Toyota bZ4X

Moderátor: Josef

Marek71
Příspěvky: 844
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Toyota bZ4X

Příspěvekod Marek71 » pon 04. dub 2022 13:54:34

Novinka od Japonců s trochu krkolomným názvem. Více informací v linku na fDrive, jinak baterka slušná, rychlost DC nabíjení také slušná (na 400V architekturu), AC jenom 1f a pohon na předek.

https://fdrive.cz/clanky/prvni-elektric ... abiti-8760

Tady video:
Naposledy upravil(a) Marek71 dne úte 05. dub 2022 11:20:59, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4123
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Toyota bZ4X

Příspěvekod Josef » pon 04. dub 2022 19:46:28

Holt Japonci dost zaspali, připravují i Toyota BEV. Tady je zajímavé video pro přehled.

Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 844
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Toyota bZ4X

Příspěvekod Marek71 » úte 05. dub 2022 11:26:11

Co je opravdu nad konkurencí vyčnívající, je ta jejich nabídka na záruku baterie 10 let nebo milion km s garancí 70%. Uvidíme jaká bude praxe a za jakých podmínek, atd.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1176
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Toyota bZ4X

Příspěvekod Radovan » stř 06. dub 2022 21:30:24

Od pohledu jasná Huýundai Kona po faceliftu. :D
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Petr Andráš
Příspěvky: 24
Registrován: ned 19. lis 2023 18:39:17
Bydliště: Děčín

Re: Toyota bZ4X

Příspěvekod Petr Andráš » úte 05. pro 2023 12:50:53

Zdravím, tak jsem tu asi jako první majitel BZ4X. No, vzhledem k jejich malé oblíbenosti nás tady asi nikdy moc nebude. Přesto zdravím i všechny ostatní majitele elektrokár ;) Jinak jsem s ní celkem spokojený, i když jsou na ní věci, které mě samozřejmě štvou, ale hlavně co se týká softwaru, s tím, že to nemá žádný oslnivý dojezd jsem smířený a s tím vědomím jsem to také kupoval, ale vážím si jiných předností tohodle auta.

Pedro - Děčín
Přílohy
IMG_20230830_111611.jpg
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4123
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Toyota bZ4X

Příspěvekod Josef » stř 06. pro 2023 10:28:28

Gratuluji. Na Youtube jsem viděl slovenské porovnání staré verze software a nové verze (vyšla nedávno), která měla spotřebu výrazně lepší.

Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Petr Andráš
Příspěvky: 24
Registrován: ned 19. lis 2023 18:39:17
Bydliště: Děčín

Re: Toyota bZ4X

Příspěvekod Petr Andráš » pon 11. pro 2023 7:20:42

Díky za povzbuzení, pár km navíc by se určitě hodilo. Navíc mi tam zlobí dobíjení, nedostanu se víc jak na 50 kW dobíjecího výkonu a navíc mi to už po dosažení 65% klesá na 30 kW. Byl jsem s tím teď v Brně (340km) a zpátky a myslel jsem, že se přeskočím. Video je super, hlavně konečně zobrazení baterie v %, to tam hodně chybělo. Jsem v lednu objednaný na servis s tím dobíjením, tak snad nahrají i nový Software. Na ty slovenský recenze se dívám rád, přijde mi, že to komentují lidé, co si dopředu o tom autě zjistí mnohem víc, než naši čeští komentátoři. Už jsem pár slovenských recenzí shlédnul a dozvěděl jsem se věci, které kolikrát nezná ani můj oficiální prodejce Toyota :)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4123
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Toyota bZ4X

Příspěvekod Josef » pon 11. pro 2023 11:04:08

V chladném počasí mají problém s nabíjením všechna auta, které nemají předehřev baterie, tedy nezoufejte, po zimě to zase bude OK, pokud Toyota nezačne baterie předehřívat.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Petr Andráš
Příspěvky: 24
Registrován: ned 19. lis 2023 18:39:17
Bydliště: Děčín

