Nabíjecí kabel pro EV

Moderátor: Josef

DKK
Příspěvky: 6
Registrován: stř 24. srp 2022 13:38:07

Re: Nabíjecí kabel pro EV

Příspěvekod DKK » čtv 25. srp 2022 10:29:08

ještě k kabelu a proudovým ochranám. Jak moc je důležité mít relé, které připojí/odpojí v 3f AC kabelu ? Mám v rozvadeči chránič a moje úvaha vede k tomu, že bych do rozvadeče přímo připojil Mennekes typ2 (bez rele)
díky
EDIT: úvaha bez relé opuštěna
Naposledy upravil(a) DKK dne pát 26. srp 2022 10:47:16, celkem upraveno 1 x.
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Nabíjecí kabel pro EV

Příspěvekod dracekvo » čtv 25. srp 2022 10:44:22

Já bych řekl, že je to kvůli tomu aby:
1. Nebyl kabel pod napětím, když není zasunutý v autě
2. Nedocházelo k jiskření při zasouvání do auta. Těžko říct jak se s těma šokama popere nabíječka v autě, když jí to při zasouvání bude jiskřit, nebo tam občas místo 3 fází nejdříve skočí 2 a podobné vylomeniny.
3. Došlo k odpojení napětí po zmáčknutí aretace před vytažením z auta

Já osobně bych do toho nešel.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
DKK
Příspěvky: 6
Registrován: stř 24. srp 2022 13:38:07

Re: Nabíjecí kabel pro EV

Příspěvekod DKK » čtv 25. srp 2022 16:43:22

dracekvo píše:Já bych řekl, že je to kvůli tomu aby:
1. Nebyl kabel pod napětím, když není zasunutý v autě
to je každá prodlužovačka :-)
2. Nedocházelo k jiskření při zasouvání do auta. Těžko říct jak se s těma šokama popere nabíječka v autě, když jí to při zasouvání bude jiskřit, nebo tam občas místo 3 fází nejdříve skočí 2 a podobné vylomeniny.

ano, souhlas, dalo by se to řešit shozením 3f jističe..
3. Došlo k odpojení napětí po zmáčknutí aretace před vytažením z auta

ne všechny Mennekes Typ 2 maji tlačítko pro odpojení rele

Já osobně bych do toho nešel.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Nabíjecí kabel pro EV

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 25. srp 2022 17:40:15

DKK píše:
dracekvo píše:Já bych řekl, že je to kvůli tomu aby:
1. Nebyl kabel pod napětím, když není zasunutý v autě
to je každá prodlužovačka :-)
2. Nedocházelo k jiskření při zasouvání do auta. Těžko říct jak se s těma šokama popere nabíječka v autě, když jí to při zasouvání bude jiskřit, nebo tam občas místo 3 fází nejdříve skočí 2 a podobné vylomeniny.

ano, souhlas, dalo by se to řešit shozením 3f jističe..
3. Došlo k odpojení napětí po zmáčknutí aretace před vytažením z auta

ne všechny Mennekes Typ 2 maji tlačítko pro odpojení rele

Já osobně bych do toho nešel.


Rele stoji 300 az 500 KC tak proc resit jestli ho tam dat, nebo ne?
DKK
Příspěvky: 6
Registrován: stř 24. srp 2022 13:38:07

Re: Nabíjecí kabel pro EV

Příspěvekod DKK » pát 26. srp 2022 10:44:41

Citigo e IV píše:
DKK píše:
dracekvo píše:Já bych řekl, že je to kvůli tomu aby:
1. Nebyl kabel pod napětím, když není zasunutý v autě
to je každá prodlužovačka :-)
2. Nedocházelo k jiskření při zasouvání do auta. Těžko říct jak se s těma šokama popere nabíječka v autě, když jí to při zasouvání bude jiskřit, nebo tam občas místo 3 fází nejdříve skočí 2 a podobné vylomeniny.

ano, souhlas, dalo by se to řešit shozením 3f jističe..
3. Došlo k odpojení napětí po zmáčknutí aretace před vytažením z auta

ne všechny Mennekes Typ 2 maji tlačítko pro odpojení rele

Já osobně bych do toho nešel.


