Slovensko: Každý vlastník budovy budú musieť povinne zabezpečiť nabíjacie stanice elektrických vozidiel

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Slovensko: Každý vlastník budovy budú musieť povinne zabezpečiť nabíjacie stanice elektrických vozidiel

Příspěvekod stejk » ned 20. říj 2019 0:35:07

V parlamente bola schválená novela zákona o energetickej hospodárnosti budov. Tá bola pripravená ministerstvom dopravy. Každý vlastník budovy, či už novej alebo významne obnovenej budovy, ktorá má viac ako 10 parkovacích miest, alebo ide o nebytovú budovu s viac ako 20 parkovacími miestami, budú musieť povinne zabezpečiť nabíjacie stanice elektrických vozidiel a infraštruktúru vedenia

zdroj: https://www.elektrickeauta.eu/schvalene-niektori-majitelia-budov-budu-musiet-povinne-postavit-nabijacie-stanice/
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Slovensko: Každý vlastník budovy budú musieť povinne zabezpečiť nabíjacie stanice elektrických vozidiel

Příspěvekod stejk » ned 05. led 2020 13:51:05

Rakousko
přizpůsobí i stavební zákon. Podle vládního prohlášení by měly mít v budoucnu (datum v programu není) všechny novostavby v Rakousku povinně nabíjecí stanici pro elektroauta.
https://www.info.cz/svet/zelena-revoluce-se-nekona-nova-rakouska-vlada-lidovcu-a-zelenych-ale-nabizi-neotrela-opatreni-44024.html
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Slovensko: Každý vlastník budovy budú musieť povinne zabezpečiť nabíjacie stanice elektrických vozidiel

Příspěvekod Radovan » ned 05. led 2020 18:58:13

Nemusí nic přizpůsobovat. Prostě jen zpřístupní obyčejnou zásuvku 230V, která tam dnes už je. Třeba vedle ní pověsí tabulku nebo napíše fixem na zeď Nabíjecí místo. Jediné co by měla mít, je samostatný jistič 16A, ať to nevyhazuje pojistky. Tak jednoduché to je.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Slovensko: Každý vlastník budovy budú musieť povinne zabezpečiť nabíjacie stanice elektrických vozidiel

Příspěvekod dracekvo » pon 06. led 2020 8:24:00

Já bych to až tak jednoduše neviděl.
Tak pokud tam těch nabíjecích míst bude více, tak se bude muset dimenzovat celková přípojka do domu. Nehldě na to, že pokud se fakt bude jezdit, tak 1x16A nemusí být dostatečné. Minimum bych viděl 3x16A, ideálně 3x32A a to už může s přípojkou k domu docela zamávat.
A pokud to bude zapojené někde z hlavního rozvaděče, tak ještě podružný elektroměr.

Ideální by v novostavbách bylo natáhnout od rozvaděče bytu do garaže 5x6mm kabel a každý ať si to zapojí podle svého. Klidně 1x10A, když mu to bude stačit.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Slovensko: Každý vlastník budovy budú musieť povinne zabezpečiť nabíjacie stanice elektrických vozidiel

Příspěvekod Radovan » pon 06. led 2020 8:25:36

Tak pokud bude v domě 10 partají a 15 BEV, pak je to o něšem jiném. Ale to se bavíme o hodně vzdálené budoucnosti nebo o firemním parkovišti a flotile. A ta to bude zajišťovat jinak.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Slovensko: Každý vlastník budovy budú musieť povinne zabezpečiť nabíjacie stanice elektrických vozidiel

Příspěvekod dracekvo » pon 06. led 2020 9:31:06

Je to vzdálená budoucnost, ale podle mě, by se měli už nové postavené bytové domy s podzemním parkovištěm na to připravovat, stejně tak jako nadzemní a podzemní parkoviště. Tj, mít ke každému stání natáhnutý silový + komunikační kabel v případě bytového domu a nějaký určitý poměr parkovacích míst u veřejných parkovišť. Klidně nezapojený, prostě jen tak pro budoucnost. V celkévých nákladech je ta investice zanedbatelná.
Vyjde to levněji jak to potom složitě dodělávat.
Stejně tak jako přípavu venkovního parkoviště u nových bytových domů.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)