Domácí nabíjení bez wallboxu
Moderátor: Josef
Domácí nabíjení bez wallboxu
Zdravím,
plánuji nákup BMW i3 (94 Ah), který již bude umět nabíjet 3 fází 16A (11 kW). Prodejce mi nabízí BMW wallbox (nový typ, starý uměl jen 1 fázi) za cca 28 tisíc, ale co jsem pochopil z příspěvků o nabíjecích stanicích, wallbox pro AC nabíjení jen omezuje maximální proud a nabíjení samotné se děje pouze přes palubní nabíječku.
Mám následující situaci. U garáže mám CEE16 zásuvku, která je na jističi 3x16A (a za ním je 3x25A pro zbytek domu). Auto si nevezme více jak 3x16A. Pokud si vyrobím redukci CEE16-Type2 (resp. koupím Type2 zásuvku, kterou dám na zeď a nabíjet budu dodávaným Type2-Type2 kabelem) a zapojím pouze L1-L3, N a PE, bude to fungovat? Nebo je nutný wallbox s řídící elektronikou, který komunikuje s AC palubní nabíječkou?
Na cesty si plánuji koupit druhý kabel CEE32-Type2 s krabicí na kabelu, kde budu moct určovat maximální proud, abych hostiteli nevyhazoval jističe, ale v domácích podmínkách vím, že vždy jsem schopen autu dodat těch maximálních 3x16A.
plánuji nákup BMW i3 (94 Ah), který již bude umět nabíjet 3 fází 16A (11 kW). Prodejce mi nabízí BMW wallbox (nový typ, starý uměl jen 1 fázi) za cca 28 tisíc, ale co jsem pochopil z příspěvků o nabíjecích stanicích, wallbox pro AC nabíjení jen omezuje maximální proud a nabíjení samotné se děje pouze přes palubní nabíječku.
Mám následující situaci. U garáže mám CEE16 zásuvku, která je na jističi 3x16A (a za ním je 3x25A pro zbytek domu). Auto si nevezme více jak 3x16A. Pokud si vyrobím redukci CEE16-Type2 (resp. koupím Type2 zásuvku, kterou dám na zeď a nabíjet budu dodávaným Type2-Type2 kabelem) a zapojím pouze L1-L3, N a PE, bude to fungovat? Nebo je nutný wallbox s řídící elektronikou, který komunikuje s AC palubní nabíječkou?
Na cesty si plánuji koupit druhý kabel CEE32-Type2 s krabicí na kabelu, kde budu moct určovat maximální proud, abych hostiteli nevyhazoval jističe, ale v domácích podmínkách vím, že vždy jsem schopen autu dodat těch maximálních 3x16A.
Re: Domácí nabíjení bez wallboxu
Záleží, jestli dobíječka podporuje dobíjení z průmyslové zásuvky (kabel CEE-Mennekes) nebo ne a natvrdo vyžaduje signály CP a PP (wallbox).
Pak budete potřebovat před tu Type2 zásuvku dát krabičku, jakou plánujete na cesty (jenž ty signály generuje).
Pak budete potřebovat před tu Type2 zásuvku dát krabičku, jakou plánujete na cesty (jenž ty signály generuje).
Naposledy upravil(a) ozana dne pon 04. črc 2016 18:32:38, celkem upraveno 1 x.
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
Re: Domácí nabíjení bez wallboxu
Dealer BMW mi potvrdil, že bez funkčních datových pinů se nabíjení nespustí.
-
- Příspěvky: 241
- Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05
Re: Domácí nabíjení bez wallboxu
Flajzi píše:Dealer BMW mi potvrdil, že bez funkčních datových pinů se nabíjení nespustí.
Potřebujete k tomu doplnit něco takovéhoto: http://www.ev-power.eu/Electric-Cars/EVSE-Kit-V1-1-for-EV-charging-station-cable-Wallbox-kit-only.html
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
- Radovan
- Příspěvky: 1175
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Domácí nabíjení bez wallboxu
Dealerovi nevěřit a nejprve doma vyzkoušet. Neznám elektromobil, který by se nedokázal nabíjet z červeného pětikolíku přes příslušný kabel nebo redukci. Z 400V 16A přes sériově dělanou redukci za pětistovku nabíjím i Peugeot Ion, když není běžná 230V 16A k dispozici nebo je obsazená.
Jak jsou prodejci spalovacích automobilek v nabíjení vzdělaní ilustruje dnešní zkušenost kolegy z Opavy. Zajel otestovat inzerované CHAdeMO na Nissan Opava, před nadcházející cestou na otevření SC a CHAdeMO na Vystrkově, chtěl jet z Ostravy horem. A ejhle, žádné CHAdeMO v Opavě u Nissanu neexistuje. Obyčejný Wallbox, který Nissan Leaf s příplatkovou palubní nabíječkou 6,6 kW dokáže nabít za "úžasné" 4 hodiny. Což zaměstnanci včetně paní ředitelky považují za rychlonabíjení. Protože z běžné zásuvky to trvá pomalým kabelem 12 hodin (baterie 24 kWh).
