Cena elektřiny
Moderátor: Josef
Re: Cena elektřiny
Já jezdím trasy 200-300 km, to mi nepřijde jako kolem komína a na těchto trasách nabíjím stejně z domácí sítě v cílové stanici. Když člověk potřebuje dobít na 100-200 km, tak se to mírně prodraží, protože na 450 km si nabiji doma za 3,60/kWh a pak následně unesu těch 8 Kč/kWh.
Aby se srovnala u mě cena elektřiny a benzínu za 45 Kč, tak by elektřina musela stát 21 Kč/kWh a to si nemyslím, že bude a když, tak bude stát benzín po nynějších šarádách EU 100 Kč/litr.
Aby se srovnala u mě cena elektřiny a benzínu za 45 Kč, tak by elektřina musela stát 21 Kč/kWh a to si nemyslím, že bude a když, tak bude stát benzín po nynějších šarádách EU 100 Kč/litr.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- xlfd
- Příspěvky: 64
- Registrován: pon 01. lis 2021 8:42:17
- Bydliště: Valašské Klobouky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cena elektřiny
Nám aktuálně vychízí domácí elektřina na 5,90 Kč/kWh, ale máme zatím jednotarif. Až přemístím elektroměr a připravím místo na HDO, tak budeme mít snad i něco trochu výhodnějšího.
Co jsem si počítal, tak elektřina z FVE by mě vyšla na cca 2 Kč/kWh zafixováno na 20 let, pak až do konce životnosti na 0 Kč.
Pokud bych to prohnal baterkou, tak by to vyšlo na asi 4 Kč/kWh. To je celkem dobré a zdražení skoro nehrozí.
Co jsem si počítal, tak elektřina z FVE by mě vyšla na cca 2 Kč/kWh zafixováno na 20 let, pak až do konce životnosti na 0 Kč.
Pokud bych to prohnal baterkou, tak by to vyšlo na asi 4 Kč/kWh. To je celkem dobré a zdražení skoro nehrozí.
Peugeot Ion (najeto my: 14,4 tisíc km (za 2,5 let) [Konečná cena na využitý km: 9,77 Kč])
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1061
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Cena elektřiny
Josef píše:
Aby se srovnala u mě cena elektřiny a benzínu za 45 Kč, tak by elektřina musela stát 21 Kč/kWh a to si nemyslím, že bude a když, tak bude stát benzín po nynějších šarádách EU 100 Kč/litr.
Já mám zkušenost že spotřeba ve stejném voze hybrid vs EV je tak 1:3 takže 45 Kč za litr je cca 15 Kč kWh při stejných nákladech a bohužel se nové ceníky čezu tomu dost blíží...
Za 21 Kč to jezdilo Niro včetně ztrát z dobíjení tak za 21x18=378 Kč/100 Km a to je 8,4 litru benzínu a Hybridní Niro jezdí za 4,5-5,5 litru.
Jediný řešení je vlastní FVE na baráku a pak má člověk na 9 měsíců v roce od plateb za palivo pokoj.
Re: Cena elektřiny
Já nevím jaký má kdo tarif, ale PRE po zdražení mám ve vysokém tarifu 8,40 Kč/kWh a za 25 MWh zaplatím přibližně 110 tis. Kč (součet nízkého a vysokého tarifu), ovšem auto nabíjím převážně v nízkém tarifu. Netuším jak jste došel ke kalkulaci u Niro 21x18. Mě tedy vychází úplně jiná čísla, oproti ježdění na benzín to je nebe a dudy. FVE je fajn, ale do toho už investovat nehodlám, přenechám to mladým padesátníkům
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Cena elektřiny
Mám najeto cca 100tis.km zdarma a pokud to půjde, budu tak jezdit dále. "Zlatá doba" sice už dávno skončila, ale dnes je zase doba, kdy je lepší výrobu z FVE nedávat do elektromobilu, ale prodávat na burze.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Cena elektřiny
Je fakt, že někdo ty nabíječky zdarma využívá hodně, já nenabíjel zadarmo snad 2 roky.
https://www.mapotic.com/nabijim-zadarmo
https://www.mapotic.com/nabijim-zadarmo
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Cena elektřiny
Lama píše:Mám najeto cca 100tis.km zdarma a pokud to půjde, budu tak jezdit dále. "Zlatá doba" sice už dávno skončila, ale dnes je zase doba, kdy je lepší výrobu z FVE nedávat do elektromobilu, ale prodávat na burze.
nějaký dobrý tip, kde nejlépe prodat přebytky "na burze" ?
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Re: Cena elektřiny
nokia9500 píše:Lama píše:Mám najeto cca 100tis.km zdarma a pokud to půjde, budu tak jezdit dále. "Zlatá doba" sice už dávno skončila, ale dnes je zase doba, kdy je lepší výrobu z FVE nedávat do elektromobilu, ale prodávat na burze.
nějaký dobrý tip, kde nejlépe prodat přebytky "na burze" ?
