Názory prodejce Nissanu Leaf ohledně jednofázové nabíječky

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Jan Čapek
Správce fóra
Příspěvky: 141
Registrován: sob 21. lis 2015 20:53:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Názory prodejce Nissanu Leaf ohledně jednofázové nabíječky

Příspěvekod Jan Čapek » úte 15. pro 2015 16:41:22

Nedávno jsem byl v Nissanu a mluvil jsem s prodejcem o Nissanu Leaf. Ptal jsem se ho na to, zda se dočkáme Leafu s třífázovou nabíječkou a z jakého důvodu ne, když jednofázová nabíječka je v Evropě značným hendikepem. Jeho reakce byla dost překvapivá.

Prý není zamýšleno, aby si auto lidi dobíjeli standardně doma. To je spíš taková nouzovka, počítá se, že si lidi budou nabíjet cestou mezi domovem a prací na rychlodobíječkách.

Toto jsem vážně nečekal, ale přít se s prodejcem mi nedávalo smysl. :) Má někdo stejný názor? :)
lkotek
Příspěvky: 16
Registrován: úte 15. pro 2015 14:15:45

Re: Názory prodejce Nissanu Leaf ohledně jednofázové nabíječky

Příspěvekod lkotek » stř 16. pro 2015 0:44:14

No jasně, z nabíjení doma nikdo nic nemá. Až se rozjedou elektromobily, tak budou všechny nabíječky zpoplatněny a možná naskočí i nějaká daň. 8-)
eHonza
Příspěvky: 72
Registrován: stř 16. pro 2015 6:29:09

Re: Názory prodejce Nissanu Leaf ohledně jednofázové nabíječky

Příspěvekod eHonza » stř 16. pro 2015 6:51:56

To je věc názoru. Někdo zase tvrdí přesný opak, že právě nabíjení doma by měl být základ a dobíjení "někde venku" podmínka nutná k dojetí pokud možno kamkoli. Podle mě tvrzení prodejce bylo ovlivněno tím, že nevěděl a potřeboval se z toho nějak vykroutit. Palubní nabíječka 6.6kW a nabíjení 230V/32A to podle mě už jen z principu vyvrací. Kdyby mělo být domácí nabíjení jen nouzovka, tak proč by 6.6kW vůbec nabízeli, navíc za příplatek, když 3x32A hned tak někdo doma nemá. A zároveň k tomu dávali kabel omezený na 10A. Přitom právě 6.6kW palubní nabíječku vnímám jako velice vhodnou pro nabíjení po cestě. Při nabíjení doma přes noc je jedno, jestli jde do auta 16A a nabije se na 100% za cca 6.5 hod, nebo 32A a nabije se za 4 hod. Jak říkám, prodejce se z toho potřeboval nějak vykroutit.
Podle mě v Nissanu vsadili na filozofii jednofázového dobíjení a nechtěli investovat do vývoje třífázového dobíjení, které je předpokládám komplikovanější. Možná těch důvodů bude víc, nakonec pokud vím i ostatní automobilky s výjimkou Renaultu nabíjejí jednofázově. Tuhle mi jeden elektromobilista tvrdil, že v záp.Evropě v domácnostech jsou dost rozšířené rozvody nikoli našich 16A (resp. 10A u starších rozvodů), ale 13A a tomu prý je přizpůsoben kabel omezený na 10A, aby bylo možno z této fáze napájet během nabíjení napájet ještě něco jiného. ("Prodávám tak, jak jsem nakoupil.") Takže proč vyvíjet a nabízet třífázové dobíjení, když za takových podmínek stačí jednofázové.
e-Kona 64kWh Czech edition 2020, 114.000 km
lkotek
Příspěvky: 16
Registrován: úte 15. pro 2015 14:15:45

Re: Názory prodejce Nissanu Leaf ohledně jednofázové nabíječky

Příspěvekod lkotek » stř 16. pro 2015 13:24:48

Ještě jedna všetečná otázka. Jak Leaf pozná, že kabel zvládne jen deset ampér? Mimochodem normální zasuvka 16 ampér zvládá už ztěžka i když je vedení a jistič vpořádku. V garáži bych to řešil radši motorovou zasuvkou z které bych vytáhl jen fázi se zemí.
Uživatelský avatar
ozana
Příspěvky: 165
Registrován: úte 15. pro 2015 14:13:26
Bydliště: Orlová

