Distribuční sazba

Moderátor: Josef

Vojtoy
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 01. bře 2018 9:02:59

Distribuční sazba

Příspěvekod Vojtoy » úte 12. lis 2019 16:06:50

Zdravím vespolek -

po delší době má opět dotaz na zdejší komunitu. Nechal jsem si v bytovém domě ve společné garáži přivést ke svým parkovacím stáním přivést elektřinu (3F 25A) a velmi dobře to poslední více než rok sloužilo k nabíjení zapůjčeného i3 a nyní eGolfu. Byla to i s revizí investice asi za 10 tis. Kč a tehdy mě spíš zajímalo jak to bude fungovat a jak se elektromobil osvědčí v běžném životě.

Mám přímo u místa podružné měření a SVJ mi odebranou elektřinu bez přirážky přeúčtovává za 3.90 Kč/kWh. Technicky není možné abych si k tomuto odběrnému místu přivedl vlastní kabel z bytu, nebo aby se toto místo stalo samostatným odběrným místem (resp. by to stálo nesmyslné náklady). Otázka zní, zda bych se mohl nějak dostat na distribuční sazbu pro elektromobily (C27d/D27d)? Uvažuji o další výměně za něco s většími bateriemi, kde už se rozdíl v ceně 2-3 Kč za kWh pozná a nemám zájem platit zelené příplatky (nebo co nejmenší) - mimochodem současné elektromobily vůbec nepovažuji za ekologický způsob dopravy.

Předem díky za rady a tipy!
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Distribuční sazba

Příspěvekod nokia9500 » úte 12. lis 2019 18:12:28

ten rozdíl odhadují na 1.30 - 1.50, tři koruny ani náhodou

a k té sazbě...SVJ těžko dostane D27 a C27 musí být samostatné připojení k nabíjecímu zařízení, což jak píšete nelze a navíc má vyšší sazby než D27
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Distribuční sazba

Příspěvekod Josef » stř 13. lis 2019 7:37:53

Já mám u PRE AKU sazbu C26, pro nabíjení auta by byla lepší sazba na přímotop, protože ta vyjma pár hodin je prakticky celý den (AKU mám jen 8 hodin). Já mám poměrně velký rozdíl mezi sazbami, nízký tarif 1,81 Kč bez DPH, vysoký tarif 4.16 Kč bez DPH. Netuším, kolik by byl standardní sazba, vyznat se ve všech příplatcích je nadlidský úkol, ale odhadem by to bylo kolem 3 Kč bez DPH. Tedy jestli nabijím na denní ježdění těch 10 kWh za 1.8 Kč nebo 3 Kč, pak rozdíl za měsíc je 540 Kč, nebo 900 Kč. Ten rozdíl je skoro sazba ČEZ za paušál na nabíječky. Jestli je těch 360 Kč měsíčně pro někoho významné (při ceně auta 1.2-1.5 mil) musí posoudit sám.
Audi Q4 Sportback e-tron 50