Usporny tarif

Moderátor: Josef

elektromobilista
Příspěvky: 48
Registrován: pon 25. črc 2022 13:46:09

Usporny tarif

Příspěvekod elektromobilista » úte 30. srp 2022 9:09:32

Dne 25.8. zverejnilo MPO tiskovou zpravu o konecne podobe usporneho tarifu a ode dne 29.8. je k dispozici kalkulacka uspor.
Vsim jsem si chynejici tarif D27d, ktery je urcen pro nabijeni elektromobilech v domacnostech a tomuto tarifu neni pridelena zadna podpora.
Zajimalo by me, jaky je duvod proc byl vyjmout tento jediny tarif.
Mishaczech
Příspěvky: 141
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Usporny tarif

Příspěvekod Mishaczech » úte 30. srp 2022 10:50:09

Protože bylo od počátku deklarováno, že se úsporný tarif nebude týkat nabíjení elektromobilů...
To jakou to má logiku nechám bez komentáře
elektromobilista
Příspěvky: 48
Registrován: pon 25. črc 2022 13:46:09

Re: Usporny tarif

Příspěvekod elektromobilista » úte 30. srp 2022 11:13:39

Jenze tento predpoklad je mozne jednoduse rozbit.

Tarif D27d neni vyhradne urcen na nabijeni, pod timto tarifem je predse spotreba cely domacnosti, tedy i lednice, pracka, sviceni, vareni a pod.
Vyhoda je po dobu 8 hodin denne ve forme NT.

Dale nabijeni elektromobilu je mozne i pod kazdym jinym tarifem, tedy i pod D02d a treba i pod D57d.
Tarif D57d ma NT v trvani 20 hodin denne. Sazba za distribuci ve VT u D57d je v porovnani s D27d nizsi 8-9 nasobne (oblast PRE).

ERU - cenove rozhodnuti:
https://www.eru.cz/sites/default/files/ ... 122021.pdf

ceny D27d - strana 38
ceny D57d - strana 46

Skutecne nechapu co jinyho nez populisitcko-marketingovy revans to je.
Naposledy upravil(a) elektromobilista dne úte 30. srp 2022 16:02:29, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Usporny tarif

Příspěvekod Lama » úte 30. srp 2022 11:46:08

elektromobilista píše:Jenze tento predpoklad je mozne jednoduse rozbit.

Tarif D27d neni vyhradne urcen na nabijeni, pod timto tarifem je predse spotreba cely domacnosti, tedy i lednice, pracka, osvetlenie, vareni a pod.
Vyhoda je po dobu 8 hodin denne ve forme NT.

Dale nabijeni elektromobilu je mozne i pod kazdym jinym tarifem, tedy i pod D02d a treba i pod D57d.
Tarif D57d ma NT v trvani 20 hodin denne. Sazba za distribuci ve VT u D57d je v porovnani s D27d nizsi 8-9 nasobne (oblast PRE).

ERU - cenove rozhodnuti:
https://www.eru.cz/sites/default/files/ ... 122021.pdf

ceny D27d - strana 38
ceny D57d - strana 46

Skutecne nechapu co jinyho nez populisitcko-marketingovy revans to je.

Tarif D27d je určen hlavně pro ty, kteří nemají jinou možnost, např. D25d a dalších. Vlastně se tak odběratel přiznává, že bude doma nabíjet elektromobil. To, že lze doma nabíjet i bez tohoto tarifu víme, ale politicky tak rozhodli. Kdyby byl tarif na ohřev bazénu, tak to udělají stejně.

Já spíš nechápu, zda těch 3500 (2000) vyplatí celé všem. Pokud mám nárok na 3500 (D25d), ale zálohy pouze 800/měsíčně, pak mi bude byplaceno pouze 2400 (3x 800)? Mohu si navýšit zálohy pro rozhodné období říjen až prosinec a pak se zase snížit.... Chápal bych to, kdyby 3500 bylo odečteno z celkového vyúčtování.
Dovedete to někdo vysvětlit?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
elektromobilista
Příspěvky: 48
Registrován: pon 25. črc 2022 13:46:09

Re: Usporny tarif

Příspěvekod elektromobilista » úte 30. srp 2022 12:18:51

Ja rozumim, ze rozhodnuto bylo v souladu s politickym zadanim, aby to nevypadalo, ze se budou dotovat elektromobily za 5 mega jeste i na elektrice.
Tarif D27d je viditelny, tak je potreba ho popravit. Pokud nabiji v tarifu D25d a nebo jeste lepsim D57d, tak tohle uz obcan (ovcan) nevidi. Ten je spokojenej, ze teslaci utrou hubu.
Na druhe strane by me skutecne zajimal nazor Ustavniho soudu. Podle mne to je na ustavni stiznost. To muze byt diskrimninace jako prase. Staci se podivat jak Praha prohrala s parkovanim hybridu do vykonu tech tusim 135 kW.

