i3s
Moderátor: Josef
Re: i3s
Takže mám za sebou plnohodnotnou konverzi na i3s, přes drobné i větší kotrmelce se zadařilo včera těsně před půlnocí
A i přes nelehké dění aktuálních dní mi to dnes za volantem permanentně čarovalo široký úsměv na tváři
Výchozí vozidlo je i3 120Ah 2019 se Sport paketem. Sport paket oproti standartní verzi má jiné tlumiče + pružiny, celé řízení, lemy blatníků a nárazníku. Je na 20" kolech, které mají o 20mm nižší ET (tedy rozchod +40mm) a pneu je šíře 175 a 195mm. Všechny ostatní podvozkové díly jsou shodné se standartní verzí.
Kdo s i3 někdy jezdil, tak asi dobře ví, že podvozek nepatří zrovna mezi ty nejkomfortnější Upřímně jsem měl obavu, že Sport paket bude v tomto ohledu posun k horšímu. Nicméně v reálu to tak myslím není, posádka trpí ve stejné míře jako u standartní verze , možná dokonce na některých nerovnostech díky širším pneu méně.
Sport paket je na jízdních vlastnostech určitě poznat, do zatáček auto poslouchá lépe a je stabilnější při vyšších rychlostech, na druhou stranu se větší a širší kola určitě promítnou do spotřeby.
Verze i3s vychází v podstatě ze Sport paketu, plus tam jsou ještě navíc drobné změny na nárazníkách a koberec v interiéru.
Věnoval jsem poměrně dost času hledání rozdílů v dílech jako motor, invertor, převodovka, poloosy, chlazení, držáky motoru atd, nicméně žádných dalších HW změn jsem se nedopátral.
s-ko má dále navíc režim Sport, ve kterém pohon po přepnutí z režimu Comfort nabere na agresivitě , je to podobný rozdíl jako mezi ECO a Comfort u standartní verze.
Dělal jsem si nějaká měření diagnostikou, kde lze vidět a logovat aktuální moment motoru a otáčky a následně dopočítat výkon.
Motor v s-kové verzi má max. moment 270Nm (standart 250Nm), v režimu Sport má motor max. moment za 0,5sec po startu z klidové polohy, u standart verze je to více než 1sec. U obou verzí začíná max moment klesat kolem cca 4500ot, což odpovídá rychlosti 65km/h. Jenže zatím co výkon s-ka graduje na 7000ot (130kW) a klesá jen velmi pomalu - v 10000ot (145km/h) má ještě přes 120kW, tak standartní verze má maximum výkonu (118kW) na 6000ot a klesá daleko strměji a v 10000ot má 85kW. Pro úplnost je ale třeba dodat, že když jsem logoval verzi standart, bylo v baterce kolem 40%, dnes s-ko kolem 70%.
Pokud se někdo rozhoduje mezi klasikou a s-kem, tak za mě to rozhodně stojí. I standartní i3 upaluje docela solidně, ale to s-ko je ještě o level dál.
A i přes nelehké dění aktuálních dní mi to dnes za volantem permanentně čarovalo široký úsměv na tváři
Výchozí vozidlo je i3 120Ah 2019 se Sport paketem. Sport paket oproti standartní verzi má jiné tlumiče + pružiny, celé řízení, lemy blatníků a nárazníku. Je na 20" kolech, které mají o 20mm nižší ET (tedy rozchod +40mm) a pneu je šíře 175 a 195mm. Všechny ostatní podvozkové díly jsou shodné se standartní verzí.
Kdo s i3 někdy jezdil, tak asi dobře ví, že podvozek nepatří zrovna mezi ty nejkomfortnější Upřímně jsem měl obavu, že Sport paket bude v tomto ohledu posun k horšímu. Nicméně v reálu to tak myslím není, posádka trpí ve stejné míře jako u standartní verze , možná dokonce na některých nerovnostech díky širším pneu méně.
Sport paket je na jízdních vlastnostech určitě poznat, do zatáček auto poslouchá lépe a je stabilnější při vyšších rychlostech, na druhou stranu se větší a širší kola určitě promítnou do spotřeby.
Verze i3s vychází v podstatě ze Sport paketu, plus tam jsou ještě navíc drobné změny na nárazníkách a koberec v interiéru.
Věnoval jsem poměrně dost času hledání rozdílů v dílech jako motor, invertor, převodovka, poloosy, chlazení, držáky motoru atd, nicméně žádných dalších HW změn jsem se nedopátral.
s-ko má dále navíc režim Sport, ve kterém pohon po přepnutí z režimu Comfort nabere na agresivitě , je to podobný rozdíl jako mezi ECO a Comfort u standartní verze.
Dělal jsem si nějaká měření diagnostikou, kde lze vidět a logovat aktuální moment motoru a otáčky a následně dopočítat výkon.
Motor v s-kové verzi má max. moment 270Nm (standart 250Nm), v režimu Sport má motor max. moment za 0,5sec po startu z klidové polohy, u standart verze je to více než 1sec. U obou verzí začíná max moment klesat kolem cca 4500ot, což odpovídá rychlosti 65km/h. Jenže zatím co výkon s-ka graduje na 7000ot (130kW) a klesá jen velmi pomalu - v 10000ot (145km/h) má ještě přes 120kW, tak standartní verze má maximum výkonu (118kW) na 6000ot a klesá daleko strměji a v 10000ot má 85kW. Pro úplnost je ale třeba dodat, že když jsem logoval verzi standart, bylo v baterce kolem 40%, dnes s-ko kolem 70%.
Pokud se někdo rozhoduje mezi klasikou a s-kem, tak za mě to rozhodně stojí. I standartní i3 upaluje docela solidně, ale to s-ko je ještě o level dál.