Re: Toyota bZ4X

Příspěvekod Petr Andráš » úte 12. pro 2023 17:46:59

No, oni je snad i nějak předehřívají, ale jen snad v součinnosti s navigací, když se zadá dobíjecí bod ke kterému jedu, jenže ta jejich navigace není nic moc, takže jí spíš nepoužívám. On ten software který tam mám je fakt dost děsný, to je asi nejvíc, co mi na tom autě vadí. Když chci upravit třeba svit displeje, musím prakticky všechno ukončit, včetně té navigace a asi 4x kliknout, než se dostanu na seřízení jasu, ten se navíc při automatické regulaci pořád přepíná na tmu a na světlo, takže ho radši zadávám natvrdo na denní provoz. A podobných ptákovin je tam fakt hafo, třeba nikde nenajdeš kapacitu baterii v %, což snad konečně nový software odstraní. Jestli to takhle mají i jejich ostatní klasický auta, těžko pochopit, proč je Toyota největší prodejce na světě. Popravdě jsem čekal mnohem víc, ale musím se s tím nějak srovnat, prodávat ho kvůli tomu nebudu, ale evropský auta jsou v tomhle mnohem dál, nejvíc mi tam chybí ten "joystick", na který jsem zvyklý z BMW, strašně by to ovládání ulehčil. Jinak je to auto dobrý, za ty peníze poskytuje víc, než jiný auta v téhle ceně, ale software a dobíjení mě zatím hrozně prudí. Ale dík za povzbuzení, jen bych rád, aby to bylo použitelný i v zimě ;)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4123
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Toyota bZ4X

Příspěvekod Josef » čtv 14. pro 2023 6:18:40

Každé auto má svoje plusy i minusy. Předehřev by měl být u aut spustitelný tlačítkem a ne navigací v autě, kterou hodně řidičů nepoužívá. V podstatě jste si odpověděl sám, proč si lidé kupují Toyoty, mimo jiné i pro spolehlivost. Tyhle zimní problémy časem zmizí, v daleké budoucnosti se nám budou smát, co jsme používali za auta a baterie.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1082
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Toyota bZ4X

Příspěvekod Citigo e IV » pát 15. pro 2023 10:40:13

Skvělé auto i do terénu, špičková baterie od Panasonicu. Nabíjení je třeba opravdu zadat i do navigace, že ji nepoužíváte nevadí, dá se přece vypnout zvuk. Studená baterie se opravdu nedá rychle nabíjet to je vlastnost všech článků v elektromobilech. Rozhodně lepší auto jak ty na platformách MEB od koncernu, podle mě bude i životnost uplně jinde, hlavně degradace baterie, koncern už i u nového vozu vykazuje 5% degradaci. Resp. tam záhadně mizí až 7 kW.

https://www.auto.cz/martin-vaculik-a-skoda-enyaq-iv-80-po-roce-sluzby-ve-svete-motoru-tohle-bude-dlouhe-150904
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Uživatelský avatar
Petr Andráš
Příspěvky: 24
Registrován: ned 19. lis 2023 18:39:17
Bydliště: Děčín

Re: Toyota bZ4X

Příspěvekod Petr Andráš » pát 15. pro 2023 18:02:02

Jo, díky :) Pro mě je to úplně nová technologie, na spoustu věcí si teprve zvykám, ale s tím nabíjením fakt něco bude, dotazoval jsem se u prodejce a poslali mi graf, jak by se to mělo nabíjet a při nejhorších podmínkách do 45 minut z 0 na 80, což teda u mě fakt nehrozí, dokonce mi auto ukazovalo 2,25 hodiny do plného nabití, buď je nějaká nesrovnalost v softwaru, už jsem se dotazoval na ten nový 2023, prý se pokusí mi ho do ledna zajistit, nebo pak holt něco v Hardwaru. Včera jsem jel do Bad Schandau a při odjezdu jsem nastavil nabíječku v navigaci jako cíl, ale stejně se na křivce nic nezměnilo a je to asi 23 km, což by se musela ohřát, teď jde o to, že nemám žádný přehled o teplotě baterie, prý existuje nějaký OBD vysílač, který se připojí na auto a pak v mobilu mám appku s potřebnými údaji, to bych chtěl, musím se poptat. Problém je, že ani oni v servisu se v tom zatím moc nevyznají, jak mi dobrovolně přiznali, takže to bude asi trochu delší oprava, ale vyřešit se to musí.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1082
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Toyota bZ4X