Co se tyce zaloh, ja chapu, ze tech 3.500 se odpocitava jiz z prvni zalohy. Pokud mate zalohu 2.400, tak prvni neplatite a do dalsiho mesice se presune 1.100 a pak zaplatite 1.300 a pak jiz 2.400 Kc.

Zalohy se maji vyplacet vsem, jenom domacnosti pod D27d jsou vyjmuty, i kdyz pod sazbou D25d a D57d a defacto vsechny ostatni (tusim chatari D61d jsou taky mimo) nabijeji s podporou.
Naposledy upravil(a) elektromobilista dne úte 30. srp 2022 12:30:13, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Usporny tarif

Příspěvekod Lama » úte 30. srp 2022 12:29:31

elektromobilista píše:... Co se tyce zaloh, ja chapu, ze tech 3.500 se odpocitava jiz z prvni zalohy. Pokud mate zalohu 2.400, tak prvni neplatite a do dalsiho mesice se presune 1.100 a pak zaplatite 1.300 a pak jiz 2.400 Kc.

Takto jsem to chápal, ale já mám zálohu pouze 800. Takže jak to vidíte v mém případě, když bude vyplaceno jen max. ve třech měsících?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
elektromobilista
Příspěvky: 48
Registrován: pon 25. črc 2022 13:46:09

Re: Usporny tarif

Příspěvekod elektromobilista » úte 30. srp 2022 12:32:23

Cekal bych, ze se to zohledni ve vyuctovani a cela suma ve vysi 3.500 (nebo 2.000) se zapocte.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Usporny tarif

Příspěvekod Lama » úte 30. srp 2022 13:10:17

elektromobilista píše:Cekal bych, ze se to zohledni ve vyuctovani a cela suma ve vysi 3.500 (nebo 2.000) se zapocte.

Děkuji, také bych to tak čekal bylo by to i logické, ale mám obavu, že je tou pouze sleva na 3 konkrétní měsíce (říjen, listopad a prosinec), jak uvádí. Další rok jsou zase už trochu jiné podmínky.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Usporny tarif

Příspěvekod Citigo e IV » úte 30. srp 2022 23:26:38

Lama píše:
elektromobilista píše:Cekal bych, ze se to zohledni ve vyuctovani a cela suma ve vysi 3.500 (nebo 2.000) se zapocte.

Děkuji, také bych to tak čekal bylo by to i logické, ale mám obavu, že je tou pouze sleva na 3 konkrétní měsíce (říjen, listopad a prosinec), jak uvádí. Další rok jsou zase už trochu jiné podmínky.


V nejhorším připadě ti to zaplatí 100% spotřeby elektřiny, neby by jsi chtěl aby ti ještě doplatili? :D Já mám podobný problém na jedné málo používané přípojce záloha tam je jen 200 Kč a tak nevím jestli tam neudělat nejakou spotřebu aby to nepopadlo ta sleva ?? :D

Jinak s tou D27 je to opravdu tak , že tenhle tarif má jen uživatel elektromobilu, musí ukázat TP aby ho dostal a to udělá jen případě že nemá PT vytápění, nebo jiný akumulační elektrospotřebič.
Mishaczech
Příspěvky: 141
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Usporny tarif

Příspěvekod Mishaczech » stř 31. srp 2022 6:53:25

Přesně tak - nahlásil jsem si D27d v panelákovém bytě v druhém patře. Proč - protože oproti D02d je (byl) tarif v distribuci 8 hod denně výhodnější ať se tam nabíjí a nebo ne. Doložil jsem jen TP...

To vyúčtování "úsporného tarifu" mě zajímá hlavně na baráku, kde mám D57d a tarif pro soláry s fotovoltaikou, protože tam mám spotřeby max 100KWh/měsíc. Prakticky platím 600/měs jen pravidelné poplatky za jističe :-(

Naprosto nechápu, proč se s tím dělají takový divadla. Dle mého názoru je to naprosto jednoduchý a stačilo by snížení DPH a vyhození toho 500 Kč nesmyslu za obnovitelné zdroje. Včera jsem koukal (BLBEC) na zprávy a nestačil jsem se divit, když náš pan předseda vlády tvrdí, že není možné "zestátnit" CEZ nebo snížit marži kvůli minoritním akcionářům. Sakra stát (my všichni) máme 70% - nadpoloviční většinu. Přehlasujeme tedy tu minoritu na valné hromadě naprosto bez jakéhokoliv problému. Muselo by se jen chtít!
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Usporny tarif