Re: Názory prodejce Nissanu Leaf ohledně jednofázové nabíječky

Příspěvekod ozana » stř 16. pro 2015 13:36:08

v kabelu je obvod, který dává nabíječce v autě (přes piny PP a CP) informaci o tom, že si může vzít jen 10A.

https://en.wikipedia.org/wiki/IEC_62196#Signal_pins
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
lkotek
Příspěvky: 16
Registrován: úte 15. pro 2015 14:15:45

Re: Názory prodejce Nissanu Leaf ohledně jednofázové nabíječky

Příspěvekod lkotek » stř 16. pro 2015 13:43:19

Hm... Takže okna bastlení otevřená dokořán :D
Uživatelský avatar
Jan Čapek
Správce fóra
Příspěvky: 141
Registrován: sob 21. lis 2015 20:53:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Názory prodejce Nissanu Leaf ohledně jednofázové nabíječky

Příspěvekod Jan Čapek » stř 16. pro 2015 22:30:19

Taky jsem to bral jako že hledal výmluvy, proč to leaf nemá. Nedovedu si představit, že bych chtěl používat elektromobil tak, že bych každý den po cestě z práce zastavoval na 30 minut na nabíječce. To je jako kdybych si koupil kolo a nosil ho po cestách na zádech. :) Povídal něco o tom, že by přece neplatil elektřinu doma, když si může nabít levněji po cestě. Radši jsem s ním do toho ale víc nezabředával, protože za mě takový model nedává smysl, i kdyby byla po cestě zdarma..
damucz
Příspěvky: 43
Registrován: stř 16. pro 2015 0:00:54

Re: Názory prodejce Nissanu Leaf ohledně jednofázové nabíječky

Příspěvekod damucz » čtv 17. pro 2015 0:17:47

Lidem z paneláků jako třeba já nic jiného nezbývá. :) Ale já lidem říkám, že můj model není dobrý, že doporučuju nabíjení doma (garáž). Já do toho šel kvůli podpoře elektromobility.
Uživatelský avatar
Jan Čapek
Správce fóra
Příspěvky: 141
Registrován: sob 21. lis 2015 20:53:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Názory prodejce Nissanu Leaf ohledně jednofázové nabíječky

Příspěvekod Jan Čapek » čtv 17. pro 2015 9:38:38

Samozřejmě, v tomto případě je situace jiná a obdivuji vás. :) Bez možnosti nabíjení doma nebo v práci by u mě obstála jenom Tesla, pakliže by byl někde po cestě Supercharger. :)
rob.brno
Příspěvky: 55
Registrován: úte 15. pro 2015 17:35:57

Re: Názory prodejce Nissanu Leaf ohledně jednofázové nabíječky

Příspěvekod rob.brno » čtv 17. pro 2015 15:38:36

eHonza píše:Podle mě v Nissanu vsadili na filozofii jednofázového dobíjení a nechtěli investovat do vývoje třífázového dobíjení, které je předpokládám komplikovanější.

3f nabíječka je budto 3x stejná 1f nabíječka připojená paralelně k síti i baterce nebo pouze 3f usměrnovač do meziobvodu a pak jen 3x silnější výkonová část.
eHonza
Příspěvky: 72
Registrován: stř 16. pro 2015 6:29:09

Re: Názory prodejce Nissanu Leaf ohledně jednofázové nabíječky

Příspěvekod eHonza » sob 19. pro 2015 21:27:36

Jan Čapek píše:Povídal něco o tom, že by přece neplatil elektřinu doma, když si může nabít levněji po cestě.