Mám licenci na výrobu a smlouvu o dodávce elektřiny s ČEZ, který mi vyplácí za dodané množství krát hodinová cena na burze a ponechá si fixně 0,40 Kč/kWh. Dříve to v sobotu, neděli a o svátcích šlo pravidelně do minusu (to jsem vše raději spotřebovával). Teď jsou i tyto dny plusové a v pracovní dny, myslím v listopadu 2021 jsem měl špičkový rekord 18 Kč/kWh. Prosinec 2021 jsem měl průměr 6,81 Kč/kWh. Nyní se to ustálilo na průměr kolem 4 Kč/kwh (leden až duben 2022).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Cena elektřiny
A při jaké velikosti FVE to lze takto provozovat?
Re: Cena elektřiny
MKM píše:A při jaké velikosti FVE to lze takto provozovat?
Nejde o velikost. Já mám na stodole 8,4 kWp od roku 2009 na Zelený bonus a Licenci na výrobu, která v té době mela být. To co jsem v počátcích nespotřebovával, jsem odevzdával zdarma ČEZu. Pak přišlo NanoEnergy s nabídkou a postupně i další na výkup přebytků. Dotázal jsem se na tuto možnost ČEZu a zde také nebyl problém smlouvu uzavřít, jen se tím ČEEz nechlubil (proč taky, když dostával přebytky zdarma). Někteří obchodníci dávali tenkrát pevnou cenu 0,70 - 0,90 Kč/kWh, ČEZ jede stále podle stejného vzorce a tenkrát to bylo asi 0,45 Kč/kWh (o víkendech a svátcích to šlo i do minusu, což jsem zjistil na WebDiagramu ČEZu). Dnes licence do 10 kWp není nutná, ale když i tito malí výrobci chtějí prodávat, tak myslím, že musí Licence být (možná mi někdo znalý dnešní doby opraví). Stačilo poslat žádost do Jihlavy na ERU.
Když mám Licenci na výrobu elektřiny, tak mám automaticky IČO a jsme bráni jako Účetní jednotka (OSVČ), což má i své nevýhody, jelikož nemohu na Pracák pro podporu, když jsem bez práce a musím si platit plné zdravotko a soc.. (vše má své pro a proti).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Cena elektřiny
Dnes už se dá i prodávat bez licence. Např.:
https://www.entri.cz/vykup-vyrobene-elektriny/
https://www.entri.cz/vykup-vyrobene-elektriny/
Re: Cena elektřiny
Pokud má někdo vhodné podmínky, tak FVE dává absolutní smysl. Dokonce si myslím, že je to teď aktuálně jedna z nejlepších investičních příležitostí. Při větší spotřebě elektřiny to má návratnost 3-4 roky.
Snad se za 2 měs už taky konečně dočkám...
Snad se za 2 měs už taky konečně dočkám...
Re: Cena elektřiny
Zdravím,
před rokem jsem říkal, když se někteří co se posmívali těm co byli u Bohemia energy, že ty ceny je doženou i u čezu.
Každý se smál a těšil se, že má fixovanou cenu a podobně.
No neuplynul ani rok a už je to tady.
Takže si trochu připomeňme co to je vlastně ten ČEZ - co je s námi, je.
Doporučuji shlédnou celé.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/pora ... .seznam.cz
před rokem jsem říkal, když se někteří co se posmívali těm co byli u Bohemia energy, že ty ceny je doženou i u čezu.
Každý se smál a těšil se, že má fixovanou cenu a podobně.
No neuplynul ani rok a už je to tady.
Takže si trochu připomeňme co to je vlastně ten ČEZ - co je s námi, je.
Doporučuji shlédnou celé.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/pora ... .seznam.cz
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Cena elektřiny
Když se dnes podívám na platné ceny ČEZ, E.ON a PRE , tak asi těžko dneska bude někdo u ČEZu nabíjet . Předpokládám že se to časem srovná, protože cenové rozdíly jsou hodně velké u těchto provozovatelů.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Cena elektřiny
Při cestách na dlouhé trasy a nabíjení venku je to už jasné. Ale při současných domácích cenách pomalu nastává cenová parita náklady na km u ICE a EV už i pro člověka, který nabíjí většinově doma. ČEZ má nový ceník cca. 10,50 KČ za kWh silovka a distribuce a k tomu ještě další poplatky OZE a daň...