Příspěvekod Lama » stř 31. srp 2022 8:27:43

Obávám se, že 3500 (2000) se nebudou týkat celkového vyúčtování, ale pouze třech záloh na jasně dané měsíce a kdo má malé zálohy prostě nedosáhne na celou slevu. Bohužel více podrobností jsem k tomu nikde nenašel...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
elektromobilista
Příspěvky: 48
Registrován: pon 25. črc 2022 13:46:09

Re: Usporny tarif

Příspěvekod elektromobilista » stř 31. srp 2022 13:28:02

Ja taky nechapu jak muzou vyjmout D27d jen proto, ze je urcen i pro nabijeni v NT elektromobil.
Problem je v tom, ze to neni tarif jenom pro nabijeni, je to tarif pro celou domacnost, kde nabijecka je vedlejsi spotreba, nebo muze byt vedlejsi.

Na druhe strane jine tarify muzou taky dobijet elektromobil, to znamena, ze to neni o elektromobilech a proto to je diskriminacni. Neni pripustne, aby jedna domacnost mela narok na zvyhodneni a druha ne, a nabijeni elektromobilu v jedne domacnosti bylo zvyhodnenou a v jine ne, nebo dokonce jedna domacnost a nabijeni elektromobilu bylo zvyhodneno a v druhe domacnosti nebyla zvyhodnena ani domacnosti a ani elektromobil.

Je zrejme, ze nabijeni v D57d a mozna i v D25d je vyrazne vyhodnejsi nez v D27d, ale jeste dostanou zvyhodneni ve forme usporneho tarifu.
Skutecne se staci podivat jak Praha prohrala s parkovanim hybridu s vykonem do 135 kWh. US konstatoval, ze tato podminka byla diskriminacni.
Marek71
Příspěvky: 825
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Usporny tarif

Příspěvekod Marek71 » stř 31. srp 2022 13:30:05

Lama píše:Obávám se, že 3500 (2000) se nebudou týkat celkového vyúčtování, ale pouze třech záloh na jasně dané měsíce a kdo má malé zálohy prostě nedosáhne na celou slevu. Bohužel více podrobností jsem k tomu nikde nenašel...


A je takový problém si zálohy zvýšit na ty 3 měsíce a pak si je zase vrátit zpátky? Já beru elektřinu od ČEZ a se zálohami mohu libovolně manipulovat přes jejich aplikaci. Taky jsem si preventivně zvýšil zálohy na plyn a el. abych pak měl rezervu - už dopředu, takže vyúčtování bylo s přeplatkem (dohromady asi 8 tis.), ale to se teď "rozpustí". plyn už dražší mám a elektřinu budu mít od dubna.
A taky pravidelně nahlašuji stav měřáků a aplikace mi pak predikuje spotřebu a cca. i částku na příštím vyúčtování, takže i vidím, jestli mám rozumně nastavené zálohy.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Usporny tarif

Příspěvekod Lama » stř 31. srp 2022 15:42:24

Marek71 píše:
Lama píše:Obávám se, že 3500 (2000) se nebudou týkat celkového vyúčtování, ale pouze třech záloh na jasně dané měsíce a kdo má malé zálohy prostě nedosáhne na celou slevu. Bohužel více podrobností jsem k tomu nikde nenašel...


A je takový problém si zálohy zvýšit na ty 3 měsíce a pak si je zase vrátit zpátky? Já beru elektřinu od ČEZ a se zálohami mohu libovolně manipulovat přes jejich aplikaci. Taky jsem si preventivně zvýšil zálohy na plyn a el. abych pak měl rezervu - už dopředu, takže vyúčtování bylo s přeplatkem (dohromady asi 8 tis.), ale to se teď "rozpustí". plyn už dražší mám a elektřinu budu mít od dubna.
A taky pravidelně nahlašuji stav měřáků a aplikace mi pak predikuje spotřebu a cca. i částku na příštím vyúčtování, takže i vidím, jestli mám rozumně nastavené zálohy.

Zálohy jsem si samozřejmě zvýšil na 1200, aby to ve sledované měsíce bylo více než 5300 a bylo od čeho odečítat..., ale nějak nechápu, když slevu 3500 rozpustí do třech záloh, co to přinese pokud by to nebylo pak jako minus 3500 v celkovém vyúčtování... To by pak byla pouze "půjčka" na zálohy, která by se do ročního vyúčtování nepromítla...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)