Vyuctovani cestovnich nahrad

Moderátor: Josef

elektromobilista
Příspěvky: 48
Registrován: pon 25. črc 2022 13:46:09

Vyuctovani cestovnich nahrad

Příspěvekod elektromobilista » stř 15. lis 2023 11:28:35

Mate nekdo zkusenosti jak vyuctovat nahrady za pouziti soukromeho elektromobilu na sluzebni ceste a co na to zamestnavatel?
Jde mi o stanoveni spotreby - prumerna spotreba je absolutne nerealna a dokonce v mem pripade ani v technicaku uvedena neni.
Navic, pokud je sluzebni cesta cela po dalnici a v zime, tak je to 2x tolik co podle WLTP. Jak to resite?
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1878
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Vyuctovani cestovnich nahrad

Příspěvekod Lama » stř 15. lis 2023 12:21:25

elektromobilista píše:Mate nekdo zkusenosti jak vyuctovat nahrady za pouziti soukromeho elektromobilu na sluzebni ceste a co na to zamestnavatel?
Jde mi o stanoveni spotreby - prumerna spotreba je absolutne nerealna a dokonce v mem pripade ani v technicaku uvedena neni.
Navic, pokud je sluzebni cesta cela po dalnici a v zime, tak je to 2x tolik co podle WLTP. Jak to resite?

Účtuje se jako spalovák. Vyhláška pamatuje i na elektromobily. Naposledy jsem tam viděl 6 Kč/kWh. Spotřeba musí být v techničáku.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
elektromobilista
Příspěvky: 48
Registrován: pon 25. črc 2022 13:46:09

Re: Vyuctovani cestovnich nahrad

Příspěvekod elektromobilista » stř 15. lis 2023 13:16:45

Lama píše:
elektromobilista píše:Mate nekdo zkusenosti jak vyuctovat nahrady za pouziti soukromeho elektromobilu na sluzebni ceste a co na to zamestnavatel?
Jde mi o stanoveni spotreby - prumerna spotreba je absolutne nerealna a dokonce v mem pripade ani v technicaku uvedena neni.
Navic, pokud je sluzebni cesta cela po dalnici a v zime, tak je to 2x tolik co podle WLTP. Jak to resite?

Účtuje se jako spalovák. Vyhláška pamatuje i na elektromobily. Naposledy jsem tam viděl 6 Kč/kWh. Spotřeba musí být v techničáku.


6Kc za 1 kWh bylo do konce brezna 2023, ted je 8,20Kc. O to nejde, ale spotreba neni uvedena v technicaku. A kdyz je, tak v zime a po dalnici je realna spotreba i tak dvojnasobna. To skratka na sluzebku jit nechci, kdyz pulku nakladu si mam hradit ze sveho.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1076
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Vyuctovani cestovnich nahrad

Příspěvekod Citigo e IV » stř 15. lis 2023 15:00:08

elektromobilista píše:Mate nekdo zkusenosti jak vyuctovat nahrady za pouziti soukromeho elektromobilu na sluzebni ceste a co na to zamestnavatel?
Jde mi o stanoveni spotreby - prumerna spotreba je absolutne nerealna a dokonce v mem pripade ani v technicaku uvedena neni.
Navic, pokud je sluzebni cesta cela po dalnici a v zime, tak je to 2x tolik co podle WLTP. Jak to resite?


Jestli není v TP tak musí být v COC listu, nebo dohledejte na EV databazeORG. Co to je za auto, že má spotřebu 2x takovou na dálnici?
Stejně tak to je i spalováků, žerou na dálnici mnohem více než je uvedeno v TP zde to je o to hořší, že fosilní paliva jsou velice drahá.
Proč to řešíte? Na služebkách se obecně prodělává na palivu u všech druhů pohonu, ale bohatě to kompenzuje amortizace co dostanete od zaměstnavatele.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
elektromobilista
Příspěvky: 48
Registrován: pon 25. črc 2022 13:46:09

Re: Vyuctovani cestovnich nahrad

Příspěvekod elektromobilista » stř 15. lis 2023 16:27:31

Citigo e IV píše:
elektromobilista píše:Mate nekdo zkusenosti jak vyuctovat nahrady za pouziti soukromeho elektromobilu na sluzebni ceste a co na to zamestnavatel?
Jde mi o stanoveni spotreby - prumerna spotreba je absolutne nerealna a dokonce v mem pripade ani v technicaku uvedena neni.
Navic, pokud je sluzebni cesta cela po dalnici a v zime, tak je to 2x tolik co podle WLTP. Jak to resite?


Jestli není v TP tak musí být v COC listu, nebo dohledejte na EV databazeORG. Co to je za auto, že má spotřebu 2x takovou na dálnici?
Stejně tak to je i spalováků, žerou na dálnici mnohem více než je uvedeno v TP zde to je o to hořší, že fosilní paliva jsou velice drahá.
Proč to řešíte? Na služebkách se obecně prodělává na palivu u všech druhů pohonu, ale bohatě to kompenzuje amortizace co dostanete od zaměstnavatele.


