Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?

Moderátor: Josef

Prochi
Příspěvky: 24
Registrován: ned 06. zář 2020 9:24:32

Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?

Příspěvekod Prochi » pon 07. zář 2020 9:45:02

OK.
Co přesně pro mě z uživatelského hlediska znamená tepelné čerpadlo ve výbavě? Jsem v tomhle laik, tak sorry za asi hloupý dotaz...
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?

Příspěvekod Turbo » pon 07. zář 2020 9:48:37

Celkem významná úspora spotřeby topením a tím pádem samozřejmě prodloužení dojezdu, osobně bych EV bez TČ nekoupil.
dort
Příspěvky: 83
Registrován: ned 03. bře 2019 21:08:37

Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?

Příspěvekod dort » pon 07. zář 2020 10:35:12

Turbo píše:Celkem významná úspora spotřeby topením a tím pádem samozřejmě prodloužení dojezdu, osobně bych EV bez TČ nekoupil.


Souhlas a jen dodám, že další velice důležitá otázka je aktuální kapacita baterie .....
Prochi
Příspěvky: 24
Registrován: ned 06. zář 2020 9:24:32

Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?

Příspěvekod Prochi » pon 07. zář 2020 10:43:31

Aktuální kapacita baterie, tzn. mám říct prodejci? Výsledkem jsou procenta?
Uživatelský avatar
Martin TM3 LR
Příspěvky: 202
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?

Příspěvekod Martin TM3 LR » pon 07. zář 2020 10:56:49

Josef píše:
Martin TM3 LR píše:Tak myslim ze do toho mam co mluvit s najetejma 60tis km a 150 km po dalnici pri 110km/h je uplne normalni.


Chápu, máte něco odježděno, kupec ne, ale na 75% baterie standard 150 km určitě není.


Taky chápu ale zrovna u i3 je na pohodu 10%-92% a dokonce já někdy 5%-92% ,takže v tu chvíli už je to skoro 90, není potřeba se toho bát :-) :-)
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?

Příspěvekod Turbo » pon 07. zář 2020 11:00:40

Co jsem tak koukal, tak i3 nemá zásadní problém s úbytkem kapacity v 60Ah verzi ani kolem 100tkm, 94Ah na tom bude nepochybně lépe.
Ale zkusit to pro jistotu prověřit je to nejmenší:
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?

Příspěvekod Josef » pon 07. zář 2020 11:05:00

pempak píše:Aktuální kapacita baterie, tzn. mám říct prodejci? Výsledkem jsou procenta?


Je na to návod, jak se podívat na aktuální SOH baterie (tedy stav maximální kapacity baterie).

https://www.evolutionaustralia.com.au/h ... our-bmw-i3

Když jsem se díval u půjčeného v Praze i3 120 Ah s nájezdem 45 tis. km, byl jsem překvapený, že mělo prakticky nulový úbytek kapacity baterie.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Martin TM3 LR
Příspěvky: 202
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?

Příspěvekod Martin TM3 LR » pon 07. zář 2020 11:27:38

Mám najeto 81tis km a kapacita je 28,7kW,tudíž ubytek 1kw od koupě.

Za mě super.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Uživatelský avatar
kubanec
Příspěvky: 59
Registrován: ned 23. zář 2018 19:14:14
Bydliště: Libá okr. Cheb

Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?

Příspěvekod kubanec » pon 07. zář 2020 23:37:29

Ahoj,
kupoval jsem v březnu i3 94 Ah v Mnichově r.v. 2018, takže zánovní, předpokládám že máte v plánu něco podobného a radši jsem vzal podvál, přece jenom, zkušenost nula a zůstat někde na dálnici se mi fakt nechtělo, možná srabárna, mám rád jistotu.
Ale pokud chceš kupovat v Německu a neumíš řeč, tak to možná nebude takové dobrodružství.
Při 110 km/h ujedu v poho 190 kiláků.
Hledal jsem taky nabíječky bez registrace, jsou u některých Aldi nebo Lidlu.
Jinak dobrá volba, jsem nadšen auto jo super, za 6 měsíců mám skoro 16 tis. km, tak držím palec.
BMW i3 94 Ah 99000 km r.v.2018
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?

Příspěvekod Havrla » pon 07. zář 2020 23:59:53

Jako za me, kdyz pojedou ve dvou respektive ropakem tam, tak kdykoliv v nouzi mohou pouzit to nouzove nabijeci lano a s autem pohnout pripadne fakt i dobit rekuperaci ... takze neni duvod se bat ze nekde zustane.
Tak hura do toho.... dalsi sem :-)
Havrla
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?

Příspěvekod Josef » úte 08. zář 2020 0:18:21

kubanec píše:Při 110 km/h ujedu v poho 190 kiláků.


Ještě čekám, kdy někdo napíše 250 km. Bjorn dělal test v Norsku, jel 200 km rychlostí 90 km/h a měl spotřebu 16.3 kWh/100 km, tedy s baterií 27-28 kWh dojezd 0-100% 165-171 km.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?

Příspěvekod Turbo » úte 08. zář 2020 7:56:47

Tak jestli bylo -10°C, tak možná, ale na okreskách kolem 90km/h se dá jezdit kolem 12-13kWh, dálnice 110-130km/h je cca těch 16kWh, průměrně má i3 skoro o 1kWh menší spotřebu než Niro.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?