Re: Cena elektřiny
Mě to bude vycházet cca 9,50 Kč/kWh po navýšení od 1.8., tedy při průměrné spotřebě to bude tak 1,60 Kč/km, v předchozím autě by to bylo 4,80 Kč/km, tedy pořád jsem na třetině nákladů. Ano, v případě, že bych jezdil malým úsporným dieslem se spotřebou 5 litrů, měl bych náklad 2,40 Kč a výhoda BEV se ztrácí a pro spoustu lidí to není zajímavé. Nabíjení zdarma zmizí, později zmizí i nějaké výhody a zůstane jen výhoda, že člověk nemá spalovací motor. Přítelkyně byla na nejdražší prohlídce s Mercedesem A160, kde se mění vše, co se v rámci údržby dá měnit a cena v Praze 17000 Kč je masakr. Ano mohla jet do Brna na celý den, kde je stejná prohlídka za 13000 Kč. Ty ceny šly tak o 60% nahoru za poslední rok. To že časem budou stejné náklady na provoz s BEV a ICE jsem tam psal před několika lety. Myslel jsem, že nastoupí daně, nenapadlo mě, že to bude tak drahá elektřina a stát nezastropuje ceny pro domácnosti. Výroba elektřiny musí být nyní pro ČEZ neskutečný business, náklady jim zase tolik nestouply. Tady nastane do roka velký průšvih, tohle velká část domácností finančně nedá, nárůst ročního topení z 50 tis. na 250 tis. Kč.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Cena elektřiny
Ano, přesně tak. A kdo nabíjí více na cestách, tak už to má srovnatelné s ICE. Já mám fix do dubna, tak pak uvidím, jak to bude, ale už teď se děsím. Plyn mi šel přesně na dvojnásobek a to ještě mohu být rád. Vychází mi topení z necelých 20k ma cca. 35k ročně, což není tragédie, ufinancuji to. Sousedka je nešťastná, předepsané zálohy na 5900 jenom plyn, je sama vdova... bude to špatné pro spoustu lidí.
Já byl na prohlídce teď s Lexusem, velký servis, včetně svíček, všech oleju, cca. 29, dva roky zpátky ten samý servis cca. 23.
Už jsem si i nechal udělat nabídku na Megane eTech, v pohodě bych to ufinancoval, ale počkám do dubna jak to bude s cenou el. Nejhorší je právě ta nejistota. Je mi jasné, že ekonomicky to smysl nedává, ale kvůli tomu to kupovat nehodlám, zajímá mě EV a po zkušební jízdě si to umím představit. Navíc, už nebudu jezdit dálky.
Já byl na prohlídce teď s Lexusem, velký servis, včetně svíček, všech oleju, cca. 29, dva roky zpátky ten samý servis cca. 23.
Už jsem si i nechal udělat nabídku na Megane eTech, v pohodě bych to ufinancoval, ale počkám do dubna jak to bude s cenou el. Nejhorší je právě ta nejistota. Je mi jasné, že ekonomicky to smysl nedává, ale kvůli tomu to kupovat nehodlám, zajímá mě EV a po zkušební jízdě si to umím představit. Navíc, už nebudu jezdit dálky.
Re: Cena elektřiny
Chce to prostě úsporné auto, ty žrouti se spotřebou 25 kWh/100 km v létě bude stejné, jako dnes jezdit 5-ti litrovým spalovacím motorem. Časem půjde ještě nahoru palivo, takže ta elektřina bude pořád ještě relativně levné ježdění. Lidí co mají FVE, tak si teď libují, podle mě je to do budoucna základ levné energie, FVE a baterie. Ano uznávám, že 10% lidí peníze neřeší, jim je nějaká cena energie ukradená, to se schová v nákladech na zahradníka, kuchařku a chůvu
Údajně na Mercedes E je velký servis kolem 30 tis., takže to sedí. Nevím kolik bych platil za moje poslední spalovací auto Mercedes S320, ale asi tak 40 tis., takže do autorizáku bych nejel, to už nedává smysl.
Údajně na Mercedes E je velký servis kolem 30 tis., takže to sedí. Nevím kolik bych platil za moje poslední spalovací auto Mercedes S320, ale asi tak 40 tis., takže do autorizáku bych nejel, to už nedává smysl.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1061
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Cena elektřiny
No já v těch cenách energií vídím totální znatek. Benzín a nafta je oproti elektřině extrémě levná. Vidím za tím to, že státy si nemohou dovolit zdražit motorová paliva, protože lidi by se nedostali do práce a byl by kolaps ekonomiky.
Nafta stojí 45-50 Kč a za to koupíte 10,7 kWh energie což máte cca 4-5 kč/kWh. Takže co se týká topení, tak je už dneska levnější topit motorovou naftou se všema daněma než elektřinou a to se nebavím o topné naftě bez daní, nebo LPG.
Podle mě se jedná o nějakou anomálii, která se změní, nebo jinak nás čeká něco jako v africe, kde si každý bude vyrábět proud doma z nafty nebo benzínu.
Řešení je v domácí FVE sám vidím že na běžné ježdění kolem 3000 Km za měsíc bez požadavku rychle nabít třeba na 500 Km za den, FVE bohatě pokryje takové to "domací ježdění" od března do října bez problému.
Josefe pořád tvrdíte, že se Vám FVE nevyplatí?
Nafta stojí 45-50 Kč a za to koupíte 10,7 kWh energie což máte cca 4-5 kč/kWh. Takže co se týká topení, tak je už dneska levnější topit motorovou naftou se všema daněma než elektřinou a to se nebavím o topné naftě bez daní, nebo LPG.
Podle mě se jedná o nějakou anomálii, která se změní, nebo jinak nás čeká něco jako v africe, kde si každý bude vyrábět proud doma z nafty nebo benzínu.
Řešení je v domácí FVE sám vidím že na běžné ježdění kolem 3000 Km za měsíc bez požadavku rychle nabít třeba na 500 Km za den, FVE bohatě pokryje takové to "domací ježdění" od března do října bez problému.
Josefe pořád tvrdíte, že se Vám FVE nevyplatí?