Jak jsou prodejci spalovacích automobilek v nabíjení vzdělaní ilustruje dnešní zkušenost kolegy z Opavy. Zajel otestovat inzerované CHAdeMO na Nissan Opava, před nadcházející cestou na otevření SC a CHAdeMO na Vystrkově, chtěl jet z Ostravy horem. A ejhle, žádné CHAdeMO v Opavě u Nissanu neexistuje. Obyčejný Wallbox, který Nissan Leaf s příplatkovou palubní nabíječkou 6,6 kW dokáže nabít za "úžasné" 4 hodiny. Což zaměstnanci včetně paní ředitelky považují za rychlonabíjení. Protože z běžné zásuvky to trvá pomalým kabelem 12 hodin (baterie 24 kWh).
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Domácí nabíjení bez wallboxu
petr.balas píše:Potřebujete k tomu doplnit něco takovéhoto: http://www.ev-power.eu/Electric-Cars/EVSE-Kit-V1-1-for-EV-charging-station-cable-Wallbox-kit-only.html
Jojo, pochopil jsem. Hezčí (a již zabalené v hezkém obalu do DIN lišty za cca. 140€) je asi tato varianta: http://www.smartevse.nl
Radovan píše:Dealerovi nevěřit a nejprve doma vyzkoušet.
Tak vyzkoušet to mohu, za to nic nedám. Maximálně dokoupím krabičku.
Re: Domácí nabíjení bez wallboxu
Jsou tu i domácí dodavatelé
http://eskutr.cz/cs/nabijeci-kabely-pro ... abely.html
http://eskutr.cz/cs/nabijeci-kabely-pro ... abely.html
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
-
- Příspěvky: 241
- Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05
Re: Domácí nabíjení bez wallboxu
ozana píše:Jsou tu i domácí dodavatelé
http://eskutr.cz/cs/nabijeci-kabely-pro ... abely.html
Však on i ten ev-power je firma z Prahy (i4wifi) a prodává přesně tentýž výrobek.
BTW pokud by někdo řešit uchycení na DIN lištu, tak jsme si kreslili držáček pro tisk na 3D tiskárně, mohu případně poskytnout.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Re: Domácí nabíjení bez wallboxu
Ceny mají v eurech, tak asi na domácí trh kašlou.
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
-
- Příspěvky: 241
- Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05
Re: Domácí nabíjení bez wallboxu
ozana píše:Ceny mají v eurech, tak asi na domácí trh kašlou.
Stačí si vpravo nahoře přepnout na CZK . Kupoval jsem od nic, problém s tím nebyl, platil jsem v CZK. Ale jinak je celkem jedno, kde to koupíte, výrobek je na první i druhý pohled totožný. Já kupoval u nic, protože už jsem u i4wifi registrovaný a občas od nich nějaké drobnosti beru.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Re: Domácí nabíjení bez wallboxu
petr.balas píše:
Však on i ten ev-power je firma z Prahy (i4wifi) a prodává přesně tentýž výrobek.
BTW pokud by někdo řešit uchycení na DIN lištu, tak jsme si kreslili držáček pro tisk na 3D tiskárně, mohu případně poskytnout.
A tvůrce je dokonce Čech - P.Kortánek.
Re: Domácí nabíjení bez wallboxu
Ahoj ve spolek.
Nevíte někdo, jestli lze také nabíjet obyč. pětikolíkem 400V/16A bez elektroniky Renault Kangoo 2011? Mám ho od včerejška, tak ještě nevím přesné informace.
Má Yazaki Typ 1 konektory. Má též přídavnou redukci na Menekes Typ 2 konektor, kterým jsem nabíjel na ČEZ stojanu ve Vrchlabí. (prozatím lze i bez registrace). Ani nevím, jestli má 2x1f (už vím, nemá) nabíjení, nebo jen 1f. :/
Díky za případné info.
Nevíte někdo, jestli lze také nabíjet obyč. pětikolíkem 400V/16A bez elektroniky Renault Kangoo 2011? Mám ho od včerejška, tak ještě nevím přesné informace.
Má Yazaki Typ 1 konektory. Má též přídavnou redukci na Menekes Typ 2 konektor, kterým jsem nabíjel na ČEZ stojanu ve Vrchlabí. (prozatím lze i bez registrace). Ani nevím, jestli má 2x1f (už vím, nemá) nabíjení, nebo jen 1f. :/
Díky za případné info.
Naposledy upravil(a) mil2house dne sob 16. čer 2018 16:08:31, celkem upraveno 1 x.
