Re: Placení nabíjení kartou
Moderátor: Josef
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Placení nabíjení kartou
Opět je krásně vidět, že kdyby všichni ti kokoti provozovatelé nabíjecích stojanů přešli normálně na platební terminál na platební kartu, tak vydělají mnohem více a nenaštvou takové mraky lidí. A máte jistotu celou Evropou.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Placení nabíjení kartou
Poplatky za terminál a platby u nabíječky stojí asi tolik, co na té elektřině vydělají
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Placení nabíjení kartou
To už dávno není pravda. Jinak by se nemontovaly na kávomaty, kde jsou ceny za kus od 9-12 Kč a jde to.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Placení nabíjení kartou
Opravdu? Když už může být platební terminál i na vchodu do WC nebo nápojový automat na korunové položky.
Spíš bude problém v tom, že ty dobíjecí stanice nejsou využité. Z dat, co posílal ČEZ to vycházelo na průměr kolem 27 kWh na stanici (nebo na stojan?) a den. To je nic...
Ale toto jsem psal už před léty, že tento totálně "non user-friendly" způsob nabíjení je tak dobrý pro pár nadšenců v počátcích, ale masovému rozšíření EV to nepomůže, naopak. Spolu s totálně odlišnými cenami za jednotku energie (kWh) v závislosti na kartičce, registraci, značce auta a snad i počasí a já nevím co. Když tankuji benzín, vím že to bude cca. kolem 40 za litr (u Ono za 38) a zaplatím kartou nebo mobilem a hotovo.
Spíš bude problém v tom, že ty dobíjecí stanice nejsou využité. Z dat, co posílal ČEZ to vycházelo na průměr kolem 27 kWh na stanici (nebo na stojan?) a den. To je nic...
Ale toto jsem psal už před léty, že tento totálně "non user-friendly" způsob nabíjení je tak dobrý pro pár nadšenců v počátcích, ale masovému rozšíření EV to nepomůže, naopak. Spolu s totálně odlišnými cenami za jednotku energie (kWh) v závislosti na kartičce, registraci, značce auta a snad i počasí a já nevím co. Když tankuji benzín, vím že to bude cca. kolem 40 za litr (u Ono za 38) a zaplatím kartou nebo mobilem a hotovo.
Re: Placení nabíjení kartou
Radovan píše:To už dávno není pravda. Jinak by se nemontovaly na kávomaty, kde jsou ceny za kus od 9-12 Kč a jde to.
Ano, montuje se to na věci, na kterých provozovatel vydělává 400% a více. Tedy nějaký poplatek 3,5% z částky + 250 Kč měsíčně je jim fuk. V restauraci, kam chodíme skoro pravidelně na oběd zrušili karty před 3 lety, platili desítky tisíc měsíčně bankám. Matně si pamatuji (když tak mě opravte), že ABB chtěli asi 50 tis. Kč za každý platební terminál a licenční poplatek do každé nabíječky.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Placení nabíjení kartou
Platební terminály 2022 – Velké nezávislé srovnání poskytovatelů
https://blog.inspirum.cz/platebni-termi ... vatelu-cr/
https://blog.inspirum.cz/platebni-termi ... vatelu-cr/
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Placení nabíjení kartou
Bohužel ABB chce úplně jiné ceny. Mimochodem výrobní náklady na 50 kW nabíječku ABB budou tak 8 000 EUR, prodejní cena 27 000 EUR
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Placení nabíjení kartou
Jsou snad jediny na trhu?
Me se libi Kempower - ti delaji modularni nabijecky a navic to muze mit vic 2xCCS stojanu se dynamyckim rozdelenim vykonu.
Takze misto jednoho 160kW stojanu od ABB muze byt 2x2xCCS stojany ktere tech 160kW sdileji. Malo kdy prijedou auta na nabijecku najednou. Takze kdyz nekdo zacne se 150kW a vykon mu spadne postupne na 50kW, pak prijede nekdo dalsi a dostane svich 100kW, kdyz to v pripade 1 stojanu bude cekat. A nebo je spicka a 4 auta nabiji 40kW.
