Stránka 5 z 7

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: pon 30. zář 2019 21:59:27
od Radovan
Outlander má techniku z trojčat a 10 kWh baterku.
Proto má taky standardní kabel z domácí zásuvky 230V 1F 10A, tedy za hodinu nabije max 2,3 kWh, proto 5,5 hodiny
Nabíjení v domácnosti kabelem Mennekes 3,5 hod. (není součástí dodávky, přikupuje se za příplatek) 230V - opět 1 F, ale 16A, tedy 3,6 kWh za hodinu nabíjení, proto jen 3,5 hodiny. Oni neznají 16A domácí zásuvky, v západní Evropě jsou často jen 6 či 8A, 10A berou jako fakt silnou. Takže neznají aní kabel 230V 16A Schuco zástrčka. Vše posuzují přes Mennekes, protože neznají ani červený pětikolík 400V 16A nbeo 32A. Ale to auto má prostě 3,6 kW palubní nabíječku a i když použiju silnější kabel a zásuvku, tak nabíjí se jen takovou rychlostí, jaký je nejslabší článek řetězu po cestě. A to je 3,6 kW.
Rychlonabíjení CHAdeMO, 25 min. (to je případ mimo domácnost) DC - odpovídá.
ZÁVĚR - NIČÍM, S VÝJIMKOU kabel 230V 16A Schuco zástrčka DO ZÁSUVKY JIŠTĚNÉ 16A JISTIČEM, DOMÁCÍ NABÍJENÍ NEURYCHLÍTE. Mám to doma skoro 6 let, věřte mi.

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: pon 30. zář 2019 22:11:24
od hoki
Radovan píše:Outlander má techniku z trojčat a 10 kWh baterku.
Proto má taky standardní kabel z domácí zásuvky 230V 1F 10A, tedy za hodinu nabije max 2,3 kWh, proto 5,5 hodiny
Nabíjení v domácnosti kabelem Mennekes 3,5 hod. (není součástí dodávky, přikupuje se za příplatek) 230V - opět 1 F, ale 16A, tedy 3,6 kWh za hodinu nabíjení, proto jen 3,5 hodiny. Oni neznají 16A domácí zásuvky, v západní Evropě jsou často jen 6 či 8A, 10A berou jako fakt silnou. Takže neznají aní kabel 230V 16A Schuco zástrčka. Vše posuzují přes Mennekes, protože neznají ani červený pětikolík 400V 16A nbeo 32A. Ale to auto má prostě 3,6 kW palubní nabíječku a i když použiju silnější kabel a zásuvku, tak nabíjí se jen takovou rychlostí, jaký je nejslabší článek řetězu po cestě. A to je 3,6 kW.
Rychlonabíjení CHAdeMO, 25 min. (to je případ mimo domácnost) DC - odpovídá.
ZÁVĚR - NIČÍM, S VÝJIMKOU kabel 230V 16A Schuco zástrčka DO ZÁSUVKY JIŠTĚNÉ 16A JISTIČEM, DOMÁCÍ NABÍJENÍ NEURYCHLÍTE. Mám to doma skoro 6 let, věřte mi.


Již jsme blízko, vůbec mi nejde o rychlost nabíjení, primárně mi jde o to , zda mohu použít Mennekes pro 3F 16A, 400V AC , tedy klasickou domovní motorovou zásuvku. Auto má asi vlastní integrovanou nabíječku s proudem 3,7 kW, baterii to má 13,8 kWh

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: pon 30. zář 2019 22:35:00
od Radovan
Opět to zopakuji. Je úplně jedno, co použijete, důležitý je nejslabší článek po cestě a tím je vždy 1F 3,6 kW palubní nabíječka ve vozidle. Dnes jsem nabíjel na Mennekesu. Kabelem Mennekes type2 - Yazaki Type1. A přestože jsem byl na stojanu sám, dával 22 kW, kabel uměl přenést 400V 32A 3F, tak palubní nabíječka více než 3,6 kW nepustila a za haodinu jsem nabil max. 3,6 kWh do baterky.

