Názory prodejce Nissanu Leaf ohledně jednofázové nabíječky

Moderátor: ozana

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 718
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Názory prodejce Nissanu Leaf ohledně jednofázové nabíječky

Příspěvekod Josef » úte 29. říj 2019 11:43:19

Pro domácí použití většinou stačí 1x16-32A. Samozřejmě pro nabíjení na cestách by bylo ideální 3x16A, typicky pro nabíjecky 22kW. Proč to standardně nedělají je jen otázka času, nejnovější auta to již postupně mají (11 kW palubní nabíječka)
Obrázek
Sono motors, SION refferal code - josef464477 - pro každého 1% slevy na auto.
E-Ryc
Příspěvky: 128
Registrován: ned 24. led 2016 20:25:48

Re: Názory prodejce Nissanu Leaf ohledně jednofázové nabíječky

Příspěvekod E-Ryc » úte 29. říj 2019 13:47:56

Nebudu tvrdit, ze vubec, ale ani u cloveka s celkem vybavenou dilnu jsem jine nez jednofazove stroje nevidel (v prumyslu to urcite bude jinak).
Ono je to asi dane architekturou site, u nas je velke trifazove trafo "jedno na vesnici", v USA to byva takove mini trafo (asi tak o velikosti kbeliku, s troskou dobre vule by se dalo rict dvoufazove) na barak (resp dva). Cili, oni jakousi zparchantelinu (220V) mit muzou (odebira se mezi krajnimi vodici, ne mezi vodicem a "nulakem"), ale porad je to technicky vzato jednofazove.

Proc se to nedela standardne je podle me jednoduche - cena. Takova 3x32A nabijecka bude cca 100.000Kc (u Leafu bylo rozsireni z 3.6 na 7.2 za 27.000, u tesly nova 3x25A nabijecka je cca 3.000 eur), coz je treba ctvrtina vyrobni ceny mensiho auta. A vetsina zakazniku to nikdy nevyuzije.
dracekvo
Příspěvky: 418
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Názory prodejce Nissanu Leaf ohledně jednofázové nabíječky

Příspěvekod dracekvo » úte 29. říj 2019 14:32:26

Kbelíky na sloupech mají v USA asi význam kvůli 120V síti, protože na stejný výkon potřebují dvojnásobný proud (silnější vodiče). A to už není moc reálné použít větší trafačku na celou čtvrť, ale musí tam mít více menších.
Takže třeba tam bych i ty silnější přípojky chápal, protože je to vlastně polovina naší.
Stejně tak aby dobíjeli těma 3.6kW, tak musí mít 32A nabíječku na jedné fázi. U nás stačí 16A.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 75 tis. km)