Ale ja by spise to videl na 400kW pro 4xCSS. Je to mnohem rozumnejsi reseni nez jeden stojan na 300kW a konec. A navic umeji pridavat moduly a tim navysit vykon bez vetsi prestavby. Ale v Cesku nejak se prosadili ten ABB.
Me se libi Kempower - ti delaji modularni nabijecky a navic to muze mit vic 2xCCS stojanu se dynamyckim rozdelenim vykonu.
Takze misto jednoho 160kW stojanu od ABB muze byt 2x2xCCS stojany ktere tech 160kW sdileji. Malo kdy prijedou auta na nabijecku najednou. Takze kdyz nekdo zacne se 150kW a vykon mu spadne postupne na 50kW, pak prijede nekdo dalsi a dostane svich 100kW, kdyz to v pripade 1 stojanu bude cekat. A nebo je spicka a 4 auta nabiji 40kW.
Ale ja by spise to videl na 400kW pro 4xCSS. Je to mnohem rozumnejsi reseni nez jeden stojan na 300kW a konec. A navic umeji pridavat moduly a tim navysit vykon bez vetsi prestavby. Ale v Cesku nejak se prosadili ten ABB.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Placení nabíjení kartou
ABB není jediný u nás na trhu, přesto nikdo nemá platební terminál, pokud vynechám pár soukromých nabíječek, proč asi?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Placení nabíjení kartou
To by mě taky zajímalo proč, když už terminál může být i na automatu na nápoje nebo u vchodu do WC.
Ale je docela možné že ten automat nebo hajz mají vyšší obrat než ta nabíječka.
Ale je docela možné že ten automat nebo hajz mají vyšší obrat než ta nabíječka.
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Placení nabíjení kartou
Rozhodně to že se nedá platit při nabíjení kartou, nebo hotově není technický ani obratový problém. Jedná se o úmysl maximalizovat zisk a zavázat si zákazníka jinak by si museli nabíječky konkurovat jako benzínové pumpy.
Jen si položte otázku proč je cena u nabíječek stejná po celé republice a nejsou regionální a konkurenční rozdíly v cenách?
Jen si položte otázku proč je cena u nabíječek stejná po celé republice a nejsou regionální a konkurenční rozdíly v cenách?
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Placení nabíjení kartou
Nakonec nemusíme hádat, co za tím je, důvodů proč to nejde si vymýšlí provozovatelé docela hromadu Každopádně za platbu je nutné vystavit účtenku, pokud o to kupující požádá, to že se to neděje na kávových automatech, myčkách apod. je v rozporu se zákonem. Měsíčně objíždět tisíc nabíjecích stanic se štočky papíru, no nevím....
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_mom
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_mom
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Placení nabíjení kartou
ale konkurence rozhodne je, ja ted' preferuji nabijecky PRE - kvuli cene
vlastne jeste jsem ani jednou nenabjiel u CEZu, elektrinu doma ale mam od nich takze vlastne nabijim u CEZu porad
na takovou konkurenci ze si vyberu nabijecku podle ceny na ceduli u vjezdu na nabijecku BEV auta a infrastruktura nejsou jeste dost zrala
mozna to ani nikdy nebude stejnym stylem jako s benzinem
konkurence ale bude rust jak budou pribyvat auta a oni budou pribyvat
a bodou v tech nabijeckach tocit vetsi a vetsi penize
elektrina ale neni jako palivo ktereho muzes mit vice druhu - dokonce stejneho typu a i tim konkurovat
elektrina je ale furt stejna proc by mela mit jinou cenu? Muzou konkurovat rychlosti nabijeni, coz je zatim trochu blby protoze samotna auta nejsou na tom stejne a take poctem dostupnych nabijecich bodu a sluzbami - toalety, obchody, obcerstveni.
Na druhou stranu obecne nemuzes koupit elektrinu do vetsi zasoby a ani nemuzes ji rychle rozprodat. Proste je jiny druh zbozi.
Ale muzes ji sam vyrabet a dokonce nezavisle - proste v poli u dalnici FV a hned prodavat.