Re: i3s
Velmi pekne
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: i3s
Tady v článku níže se vlastně potvrzuje to, co jsem naměřil. Já ty výkonové grafy nikdy před tím nestudoval, tak mě ten rozdíl 30kW od 100km/h nahoru docela překvapil.
https://insideevs.com/news/334702/new-2 ... ery-video/
https://insideevs.com/news/334702/new-2 ... ery-video/
Re: i3s
Ahoj, já jsem tu nováčkem, a jezdím s i3s od letošního července. Němci dokáží upravovat i Sko na ještě větší e-raketu. Třeba posouvat maximálku na 180 km/h (to jsou pak údajně limitní otáčky elektromotoru), a myslím, že malinko ubírají na krouťáku, aby šetřili úbytek kapacity a snížili opotřebení...
Re: i3s
Tak za sebe si myslím, že navýšení maximálky bude mít na spotřebu daleko větší vliv, než nárůst max. krouťáku do 4500rpm. Pokud se ta maximálka bude využívat, tak to vidím na dojezd tak 100km max
Re: i3s
To je fakt, ja mam sice vodou chlazeny baterie, ale po cca 30 km jizdy na dalnici ve 160 kmh mi zacne auto samo ubirat vykon, asi aby se neprehralo (baterie?, elektromotor?) Nekdy by se ale (treba z kopce) hodilo mit moznost to rozjet trochu vic, nebo na rychlejsi predjeti na dalnici. Pripadam si nekdy jak za mlada ve Felicii, kdyz jedu o 3 kmh rychlejs nez SuperB vedle me...
Aktuální: Tesla Model S "Long Range" 21"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"
Re: i3s
Baterie je chlazená klimou, když se tomu dává fakt čočka, tak teplota leze nahoru docela rychle.
Re: i3s
Turbo píše:Máš verzi 94 nebo 120Ah?
Mám 120Ah (42kW), s nižší kapacitou si to ani nedokážu představit...
Aktuální: Tesla Model S "Long Range" 21"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"
Re: i3s
Nenasel jsem ze by bylo Sko v 94, alespon ne v bazarech, kdyz jsem se snazil rozlustit ty vybavy a typy chasis/body.
A nebyl jsme ted linej zapnout esys, na overeni zda-li to mohlo ofiko existovat... a jo, i facelift sasi 7Z umoznuje S vybavu.
A nebyl jsme ted linej zapnout esys, na overeni zda-li to mohlo ofiko existovat... a jo, i facelift sasi 7Z umoznuje S vybavu.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: i3s
Turbo píše:Např:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/ ... oFrom=list
WBY7Z61070V
7Z6
7Z face-lift 94Ah
6 Sko bez rex
Sedí.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: i3s
Tenhle kousek se prodává už docela dlouho a ta cena asi o něco vyšší je, ale na druhou stranu, když si na mobile odfiltrujete podvodníky a prodejce, kteří mají už v cenách započítaný ekologický bonus, tak ty ceny zase nějak výrazně nižší nejsou. i3 nemůžete srovnávat s low-cost spalovací předělávkou.
Re: i3s
Jasně, je to přece BMW, ale stejně bych zvolil spalovací low cost předělávku Mazdu MX-30, která je za mě výrazně lepší auto
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: i3s
Už jsme to tu myslím několikrát probírali, lepší nebo horší je vždy subjektivní dojem. Spalovací předělávka bude vždy velký kompromis. Navíc konkrétně u té Mazdy si nejsem jist, jestli zrovna pouze 1f nabíjení, absence tepelného čerpadla, o 400kg vyšší hmotnost, bídná dynamika, výrazně horší spotřeba a nižší dojezd je právě to, co dělá to auto "lepším". Ale ano, má možná líbivější interiér.
Re: i3s
Josef píše:Jasně, je to přece BMW, ale stejně bych zvolil spalovací low cost předělávku Mazdu MX-30, která je za mě výrazně lepší auto
Tesla začínala také jako spalovák...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: i3s
Turbo píše:Už jsme to tu myslím několikrát probírali, lepší nebo horší je vždy subjektivní dojem. Spalovací předělávka bude vždy velký kompromis. Navíc konkrétně u té Mazdy si nejsem jist, jestli zrovna pouze 1f nabíjení, absence tepelného čerpadla, o 400kg vyšší hmotnost, bídná dynamika, výrazně horší spotřeba a nižší dojezd je právě to, co dělá to auto "lepším". Ale ano, má možná líbivější interiér.
Ta spotřeba kolem 14-15 kWh/100 km není nic zásadně vysokého, mě se v tom jezdilo pěkně. Ano 1f nabíječka a absence TČ je škoda, rovněž zadní dveře je hodně hloupý výmysl (stejně jako u i3), ale je to první auto, uvidíme co tam vše dodělají. Wankel jako REX bude pro někoho taky zajímavé. Já jsem si samozřejmě vybral to co jsem chtěl, nicméně to svezení Mazdou bylo fajn a kdyby tam byla baterie kolem 50 KWh, 3f nabíječka a TČ, tak bych o ní hodně přemýšlel.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: i3s
Josef píše: kdyby tam byla baterie kolem 50 KWh, 3f nabíječka a TČ, tak bych o ní hodně přemýšlel.
No jo, jenže to už pak nebude cena od 899 000,- ale od 1 199 000,- za spalovací předělávku.
Jinak WLTP 19kWh/100km mi úsporné moc nepřijde, v zimě bez čerpadla to bude horko těžko 100km dojezdu, což u auta s uvedením na trh 2020 je docela komické.