Musim se podivat do CoC. V technicaku skutecne neni. Nejde o to jestli je to 2x tolik nebo +50%. Jde o princip a nahrada (amortizace) za km je jenom prumerna cena za bezne vozidlo - nahrada je stejne vysi u 20lete fabie a noveho MB EQS SUV za 5,5M. Kvuli relativne vyssi ztrate hodnoty z dusledku vyssi ceny u BEV to neznamena, ze to chci delat.
Nahrada patri za pouziti vozidla a skutecne nepokryje amortizaci u EQS, tak nechapu, proc bych ji jeste mel pouzivat na pokryti ztraty ze spotreby.
Spotreba podle WLTP a jincyh testu neni pro stanoveni hodnoty skutecne spotreby ale pro urceni emisi, aby automoto prumysl neplatil pokuty za "nad"emise.
Marek71
Příspěvky: 828
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Vyuctovani cestovnich nahrad

Příspěvekod Marek71 » čtv 16. lis 2023 18:23:29

Tak jeďte na služební cestu vlakem, když se vám nelíbí podmínky. Jezdil jsem léta na služebky vlastním autem (Německo), spotřeba samozřejmě taky podle TP, tam byla 6,1 a reálná byla kolem 7,4. Amortizace mi taky nepokryla náklady na servis a pokles hodnoty. Ale víte co? Bylo mi to jedno, za ten komfort mi to stalo.

Jinak, nešlo by cenu za kWh brát z nabíjení na DC? Tam je cena vyšší a srovnalo by to tu spotrebu. Protože cenu benzínu jsem taky nebral z tabulek, ale reálně z pumpy u hranic.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1076
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Vyuctovani cestovnich nahrad

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 16. lis 2023 20:08:40

U elektřiny lze taky samozřejmě předložit účty z DC nabíječek. Ta daná cena je když není doklad. Tedy mohu nabíjet doma na noční proud ,nebo FVE a účtovat podle předpisu. Stejně jako když někdo kupuje naftu od známeho :D
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
elektromobilista
Příspěvky: 48
Registrován: pon 25. črc 2022 13:46:09

Re: Vyuctovani cestovnich nahrad

Příspěvekod elektromobilista » čtv 16. lis 2023 22:51:35

Cenu jde brat z uctenek, to ZP umoznuje. Spis mi jde o to, ze u ICE vuzu neni tak velky rozptyl u spotreby jako u BEV. BEV spotreba na okreskach v lese je neco uplne jinyho nez v zime na dalnici.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1878
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Vyuctovani cestovnich nahrad

Příspěvekod Lama » pát 17. lis 2023 6:50:40

V průměru jezdím pod spotřebou uvedenou v TP. To bych si měl jako účtovat o to méně?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Vyuctovani cestovnich nahrad

Příspěvekod Josef » pát 17. lis 2023 9:48:49

Účtuje se podle TP, reálná spotřeba FÚ nezajímá.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1076
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Vyuctovani cestovnich nahrad

Příspěvekod Citigo e IV » pát 17. lis 2023 14:29:53

elektromobilista píše:Cenu jde brat z uctenek, to ZP umoznuje. Spis mi jde o to, ze u ICE vuzu neni tak velky rozptyl u spotreby jako u BEV. BEV spotreba na okreskach v lese je neco uplne jinyho nez v zime na dalnici.


Tak prostě po dálnici v zimě pojedeš spalovákem a v léte po okreskách elektrikou, spalovák si v zimě topí odpadním teplem zadarmo, ale on to odpadní teplo dělá celoročně, nebo jak jinak? Prostě jak tu píšou všichni je to podle TP . Pokud si koupíš moderní EV tak se dá podle TP bez problému v celoročním průměru jezdit. (za moderní musíš brát Hyundai KIA a Tesla, možná Citigo taky jezdilo efektivně)
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
elektromobilista
Příspěvky: 48
Registrován: pon 25. črc 2022 13:46:09

Re: Vyuctovani cestovnich nahrad

Příspěvekod elektromobilista » pon 20. lis 2023 9:28:19

Citigo e IV píše:
elektromobilista píše:Cenu jde brat z uctenek, to ZP umoznuje. Spis mi jde o to, ze u ICE vuzu neni tak velky rozptyl u spotreby jako u BEV. BEV spotreba na okreskach v lese je neco uplne jinyho nez v zime na dalnici.


Tak prostě po dálnici v zimě pojedeš spalovákem a v léte po okreskách elektrikou, spalovák si v zimě topí odpadním teplem zadarmo, ale on to odpadní teplo dělá celoročně, nebo jak jinak? Prostě jak tu píšou všichni je to podle TP . Pokud si koupíš moderní EV tak se dá podle TP bez problému v celoročním průměru jezdit. (za moderní musíš brát Hyundai KIA a Tesla, možná Citigo taky jezdilo efektivně)


Jo, dobra rada nad zlato. Alespon je videt jak debilni jsou predpisy. Tak at je zmeni, je to jen o vuli prijit se zmenou.