Sion elektrické auto z Německa
Moderátor: Josef
Re: Sion elektrické auto z Německa
Oni mají továrnu (část) po Saabu údajně za hubičku, tak nic stavět nemusí. Linka není zase za tak hrozné peníze, Škodovka ji udělala na výrobu BEV za nějaký 12 mil. Eur. Dost náročná bude i certifikace. Do kalkulace jim nevidím, ale předpokládám, že když jim někdo dá 50 mil. Eur, tak to neměli načmárané na jedné A4.
Na všechno je dnes financování, tedy i Tesla továrnu měla na "splátky".
Na všechno je dnes financování, tedy i Tesla továrnu měla na "splátky".
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Sion elektrické auto z Německa
Já jím samozřejmě fandím. Každá konkurence dobrá. Ale bojím se, aby to nedopadlo jako ta slavná dodávka od německé pošty.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Sion elektrické auto z Německa
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Sion elektrické auto z Německa
jojo o dost jiné než chudá 200 W zásuvka v Niro.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- cernymotyl
- Příspěvky: 102
- Registrován: sob 24. dub 2021 20:07:30
- Bydliště: Kozinec
Re: Sion elektrické auto z Německa
Reportáž s prototypem II.
Co mě zaujalo: solární články všude, jedna barva, jedna výbava. První prodeje za 1,5 - 2 roky. Mech v palubovce
Od prototypu k sériové výrobě je dlouhá a trnitá cesta. Pořád jsem ještě skeptický.
Co mě zaujalo: solární články všude, jedna barva, jedna výbava. První prodeje za 1,5 - 2 roky. Mech v palubovce
Od prototypu k sériové výrobě je dlouhá a trnitá cesta. Pořád jsem ještě skeptický.
Hyundai Kona 2020 Smart Range 39,2 kWh
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Re: Sion elektrické auto z Německa
Já to neřeším, až to bude, tak to bude a když nebude, bude něco jiného Teď bych to stejně nekoupil, mám rok staré e-Niro.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Sion elektrické auto z Německa
Na moje použitie je to auto bomba. Žiadna prešpikovana formula, alebo ufonske čudo nepotrebnou elektronikou, použite časom overené komponenty a hlavne poriadny priestor s dostatočným dojazdom a prídavkom, teda meničom,hlavne tým trojfazovim. To už sa dá použiť aj k domu niekde na samote, alebo sebestačnemu domu bez elektrickej prípojky. Vzhľadom, tvarom, praktičnostou a tým, že ak ho niekde nechám, tak ho nenájdem vybité, ale plne nabité, tak to je ++ samo o sebe, lebo ak som niekde v tramtarii bez elektrickej prípojky, tak viem, že najmenej na 10km dojazd sa denne auto samé nabije bez zasahu. Bežný mešťania neprejdu ani toľko do dňa a ak niekam idú, tak na tu chvíľu sa zastavia na nabíjačke. A inak koľko môžu stať tie panele na kapote, streche a dverách. Pochybujem, že ak by bolo auto bez nich, tak sa ušetrí viac ako 800€ na koncovej cene vozidla. A keď si tak zoberiem, že do mesiaca to auto nabiju panele najmenej 3x,do roka to mame 33x,životnosť auta bude najmenej 10r,teda to mame 330x nabite cez solare o hodnote 7€ za nabitie, teda najpesimistickejšie ako sa len dá tie panele ušetria 2000€ za elektriku počas životnosti auta, aj keď skutočnosť bude najmenej 5000€, tak tu sa ozaj nemáme o čom baviť.
Re: Sion elektrické auto z Německa
Sion v několika věcech nemá stále na trhu konkurenci, je jen škoda, že už dávno není auto k dispozici.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Jan Čapek
- Správce fóra
- Příspěvky: 142
- Registrován: sob 21. lis 2015 20:53:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sion elektrické auto z Německa
Jen se porad neptaji na ty zasadni otazky, jak zvladaji pripravu na masovou produkci...
Re: Sion elektrické auto z Německa
https://fdrive.cz/clanky/solarni-elektr ... burzy-7931
"Vuz pokrytý solárními články během vývoje citelně narostl a dostal větší baterii s 54 kWh místo stávajících 35 kWh. To nejenže prodloužilo dojezd o 48 km na výsledných 301 km, ale také nově umožnilo DC dobíjení (CCS) až rychlostí 74 kW."
To je divné, ne? Kapacita baterky stoupla o 19 kWh, ale dojezd jenom o 48 km??? Nebo to předtím bylo podle NEDC a teď už je to WLTP?
"Vuz pokrytý solárními články během vývoje citelně narostl a dostal větší baterii s 54 kWh místo stávajících 35 kWh. To nejenže prodloužilo dojezd o 48 km na výsledných 301 km, ale také nově umožnilo DC dobíjení (CCS) až rychlostí 74 kW."
To je divné, ne? Kapacita baterky stoupla o 19 kWh, ale dojezd jenom o 48 km??? Nebo to předtím bylo podle NEDC a teď už je to WLTP?
Re: Sion elektrické auto z Německa
Baterie byla 35 kWh využitelných a stoupla na 47 kWh využitelných (54 kWh je hrubá kapacita), tedy o 12 kWh (25%). Oficiální WLTP bylo 255 km a nově je 305 km. Jak to občas bývá, na fdrive mají zkreslené informace.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Sion elektrické auto z Německa
Tak to už sedí. Baterka už je na úrovni P208, e-Corsa a el. Citroenů, DC nabíjení na úrovni Kony a eNiro. Pokud zachovají tu cenu, tak to nebude špatné. Pokud teda to začnou konečně vyrábět.
