Ekologie výroby elektrické energie pro elektromobily

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Ekologie výroby elektrické energie pro elektromobily

Příspěvekod Radovan » čtv 02. kvě 2019 0:29:35

Blba je dobré ignorovat. Protože při jeho logice je 100% elektřiny z uhlí, což není.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Ekologie výroby elektrické energie pro elektromobily

Příspěvekod stejk » čtv 02. kvě 2019 1:22:24

Napadají mě naprosto absurdní příklady:
Řekněme, že jsem investor/majitel který právě do provozu uvedl novou malou vodní elektrárnu připojenou do sítě. Zavedu předpoklad, že tento nový zdroj má trvale stejný výkon (abych co nejvíce vyšel s podobností vstříc petrolheadovi, tj. vodní i atomovka mají trvale plný výkon). Tak... a přímo z vodního zdroje budu nabíjet svůj vůz. Že vůz nabíjí přímo vodní elektrárna je nesporný fakt. Ale i přesto, a to mi přijde naprosto absurdní, bude tento specifický petrolhead tvrdit, že kvůli existenci mého vozu se zvýší spotřeba uhlí v severních Čechách, protože má nová vodní elektrárna sice snižuje výkon uhelné elektrárny, ale pouze u těch spotřebičů které petrolhead považuje za "základní spotřeba". Kdyby vůz neexistoval, tak by můj nový vodní zdroj snížil spotřebu uhlí, ale pouze u těch případů které zásobuje uhelka v režimu "základní spotřeba".
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Ekologie výroby elektrické energie pro elektromobily

Příspěvekod stejk » čtv 02. kvě 2019 6:51:01

Myslím, že mne napadá způsob jak proti tomuto petrolheadovi vystavět oponenturu. Sám petrolhead zavádí termín "základní spotřeba". A pokud se já nyní dívám na průběh spotřeby v běžném dnu, tak (podle mne) musí petrolhead uznat, že "základní spotřeba" je ta spotřeba která je v časovém okně od 00:00 do cca 06:00.

Dáme si jeden obrázek na kterém se pokusím opozituru vystavět:
1.png

9.9.2017 bych nutil petrolheada uznat, že pro jeho definovanou "základní spotřebu" bylo nutné v české soustavě mít zapojeny zdroje o celkovém výkonu 7700MW. 23.10.2017 by to činnilo cca 9300MW zdrojů. Pokud bude petrolhead souhlasit, a to by dle mne měl, pak to co on označuje termínem "zvýšena spotřeba" bude hodnota o kterou spotřeba začne růst od cca 06:00 a pak začne klesat cca ve 22:00. Konrétně 9.9.2017 (9000 - 7700) cca 1300MW. A 23.10.2017 (11200 - 9300) cca 1900MW.

A ted... jak bych na to šel: Je evidentní, že v ČR se pálí uhlí (červená plocha na obrázku) nyní v takovém rozsahu, který umožnuje nasazení atomového zdroje minimálně v rozsahu 5500 MW (23.10.2017). Pokud by k takovému nahrazení došlo již nyní, uhlelné zdroje by nemuseli vůbec běžet. Jenže tohle petrolhead nemůže dopustit. Ví že by prohrál argumentační spor. Proto bude předhazovat svého žolíka v formě pomalé regulace atomového zdroje. Díky tomu může tvrdit, že v nočních hodinách od 22:00 do 06:00 by v soustavě (každý den) vznikal přebytek, který není kde "pálit". Prostě musel by existovat nějaký odběr (který nyní není) aby se spotřeba více vyrovnala. A ve chvíli kdy tohle uzná, tak prohrál... Protože právě zde mohou svoji roly splnit elektromobily nabíjené v nočních hodinách. Proto petrolhead musí (a bude) zpochybňovat tu předvídatelnost chování majitelů elektromobilů. Prostě v těch nočních hodinách by elektřina z jaderného zdroje musela být tak, ale tak moc levná, a přes den tak moc drahá, aby nedávalo ekonomický smysl nabíjet přes den.
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Ekologie výroby elektrické energie pro elektromobily

