocí přenosné autonabíječky není sice v zásadě problém, ale jednak mě vadí ta chyba, a hlavně - kabel nabíječky je díky umístění zásuvky vevnitř v garáži permanentně skřípnutý pod vraty.
Rád bych to povýšil na Level2 - tedy sehnal Wallbox, co umí komunikovat po internetu a jsou podporovány v tom smart home řešení, tudíž - a to hlavně - lze jej tedy ovládat pomocí externí aplikace, nejen jejich vlastní.
Zatím jsem zjistil, že to umí wallboxy Keba, ovšem až ty vyšší řady, a zřejmě některé originál BMW. A znají hlavně instrukci pro vypnutí nabíjení (což je to, co potřebuji). Nabíjení pomocí přenosné autonabíječky není sice v zásadě problém, ale jednak mě vadí ta chyba, a hlavně - kabel nabíječky je díky umístění zásuvky vevnitř v garáži permanentně skřípnutý pod vraty.
Re: Domácí wallbox jaký?
XaX píše:Mám tedy menší pokrok - protože auto (BMW I3) udržuje online spojení s portálem, se kterým se umí smarthome aplikace propojit (Home Assistant), a auto na sebe řekne krom jiného i to, na kolik je aktuálně nabito, vytvořil jsem v Home Assistentovi automatizaci, která jakmile dosáhne nabití baterie 80% a více, automaticky vypne zásuvku, do které je připojená přenosná nabíječka.....
Šlo by to prosím více popsat? Tedy to propojení smarthome aplikace (konkrétně jaké?) s portálem auta? Předpokládám, že by stejné fungovalo i pro jiná EV...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)