Příspěvekod Josef » úte 08. zář 2020 8:10:00

U testu Bjorna v minus 6°C byla spotřeba dokonce přes 20 kWh/100 km. Mimochodem další dva testy v USA při teplotách kolem 30°C ukázaly spotřebu kolem 17 kWh/100 km při 110 km/h. Já jsem jezdil nedávno s BMW i3 120 Ah po okreskách a městem za 14.5 kWh/100 km a jakmile jsem čtvrtinu 155 km trasy jel po dálnici 120 km/h, okamžitě stoupla spotřeba na 16.3 kWh/100km (průměrná rychlost 58 km/h).
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?

Příspěvekod Turbo » úte 08. zář 2020 9:37:47

Josef píše: Já jsem jezdil nedávno s BMW i3 120 Ah po okreskách a městem za 14.5 kWh/100 km


Josef píše:Co se týká spotřeby, byla velmi slušná a dalo se jezdit město a okolí kolem 11-12 kWh/100 km


Nejdřív si to ujasněte :)
A měl jste půjčené "s"ko, to má větší a širší kola než klasika, což se samozřejmě do spotřeby promítne, klasická verze pojede za míň.
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?

Příspěvekod Havrla » úte 08. zář 2020 10:09:38

Jezis marja lidi budte trochu soudni....
On se ptal, kolik ujede pri 130km/h a ze je novacek...
A vy do nej cpete hitparadu ecorelly kterou jste pilovali nekolik let co s tim jezdite :-)

Napiste mu realisticky data... klidne se mu muze stat to co me, pojede a naproti mu bude foukat vychrice a bude rad ze pojede 90km/h a nekam dojede.
Proste pesimisticky 120km, realisticky 160, a idealisticky to co pisou panove z ecorelly :-) pri 110km/h
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?

Příspěvekod Josef » úte 08. zář 2020 10:12:21

Taky umím jezdit s Nirem za málo (až pojedu zpět, tak to bude o 30% horší), ale to jsou couračky, reálná spotřeba co ukazuje auto je 13,8 kWh v létě, až přijde zima ustálí se to na ročním průměru nějakých +/- 15 kWh/100 km. Když jsem jel před časem s i3 60 Ah, tak jsem byl rád, že jsem z centra Prahy dojel max 110 km/h s nějakou rezervou 15 km do Vystrkova při jarních teplotách kolem 20°C.

Pamatuju jak kolega Havrla na začátku psal, že jezdí 14-15 kWh/100 km a jak mu přijde nesmysl jezdit za 10 kWh/100km co se zde občas uvádí, jak to má dnes nevím :)
Přílohy
20200908_093932.jpg
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?

Příspěvekod Turbo » úte 08. zář 2020 10:33:52

To je svatá pravda, já po městě začínal na 16kWh :lol:

Ale na druhou stranu na ustálené jízdě po dálnici není moc trénovat.
dort
Příspěvky: 83
Registrován: ned 03. bře 2019 21:08:37

Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?

Příspěvekod dort » úte 08. zář 2020 11:54:39

Tak pokud chce jet 130 km/h pak max 100 km a tady je jádro "pudla" - bože, přeci není problém si auto v Čr půjčit a zkusit a díky tomu pochopit, že při 90 km/h mezi kamióny dojedu skor 200 km a při 130 km/h jsme KO po 100 km (záměrně přeháním, ale snad to bude pochopitelné)! A ještě ani nekomentuji výškový profil případné trasy ....

P.S. srovnávat se spotřebou v mínus deseti stupních je taky dost mimo "mísu - aktuálně je to bez topení i klimy, takže spotřeba jen "za jízdu"
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?

Příspěvekod Havrla » úte 08. zář 2020 16:48:32

Josef píše:Pamatuju jak kolega Havrla na začátku psal, že jezdí 14-15 kWh/100 km a jak mu přijde nesmysl jezdit za 10 kWh/100km co se zde občas uvádí, jak to má dnes nevím :)


No kolega Havrla s malou baterii s klaustrofobickym dojezdem jezdil do prace za 10kW/100km a z prace za 12kW/100km, pletouci se v pravem pruhu kamionum pod kolecka a doufajice ze ho nejankej neslisuje... jenom proto, kdyby nahodou musel po praci jeste dojet nakoupit nebo udelat druhou otocku do Prahy.
Ale ted co kolega Havrla prosel upgradem baterie, jezdi hezky v levem pruhu s provozem, do prace za 17kWh/100km a z prace a 18kWh/100km. Ma za to ze jeho elektricky vuz je jiste ten nejrychlejsi mezi Prahou a Benesovem a vyvraci tim obecnou vidanou famu, ze elektricke vozu jsou pomale a ostatnim se svoji pomalou jizdou pletou. Ma radost z toho, jak ostatni koukaji, ze s nimi dokaze drzet jizdni krok.

Takze za me by vyrobci nemeli udavat zavadejici radoby dojezd bez topeni v lete pri ecorelly s novou baterkou, ale realny dojezd po dalnici maximalni povolenou rychlosti. A nebo oboji , jako ma ropak spotreba ve meste, mimo, a pri 120km/h . Dojezd az XY km je hodnota uplne na prd, I3 mala nova baterka az 160km, na dalnici radoby 80km... .
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?

Příspěvekod Josef » úte 08. zář 2020 17:04:10

Jo to je klasika, pak s tím 94 Ah jezdí v zimě 80 km/h bez topení v kulichu a chlubí se dojezdem 200 km :) Myslím, že tahle tabulka z ev-database.org celkem sedí.
Přílohy
Snímek obrazovky 2020-09-08 v 17.05.32.png
Audi Q4 Sportback e-tron 50