Renault Kangoo Z.E. Expres 2012, 22 kWh (SoH 90%, cca 17.5 kWh)
Re: Domácí nabíjení bez wallboxu
Potřebujete wallbox. Nebo pokud chcete dobíjet z CEE zásuvky, potřebujete kabel s kontrolerem, který řídí nabíjení. Dá se to normálně koupit.
Re: Domácí nabíjení bez wallboxu
Flajzi píše:Potřebujete wallbox. Nebo pokud chcete dobíjet z CEE zásuvky, potřebujete kabel s kontrolerem, který řídí nabíjení. Dá se to normálně koupit.
Ano vím, že se to dá koupit, a taky za slušný prachy. Kdežto jen kabel by vyšel levněji, proto jsem se ptal.
Renault Kangoo Z.E. Expres 2012, 22 kWh (SoH 90%, cca 17.5 kWh)
Re: Domácí nabíjení bez wallboxu
Bude stačit kabel 230V/32A, maximální příkon auta je 7 kW.
https://pod-point.com/landing-pages/ren ... o-charging
https://pod-point.com/landing-pages/ren ... o-charging
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Domácí nabíjení bez wallboxu
Určitě nebude stačit obyčejný kabel. Bude potřebovat tohle:
https://r-evc.com/cs/type-1-j1772-/13-t ... 32amp.html
https://r-evc.com/cs/type-1-j1772-/13-t ... 32amp.html
Re: Domácí nabíjení bez wallboxu
Josef píše:Bude stačit kabel 230V/32A, maximální příkon auta je 7 kW.
https://pod-point.com/landing-pages/ren ... o-charging
Co jsem kde koukal, všude bylo uvedeno 16A 1-f. I v tomto odkazu je napsáno 3.7 kW nebo 7kW. Pro Type 1 nebo Type2.
Mám tam Type 1, takže jen 3,7 kW. Pro Type 2 možná 7 kW, ale to se mi taky nezdá...
Určitě nebude stačit obyčejný kabel. Bude potřebovat tohle:
https://r-evc.com/cs/type-1-j1772-/13-t ... 32amp.html
I když auto má asi jen 16A, stejně bych vzal radši silnější a udělal si redukci na 5-kolík 400V/16A a 230V/16A zásuvku. Nevíte, jestli má odkazovaný kabel nastavitelný rozsah ampér? Tenhle by to měl mít, leč obrázek nenapoví. :/
https://r-evc.com/cs/home/63-typ1-32a-boxrevc.html
Díky pánové.
Renault Kangoo Z.E. Expres 2012, 22 kWh (SoH 90%, cca 17.5 kWh)
Re: Domácí nabíjení bez wallboxu
I Typ1 zvládne přes 7 kW. Odpovídá to 32 A při 230 V.
Typ2 zásuvka se liší pouze v přidaných dalších 2 fází, takže pokud máte auto, co má 3 fázový měnič, tak s Typ2 konektorem využijete všechny 3 fáze.
Ale jsou i auta (viz nová generace Leafu), která má sice Typ2 konektor, ale stále využívá jen 1 fázi.
Jinak u toho produktu na r-evc.com máte přímo v popisu:
"Snadná volitelnost Amper v rozsahu 6A/8A/10A/13A/16A pomocí tlačítka a LED umístěných na hliníkové krabičce."
Typ2 zásuvka se liší pouze v přidaných dalších 2 fází, takže pokud máte auto, co má 3 fázový měnič, tak s Typ2 konektorem využijete všechny 3 fáze.
Ale jsou i auta (viz nová generace Leafu), která má sice Typ2 konektor, ale stále využívá jen 1 fázi.
Jinak u toho produktu na r-evc.com máte přímo v popisu:
"Snadná volitelnost Amper v rozsahu 6A/8A/10A/13A/16A pomocí tlačítka a LED umístěných na hliníkové krabičce."
Re: Domácí nabíjení bez wallboxu
Tak prodejcem mi nyní bylo potvrzeno 32A. To je zase bordel...
Rozsah lze nastavit na tom, co nemá obrázek. Ale na tom Vámi odkazovaným to napsané není, proto se ptám.
Rozsah lze nastavit na tom, co nemá obrázek. Ale na tom Vámi odkazovaným to napsané není, proto se ptám.
Renault Kangoo Z.E. Expres 2012, 22 kWh (SoH 90%, cca 17.5 kWh)
Re: Domácí nabíjení bez wallboxu
Flajzi píše:Určitě nebude stačit obyčejný kabel. Bude potřebovat tohle:
https://r-evc.com/cs/type-1-j1772-/13-t ... 32amp.html
Měl jsem na mysli klasikou přenosnou nabíječku, na bazos.cz jí taky prodávají kolem 5000, vypadá jako obyčejný kabel ale v konektoru Type 1 nebo 2 má řídící.elektroniku s nastavením 1-32A.
Audi Q4 Sportback e-tron 50