Takhle to možná funguje teď a ještě asi nějaký čas snad ještě bude, ale nebude to trvat věčně (stejně jako láska k jedné slečně :D ). Přijde doba, kdy budeme rádi, že máme doma D02d s nějakými 4Kč/kWh nebo ještě lépe D27d s cca 2Kč/kWh v NT. Už jsou tu první "vlaštovky" - PRE 2Kč/min na rychlé DC nabíječce, 0.25Kč/min na pomalé AC nabíječce a nejnověji EV Select 10Kč/kWh. Samozřejmě prodejce EV si to trochu přikrášlí a idealizuje... jinak by neprodal. EV jsou pořád dost drahé.
e-Kona 64kWh Czech edition 2020, 114.000 km
rob.brno
Příspěvky: 55
Registrován: úte 15. pro 2015 17:35:57

Re: Názory prodejce Nissanu Leaf ohledně jednofázové nabíječky

Příspěvekod rob.brno » ned 20. pro 2015 11:28:40

eHonza píše:Takhle to možná funguje teď a ještě asi nějaký čas snad ještě bude, ale nebude to trvat věčně (stejně jako láska k jedné slečně :D ). Přijde doba, kdy budeme rádi, že máme doma D02d s nějakými 4Kč/kWh nebo ještě lépe D27d s cca 2Kč/kWh v NT. Už jsou tu první "vlaštovky" - PRE 2Kč/min na rychlé DC nabíječce, 0.25Kč/min na pomalé AC nabíječce a nejnověji EV Select 10Kč/kWh. Samozřejmě prodejce EV si to trochu přikrášlí a idealizuje... jinak by neprodal. EV jsou pořád dost drahé.

Nadužívání nabíjení je takové trochu nezodpovědné chování, díky němuž narůstá zbytečně provozovateli nabíječky náklady, takže pak dříve přejde ke spoplatnění nabíjení. Částečně je to ale i chyba provozovatele, zbytečně na bezplatném nabíjení vykrvácí. Je plně regulerní chtít po nabíjíjecích minimálně cenu za nakoupenou EE. Problém asi bude jak to placení pak v reálu provést.
tomasjirka
Příspěvky: 10
Registrován: úte 15. pro 2015 15:55:51

Re: Názory prodejce Nissanu Leaf ohledně jednofázové nabíječky

Příspěvekod tomasjirka » pát 08. črc 2016 14:29:32

Mam dotaz: kdykoliv jsem mel pujcen LEAF, mel jsem k nemu 10 A kabel. Palubni nabijecka je max 3.6 kW zakladni, tak proc k nemu neni rovnou 16 A kabel? Nebo uz je? Trochu mi to neslo do hlavy, preci jen by to nabijeni znacne ulehcilo a nestoji to az takovou raketu...

Jinak me zkusenosti zde: http://oenergetice.cz/clanky/serial-nissan-leaf/
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Názory prodejce Nissanu Leaf ohledně jednofázové nabíječky

Příspěvekod Radovan » pát 08. črc 2016 15:49:34

Ony bývaly kabely 16A ke všem elektromobilům z Asie. Ale protože západní Evropa je zoufale stará a rozvody tam málokde mají jištěny 10A, spíše 6A nebo 8A, tak začali výrobci houfně dávat tu nejslabší verzi. Hezky to bylo vidět třeba u Peugeotu Ion / Citroenu C zero, kde první rok až dva byly 16A, pak už jen 10A.

Za popis zkušeností s Leafem jednoznačně palec nahoru. ;)
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
tomasjirka
Příspěvky: 10
Registrován: úte 15. pro 2015 15:55:51

Re: Názory prodejce Nissanu Leaf ohledně jednofázové nabíječky

Příspěvekod tomasjirka » sob 09. črc 2016 11:16:00

Diky za info, takze holt resenim je koupit si lepsi no... :D

Ad zkusenosti: serial jeste bude pokracovat, ale v praci nejak nestiham, tak moc nepisu ted... :(
jan loula
Příspěvky: 9
Registrován: úte 01. říj 2019 6:25:36

