Ahoj, mám Citroen C-Zero a chtěl jsem se zeptat, jetli má někdo zkušenosti s nabíjením neoriginální nabíječkou. Přemýšlím, že si jednu pořídím kvůli ceně originální. Ale zas mám strach, aby se nesnížila životnost baterií.
Nabíječka:
1. Schuko (240V)
2. J1772 (Type-1)
Má někdo kdyžtak tip?
Já našel:
https://bankovek.cz/ev-nabijeci/ecvt116a-ev-nabijeci/
http://eskutr.cz/cs/elektromobily-bazar ... s-mk4.html
Díky za radu.
Jirka
Nabíjení neoriginílní nabíječkou
Moderátor: Josef
- JiříLedvinka
- Příspěvky: 12
- Registrován: pon 29. črc 2019 12:55:46
Nabíjení neoriginílní nabíječkou
Ciroën C-Zero 2011 (koupeno 2015 13,5 tis. km, nyní 71 tis. km)
Re: Nabíjení neoriginílní nabíječkou
Nabíječka je v autě.
To co se k tomu připojuje je jen hloupej kabel s ochranou a zdrojem pulzů pro vestavěnou nabíječku, aby věděla kolik A si má brát.
To co se k tomu připojuje je jen hloupej kabel s ochranou a zdrojem pulzů pro vestavěnou nabíječku, aby věděla kolik A si má brát.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
- JiříLedvinka
- Příspěvky: 12
- Registrován: pon 29. črc 2019 12:55:46
Re: Nabíjení neoriginílní nabíječkou
Takže jestli tomu dobře chápu, tak je to jedno.
J.
J.
Ciroën C-Zero 2011 (koupeno 2015 13,5 tis. km, nyní 71 tis. km)
Re: Nabíjení neoriginílní nabíječkou
JiříLedvinka píše:Takže jestli tomu dobře chápu, tak je to jedno.
J.
Zdravím je to jedno, C-zero se dá nabíjet do 16A .Pokud budete kupovat nabíjecí kábel, tak doporučuji koupit s možností regulace proudu obvykle od 6-16A. To proto že né každá zásuvka snese dlouhodobé zatížení v plném proudu (16A)..většinou Vám vypadne jistič.
Při regulovaném nabíjecím kablu si nastavíte příkon který daná zásuvka snese, bohužel na úkor delšího nabíjecího času.
- Radovan
- Příspěvky: 1168
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení neoriginílní nabíječkou
Máme 2 Iony, jeden si vozí originál nabíjecí kabel 10A sebou, druhý ho má pověšený v garáži na zdi na noční nabíjení. Mimo domov nabíjí koupeným kabelem stavitelným na 6-16A od pana Richtera z Brněnska. Jednoznačně doporučuji takový kabel mít v autě na cestování. Nabíjet 2,3 kW výkonem z nuly do plna cca 7,5 hodiny nebo výkonem 3,6 kW nějakých 4,5 hodiny je velký rozdíl. Pak se Vám vyplatí dát aut na zásuvku i přes oběd, nabijete za hodinku 1/4 baterky. Nebo dojedu na kancelář ráno s nulou a kolem oběda mám plnou baterku. Podobně dojedu po dopoledním ježdění s nulou a domů z práce se vracím s plnou baterkou.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000