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: pon 30. zář 2019 22:47:11
od hoki
Radovan píše:Opět to zopakuji. Je úplně jedno, co použijete, důležitý je nejslabší článek po cestě a tím je vždy 1F 3,6 kW palubní nabíječka ve vozidle. Dnes jsem nabíjel na Mennekesu. Kabelem Mennekes type2 - Yazaki Type1. A přestože jsem byl na stojanu sám, dával 22 kW, kabel uměl přenést 400V 32A 3F, tak palubní nabíječka více než 3,6 kW nepustila a za haodinu jsem nabil max. 3,6 kWh do baterky.


OK, já chápu, že tam nepůjde více než umožňuje nabíječka konkrétního vozu, v mém případě 3,7 kW, ale nemohl jsem se dopátrat faktu, zda je jedno , že použiji přípojku 1F nebo 3F . Podle toho co pišete v tom zřejmě není problém a mohu nabíjet z 3F 400V přípojky proudem 3,7kW , je to tak, bez ohledu na nabíjecí čas.

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: pon 30. zář 2019 23:28:19
od nokia9500
ano v tomto případě na kabelu nezáleží, důležitá je palubní nabíječka 3.7 kW (1f x 16A)

u i3 je rozdíl markantnější
zásuvka 230V x 10A - 2.3kW
AC Wallbox 1f x 32A - 7.4 kW

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: úte 01. říj 2019 6:34:00
od dracekvo
Ano, nabíjet z 3f zásuvky lze. Ale bude využita pouze jedná z fází. Nebude to tak, že by se zátěž rozprostřela mezi všechny fáze.

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: úte 01. říj 2019 7:51:41
od hoki
dracekvo píše:Ano, nabíjet z 3f zásuvky lze. Ale bude využita pouze jedná z fází. Nebude to tak, že by se zátěž rozprostřela mezi všechny fáze.


Díky, tak to je ta zásadní informace, proč jsem pátral po možnosti napojení na 3F zásuvku. Nejsem elektrikář, tak jsem si myslel, že když moje FVE dává do každé fáze např. 500W, tak v souhrnu pro účel dobíjení využiji těch 1500W a ne jen 500W s 1F nabíječkou. Tak pokud tudy cesta nevede je zbytečné kupovat drahý 3F kabel Mekkenes apod. Je to tedy asi dáno typem nabíječky pro každý vůz, některé to asi umožňují, ty s velkou baterií asi ,že.
Díky za objasnění Hoki.

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: ned 23. úno 2020 19:18:15
od jpr
dracekvo píše:Ano, nabíjet z 3f zásuvky lze. Ale bude využita pouze jedná z fází. Nebude to tak, že by se zátěž rozprostřela mezi všechny fáze.

A nesel by pouzit transformator? Nekde jsem videl schema trafa 3f primar, 1f sekundar. I kdybychom uvazovali jen "obycejne" jednofazova trafo 400V->230V, primar zapojen mezi dve faze, neuvazujeme-li ztraty, pak 400V*16A = 6.4kW, tedy na sekundary bychom dostali 6400/230 = 27.8A a nabijeli bychom jednofazovy autak ze dvou fazi domu.

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: pon 24. úno 2020 15:49:39
od dracekvo
3F travo s výstupem na 230V nevím jak by to bylo.
Ale ručitě to půjde zapojit jen mezi dvě fáze, tj na 400V a brát z toho 230V. Jenže nechci vědět tu cenu a velikost trafa.

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: pon 24. úno 2020 17:11:24
od mp1
odpoveď výrobcu:

Posielam Vám cenovú ponuku na transformátor.

Trafo 400//230-250V 8kVA cena: 598.-€/ks bez DPH

Rozmery: š.280mm hl.250mm v.400mm váha.85kg

dod.termín: 2 týždne

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: pon 24. úno 2020 23:29:20
od Honzi
Jaké jsou ztráty na trafu?

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: pát 06. bře 2020 23:53:19
od jpr

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: pát 17. dub 2020 8:55:23
od dracekvo
Jelikož mi nabíječka kterou jsem dostal k autu 8/14A nějak začala zlobit a už jsem neměl sílu to řešit (opravoval jsem jí asi 3x) začal jsem schánět novou.
České ceny nabíječek 6+ tisíc za kus kabelu se dvěma zásuvkami nechtěl akceptovat, našel jsem na aliexpress nabíječku s odesláním z CZ. za 120€.