Příspěvekod stejk » čtv 02. kvě 2019 7:02:51

Pokud nedělám chybu v úvaze (a proto to se v podstatě píšu), tak bych musel zavádět několik předpokladů:
1. výstavba atomových zdrojů (řekněme v rozsahu 5500MW), které plně nahradí červenou plochu v grafu
2. elektromobily na vozovém parku musí mít vysokou úložnou kapacitu, aby majitelé vždy v rámci dne ujeli co potřebují, a nemuseli přes den nabíjet (předpokládám miliony vozů)
3. tak absurdně velký cenový rozdíl mezi proudem v nočních hodinách a denních hodinách, aby se v podstatě vůbec nevyplatilo nabíjení přes den (možná lépe řečeno obráceně: aby dávalo smysl nabíjet pouze v noci)

možná
4. výstavba paroplynových zdrojů ze zemního plynu a přečerpávacích vodních (typu Dalešice), pro vyrovnávání nenadálých výkyvů v rámci dne.

Je tam někde chyby kterou nevidím? Podle mne se takhle lze bránit specifickému petrolheadovi. Jestli tohle uzná, pak zde máte "bez emisní" elektromobilitu, nebo?
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Ekologie výroby elektrické energie pro elektromobily

Příspěvekod stejk » čtv 02. kvě 2019 7:46:25

Znovu si to po sobě čtu, a už asi vidím kde dělám chybu v úvaze, respektive kde bude petrolhead tlačit... Petrolhead bude tvrdit, že vybudované atomové zdroje jsou zbytečně naddimenzované. Že, pro jeho definované "základní spotřeby", stačí vybudovat cca 5000MW (23.10.2017) jaderných zdrojů. Povedeme tedy spor o cca 500MW (5500 - 5000). Petrohead mě bude nutit uznat, že mnou navrhovaných 500MW "navíc" je z důvodu existence elektromobilů. A já nárok petrolheada budu muset uznat. Alespon nyní si mylím, že budu muset. Kdybych to totiž neudělal. Pak by atomovky sice nahradili 5000MW uhelných zdrojů, ovšem petrolhead by nadále mohl tvrdit, že každý zapojený elektromobil bude (jeho logikou kterou jsem zde popsal) pálit uhlí někde na severu Čech. Čili náš spor se přesune do roviny kdo koho přinutí argumentačně uznat kolik výkonu je (nebo není) potřeba nahradit z jádra.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ekologie výroby elektrické energie pro elektromobily

Příspěvekod Josef » pát 03. kvě 2019 8:57:22

Na všechno je podle mě odpověď jednoduché, není potřeba si hrát na EKO auta, protože je nikdy nelze vyrobit ekologicky, spíš jde o to dát z velkých měst pryč spaliny a hluk. Nemůžeme ani zdaleka doufat, že EV auta plně nahradí spalováky ani v horizontu 30 let. Sice auta budou čím dál levnější, ale provoz EV s nabíjením na cestách bude čím dál dražší. Četl jsem jednu analýzu, kde hospodárnost nabíjecích stanic začíná na 10,- Kč/kWh, jak vidíme z praxe již dnes je to na mnoha místech i více a někde opravdu výrazně. Při rychlostech 130 km/h se pohybuje spotřeba na úrovni 20-30 kWh, tedy při průměru 25kWh/100km a ceně 10 Kč/kWh jsme na ceně 2,50 Kč/km, tedy více než běžný spalovák se spotřebou kolem 6l/100km. Podle odborníků nastane prakticky rovnovážný stav při 20% podílu počtu EV aut na trhu. Podle mě k tomu musí přistupovat stát jako je strategické záležitosti, protože el. energii si umíme vyrobit sami, ropu za rozumnou cenu nikoliv. Já si užívám v EV, v nejbližším okolí zůstávám osamocen, výhoda je, že už se tomu lidé nesmějí, berou to jako použitelná auta, ale ne pro ně. Často slyším argument "až bude stát BEV auto střední třídy 400 tis., dojede 400km za cenu 400 Kč tak si to koupím".
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Ekologie výroby elektrické energie pro elektromobily

Příspěvekod stejk » sob 04. kvě 2019 23:53:12

Děkuji za odpověď. Pokusím se postupně reagovat na jednotlivé části.
Josef píše:není potřeba si hrát na EKO auta, protože je nikdy nelze vyrobit ekologicky
Tento konkrétní specifický petrolhead se vůbec nezajímá o ekologičnost výroby. Spor je veden čistě z hlediska provozu elektromobil vs. fosilové. Tedy paliva.

