Nabíjecí kabel pro EV
Moderátor: Josef
Re: Nabíjecí kabel pro EV
ještě k kabelu a proudovým ochranám. Jak moc je důležité mít relé, které připojí/odpojí v 3f AC kabelu ? Mám v rozvadeči chránič a moje úvaha vede k tomu, že bych do rozvadeče přímo připojil Mennekes typ2 (bez rele)
díky
EDIT: úvaha bez relé opuštěna
díky
EDIT: úvaha bez relé opuštěna
Naposledy upravil(a) DKK dne pát 26. srp 2022 10:47:16, celkem upraveno 1 x.
Re: Nabíjecí kabel pro EV
Já bych řekl, že je to kvůli tomu aby:
1. Nebyl kabel pod napětím, když není zasunutý v autě
2. Nedocházelo k jiskření při zasouvání do auta. Těžko říct jak se s těma šokama popere nabíječka v autě, když jí to při zasouvání bude jiskřit, nebo tam občas místo 3 fází nejdříve skočí 2 a podobné vylomeniny.
3. Došlo k odpojení napětí po zmáčknutí aretace před vytažením z auta
Já osobně bych do toho nešel.
1. Nebyl kabel pod napětím, když není zasunutý v autě
2. Nedocházelo k jiskření při zasouvání do auta. Těžko říct jak se s těma šokama popere nabíječka v autě, když jí to při zasouvání bude jiskřit, nebo tam občas místo 3 fází nejdříve skočí 2 a podobné vylomeniny.
3. Došlo k odpojení napětí po zmáčknutí aretace před vytažením z auta
Já osobně bych do toho nešel.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Nabíjecí kabel pro EV
dracekvo píše:Já bych řekl, že je to kvůli tomu aby:
1. Nebyl kabel pod napětím, když není zasunutý v autě
to je každá prodlužovačka
2. Nedocházelo k jiskření při zasouvání do auta. Těžko říct jak se s těma šokama popere nabíječka v autě, když jí to při zasouvání bude jiskřit, nebo tam občas místo 3 fází nejdříve skočí 2 a podobné vylomeniny.
ano, souhlas, dalo by se to řešit shozením 3f jističe..
3. Došlo k odpojení napětí po zmáčknutí aretace před vytažením z auta
ne všechny Mennekes Typ 2 maji tlačítko pro odpojení rele
Já osobně bych do toho nešel.
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Nabíjecí kabel pro EV
DKK píše:dracekvo píše:Já bych řekl, že je to kvůli tomu aby:
1. Nebyl kabel pod napětím, když není zasunutý v autě
to je každá prodlužovačka
2. Nedocházelo k jiskření při zasouvání do auta. Těžko říct jak se s těma šokama popere nabíječka v autě, když jí to při zasouvání bude jiskřit, nebo tam občas místo 3 fází nejdříve skočí 2 a podobné vylomeniny.
ano, souhlas, dalo by se to řešit shozením 3f jističe..
3. Došlo k odpojení napětí po zmáčknutí aretace před vytažením z auta
ne všechny Mennekes Typ 2 maji tlačítko pro odpojení rele
Já osobně bych do toho nešel.
Rele stoji 300 az 500 KC tak proc resit jestli ho tam dat, nebo ne?
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Nabíjecí kabel pro EV
Citigo e IV píše:DKK píše:dracekvo píše:Já bych řekl, že je to kvůli tomu aby:
1. Nebyl kabel pod napětím, když není zasunutý v autě
to je každá prodlužovačka
2. Nedocházelo k jiskření při zasouvání do auta. Těžko říct jak se s těma šokama popere nabíječka v autě, když jí to při zasouvání bude jiskřit, nebo tam občas místo 3 fází nejdříve skočí 2 a podobné vylomeniny.
ano, souhlas, dalo by se to řešit shozením 3f jističe..
