Honda e
Moderátor: Josef
Re: Honda e
Jakmile vyleze teplota na 10°C, okamžitě je spotřeba úplně jinde, já dnes jezdím po Praze a okolí do 13 kWh/100km.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Honda e
V zajímavém testu, nájezd 1000 km po Norsku, se ukazuje že při rychlostech do 90ti km je ta spotřeba v teplejším počasí pěkná, ovšem to nabíjení (jednak pomalé a jednak časté) tu cestu obrovsky prodlužuje. Na druhou stranu tabulka i ukazuje, jaká je výhoda rychlého nabíjení, tedy auta co žerou i trávu u silnice (Audi, Mercedes), mají cestování poměrně rychlé.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Honda e
Je to prostě stylovka na pojíždění město a okolí s tím, že se občas vyrazí dál. Přirovnal bych to použití k Soulu 27 kWh, jen kdyby to stálo o 200 tis. méně.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Honda e
Tak včera cesta Praha- Vrchlabí, cca 125km. Dálnice 110 km/h, okrsky 80-100 km/h dle provozu, topení na 20 C, vyhřívání sedaček, vesměs lehká noha. Auto jsem měl před cestou nahřáté z nabíječky. Dojel jsem se spotřebou 24,5kWh/100km...cestu zpět jsem dal asi za 21kWh/100km, ale bylo namrzlo a pomalý provoz do 90km/h.
Honda e Advance
Fiat 500e 2013 (3.5 roku, 40t. km)
Fiat 500e 2013 (3.5 roku, 40t. km)
Re: Honda e
Předpokládám po cestě nabíjení někde Mladá Boleslav nebo jste to risknul až do Vrchlabí?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Honda e
Josef píše:Předpokládám po cestě nabíjení někde Mladá Boleslav nebo jste to risknul až do Vrchlabí?
Jj, Mladá Boleslav. Nově jsou u Mc Donada dvě 50kW nabíječky ČEZu a u Euro Oil je 75kW PRE.
Honda e Advance
Fiat 500e 2013 (3.5 roku, 40t. km)
Fiat 500e 2013 (3.5 roku, 40t. km)
Re: Honda e
Já jel minulou zimu podobnou vzdálenost do Nové Paky, tak jsem nabíjel Soul u leteckého muzea v MB. Dali jsme si tam v kavárně občerstvení a za 20 minut jsme pokračovali, no stress. Konečně to tam začalo růst s nabíječkama, okolí Jičína byl vždycky na nabíjení hrůza a nově je v Jičíně jedna DC 50 kW.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Honda e
Ranní šourání rychlostí do 10km/h po zasněžené magistrále
Tenhle propočet spotřeby při jízdě krokem a zapnutém topení taky mohli vyladit trochu jinak. Bohužel tahle spotřeba se nuluje po každém “nastrtování” a při krátkých zimních popojíždkách to ukazuje takovýhle hausnumera....
Ano....jestli jste někdo ráno viděl zapadlé éčko u Muzea, které se v tom sněhu na semaforech už nerozjelo....byl jsem to já
Tenhle propočet spotřeby při jízdě krokem a zapnutém topení taky mohli vyladit trochu jinak. Bohužel tahle spotřeba se nuluje po každém “nastrtování” a při krátkých zimních popojíždkách to ukazuje takovýhle hausnumera....
Ano....jestli jste někdo ráno viděl zapadlé éčko u Muzea, které se v tom sněhu na semaforech už nerozjelo....byl jsem to já
Honda e Advance
Fiat 500e 2013 (3.5 roku, 40t. km)
Fiat 500e 2013 (3.5 roku, 40t. km)
Re: Honda e
To píše opravdu nesmysl ve spotřebě, jak k takovému číslu dojde mi je záhadnou, pokud tedy nevychází opravdu jen ze spotřeby za posledních 10 km a nějak to přepočítává, že takto pojede 100 km
Honda se na sněhu nerozjela a začala hrabat?
Honda se na sněhu nerozjela a začala hrabat?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Honda e
Josef píše:To píše opravdu nesmysl ve spotřebě, jak k takovému číslu dojde mi je záhadnou, pokud tedy nevychází opravdu jen ze spotřeby za posledních 10 km a nějak to přepočítává, že takto pojede 100 km
Honda se na sněhu nerozjela a začala hrabat?