Josef píše:spíš jde o to dát z velkých měst pryč spaliny a hluk.
Ano, souhlas. Dokonce větší provoz elektromobilů umožní vyšší povolování tolik potřebných staveb, které mají nyní u výpočtu hlukové zátěže na obyvatelstvo vyšší čísla. Při vysokém mixu provozu se sníží hluková zátěž, která pak vstupuje jako podklad do výpočtu při posuzování nové stavby. Ale tohle je spíš jen už okrajový benefit.

Josef píše:provoz EV s nabíjením na cestách bude čím dál dražší. Četl jsem jednu analýzu, kde hospodárnost nabíjecích stanic začíná na 10,- Kč/kWh
Na cestách - ano. Mimo cesty - ne. Zde na fóru jsem dával odkaz na diplomovou práci studenta, který se v roce 2017 dopočítal na cenu cca 10 Kč/kWh u současných DC rychlo nabíječek. Slyšel jsem jeden zajímavý názor, a bohužel se mi to nyní nedaří dohledat, že současné stavění rychlonabíječek u dálnic v dlouhodobém horizontu vlastně nedává smysl. Vysvětlím. Celé se to totiž odvíjí od dvou proměnných. Ceny za kWh a bateriové kapacity vozů. Představte si, že máte vůz s 100kWh baterií, reálnou spotřebou 20 -25 kW/100km. Máte tedy vůz s reálným dojezdem 400 až 500km. Pokud jste běžným občan, který má nájezdy malé, pak Vám nedává žádný ekonomický smysl nabíjet na rychlonabíječce za 10kč/kWh. Místo toho budete využívat svůj domácí tarif za 3Kč/kWh. Cena na 1km pak bude stále lepší než u fosila. Rychlonabíječku byste využil pouze pokud budete cestovat na delší trase, kde nemáte vyhnutí. Celé to ale předpokládá vysokou kapacitu baterií v běžných vozech, což bude nutné pro dosáhnutí rovnovážného stavu.

Josef píše:Podle mě k tomu musí přistupovat stát jako je strategické záležitosti, protože el. energii si umíme vyrobit sami, ropu za rozumnou cenu nikoliv.
Ano. Snížení spotřeby ropy díky nižší spotřebě osobních vozů může snížit bilanci vývoz/dovoz země. Jenže napřed se musíte umět vyrovnat s argumentací specifických petrolheadů, jako je tento, kteří Vás budou nutit uznat, že elektromobil konzumuje elektřinu čistě z uhelného zdroje. Pokud ovšem nejste schopen tomuto petrolheadovi čelit, pak petrolhead může rozvíjet své pokřivené závěry. Může totiž začít tvrdit, že uhlí jednoho dne dojde. A bude z toho vinit elektromobily. Že je takové tvrzení chybné, zvrácené, protože v masivním měřítku nyní pálí uhlí průmysl, je nesporné.
Josef píše: výhoda je, že už se tomu lidé nesmějí,
To je dobrá zpráva. Bohužel tohle se může změnit. A opět... ten specifický petrolhead, o kterém zde píši, chce elektromobilům zasadit šrám "těch spotřebičů kvůli kterým došlo uhlí". Díky jeho chybné argumentační logice může reálně hrozit, že běžný občan, který tuší o energetice kulové, takovému petrolheadovi uvěří a budou se občané na elektromobily dívat "v špatných očích". Petrolhead používá termín s dehonestující konotací "uhláci".