Rele stoji 300 az 500 KC tak proc resit jestli ho tam dat, nebo ne?


souhlas, jenom nevím (zatím) jak zapojit ovládání. i3 jsem koupil predevčírem. Poradí mí někdo s schématem, proudový chránič mám.
předem dík
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Nabíjecí kabel pro EV

Příspěvekod e-LUKY » pát 26. srp 2022 17:42:34

A není lepší si koupit wallbox na stěnu s kabelem ?
Dnes se dá sehnat do 20 tisíc, navíc s jistotou, že to bude fungovat bezpečně nejen pro obsluhující osobu ale také pro EV.
Naposledy upravil(a) e-LUKY dne pát 26. srp 2022 19:03:02, celkem upraveno 1 x.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Nabíjecí kabel pro EV

Příspěvekod Citigo e IV » pát 26. srp 2022 18:55:20

SOUHLAS NAVIC JE NA WALL BOX 50% DOTACE
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Nabíjecí kabel pro EV

Příspěvekod e-LUKY » pát 26. srp 2022 19:04:50

Citigo e IV píše:SOUHLAS NAVIC JE NA WALL BOX 50% DOTACE


Ale jen na řiditelný, ten jsem neměl na mysli, protože bez FVE by byl téměř k ničemu.
Navíc to vyřízení dotace by stálo skoro tolik co ten můj uvedený Wallbox.
Naposledy upravil(a) e-LUKY dne ned 28. srp 2022 6:13:09, celkem upraveno 1 x.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nabíjecí kabel pro EV

Příspěvekod Josef » ned 28. srp 2022 0:09:08

Kolegovi nabídli v rámci dotace na BEV i Wallbox za 60 tis. Kč, dostane prý 40 tis. Kč zpět, takto se nesmyslně vydělává na dotacích :roll:
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Nabíjecí kabel pro EV

Příspěvekod e-LUKY » ned 28. srp 2022 6:32:28

Josef píše:Kolegovi nabídli v rámci dotace na BEV i Wallbox za 60 tis. Kč, dostane prý 40 tis. Kč zpět, takto se nesmyslně vydělává na dotacích :roll:


Je to tak, ale nemůže se tam dát jakýkoliv, musí být říditelný.
Dotace je max. 30 tisíc a max 1/2 z ceny Wallboxu, takže těch 60 je optimální, pokud je wallbox pořízen s FVE, tak je tam příspěvek 10 tisíc navíc, to odpovídá těm 40 tisícům. Můžeš dostat dotaci až na 2 wallboxy současně (10 je jen jednou), celkem 70 tisíc a nemusíš mít EV a ani hybrid.
Nevím, že by dávali těch 10 navíc, jen za pořízení BEV ?
Bez FVE těch 10 asi nedostaneš.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Nabíjecí kabel pro EV

Příspěvekod Marek71 » pon 29. srp 2022 14:19:29

Já když jsem si nechal dělat rozpočet na FVE, tak mi nabídli i wallbox, resp. tvrdil mi, že musí být 2 wallboxy na dotaci. Nejde udělat jenom jeden (k čemu jsou mi u baráku 2 wallboxy?), ale musí být dva. A když jsem to chtěl bez wallboxů, tak byla cena o 5000 vyšší než se 2 wallboxy :-) Dotační kocourkov.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Nabíjecí kabel pro EV

Příspěvekod Citigo e IV » pon 29. srp 2022 22:54:51

e-LUKY píše:
Citigo e IV píše:SOUHLAS NAVIC JE NA WALL BOX 50% DOTACE


Ale jen na řiditelný, ten jsem neměl na mysli, protože bez FVE by byl téměř k ničemu.
Navíc to vyřízení dotace by stálo skoro tolik co ten můj uvedený Wallbox.


Měl jsem na mysli dotaci z programu zelenáúsporám. Vyřízení dotace nestojí nic, požádat si může každý sám trvá to asi hodinu u počítače a přístup Vám udělají na poště zdarma. Potřebuje jen k tomu odborný posudek a ten Vám udělá každá slušná firma v rámci zakázky. Žádný řiditelný wall box napojený na fve není třeba. Jen musí být zajištěno, aby Vám při souběhu spotřebičů a nabíjení auta nevypadl hlavní jistič což je velice užitečná funkce i bez FVE. Vše se žadatel dočte na stránkách programu, ale pokud nechce nikdo ho do dotace nenutí
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Nabíjecí kabel pro EV

Příspěvekod Citigo e IV » pon 29. srp 2022 23:01:14

Marek71 píše:Já když jsem si nechal dělat rozpočet na FVE, tak mi nabídli i wallbox, resp. tvrdil mi, že musí být 2 wallboxy na dotaci. Nejde udělat jenom jeden (k čemu jsou mi u baráku 2 wallboxy?), ale musí být dva. A když jsem to chtěl bez wallboxů, tak byla cena o 5000 vyšší než se 2 wallboxy :-) Dotační kocourkov.