3. Došlo k odpojení napětí po zmáčknutí aretace před vytažením z auta
ne všechny Mennekes Typ 2 maji tlačítko pro odpojení rele
Já osobně bych do toho nešel.
Rele stoji 300 az 500 KC tak proc resit jestli ho tam dat, nebo ne?
souhlas, jenom nevím (zatím) jak zapojit ovládání. i3 jsem koupil predevčírem. Poradí mí někdo s schématem, proudový chránič mám.
předem dík
Re: Nabíjecí kabel pro EV
A není lepší si koupit wallbox na stěnu s kabelem ?
Dnes se dá sehnat do 20 tisíc, navíc s jistotou, že to bude fungovat bezpečně nejen pro obsluhující osobu ale také pro EV.
Dnes se dá sehnat do 20 tisíc, navíc s jistotou, že to bude fungovat bezpečně nejen pro obsluhující osobu ale také pro EV.
Naposledy upravil(a) e-LUKY dne pát 26. srp 2022 19:03:02, celkem upraveno 1 x.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Nabíjecí kabel pro EV
SOUHLAS NAVIC JE NA WALL BOX 50% DOTACE
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Nabíjecí kabel pro EV
Citigo e IV píše:SOUHLAS NAVIC JE NA WALL BOX 50% DOTACE
Ale jen na řiditelný, ten jsem neměl na mysli, protože bez FVE by byl téměř k ničemu.
Navíc to vyřízení dotace by stálo skoro tolik co ten můj uvedený Wallbox.
Naposledy upravil(a) e-LUKY dne ned 28. srp 2022 6:13:09, celkem upraveno 1 x.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Nabíjecí kabel pro EV
Kolegovi nabídli v rámci dotace na BEV i Wallbox za 60 tis. Kč, dostane prý 40 tis. Kč zpět, takto se nesmyslně vydělává na dotacích
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Nabíjecí kabel pro EV
Josef píše:Kolegovi nabídli v rámci dotace na BEV i Wallbox za 60 tis. Kč, dostane prý 40 tis. Kč zpět, takto se nesmyslně vydělává na dotacích
Je to tak, ale nemůže se tam dát jakýkoliv, musí být říditelný.
Dotace je max. 30 tisíc a max 1/2 z ceny Wallboxu, takže těch 60 je optimální, pokud je wallbox pořízen s FVE, tak je tam příspěvek 10 tisíc navíc, to odpovídá těm 40 tisícům. Můžeš dostat dotaci až na 2 wallboxy současně (10 je jen jednou), celkem 70 tisíc a nemusíš mít EV a ani hybrid.
Nevím, že by dávali těch 10 navíc, jen za pořízení BEV ?
Bez FVE těch 10 asi nedostaneš.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Nabíjecí kabel pro EV
Já když jsem si nechal dělat rozpočet na FVE, tak mi nabídli i wallbox, resp. tvrdil mi, že musí být 2 wallboxy na dotaci. Nejde udělat jenom jeden (k čemu jsou mi u baráku 2 wallboxy?), ale musí být dva. A když jsem to chtěl bez wallboxů, tak byla cena o 5000 vyšší než se 2 wallboxy Dotační kocourkov.
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Nabíjecí kabel pro EV
e-LUKY píše:Citigo e IV píše:SOUHLAS NAVIC JE NA WALL BOX 50% DOTACE
Ale jen na řiditelný, ten jsem neměl na mysli, protože bez FVE by byl téměř k ničemu.
Navíc to vyřízení dotace by stálo skoro tolik co ten můj uvedený Wallbox.