Re: Sion elektrické auto z Německa
Výroba až 2023, no jsem zvědav, mě to auto dává smysl a dodnes nemá v praktických věcech moc konkurenci.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Sion elektrické auto z Německa
Včera dorazila zpráva:
We have already collected over 14,000 reservations! Yours is one of them. We wanted to inform you that the price of the Sion will be €28,500 after the 15,000th reservation. Nothing will change for you - your reservation, will of course, remain at the price of €25,500.
Tímto SONO Motors děkuji
We have already collected over 14,000 reservations! Yours is one of them. We wanted to inform you that the price of the Sion will be €28,500 after the 15,000th reservation. Nothing will change for you - your reservation, will of course, remain at the price of €25,500.
Tímto SONO Motors děkuji
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sion elektrické auto z Německa
Líbí se mi , jak je paní ve videu ohleduplná vůči technice a nosí tlamokryt, aby nenakazila počítač viry. To druhý pán již ohleduplný není, auto by mohlo klidně umřít, ale je to velký špindíra. Proto má ten skafandr.
P.S. Mohli by už toho šaškování nechat a přejít od slov k činům a vyrábět a prodávat? Začíná to být nápadně podobné práci HE3DA Prus Procházka. Délkou, narvanými penězi i nulovými výsledky
P.S. Mohli by už toho šaškování nechat a přejít od slov k činům a vyrábět a prodávat? Začíná to být nápadně podobné práci HE3DA Prus Procházka. Délkou, narvanými penězi i nulovými výsledky
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Sion elektrické auto z Německa
Dva roky říkají, že začne výroba v roce 2023, tak uvidíme co z toho příští rok vypadne Podle mě zjistili, že to není tak jednoduché něco vyrábět, jako zjistila spousta startapů a je běžné, že 90% z nich zkrachuje. Na rozdíl od Procházky to ale řekli předem, že to nemusí dopadnout.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Sion elektrické auto z Německa
Poslední zpráva od výrobce:
Dnes vám musíme oznámit několik důležitých novinek: Valmet Automotive bude vyrábět model Sion.
Společnost Valmet Automotive má nejen dlouhou tradici jako výrobce pro prémiové výrobce OEM, ale je také známá jako jeden z nejudržitelnějších výrobců na světě. Dokonalá shoda!
Teď vás asi zajímá, jak k tomu došlo. Před třemi lety jsme se rozhodli pro to, co jsme v té době považovali za nejlepšího výrobního partnera. Jejich akutní problémy byly v posledních měsících předmětem diskusí. Nejste také jediní, kdo opakovaně vznesl otázku rizika pro výrobu Sionu. Všichni víme, že vhodný smluvní výrobce je základem všeho. Proto jsme se rozhodli učinit tento správný a důležitý krok.
Složitost změn a vývoj výrobní linky u nového partnera změnily naše časové a nákladové plány. Výrobu a první dodávky hodláme zahájit v druhé polovině roku 2023.
Kromě toho zohledníme vyšší náklady v ceně a zvýšíme ji na 29 900 eur (včetně německé DPH). U stávajících rezervací samozřejmě nedojde k žádné úpravě ceny. Cena pro všechny nové rezervace zůstane na 28 500 € až do 18 500-té rezervace. Přátelé a rodinní příslušníci si tedy mohou Sion ještě krátce předobjednat za starou cenu.
Dnes vám musíme oznámit několik důležitých novinek: Valmet Automotive bude vyrábět model Sion.
Společnost Valmet Automotive má nejen dlouhou tradici jako výrobce pro prémiové výrobce OEM, ale je také známá jako jeden z nejudržitelnějších výrobců na světě. Dokonalá shoda!
Teď vás asi zajímá, jak k tomu došlo. Před třemi lety jsme se rozhodli pro to, co jsme v té době považovali za nejlepšího výrobního partnera. Jejich akutní problémy byly v posledních měsících předmětem diskusí. Nejste také jediní, kdo opakovaně vznesl otázku rizika pro výrobu Sionu. Všichni víme, že vhodný smluvní výrobce je základem všeho. Proto jsme se rozhodli učinit tento správný a důležitý krok.
Složitost změn a vývoj výrobní linky u nového partnera změnily naše časové a nákladové plány. Výrobu a první dodávky hodláme zahájit v druhé polovině roku 2023.
Kromě toho zohledníme vyšší náklady v ceně a zvýšíme ji na 29 900 eur (včetně německé DPH). U stávajících rezervací samozřejmě nedojde k žádné úpravě ceny. Cena pro všechny nové rezervace zůstane na 28 500 € až do 18 500-té rezervace. Přátelé a rodinní příslušníci si tedy mohou Sion ještě krátce předobjednat za starou cenu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Sion elektrické auto z Německa
Takže optimistický odhad je, že tak za dva roky byste to mohl mít doma. Pokud teda vše půjde dobře. To bude tak akorát čas na výměnu eNiro
Re: Sion elektrické auto z Německa
Přesně tak a bude to moje poslední auto v životě
Audi Q4 Sportback e-tron 50