Elektromobilem do Drážďan
Moderátor: Josef
Elektromobilem do Drážďan
Ahoj,
poradíte mi někdo jak je to s nabíjením v německu?
Chtěl bych si zajet na dobrodružnou cestu do drážďan. Po čechách bych tam nějak přískokama přes nabíjecí stanice chademo dojel, ale v německu už nevím jak nabíjet.
Od poslední nabíječky v Děčíně bych měl dojet. Ale někde tam budu potřeba nabít, abych se zas vrátil do Děčína
poradíte mi někdo jak je to s nabíjením v německu?
Chtěl bych si zajet na dobrodružnou cestu do drážďan. Po čechách bych tam nějak přískokama přes nabíjecí stanice chademo dojel, ale v německu už nevím jak nabíjet.
Od poslední nabíječky v Děčíně bych měl dojet. Ale někde tam budu potřeba nabít, abych se zas vrátil do Děčína
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Elektromobilem do Drážďan
Tak v sobotu jsem tam byl, i když jsem nepotřeboval, chtěl jsem vyzkoušet nabíjení v Německu. Našel jsem přes PlugShare nabíječku zde - Lennéstrasse 3. Mělo to být zadarmo. Je to na parkovišti, vjel jsem tam, nabíječku našel. Měla jít odemknout čímkoliv, ale čip ČEZu nebo Greenway nešel. Možná by šlo třeba NewMotion, to nemám, ale objednal jsem si po této zkušenosti.
Vyjet z parkoviště bez zaplacení nešlo, tak jsem vyrazil do nedaleké budovy nějakého VW elektromobilního centra, ke kterému to patřilo. Když jsem vysvětlil, jaký mám problém, poslali se mnou člověka, který to svojí kartou odemknul, dal mi zdarma čip na výjezd, nabyl jsem a vše bylo OK.
Největší problém tedy je s tou kartou, NewMotion myslím, že by mohla fungovat.
Vyjet z parkoviště bez zaplacení nešlo, tak jsem vyrazil do nedaleké budovy nějakého VW elektromobilního centra, ke kterému to patřilo. Když jsem vysvětlil, jaký mám problém, poslali se mnou člověka, který to svojí kartou odemknul, dal mi zdarma čip na výjezd, nabyl jsem a vše bylo OK.
Největší problém tedy je s tou kartou, NewMotion myslím, že by mohla fungovat.
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilem do Drážďan
Před výjezdem do zahraničí doporučuji prohlédnout aktuální mapy a podle toho a popisu na nich se pak zařídit.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Elektromobilem do Drážďan
Jaké třeba? Co sem koukal na evmapa, tak ta je jen po čr.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilem do Drážďan
smartrics, newmotion, plugshare, chargenow.........
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Elektromobilem do Drážďan
Hodně používaná je i chargemap.com a mnou již zatracená openchargemap.org .
Re: Elektromobilem do Drážďan
Tak já tam stejně nakonec nepojedu.
Dostal sem tip, že v německu jdou koupit stříbrné mince bez DPH. Jenže ten tip už byl starej. V současné době už i naši obchodníci umí investiční mince dodat bez daně. Takže si pro ně skočím do Prahy. V německu bych ušetřil asi 4€ z celého nákupu, tak to nemá cenu
Budu si v nich ukládat peníze na důchod. Spořit někam na účty kvůli neustále inflaci nemá smysl (když dnes uložím 1000 kč, za 35 let budu mít tak 200,-). A věřím že stříbro je stále nedoceněné. Těžba klesá a spotřeba stoupá. Občas to proložím nějakou zlatou mincičkou.