Příspěvekod Citigo e IV » pát 15. pro 2023 22:20:52

Nabíjet je třeba ihned po jízdě, dokud je baterka teplá. A taky jsem slyšel že Vaše auto umožňuje pouze tři DC dobíjení během 24 hodin a poté dobíjí pouze výkonem cca 20 kW , neni to Váš problém? A to nabíjení řešíte proč? To jezdíte tak často dlouhé trasy kdy nestačí baterka, nebo nemáte možnost dobíjení přes noc. Obě varianty nejsou příliš praktické pro uživatele elektromobilu. Sám si nemyslím že by s autem něco bylo a nedalo by to znát na palubovce, případně neodeslalo chybová data do automobilky.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Uživatelský avatar
Petr Andráš
Příspěvky: 24
Registrován: ned 19. lis 2023 18:39:17
Bydliště: Děčín

Re: Toyota bZ4X

Příspěvekod Petr Andráš » sob 16. pro 2023 12:46:46

Normálně nabíjím doma přes Wallbox, ale jedu občas za synem 330km a to samozřejmě na jednu baterii nedám a pak čekat hodinu a půl na stojanu je šílený, mimoto auto za 1,3 milionu musí být v pořádku. V příloze je průběh při teplotách 20 a 0 stupňů od výrobce, což je normální a s tím jsem to i kupoval, jenže výkony, které to dává jsou úplně mimo tuhle realitu. Mrkni na průběh nabíjení u stojanu 180kW, když bylo venku 6 stupňů. Výkon se prakticky ustálil na hodnotě 40kW a ani po 17 minutách se nezvÿšil. Buď dělám nebo blbě já, nebo je chyba v termomanagementu baterie, nebo nevím.
Přílohy
Screenshot_20231214-094235.png
image001.png
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4123
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Toyota bZ4X

Příspěvekod Josef » sob 16. pro 2023 14:31:16

Nový software může odstranit podobné chyby.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Petr Andráš
Příspěvky: 24
Registrován: ned 19. lis 2023 18:39:17
Bydliště: Děčín

Re: Toyota bZ4X

Příspěvekod Petr Andráš » ned 17. pro 2023 9:53:40

Díky za odkaz na tu diagnostiku, koupím jednotku ELM a uvidím snad konečně hodnoty toho ohřevu. Jestli jsem to dobře pochopil, je možné tu aplikaci spustit přes android auto přímo na displeji v autě, to by bylo úplně skvělý, vidět v reálu za jízdy co se tam děje a nemuset to sledovat na mrňavým displeji v mobilu. Až budou nějaký výsledky, ozvu se. Jinak je tenhle web skvělej, není nad to pokecat s kolegama, co mají podobný problémy jako Ty.
Marek71
Příspěvky: 844
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Toyota bZ4X

Příspěvekod Marek71 » ned 17. pro 2023 20:33:54

Teď jsem koukl ten slovenský test a podle toho to vypadá na povedené EV. Teda, ta novější verze 3F AC a s aktuálním SW.

Jak to přišlo na trh tak se to zdálo nic moc. Ať teda slouží. Jo a vy ještě máte starý SW a AC jen 1 nebo 2 fazove, nebo jak? Vím, že na ty první verze byla teď nedávno slušná nabídka, docela slevy.

EDIT:
Tak už je mi to jasné, rozdíl mezi původní a inovovanou verzi je jenom v palubní AC nabíječce, inovovaný model má 3F. Jinak je to vše stejné.
Uživatelský avatar
Petr Andráš
Příspěvky: 24
Registrován: ned 19. lis 2023 18:39:17
Bydliště: Děčín

Re: Toyota bZ4X

Příspěvekod Petr Andráš » ned 28. led 2024 17:35:06

Ahoj, řeším topení v Toyotě BZ4X, když auto topí, jsou hadice, některé trubky i vyrovnávací nádrž v motorovém prostoru teplé, až horké. jelikož mi to vadilo, zateplil jsem to a posílám jako návod k úsporám pro ostatní, kdo chtějí uspořit trošku cenné energie. V příloze fotky před a po zateplení.

IMG_20230122_084326.jpg

IMG_20240128_122648368.jpg

IMG_20240128_122611496.jpg