Má přepínání 8/10/13/16A. Na 16A bere necelých 14A. Nevím čím to je, jestli nabíječkou nebo autem, ale co jsem četl, tak je to běžný stav, že prý na 16A to nebere 16A. Na 13A bere 12A. Zbytek jsem netestoval, ale nějak očekávám, že to bude obdobné.
Po vypnutí si mapatuje navolený režim, ale zatím jsem nezkoušel jak dlouho.
Za ty peníze spokojenost. Kabely pěkné, konektory také.
Jako bonus je tam displej, který víceméně ukazuje správně. Jen počítadlo kWh je nějaké divné. Pohodině při odběru 3.2kW mi to ukázalo 2kWh :)

Mají jak s Type 1 tak Type 2.

https://www.aliexpress.com/item/4000095847375.html

Za mě za ty prachy spokojenost.

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: pát 17. dub 2020 9:26:32
od Radovan
Je to palubní nabíječkou trojčat a ztrátami po cestě, proto jen těch +-14A. I ten odběr 2 kWh mohl být správně, protože záleží na úrovni nabití baterie, čím více je nabitá, tím je i pomalé nabíjení pomalejší.

Proto když jmenovitých 16 kWh (respektive využitelných +-14 kWh) podělím teoretickým nabíjecím výkonem 230V 16A což je 3,68 kW, tak mi sice vyjde doba nabíjení 4,35 h (respektive 3,8 h), ale ve skutečnosti bude nabíjení trvá z 0 na 100% vždy 4,5 hodiny a déle, podle teploty baterie a okolí. Přehřátá nebo podchlazená znamená vždy prodloužení doby nabíjení.

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: pát 17. dub 2020 9:43:58
od Lama
"dracekvo" Vaše EV si víc jak 14A nevezme i když mu dáte 32A (při 13 by to ale mělo být 13, nikoliv 12).
Odebrané 2kWh při 3,2kW také budou odpovídat, jelikož dochází k balancování (někdy se i stane, že se na 15 minut přeruší nabíjení...).
Když si změříte část nabíjení cca 40-80%, kdy to nabíjí většinou naplno, tak to bude většinou sedět. Nicméně dochází k velkým ztrátám při AC nabíjení mezi tím co naměříte na odběru a dodání do EV (třeba přes app, nebo i početně z kapacity baterie). Mám naměřeno 4-50% ztrát...

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: pát 17. dub 2020 9:51:40
od dracekvo
To vše vím.
Parazitní spotřeba auta je 600W. Tj. když ze zásuvky jde 3kW, tak do baterky leze pouze 2.4kW.

Vesměs je mi jedno, co nabíječka ukazuje. Auto se nabíjí přes noc. Nabíječka je za stykačem pro NT. A přerušením proudu se veškeré hodnoty co nabíječka spočítala vymažou.
Mám tam separátní hodny, abych věděl kolik si auto skutečně odebralo ze zásuvky.

S píš jsem to jen tak zmínil v rámci recenze nabíječky.

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: úte 21. dub 2020 15:18:49
od Marek71
Cena v CZ, 6990 KČ :-)
https://auto.bazos.cz/inzerat/117877390 ... -8-16a.php

Nebo to je jiná?

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: stř 22. dub 2020 14:32:51
od dracekvo
Je to ta samá.

Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: ned 13. bře 2022 22:01:05
od Tonny
Prosím o radu, mám auto s 1fázovou AC nabíječkou 32A. K autu jsem dostal kabel 3f 20A a prodejce říká, že na dobíječkách ČEZ stejně nemohu využít přes zásuvku AC 22kw(3x32A)nabíjení 1f 32A protože zde existuje norma,že když je zatížena pouze 1fáze z 3fázové zásuvky tak dojde k omezení proudu na 20A. Může to někdo potvrdit než zbytečně vyhodím 3 tis kč za silnější nabíjecí kabel? ČEZ na můj dotaz neodpověděl.

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Napsal: pon 14. bře 2022 3:18:06
od martin7470
Chce to kabel na 32A (1f nebo 3f) a bude to na nabijeckach 32A fungovat. To omezeni na 20A tusim plati na instalace v domacnostech napr. v Nemecku.