Měl bych na zdejší elektromobilisty jeden dotaz: mohu při nabíjení na nabíječkách ČEZ, rychlonabíječkách atd. vytápět nebo předchlazovat elektromobil i v době nabíjení na těchto veřejných stanicích? Bere to "šťávu" ze zdroje z kterého nabíjím nebo jak je to ošetřeno? Děkuji.
ADMIN: příspěvky o vytápení při nabíjení přesunuty do samostatného tématu
Vytápění elektromobilu při nabíjení
Moderátor: Josef
Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info
gomec píše:Měl bych na zdejší elektromobilisty jeden dotaz: mohu při nabíjení na nabíječkách ČEZ, rychlonabíječkách atd. vytápět nebo předchlazovat elektromobil i v době nabíjení na těchto veřejných stanicích? Bere to "šťávu" ze zdroje z kterého nabíjím nebo jak je to ošetřeno? Děkuji.
Teoreticky by to mělo být jedno, ale může se stát že poklesné výkon jakým se nabíjí aku o příkon potřebný pro topení.
Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info
Asi se to liší podle typu auta. V Leafu si normálně topím (nová verze to má umět na dálku), Tesla to umí taky. Ale potkal jsem na nabíječce kolegu se Smartem a ten prý topit při nabíjení nemůže. Hádám, že to auto prostě nejde během nabíjení vůbec "zapnout".
Nejspíš to něco málo z nabíjení odebírá, ale rychlonabíječka to v pohodě utáhne.
Nejspíš to něco málo z nabíjení odebírá, ale rychlonabíječka to v pohodě utáhne.
- Jan Čapek
- Správce fóra
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob 21. lis 2015 20:53:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info
Ano, většina vozů vytápět při nabíjení lze, ale najdou se i výjimky - jak zmínil damucz nademnou.
Energie se v těchto případech bere primárně z vnějšího zdroje. Proč primárně? Tesla Model S většinou při začátku vytápění interiéru v mrazech topí výkonem cca 6kW. Pakliže se tedy zároveň dobíjí z klasické schuko zásuvky (3,3kW), veškerá tato energie putuje na topení a zbytek se bere z baterie - dochází tedy i při nabíjení vozu k úbytku kapacity jeho baterie. Nutno říct, že dočasně, protože výkon topení v Tesle brzy klesá na cca 3kW pro udržení teploty.
Vozy s tepelným výměníkem jako např. současný Leaf nebo VW Golf vytápějí nižšími výkony, takže tam tato situace asi ani nenastává.
Energie se v těchto případech bere primárně z vnějšího zdroje. Proč primárně? Tesla Model S většinou při začátku vytápění interiéru v mrazech topí výkonem cca 6kW. Pakliže se tedy zároveň dobíjí z klasické schuko zásuvky (3,3kW), veškerá tato energie putuje na topení a zbytek se bere z baterie - dochází tedy i při nabíjení vozu k úbytku kapacity jeho baterie. Nutno říct, že dočasně, protože výkon topení v Tesle brzy klesá na cca 3kW pro udržení teploty.
Vozy s tepelným výměníkem jako např. současný Leaf nebo VW Golf vytápějí nižšími výkony, takže tam tato situace asi ani nenastává.
Re: Vytápění elektromobilu při nabíjení
s Leafem to dělám následovně: pokud sedím v autě a nabíjím do 80%, tak normálně na Chademo topím - bere to z cca 40kW nabíjecího výkonu stanice tak 1 kW - tzn o to se zpomalí nabíjení, ale nepodstatně. Pokud nabíjím na 100% potom od cca 80% už topení vypnu, protože podstatně klesá nabíjecí proud nebo častěji při takovém nabíjení na těch cca 30-40min. jdu někam na kafe. Jinak Leaf umí spouštění topení/klima na dálku tzn jakmile dopiju to kafe, tak topení zapnu (přes mobil nebo PC) - pokud je aktivní nabíjení, potom jde proud pro topení z nabíječky, pokud již nabíjení bylo ukončeno, potom jde proud z aku. Upřesnění: proud pro vytápění u Leafu jde vždy z baterií, ale pokud je nabíjení aktivní, potom se baterie také rovnou dobíjí.
- Radovan
- Příspěvky: 1168
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vytápění elektromobilu při nabíjení
Malé a technologicky starší elektrovozy to obvykle neumí. Nebo umí, ale soudruzi rozhodli, že to nepotřebujete. U Smart ED starších typů to nejde, osobně vyzkoušeno. U francouzských Peugeotu Ion a Citroenu C Zero taky ne, přestože jejich trojče a původní auto, z něhož pocházejí, japonské Mitsubishi iMiev, to umí. Navíc má ještě malou krabičku s anténkou na klíčence, kterou se dá na displeji zkontrolovat aktuální úroveň nabízí auta, tepla uvnitř a spustit dálkově topení/klimu, když se auto nabíjí. To ale soudruzi z Francie rozhodli, že Evropan nevyužije. Stejně jako vyhřívání sedaček, takže ponechali jen u řidiče. Stejně jako navigaci s vestavěným rádiem a palubním počítačem s venkovním teploměrem, takže to vyhodili komplet a nechali na středovém panelu takovou zvláštní designovou mřížku s klavírním černým lakem. Rádio pak namontovali pod to. Všechny zmíněné věci mi v autě dnes citelně chybí.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000