Měl jsem na mysli dotaci z programu zelenáúsporám. Vyřízení dotace nestojí nic, požádat si může každý sám trvá to asi hodinu u počítače a přístup Vám udělají na poště zdarma. Potřebuje jen k tomu odborný posudek a ten Vám udělá každá slušná firma v rámci zakázky. Žádný řiditelný wall box napojený na fve není třeba. Jen musí být zajištěno, aby Vám při souběhu spotřebičů a nabíjení auta nevypadl hlavní jistič což je velice užitečná funkce i bez FVE. Vše se žadatel dočte na stránkách programu, ale pokud nechce nikdo ho do dotace nenutí
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Nabíjecí kabel pro EV
Marek71 píše:Já když jsem si nechal dělat rozpočet na FVE, tak mi nabídli i wallbox, resp. tvrdil mi, že musí být 2 wallboxy na dotaci. Nejde udělat jenom jeden (k čemu jsou mi u baráku 2 wallboxy?), ale musí být dva. A když jsem to chtěl bez wallboxů, tak byla cena o 5000 vyšší než se 2 wallboxy Dotační kocourkov.
Je to tak že dotace na wall box je 30 tis., na dva 60 tis. ale nálady instalační firmy jsou cca 20 tis. (například) tak když Vám dají jeden wall box vydělají 10 tis. když dva tak 20 tis. A o to Vám mohou zlevnit elektrárnu. Dva wall boxy jsou maximum na dotace pro rodiný dům.
Kolik myslíte že by bylo třeba boxů když by bylo maximum 5?
Jako je v tom trochu kocourkov, ale je třeba ty wall boxy podporovat, protože nabíjecích míst není nikdy dost. Ta dotace není jen na vlastní krabici,ale i kabel a výkopové práce revizi atd.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
- xlfd
- Příspěvky: 65
- Registrován: pon 01. lis 2021 8:42:17
- Bydliště: Valašské Klobouky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjecí kabel pro EV
Uvažuju o koupi dvou wallboxů od OlifeEnergy. Jak doložím tu funkčnost nevybavení hlavního jističe, když bych si nechtěl koupit dva jejich smartmetry, ale využít data ze svojeho elektroměru na vstupu hlavního rozvaděče? Bylo by to nějak možné? Ony ty dva smartmerty navíc zaberou i docela dost pozic.
Jestli to správně chápu, tak dotaci bych mohl dostat jak na wallbox, tak na přívodní kabel, výkop, jistič a proudový chránič toho okruhu? To už by aj stálo za to.
To se asi trochu odkláníme od tématu nabíjecího kabelu ...
Jestli to správně chápu, tak dotaci bych mohl dostat jak na wallbox, tak na přívodní kabel, výkop, jistič a proudový chránič toho okruhu? To už by aj stálo za to.
To se asi trochu odkláníme od tématu nabíjecího kabelu ...
Peugeot Ion (najeto my: 14,4 tisíc km (za 2,5 let) [Konečná cena na využitý km: 9,77 Kč])
Re: Nabíjecí kabel pro EV
Vychytávka, když napadne sníh
3D tisk
3D tisk
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Nabíjecí kabel pro EV
Podobná vychytávka pro ty, kdo nevlastní 3D tiskárnu
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Nabíjecí kabel pro EV
e-Kája píše:Podobná vychytávka pro ty, kdo nevlastní 3D tiskárnu
Naco je ta kostka na kabelu?
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Nabíjecí kabel pro EV
Snažím se vždy, aby kabel při nabíjení nebyl smotán do kruhového tvaru, z důvodu obavy o indukci. Je ta obava na místě?
Re: Nabíjecí kabel pro EV
stejk píše:Snažím se vždy, aby kabel při nabíjení nebyl smotán do kruhového tvaru, z důvodu obavy o indukci. Je ta obava na místě?
V létě ANO, to se kabel hřeje, v zimě je studený.
Horší je dlouhá prodlužka na bubnu, tam je hodně závitů...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Nabíjecí kabel pro EV
xdenser píše:e-Kája píše:Podobná vychytávka pro ty, kdo nevlastní 3D tiskárnu
Naco je ta kostka na kabelu?
Tak to netuším, jsou tam uvnitř nějaké elektrosoučástky, ale proč tam jsou, by mě taky zajímalo. No, hlavně že to funguje
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)