Josef píše: berou to jako použitelná auta, ale ne pro ně. Často slyším argument "až bude stát BEV auto střední třídy 400 tis., dojede 400km za cenu 400 Kč tak si to koupím".
Je možné, že ta doba přijde rychleji než si myslíme. Pravděpodobně ne s Li-ion, nebo Li-pol, ale např Li-S. Li-S je perspektivní materiál. Cenově i kapacitou mohou break-point, o kterém píšete, posunout na dobu bližší než 15let. Což by samozřejmě bylo dobře. Ale opět, petrolhead bude tvrdit, že je to velmi špatně, protože výstavba tolik potřebného atomového zdroje, který nahradí současných 5500MW z uhlí, bude trvat cca 15let. Dle petrolheada se nejdříve musí vystavět atomový zdroj, alespon o této kapacitě + kapacita za dosluhující Dukovany, a teprve následně lze nasazovat elektromobily masivně. Ovšem baterie Li-S mohou opravdu přijít v horizontu např. 5 až 8 let, kdežto jen papírová stránka atomovky bude trvat 9let, a pak další 6let samotná výstavba. Proto specifický petrolhead bude kopat do elektromobilů tuto pokřivenou argumentací, které běžní občané uvěří. Že realita je jiná, průmysl spálil a pálí uhlí v objemu takovém, kterému se elektromobily nikdy nemají šanci ani přiblížit se běžný občan nemá jak dozvědět. Čož ovšem z elektromobilů udělá v konečném důsledku cíl do kterého při každé příležitosti bude kopat, jako viníka každého sebemenšího vzrůstu ceny. Je to ale celé postavené na chybě. Celková spotřeba roste setrvale každý rok. Dostupné uhlí klesá každý rok. Cena elektřiny bude pomalu růst ať už s elektromobily, nebo bez nich.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Ekologie výroby elektrické energie pro elektromobily

Příspěvekod Radovan » ned 05. kvě 2019 10:04:38

Divím se Vám, že se tím troubou tolik zabýváte. Vyčíslete mu energetickou náročnost ropného paliva, doplňte o účinnost a externality. Jeho spalovák totiž jezdí na ropu a uhlí zároveň. Elektromobil, v tomto nesmyslném pojetí, jen na uhlí.
Následně k jeho zvráceným názorům přidejte hypotézu všech obsazených použitelných střech a zdí v ČR FVE se zálohováním prostřednictvím chytré sítě (posloupnost spotřeba v místě samotném, ukládání do vody, ukládání do stacionární baterie, ukládání do baterie elektromobilu s možností zpětného využití), která k tomu zálohování používá okamžitou možnost poslání elektřiny do míst spotřeby s momentální nedostatečnou výrobou v bezprostředním okolí a samozřejmě se řídí predikcemi spotřeby v místě a okolí a vývoje počasí, tato data si ukládá a vyhodnocuje. Pak mu z jeho uhlí vyjde zálohový zdroj na nepatrné části roku a množství kWh. A nesmyslný vzhledem k možnostem nákupu a skladování plynu a rychlosti náběhu plynovky v případě potřeby, o místních kogeneračních kotlech v místě spotřeby nemluvě, když už tam rozvod plynu je a objekt je napojen.
Tihle troubové přemýšlejí v zajetí centrální energetiky s distribucí a nejsou schopni a ochotni uznat jakékoliv jiné řešení. Vždy vědí, proč to nejde, ovšem opřeno o současný stav a situaci. Žádný vývoj, jen náhrada 100% spalovací 100% elektrickou trakcí a ze dne na den.
S hloupostí lidskou se nedá vyhrát, ale musí se s ní bojovat.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
mp1
Příspěvky: 233
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: Ekologie výroby elektrické energie pro elektromobily

Příspěvekod mp1 » pon 06. kvě 2019 18:23:09

uvedomte si, že sa točíte okolo nereálnych čísel - či elektrina, či "petrolej". elektrina v základnej sadzbe je vyššia, je treba prebytku výkonu vo dne, oproti tomu je cena "nočného prúdu" zasa podhodnotená, aby bola aspoň nejaká spotreba. petrol si vieme vyrobiť aj "doma", akurát pri cenách od diktátorov sa to nerentuje. momentálne ropovod stojí a cena sa mení, môže prísť situácia, keď syntetický benzín z nováckeho/handlovského hnedého uhlia v "NChZ" bude cenovo konkurovať rope! tá situácia za prvej RČS už bola. a fauwé už ohlásil zdražovanie spaľovákov.
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Ekologie výroby elektrické energie pro elektromobily