Podle toho, co jsem vypozoroval, tak tohle počítá spotřebu od nastartování.....takže natopení interiéru, nahřívání baterky a dle aktuálně najetých km. Když pak jedu dál, tak ta spotřeba samozřejmě klesne. A taky když třeba do 10min sednu znovu do auta a jedu další cestu, tak už ten nástup spotřeby není takhle kritickej. Což by ukazovalo na zahřívání baterie. Tenhle údaj je při krátkých jízdách skoro k ničemu, ale z dlouhodobého sledování spotřeby to zase bude počítat úplně všechno, co to auto sežere.
Když jsem zkoušel připojit auto při cca 80% baterie na AC kolem 20A, což je cca 4,5kW a zapnul jsem topení, tak mi auto hlásilo, že se bude nabíjet déle jak 24h. Takže se z toho dá odvodit, že topení bude mít podobnou spotřebu, když nahřívá studený interiér.
U Fiata 500e byl udávaný příkon topení 1,5-5kW. Tady to topí s trochu pomalejším nástupem než ten přímotop u Fiata, ale zase to má lepší setrvačnost a to teplo je daleko příjemnější a přirozenější klasickému fosiláckému topení.
Honda e Advance
Fiat 500e 2013 (3.5 roku, 40t. km)
Fiat 500e 2013 (3.5 roku, 40t. km)
Re: Honda e
Josef píše:Honda se na sněhu nerozjela a začala hrabat?
Přesně tak...bylo tam 10-15 cm rozsolenýho a rozježděnýho sněhu a mírný kopeček....naštěstí tam byl zapadlej taxikář, tak do mě strčil a rozjel jsem se šnečí rychlostí a modlil se, abych nemusel znovu zastavit
Budu muset trénovat....možná stačilo vypnout stabilizaci a prohrabat se tím. Ale s troubící kolonou aut za zády se tak nějak jinak přemýšlí
Honda e Advance
Fiat 500e 2013 (3.5 roku, 40t. km)
Fiat 500e 2013 (3.5 roku, 40t. km)
Re: Honda e
Už slyším z těch aut, no jo, hlavně že má BEV a nejede mu to
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Honda e
Já jsem taky s IONem dneska nejel nějak extra. Nevím proč, ale to auto strašně hrabe.
A to nemám nějaký špatný zimáky.
Všechny auto co jsem kdy měl, se na sněhu chovali lépe. Jak Favorit, tak Škoda Rapid (starej, z náhonem na zadek).
Když jsem očistil celé auto a viděl co je venku, tak jsem měl chuť vzít subaru, ale nechtělo se mi čistit další auto
A spotřebu jsem měl taky šílenou a to topím externě.
A to nemám nějaký špatný zimáky.
Všechny auto co jsem kdy měl, se na sněhu chovali lépe. Jak Favorit, tak Škoda Rapid (starej, z náhonem na zadek).
Když jsem očistil celé auto a viděl co je venku, tak jsem měl chuť vzít subaru, ale nechtělo se mi čistit další auto
A spotřebu jsem měl taky šílenou a to topím externě.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
- Radovan
- Příspěvky: 1168
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Honda e
S Ionem je třeba opatrně lechtat plynový pedál. Má lehký zadek, když jedu sám. Kolega z Beskyd proto v zimě hodil do kufru 50 kg plát železa, aby měl adhezi. Já třeba včera v těch skoro 20 cm vyjel z domu i z vesnice, manželka ne. Prostě prohrabovala. Já prohraboval až mi to u nabíječky sedlo břichem na sníh. Ale stačilo se trochu pohoupat a bylo vyřešeno. Jen ABS, ESP, EPS a další systémy makaly jak divé.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Honda e
Taky jsem si včera párkrát slušně hrábnul, největší výzva byla asi odjezd od zasněženého nabíjecího místa u Kauflandu
Holt mám předělaný spalovák, tedy náhon na lehký předek a vzadu díky baterce těžký nepoháněný zadek
Na druhou stranu musím i tak ocenit znatelně lepší jízdní vlastnosti mého elektromobilu v zimě na sněhu oproti mému původnímu spalováku.