Je to tak že dotace na wall box je 30 tis., na dva 60 tis. ale nálady instalační firmy jsou cca 20 tis. (například) tak když Vám dají jeden wall box vydělají 10 tis. když dva tak 20 tis. A o to Vám mohou zlevnit elektrárnu. Dva wall boxy jsou maximum na dotace pro rodiný dům.
Kolik myslíte že by bylo třeba boxů když by bylo maximum 5? :lol:

Jako je v tom trochu kocourkov, ale je třeba ty wall boxy podporovat, protože nabíjecích míst není nikdy dost. Ta dotace není jen na vlastní krabici,ale i kabel a výkopové práce revizi atd.
Uživatelský avatar
xlfd
Příspěvky: 64
Registrován: pon 01. lis 2021 8:42:17
Bydliště: Valašské Klobouky
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjecí kabel pro EV

Příspěvekod xlfd » stř 31. srp 2022 18:00:20

Uvažuju o koupi dvou wallboxů od OlifeEnergy. Jak doložím tu funkčnost nevybavení hlavního jističe, když bych si nechtěl koupit dva jejich smartmetry, ale využít data ze svojeho elektroměru na vstupu hlavního rozvaděče? Bylo by to nějak možné? Ony ty dva smartmerty navíc zaberou i docela dost pozic.

Jestli to správně chápu, tak dotaci bych mohl dostat jak na wallbox, tak na přívodní kabel, výkop, jistič a proudový chránič toho okruhu? To už by aj stálo za to.

To se asi trochu odkláníme od tématu nabíjecího kabelu ...
Peugeot Ion (najeto my: 14,4 tisíc km (za 2,5 let) [Konečná cena na využitý km: 9,77 Kč])
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Nabíjecí kabel pro EV

Příspěvekod Lama » stř 21. pro 2022 16:11:35

Vychytávka, když napadne sníh 8-)
3D tisk
Přílohy
20221217_111913.jpg
20221217_111901.jpg
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 699
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Nabíjecí kabel pro EV

Příspěvekod e-Kája » stř 21. pro 2022 23:03:32

Podobná vychytávka pro ty, kdo nevlastní 3D tiskárnu :lol:
Přílohy
20221212_182702.jpg
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
xdenser
Příspěvky: 315
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Nabíjecí kabel pro EV

Příspěvekod xdenser » stř 21. pro 2022 23:32:09

e-Kája píše:Podobná vychytávka pro ty, kdo nevlastní 3D tiskárnu :lol:

Naco je ta kostka na kabelu?
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 680
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Nabíjecí kabel pro EV

Příspěvekod stejk » čtv 22. pro 2022 13:49:19

Snažím se vždy, aby kabel při nabíjení nebyl smotán do kruhového tvaru, z důvodu obavy o indukci. Je ta obava na místě?
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Nabíjecí kabel pro EV

Příspěvekod Lama » čtv 22. pro 2022 16:36:37

stejk píše:Snažím se vždy, aby kabel při nabíjení nebyl smotán do kruhového tvaru, z důvodu obavy o indukci. Je ta obava na místě?

V létě ANO, to se kabel hřeje, v zimě je studený.
Horší je dlouhá prodlužka na bubnu, tam je hodně závitů...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 699
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Nabíjecí kabel pro EV

Příspěvekod e-Kája » čtv 16. bře 2023 14:24:52

xdenser píše:
e-Kája píše:Podobná vychytávka pro ty, kdo nevlastní 3D tiskárnu :lol:

Naco je ta kostka na kabelu?

Tak to netuším, jsou tam uvnitř nějaké elektrosoučástky, ale proč tam jsou, by mě taky zajímalo. No, hlavně že to funguje :-D
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)