Dostal sem tip, že v německu jdou koupit stříbrné mince bez DPH. Jenže ten tip už byl starej. V současné době už i naši obchodníci umí investiční mince dodat bez daně. Takže si pro ně skočím do Prahy. V německu bych ušetřil asi 4€ z celého nákupu, tak to nemá cenu
Budu si v nich ukládat peníze na důchod. Spořit někam na účty kvůli neustále inflaci nemá smysl (když dnes uložím 1000 kč, za 35 let budu mít tak 200,-). A věřím že stříbro je stále nedoceněné. Těžba klesá a spotřeba stoupá. Občas to proložím nějakou zlatou mincičkou.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Elektromobilem do Drážďan
do Drážďan jsem chtěl jet taky, ale nechám to na jaro, nabíjel bych v Trmicích u ČEZu nebo u Globusu a pak trochu přibil v Drážďanech u Realu (Allego) není free ale jde jednorázově nabít (stejný postup jako teď u PRE)
off topic: stříbro mě taky baví, mužem to probrat pristi sobotu ve Vestci
off topic: stříbro mě taky baví, mužem to probrat pristi sobotu ve Vestci
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Elektromobilem do Drážďan
Dneska pro zmenu Drazdany - 25 minut nabijeni v Trmicich tam a
pak 20 minut na ceste zpatky .Celkem ujeto 260km , topeni 23 a tempomat 130.
Puvodne jsme chteli hledat nabijeni v Drazdanech ale nebylo potreba.
pak 20 minut na ceste zpatky .Celkem ujeto 260km , topeni 23 a tempomat 130.
Puvodne jsme chteli hledat nabijeni v Drazdanech ale nebylo potreba.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Re: Elektromobilem do Drážďan
To (Trmice-Drazdany-Trmice) muselo byt v tomhle pocasi pri 130km/h dost natesno, ne?
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Elektromobilem do Drážďan
18km dojezd jeste pri prijezdu do Trmic.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Re: Elektromobilem do Drážďan
Martin i3 píše:Dneska pro zmenu Drazdany - 25 minut nabijeni v Trmicich tam a
pak 20 minut na ceste zpatky .Celkem ujeto 260km , topeni 23 a tempomat 130.
Puvodne jsme chteli hledat nabijeni v Drazdanech ale nebylo potreba.
Celkem ujeto 260km z Trmic do Drážďan a zpět? Tam a zpět je to 140km, tedy 260km předpokládám i někam mimo Trmice. Tedy shrnuto dojezd v teplejším počasí kolem 2°C to při 130 km/h dá cca 160km? To je hodně slušný, čekal bych méně.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Elektromobilem do Drážďan
Ja jsem nepsal Trmice Drazdany 260 km- napsal jsem ze jsem dnes najel 260 km celkem.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Re: Elektromobilem do Drážďan
njn...s tou 94Ah se to jezdí...tiše závidím
a jaký bylo nabíjení při 2° v Trmicích ?
a jaký bylo nabíjení při 2° v Trmicích ?
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Elektromobilem do Drážďan
Nabijeni v Trmicich v pohode uplne akorat jsme vystridali dalsi dve i3 takze v jednu chvilku jsme tam byli 4 i3
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Elektromobilem do Drážďan
Jen me trochu fakt prekvapuje ten rozdil spotreby - dneska bylo 10 stupnu a uz tam bylo zase 14 kW/h.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Re: Elektromobilem do Drážďan
Jezdím do práce dost často jednou trasou, kde jsem si zapisoval spotřebu v prvních 15km. V teplejším počasí 10-20°C byla spotřeba kolem 10 kWh (trasa je mírně z kopce). V zimě např. -5°C byla spotřeba 16,5 kWh. Měřil jsem to vždy od výjezdu zaparkového auta venku, pouze předtopeno, tedy baterie studené. Podle mě to dělá nejen to, že je větší valivý odpor zatuhlých komponent a hustější vzduch, ale i to, že každý 1°C dolů, znamená 1% kapacity dolů, tedy počítač ten dojezd dorovnává podle okamžité kapacity baterie, takže spotřeba okamžitě vyskočí. Jakmile jsou baterie ohřáté (např. rychlonabíjením), spotřeba okamžitě spadne.
Audi Q4 Sportback e-tron 50