Příspěvekod stejk » pon 06. kvě 2019 21:20:51

Takhle, abych odpověděl oběma. Já mám jasno v odhadu směřování
Německo plynovky https://oenergetice.cz/elektrarny-evropa/rwe-nejvetsi-evropsky-znecistovatel-vsadi-nadchazejicich-letech-plynove-elektrarny/
Češi jádro Andrej Babiš 4.5.2019 “Jsou nové technologie a ty velké kapacity vypínat a zapínat je vždycky problém než pokud bysme měli nějaké menší modulární kapacity.” https://youtu.be/3_PJZdfsCHs?t=64
A to s elektromobily nebo bez. Pro Čechy to není problém, stačí jeden blok, viz
Bohdan Zronek – ředitel Divize jaderná energetika ČEZ
“Já jsem viděl odhady, že by to mělo bejt spotřeba někde úměrně jednomu Temelínskému bloku. Teď je otázka, jestli to bude na úkor exportu, nebo to bude na úkor toho, že někde postavíme hromadu obnovitelných zdrojů, nebo postavíme jeden blok v Dukovanech. Anebo jednu plynovku jednu. To vidím spíš jako sekundární problém.” https://youtu.be/LuVOB2peyno?t=5736

Důvod, proč se uvedeným specifickým petrolheadem zabývám je ten, že mě jde o to vystavět "jednou pro vždy" takovou argumentační oponenturu, která položí i slabší petrolheady na lopatky. Text pak budu metodou COPY,PASTE používat, protože neustále v diskuzích opakují podobné otázky.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ekologie výroby elektrické energie pro elektromobily

Příspěvekod Josef » úte 07. kvě 2019 8:08:53

Oni si vždy v diskuzi najdou nějaký argument. Slyšel jsem dva argumenty, které stejně nelze vyvrátit. První, že potřebují velké náklady na provoz aut aby utopili zisky - co se dá na to říci? Druhý, že chtějí cítit vůni spáleného benzínu a řev spalovacích motorů - na to rovněž není odpověď. Můžete sice oponovat zdravím, ale to se zamotáte do dalších problémů a argumentů. Já jim vysvětlím přínosy které to má pro mě a oni ať si jezdí, čím uznají za vhodné.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Ekologie výroby elektrické energie pro elektromobily

Příspěvekod Radovan » úte 07. kvě 2019 8:54:35

Ano, elektromobil na tvorbu nákladů na cesťáky a "čištění peněz bez sociálního, zdravotního pojištění a daně z příjmu" je naprosto nevhodný :D To už naše účetní zjistila před 5 lety, když jsem uplatnil první cesťák. Je to absurdní, ale firmy dělají spoustu věcí, jak se vyhnout daním. Je to obecná debata na téma vysoké a ještě několikanásobné zdanění všeho v ČR. Když byl za feudalismu desátek, lidé ho obvykle platili. Jakmile chtěla církev nebo panstvo cokoli navrch, byly podvody a selské bouře. Dnes ty politické zloděje ani neměníme ve volbách, natožpak abychom jim rozbili ústa. Nějak jsme vyměkli :oops:
Argument zdravím je u nás podobně politicky pokřiven. Pokud odhlédnu od osobního zdravotního nepohodlí jedince (astma, alergie, nespavost, větší náchylnost na nemoci všemožného druhu včetně různých zánětů, lidově rakovin) a že s tím musí žít, pak veřejné solidární pojištění (rozuměj žumpa, do které se spláchne libovolná suma peněz a na druhé straně nevylezou uzdravení lidé, ale stále dokola léčení pacienti) je k tomu být zdravý nijak nenutí. Naopak je vybízí využívat jeho (skoro) zdarma služeb. Jinými slovy externality používání spalováků jedinec platí, jen je mu to ukradené. Protože tak nečiní přímo, s výjimkou toho svého nepohodlí, tam brblá, ale nespojuje si to. A to si většina ještě dělá navrch sama jídlem, minimem pohybu, špatnou obuví a sezením, kouřením, drogami a alkoholem v množství větším než malém navrch. Takže ano, mnoha lidem deriváty ropy voní ve stavu před i po spálení a ještě k tomu musí slyšet specifický hluk a cítit vibrace. Pak si spokojeně zapálí směs nikotinu a dalších látek a jsou spokojeni :lol:
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Ekologie výroby elektrické energie pro elektromobily

