Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Moderátor: ozana

Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 708
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod Radovan » pon 30. zář 2019 21:59:27

Outlander má techniku z trojčat a 10 kWh baterku.
Proto má taky standardní kabel z domácí zásuvky 230V 1F 10A, tedy za hodinu nabije max 2,3 kWh, proto 5,5 hodiny
Nabíjení v domácnosti kabelem Mennekes 3,5 hod. (není součástí dodávky, přikupuje se za příplatek) 230V - opět 1 F, ale 16A, tedy 3,6 kWh za hodinu nabíjení, proto jen 3,5 hodiny. Oni neznají 16A domácí zásuvky, v západní Evropě jsou často jen 6 či 8A, 10A berou jako fakt silnou. Takže neznají aní kabel 230V 16A Schuco zástrčka. Vše posuzují přes Mennekes, protože neznají ani červený pětikolík 400V 16A nbeo 32A. Ale to auto má prostě 3,6 kW palubní nabíječku a i když použiju silnější kabel a zásuvku, tak nabíjí se jen takovou rychlostí, jaký je nejslabší článek řetězu po cestě. A to je 3,6 kW.
Rychlonabíjení CHAdeMO, 25 min. (to je případ mimo domácnost) DC - odpovídá.
ZÁVĚR - NIČÍM, S VÝJIMKOU kabel 230V 16A Schuco zástrčka DO ZÁSUVKY JIŠTĚNÉ 16A JISTIČEM, DOMÁCÍ NABÍJENÍ NEURYCHLÍTE. Mám to doma skoro 6 let, věřte mi.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 81 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 36 tis. (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič panel 2000.
hoki
Příspěvky: 8
Registrován: sob 28. zář 2019 15:33:10

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod hoki » pon 30. zář 2019 22:11:24

Radovan píše:Outlander má techniku z trojčat a 10 kWh baterku.
Proto má taky standardní kabel z domácí zásuvky 230V 1F 10A, tedy za hodinu nabije max 2,3 kWh, proto 5,5 hodiny
Nabíjení v domácnosti kabelem Mennekes 3,5 hod. (není součástí dodávky, přikupuje se za příplatek) 230V - opět 1 F, ale 16A, tedy 3,6 kWh za hodinu nabíjení, proto jen 3,5 hodiny. Oni neznají 16A domácí zásuvky, v západní Evropě jsou často jen 6 či 8A, 10A berou jako fakt silnou. Takže neznají aní kabel 230V 16A Schuco zástrčka. Vše posuzují přes Mennekes, protože neznají ani červený pětikolík 400V 16A nbeo 32A. Ale to auto má prostě 3,6 kW palubní nabíječku a i když použiju silnější kabel a zásuvku, tak nabíjí se jen takovou rychlostí, jaký je nejslabší článek řetězu po cestě. A to je 3,6 kW.
Rychlonabíjení CHAdeMO, 25 min. (to je případ mimo domácnost) DC - odpovídá.
ZÁVĚR - NIČÍM, S VÝJIMKOU kabel 230V 16A Schuco zástrčka DO ZÁSUVKY JIŠTĚNÉ 16A JISTIČEM, DOMÁCÍ NABÍJENÍ NEURYCHLÍTE. Mám to doma skoro 6 let, věřte mi.


Již jsme blízko, vůbec mi nejde o rychlost nabíjení, primárně mi jde o to , zda mohu použít Mennekes pro 3F 16A, 400V AC , tedy klasickou domovní motorovou zásuvku. Auto má asi vlastní integrovanou nabíječku s proudem 3,7 kW, baterii to má 13,8 kWh
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 708
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod Radovan » pon 30. zář 2019 22:35:00

Opět to zopakuji. Je úplně jedno, co použijete, důležitý je nejslabší článek po cestě a tím je vždy 1F 3,6 kW palubní nabíječka ve vozidle. Dnes jsem nabíjel na Mennekesu. Kabelem Mennekes type2 - Yazaki Type1. A přestože jsem byl na stojanu sám, dával 22 kW, kabel uměl přenést 400V 32A 3F, tak palubní nabíječka více než 3,6 kW nepustila a za haodinu jsem nabil max. 3,6 kWh do baterky.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 81 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 36 tis. (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič panel 2000.
hoki
Příspěvky: 8
Registrován: sob 28. zář 2019 15:33:10

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod hoki » pon 30. zář 2019 22:47:11

Radovan píše:Opět to zopakuji. Je úplně jedno, co použijete, důležitý je nejslabší článek po cestě a tím je vždy 1F 3,6 kW palubní nabíječka ve vozidle. Dnes jsem nabíjel na Mennekesu. Kabelem Mennekes type2 - Yazaki Type1. A přestože jsem byl na stojanu sám, dával 22 kW, kabel uměl přenést 400V 32A 3F, tak palubní nabíječka více než 3,6 kW nepustila a za haodinu jsem nabil max. 3,6 kWh do baterky.


OK, já chápu, že tam nepůjde více než umožňuje nabíječka konkrétního vozu, v mém případě 3,7 kW, ale nemohl jsem se dopátrat faktu, zda je jedno , že použiji přípojku 1F nebo 3F . Podle toho co pišete v tom zřejmě není problém a mohu nabíjet z 3F 400V přípojky proudem 3,7kW , je to tak, bez ohledu na nabíjecí čas.
nokia9500
Příspěvky: 258
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod nokia9500 » pon 30. zář 2019 23:28:19

ano v tomto případě na kabelu nezáleží, důležitá je palubní nabíječka 3.7 kW (1f x 16A)

u i3 je rozdíl markantnější
zásuvka 230V x 10A - 2.3kW
AC Wallbox 1f x 32A - 7.4 kW
BMW i3 60Ah, 30.000 e-km
dracekvo
Příspěvky: 414
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod dracekvo » úte 01. říj 2019 6:34:00

Ano, nabíjet z 3f zásuvky lze. Ale bude využita pouze jedná z fází. Nebude to tak, že by se zátěž rozprostřela mezi všechny fáze.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 74 tis. km)
hoki
Příspěvky: 8
Registrován: sob 28. zář 2019 15:33:10

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod hoki » úte 01. říj 2019 7:51:41

dracekvo píše:Ano, nabíjet z 3f zásuvky lze. Ale bude využita pouze jedná z fází. Nebude to tak, že by se zátěž rozprostřela mezi všechny fáze.


Díky, tak to je ta zásadní informace, proč jsem pátral po možnosti napojení na 3F zásuvku. Nejsem elektrikář, tak jsem si myslel, že když moje FVE dává do každé fáze např. 500W, tak v souhrnu pro účel dobíjení využiji těch 1500W a ne jen 500W s 1F nabíječkou. Tak pokud tudy cesta nevede je zbytečné kupovat drahý 3F kabel Mekkenes apod. Je to tedy asi dáno typem nabíječky pro každý vůz, některé to asi umožňují, ty s velkou baterií asi ,že.
Díky za objasnění Hoki.