Re: Názory prodejce Nissanu Leaf ohledně jednofázové nabíječky

Příspěvekod jan loula » pon 28. říj 2019 6:34:37

pořídil jsem si 16A/1f nabíječku od Citroenu C zero.
zkušenost dobrý nabíjí rychleji .
ale vyžaduje vlastní okruh s 16a jištěním.(na jeden okruh s ní už nic nezapojíte)
v případě prodlužováku když není kvalitní tak hezky odhoří koncovky atd.(vlastní zkušenost)
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Názory prodejce Nissanu Leaf ohledně jednofázové nabíječky

Příspěvekod Radovan » pon 28. říj 2019 11:48:55

Všechno musí být dimenzováno na těch 16A. I ta prodlužovačka, je nutno se na to v obchodě speciálně zeptat a ověřit na technickém štítku prodlužovačky. A samozřejmě musí být rozmotaná a bez smyček. Prostě takové elektorzáklady, které nás bohužel ve fyzice na základce nenaučili, neboť školy u nás nejsou pro praktický život. Přitom s elektřinou přicházíme do styku každý mnohokrát denně. Ale to je na jinou diskusi.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Názory prodejce Nissanu Leaf ohledně jednofázové nabíječky

Příspěvekod dracekvo » úte 29. říj 2019 8:58:52

NIssan byl s leafem jeden z průkopníku elektromobility, ale příde mi že poslední dobou dělá vše, aby si lidi jeho auta přestali kupovat.

Nabíječka 1x32A je vesměs k ničemu. Kdo má doma tak silný prívod? A pokud by náhodou někdo doma těch 3x32A měl, tak by musel překopat zapojení baráku aby jednu fázi vymezil pro elektromobil, nebo investovat do zatím předraženého wallboxu s omezováním nabíjení podle zátěže.

Podle mě u auta s 50kWh baterkou a více, by měla být jako základ nabíječka aspoň 2x16A, nebo 3x16A a víc. aby bylo možné baterku nabít za nějakou rozumnou dobu.
Už jen to, že auto při nabíjení má nějakou vlastní spotřebu. Takže čím kratší dobu nabíjím, tím méně propálím této odpadní elektřiny.
IONa nabíjím 3000W (14A) a do baterky leze 2400W podle diagnostiky. Nejlepší by byl 16A kabel, ale kvůli 2A už se mi nechce investovat 6000 Kč do nového kabelu. Kdybych měl základní 10A, tak je koupě 16A nastavitelného kabelu to první co udělám.

Taky tu byla zmínka, že někomu je jedno jak dlouho se auto nabíjí. Mě to třeba jedno není nízký tarif mám v noci 5 hodin a potřebuju, aby se za tu dobu auto dobilo. Jak to mají v zahraničí netuším. Třeba toto je česká specialita.
ION to při 14A stíhá, ale na 10A by to nestihl.

A čistě hypotetický dotaz. Pokud máme auto s 360V bateríí. Proč nelze při nabíjení odpojit motor, místo něj přívést 3x400V a používat invertor jako nabíječku?
Já osobně bych v tom až takový problém neviděl. A pal nabíječku by auto mělo klidně i na 3x64A bez nutnosti investice do další krabičky v autě co by se starala o nabíjení.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
E-Ryc
Příspěvky: 207
Registrován: ned 24. led 2016 20:25:48

Re: Názory prodejce Nissanu Leaf ohledně jednofázové nabíječky

Příspěvekod E-Ryc » úte 29. říj 2019 9:16:48

dracekvo píše:Nabíječka 1x32A je vesměs k ničemu. Kdo má doma tak silný prívod?


Jenze ono je to prave naopak, vicefazove nabijeni mimo Evropu (maly trh) nikoho nezajima. Prave naopak, typicka pripojka ve "vetsine sveta" je spis 1x72A nez 3x16/25.
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Názory prodejce Nissanu Leaf ohledně jednofázové nabíječky

Příspěvekod dracekvo » úte 29. říj 2019 9:50:32

Aha, já to právě neznám jak to maji v zahraničí.

To vážně v domkách nevyužívají žádné 3f stroje?

A že by zrovna evropa byl malý trh. No asi nejvíc v prodejech el. aut hraje prim USA a Čína.

Ale stejně. Stačí to osadit 3x32A a je po problému a může si nabíjet celej svět jak se mu hodí.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)