Příspěvekod stejk » stř 08. kvě 2019 2:24:40

stejk píše: Češi jádro
https://video.aktualne.cz/dvtv/nemci-se-pomalu-probouzeji-ze-sna-odstavenim-jadra-zvysi-emi/r~e209155a56f411e993a6ac1f6b220ee8/

5:13 "My jsme se rozhodli, že v tomto roce uzavřeme první dvě smlouvy s investorem. Rozhodlo se to, že se bude stavět v Dukovanech. Rozhodlo se to, že bude stavět investor."

5:52 "za poslední měsíc a půl (odvysíláno 4.4.2019) padlo rozhodnutí, že to bude v Dukovanech, že to je priorita. Padlo rozhodnutí, kolik musí být minimální instalovaný výkon prvního zdroje, pak se uvidí jak půjdeme dál, protože třeba dojde k nějakému zlomu v obnovitelných zdrojích, nebo v něčem jiném, uvidíme.".

16:56 "Za třetí předpokládám, že tady vedle toho bude fungovat i plyn, protože z jedné elektrárny vyrobíte nějakých 8 TWh,7, 7.5, možná 9 TWh (za rok) podle výkonu. A Vám bude chybět 35 TWh. To znamená, že to všechno nebudete dělat jádrem. Znova opakuju, tady nikdo není fanatikem typu: Postavíme 5.000MW v jaderných elektrárnách. Takhle ta hra není. Ta diskuze je o tom, že musíme postavit minimálně jeden blok, možná o kousek víc, na pokrytí základního zatížení. Využít všechny ty možnosti o kterých jste Vy mluvila. To znamená úspory, obnovitelné zdroje, částečně plyn, a pak uvidíme jak budeme schopní, v určité době, pokrýt ještě to co nám bude zbývat. A to že bude export nula, to je jednoznačný. Tady se vůbec nepočítá s tím, že by Česká republika exportovala."
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Ekologie výroby elektrické energie pro elektromobily

Příspěvekod stejk » stř 05. čer 2019 14:47:40

Připomeneme si základní argument oponenta:
Ovšem to na jaderky, soláry a větrníky nemělo vliv. Ty jedou pořád na svůj max, zrovna jako před vaší autem, a nějaký požadavek navíc od vašeho nového elektroauta nemohou splnit. Ten kdo to splnit může a kdo to v české elektrosoustavě udělá, bude nějaká hnědouhelka, která zvýší svůj regulovaný provoz. Celá ta porce pro nabíjení nového elektroauta jde z hnědého uhlí. Kdybyste místo něj měl benzíňáka, budou ve vzduchu navíc splodiny z benzínu. Když ale máte elektroauto, neroztočilo se o tu potřebnou elektřinu jádro víc, aní nezačal víc foukat vítr ani se nazapl další solární panel, jen přibylo zplodin ze spáleného uhlí v uhelné elektrárně, která váš požadavek navíc (který by nebyl, kdybyste měl benzíňáka) pokryla.


Pokud jsou data z https://oenergetice.cz/energostat správné, tak tvrzení oponenta padá. Respektive je velmi silně otřeseno, protože "Celá ta porce pro nabíjení nového elektroauta jde z hnědého uhlí." není pravda. Jde spíše o energii z plynu.

31.5.2016.png

31.5.2016.png

31.5.2016.png


Dělá někde chybu? Mohu tak začít argumentovat oponentovi? Případně jaké bude produkce CO2 když oponent uzná, že se nejedená o energii z uhlí?
Přílohy
pulka_unora_2019.png
1.6.2019.png
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Ekologie výroby elektrické energie pro elektromobily

Příspěvekod stejk » úte 17. pro 2019 21:24:14

Čtenářům předkládám článek https://elektrickevozy.cz/clanky/v-dukovanech-je-prvni-nabijeci-stanice-napajena-z-jaderneho-zdroje kde se naplno ukazuje absurdnost tvrzení mého oponenta.