Jo a je pravda ze kavu si na Vystrkove napriklad muzu koupit bankovni kartou, elektrinu do auta ale ne. Puvodne (alespon' podle fotek na plugshare) to ale bylo mozny. Ja myslim ze to bude spis smerovat k Plug&Charge - tak ze ano spis cena vsude stejna (alespon pro to stejny auto), konkurence na urovni kdo si nalaka vic lidi na jine sluzby no a take na ceny toho Plug&Charge mezi dodavateli. Vetsi proste mozna pohlti mensi.
vlastne jeste jsem ani jednou nenabjiel u CEZu, elektrinu doma ale mam od nich takze vlastne nabijim u CEZu porad
na takovou konkurenci ze si vyberu nabijecku podle ceny na ceduli u vjezdu na nabijecku BEV auta a infrastruktura nejsou jeste dost zrala
mozna to ani nikdy nebude stejnym stylem jako s benzinem
konkurence ale bude rust jak budou pribyvat auta a oni budou pribyvat
a bodou v tech nabijeckach tocit vetsi a vetsi penize
elektrina ale neni jako palivo ktereho muzes mit vice druhu - dokonce stejneho typu a i tim konkurovat
elektrina je ale furt stejna proc by mela mit jinou cenu? Muzou konkurovat rychlosti nabijeni, coz je zatim trochu blby protoze samotna auta nejsou na tom stejne a take poctem dostupnych nabijecich bodu a sluzbami - toalety, obchody, obcerstveni.
Na druhou stranu obecne nemuzes koupit elektrinu do vetsi zasoby a ani nemuzes ji rychle rozprodat. Proste je jiny druh zbozi.
Ale muzes ji sam vyrabet a dokonce nezavisle - proste v poli u dalnici FV a hned prodavat.
Jo a je pravda ze kavu si na Vystrkove napriklad muzu koupit bankovni kartou, elektrinu do auta ale ne. Puvodne (alespon' podle fotek na plugshare) to ale bylo mozny. Ja myslim ze to bude spis smerovat k Plug&Charge - tak ze ano spis cena vsude stejna (alespon pro to stejny auto), konkurence na urovni kdo si nalaka vic lidi na jine sluzby no a take na ceny toho Plug&Charge mezi dodavateli. Vetsi proste mozna pohlti mensi.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Placení nabíjení kartou
Ano, souhlas, řešení je jednoduché, pro ty co chtějí mít po starostech se zaplacením - Plug&Charge.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- xlfd
- Příspěvky: 65
- Registrován: pon 01. lis 2021 8:42:17
- Bydliště: Valašské Klobouky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Placení nabíjení kartou
Tento týden se chystám do Brna, auto nechám u kamaráda v garáži nabíjet a po Brně pojedu šalinou. Tak jsem zjišťoval, jestli nemají nějaký modernější způsob než automat na lístky. A mají: https://pipniajed.cz/
Tak když by se platební karta stejně jako v tomto případě používala vlastně místo čipu pouze na autorizaci a jednou za den/týden/měsíc by se strhla částka z karty, tak by to taky vyžadovalo papírovou účtenku?
ČEZ to tak vlastně už dělá, jen pro autorizaci má vlastní čip a ne platební kartu přiřazenou k účtu.
Tak když by se platební karta stejně jako v tomto případě používala vlastně místo čipu pouze na autorizaci a jednou za den/týden/měsíc by se strhla částka z karty, tak by to taky vyžadovalo papírovou účtenku?
ČEZ to tak vlastně už dělá, jen pro autorizaci má vlastní čip a ne platební kartu přiřazenou k účtu.
Peugeot Ion (najeto my: 14,4 tisíc km (za 2,5 let) [Konečná cena na využitý km: 9,77 Kč])
Re: Placení nabíjení kartou
Divím se, že automobilky více nepropagují Plug&Charge, s tím že smlouvy a fakturaci budou mít pod sebou. Takhle by mohli mít profit s každého ujetého km.
Re: Placení nabíjení kartou
Stačí se podívat na ceny nabíjení u karet dávaných přímo k autu.
Každej si přidá kačku a pak to ještění vyjde dráž jak na kapalný dinosaury.
Každej si přidá kačku a pak to ještění vyjde dráž jak na kapalný dinosaury.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)