Zdravím vespolek -
po delší době má opět dotaz na zdejší komunitu. Nechal jsem si v bytovém domě ve společné garáži přivést ke svým parkovacím stáním přivést elektřinu (3F 25A) a velmi dobře to poslední více než rok sloužilo k nabíjení zapůjčeného i3 a nyní eGolfu. Byla to i s revizí investice asi za 10 tis. Kč a tehdy mě spíš zajímalo jak to bude fungovat a jak se elektromobil osvědčí v běžném životě.
Mám přímo u místa podružné měření a SVJ mi odebranou elektřinu bez přirážky přeúčtovává za 3.90 Kč/kWh. Technicky není možné abych si k tomuto odběrnému místu přivedl vlastní kabel z bytu, nebo aby se toto místo stalo samostatným odběrným místem (resp. by to stálo nesmyslné náklady). Otázka zní, zda bych se mohl nějak dostat na distribuční sazbu pro elektromobily (C27d/D27d)? Uvažuji o další výměně za něco s většími bateriemi, kde už se rozdíl v ceně 2-3 Kč za kWh pozná a nemám zájem platit zelené příplatky (nebo co nejmenší) - mimochodem současné elektromobily vůbec nepovažuji za ekologický způsob dopravy.
Předem díky za rady a tipy!
Distribuční sazba
Moderátor: Josef
Re: Distribuční sazba
ten rozdíl odhadují na 1.30 - 1.50, tři koruny ani náhodou
a k té sazbě...SVJ těžko dostane D27 a C27 musí být samostatné připojení k nabíjecímu zařízení, což jak píšete nelze a navíc má vyšší sazby než D27
a k té sazbě...SVJ těžko dostane D27 a C27 musí být samostatné připojení k nabíjecímu zařízení, což jak píšete nelze a navíc má vyšší sazby než D27
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Re: Distribuční sazba
Já mám u PRE AKU sazbu C26, pro nabíjení auta by byla lepší sazba na přímotop, protože ta vyjma pár hodin je prakticky celý den (AKU mám jen 8 hodin). Já mám poměrně velký rozdíl mezi sazbami, nízký tarif 1,81 Kč bez DPH, vysoký tarif 4.16 Kč bez DPH. Netuším, kolik by byl standardní sazba, vyznat se ve všech příplatcích je nadlidský úkol, ale odhadem by to bylo kolem 3 Kč bez DPH. Tedy jestli nabijím na denní ježdění těch 10 kWh za 1.8 Kč nebo 3 Kč, pak rozdíl za měsíc je 540 Kč, nebo 900 Kč. Ten rozdíl je skoro sazba ČEZ za paušál na nabíječky. Jestli je těch 360 Kč měsíčně pro někoho významné (při ceně auta 1.2-1.5 mil) musí posoudit sám.
Audi Q4 Sportback e-tron 50