Ve článku se uvádí:
Právě zapojením v rámci vlastní spotřeby elektřiny v elektrárně lze stoprocentně garantovat, že dobitý elektromobil se ani zprostředkovaně nepodílí na emisích skleníkových plynů


A i toto tvrzení můj oponent bude, s nárokem na obecnou platnost svého principu, odmítat. Tzn:
kdyby spotřeba el. vozu u JE Dukovany neexistovala, nemusela vozem způsobený odběr sanovat uhelka na severu Čech, protože
kdyby spotřeba el. vozu u JE Dukovany neexistovala, výroba z JE Dukovany by sanovala základní zatížení sítě, bez ohledu na vůz
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ekologie výroby elektrické energie pro elektromobily

Příspěvekod Havrla » úte 17. pro 2019 23:14:06

Ahoj
Ja proti debilite bojuji takto:
Vzpomenete si na 90. leta kdyz se spoustel Temelin?
Rakusanum nejanka ceska firma prodavala filtr do zasuvky, ktery filtroval elektrony generovane Temelinem, a poustel pouze jejich spravne rakouske.

Tuhle jsem si ten filtr koupil od kolegy z Rakouska, ktery jej doma jeste mel, uvnitr tu soucastku jsem otocil, a dal filtr pred nabijecku, takze nyni je moje auto ciste nabijeno z energie pochazejici z Temelina.

Pred nekolika lety jsem byl na exkurzi v CERNu a maji tam neco podobneho, tvrdi, ze LHC je ciste napajen ekologickou energii z francouzkych atomovych elektraren.

A tohle mi nikdo nevyvrati :D
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Ekologie výroby elektrické energie pro elektromobily

Příspěvekod Radovan » stř 18. pro 2019 9:17:24

On ten dement vůbec nechápe, že třeba jí nabíjím auto převážně z větru nebo slunce v práci z přilehlých elektráren kolem. A pak že mám jaksi nabito, tak jezdím. Protože jsem naakumuloval. Že bych potřeboval JE nebo uhelky, to tedy nepotřebuji. I v těch cca 3-4 měsících malé výroby lze auto připojit a nabíjení řídit tak, aby šlo jen z těch přebytků nebo přímo z čistých zdrojů. Ale je to naprosto zbytečná debata, protože zatímco já na moji FVE nesáhnu, tak pro tu uhelku i jaderku, které jsou nutné pro dopravu, skladování a zpracování ropy, je nutné hafo personálu na místě samém a obslužných činností kolem dokola, kopáním uhlí, uranu a těžením ropy počínaje a čerpadlářkou na benzínce konče. To vše elektromobilista nepotřebuje.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ekologie výroby elektrické energie pro elektromobily

Příspěvekod Havrla » stř 18. pro 2019 9:57:44

Ahoj
Kopat uhli, uran.... a ten kremik na FVE panely ten se natrhal na stromech, elfove ho pretavili v mono/polykrystal a osadili kontakty, vyrobu menice zaridil kral Hyacint pomoci kouzelneho prstenu, ktery ziskal energii z varp jadra vesmirne lodi Enterprise :-)
Ty jo lidi budte soudni :-)
Havrla
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Ekologie výroby elektrické energie pro elektromobily

Příspěvekod dracekvo » stř 18. pro 2019 10:28:36

Tak z provozem ostrovní solární elektrárny mám zkušenosti.
I přes baterii 20kWh jsem nebyl schopný udržet domácnost během slabých měsíců.
Natož abych si ještě mohl dovolit nabíjet auto.

A většinou když nesvítí, tak ani nefouká.
Tvrdit že nepotřebujete k životu jaderku ani uhelky je už jen čistý fanatismus a neochota si přiznat realitu.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ekologie výroby elektrické energie pro elektromobily

Příspěvekod Josef » stř 18. pro 2019 12:25:30

Podobné to je, když někdo napíše, že ušetří spoustu peněz, když si postaví FVE za 250 tis. kvůli nabíjení auta :) Prostě finanční nesmysl, pokud nepočítá se životností 30 let. Ano, schvaluji energetickou nezávislost, tedy FVE + baterie + kogenerační jednotka (investice cca 600-800 tis.), ale s finanční návratností nemá smysl kalkulovat.
Audi Q4 Sportback e-tron 50