Nemusím řadit a vytáčet motor na jedničku, rozjíždím se i na sněhu opravdu velmi plynule od nulových otáček, můžu jet bez stresu ze chcípnutí motoru i krokem a z kopce to díky rekuperaci elektromotorem krásně a bezpečně přibržďuje
Holt mám předělaný spalovák, tedy náhon na lehký předek a vzadu díky baterce těžký nepoháněný zadek
Na druhou stranu musím i tak ocenit znatelně lepší jízdní vlastnosti mého elektromobilu v zimě na sněhu oproti mému původnímu spalováku.
Nemusím řadit a vytáčet motor na jedničku, rozjíždím se i na sněhu opravdu velmi plynule od nulových otáček, můžu jet bez stresu ze chcípnutí motoru i krokem a z kopce to díky rekuperaci elektromotorem krásně a bezpečně přibržďuje
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Honda e
Tak jsem velmi mile překvapen, jak mi teď padá spotřeba dolů...posledních 3,5tis km jsem jezdil s průměrnou spotřebou 23,9kWh/100km (prosinec až březen). Teď při vzrůstající teplotě mi po městě padla spotřeba pod 14kWh/100km při stejném stylu jízdy. To mě tedy překvapuje ten obrovský rozdíl....
Honda e Advance
Fiat 500e 2013 (3.5 roku, 40t. km)
Fiat 500e 2013 (3.5 roku, 40t. km)
Re: Honda e
Ano, to je běžný stav, celoroční průměr bývá 15-16 kWh/100 km. To co člověk jezdí za 18 kWh kolem nuly, tak ve 20°C je to 13 kWh, rozdíl může být i přes 30%. Průměrná spotřeba 23.9 kWh/100 km je ale extrém. Já mám od 1. srpna 2020 průměr 16,5 kWh/100 km s tím, že 90% cest jezdím město a okolí.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1061
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Honda e
Jak může mít ta Honda takovou spotřebu, to máte dojezd v zimě kolem 120 Km?
Já má u Citiga za březen 820 Km spotřebu 14,7 kWh/100 km za leden a unor 2556 Km 16,2 kWh/100 km (což je Historicky nejvíc)
a to bydlíme na horách.
Z opačného spektra srpen, září 2687Km 10,3 kWh/100 km
Jinak dneska pojíždění po městě 24 Km bez topení ,alena zimních pneu za 10,7 kWh/100 km
Já má u Citiga za březen 820 Km spotřebu 14,7 kWh/100 km za leden a unor 2556 Km 16,2 kWh/100 km (což je Historicky nejvíc)
a to bydlíme na horách.
Z opačného spektra srpen, září 2687Km 10,3 kWh/100 km
Jinak dneska pojíždění po městě 24 Km bez topení ,alena zimních pneu za 10,7 kWh/100 km
Re: Honda e
Ta průměrná spotřeba Honzdy-e je opravdu extrémní, ale je jasné, že Citigo je výrazně menší a lehčí auto, takže ty letní spotřeby jsou pro drtivou většinu aut nedosažitelné, pokud nejezdí nějak extrémně úsporně někde po rovinkách. Honda nemá tep. čerpadlo, takže to topení v zimě bude asi brát děsně moc. Teď byly teploty ráno 10°C odpoledne až 25°C, takže ty moje spotřeby šly výrazně dolů (z 16-19 kWh). Na obrázku je vidět, ten rozdíl, 28.3. byla teplota 2-10°C, druhý den 10-18°C.
- Přílohy
-
- 20210331_185051.jpg (68.42 KiB) Zobrazeno 11682 x
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1061
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Honda e
Koukám na tech údaje a máte pravdu . Podle fotek to vydadá jako mini auto a přitom je to ve všech rozměrech větší a hlavně což nechápu o více jak 300 Kg težší . Vždycky jsem si myslel, že se jedná o niniauto jako Citigo ,nebo Miev protože jsem vycházel z velikosti kufru 170 litrů což je jako Miev
Citigo má 250l. Ale stejně vždyť to bere jak Kona , která je o třídu , dvě větší má 2x tak velkou baterku a dojezd.
Citigo má 250l. Ale stejně vždyť to bere jak Kona , která je o třídu , dvě větší má 2x tak velkou baterku a dojezd.