Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?
Moderátor: Josef
Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?
OK.
Co přesně pro mě z uživatelského hlediska znamená tepelné čerpadlo ve výbavě? Jsem v tomhle laik, tak sorry za asi hloupý dotaz...
Co přesně pro mě z uživatelského hlediska znamená tepelné čerpadlo ve výbavě? Jsem v tomhle laik, tak sorry za asi hloupý dotaz...
Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?
Celkem významná úspora spotřeby topením a tím pádem samozřejmě prodloužení dojezdu, osobně bych EV bez TČ nekoupil.
Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?
Turbo píše:Celkem významná úspora spotřeby topením a tím pádem samozřejmě prodloužení dojezdu, osobně bych EV bez TČ nekoupil.
Souhlas a jen dodám, že další velice důležitá otázka je aktuální kapacita baterie .....
Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?
Aktuální kapacita baterie, tzn. mám říct prodejci? Výsledkem jsou procenta?
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?
Josef píše:Martin TM3 LR píše:Tak myslim ze do toho mam co mluvit s najetejma 60tis km a 150 km po dalnici pri 110km/h je uplne normalni.
Chápu, máte něco odježděno, kupec ne, ale na 75% baterie standard 150 km určitě není.
Taky chápu ale zrovna u i3 je na pohodu 10%-92% a dokonce já někdy 5%-92% ,takže v tu chvíli už je to skoro 90, není potřeba se toho bát
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?
Co jsem tak koukal, tak i3 nemá zásadní problém s úbytkem kapacity v 60Ah verzi ani kolem 100tkm, 94Ah na tom bude nepochybně lépe.
Ale zkusit to pro jistotu prověřit je to nejmenší:
Ale zkusit to pro jistotu prověřit je to nejmenší:
Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?
pempak píše:Aktuální kapacita baterie, tzn. mám říct prodejci? Výsledkem jsou procenta?
Je na to návod, jak se podívat na aktuální SOH baterie (tedy stav maximální kapacity baterie).
https://www.evolutionaustralia.com.au/h ... our-bmw-i3
Když jsem se díval u půjčeného v Praze i3 120 Ah s nájezdem 45 tis. km, byl jsem překvapený, že mělo prakticky nulový úbytek kapacity baterie.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?
Mám najeto 81tis km a kapacita je 28,7kW,tudíž ubytek 1kw od koupě.
Za mě super.
Za mě super.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?
Ahoj,
kupoval jsem v březnu i3 94 Ah v Mnichově r.v. 2018, takže zánovní, předpokládám že máte v plánu něco podobného a radši jsem vzal podvál, přece jenom, zkušenost nula a zůstat někde na dálnici se mi fakt nechtělo, možná srabárna, mám rád jistotu.
Ale pokud chceš kupovat v Německu a neumíš řeč, tak to možná nebude takové dobrodružství.
Při 110 km/h ujedu v poho 190 kiláků.
Hledal jsem taky nabíječky bez registrace, jsou u některých Aldi nebo Lidlu.
Jinak dobrá volba, jsem nadšen auto jo super, za 6 měsíců mám skoro 16 tis. km, tak držím palec.
kupoval jsem v březnu i3 94 Ah v Mnichově r.v. 2018, takže zánovní, předpokládám že máte v plánu něco podobného a radši jsem vzal podvál, přece jenom, zkušenost nula a zůstat někde na dálnici se mi fakt nechtělo, možná srabárna, mám rád jistotu.
Ale pokud chceš kupovat v Německu a neumíš řeč, tak to možná nebude takové dobrodružství.
Při 110 km/h ujedu v poho 190 kiláků.
Hledal jsem taky nabíječky bez registrace, jsou u některých Aldi nebo Lidlu.
Jinak dobrá volba, jsem nadšen auto jo super, za 6 měsíců mám skoro 16 tis. km, tak držím palec.
BMW i3 94 Ah 99000 km r.v.2018
Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?
Jako za me, kdyz pojedou ve dvou respektive ropakem tam, tak kdykoliv v nouzi mohou pouzit to nouzove nabijeci lano a s autem pohnout pripadne fakt i dobit rekuperaci ... takze neni duvod se bat ze nekde zustane.
Tak hura do toho.... dalsi sem
Havrla
Tak hura do toho.... dalsi sem
Havrla
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?
kubanec píše:Při 110 km/h ujedu v poho 190 kiláků.
Ještě čekám, kdy někdo napíše 250 km. Bjorn dělal test v Norsku, jel 200 km rychlostí 90 km/h a měl spotřebu 16.3 kWh/100 km, tedy s baterií 27-28 kWh dojezd 0-100% 165-171 km.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?
Tak jestli bylo -10°C, tak možná, ale na okreskách kolem 90km/h se dá jezdit kolem 12-13kWh, dálnice 110-130km/h je cca těch 16kWh, průměrně má i3 skoro o 1kWh menší spotřebu než Niro.
Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?
U testu Bjorna v minus 6°C byla spotřeba dokonce přes 20 kWh/100 km. Mimochodem další dva testy v USA při teplotách kolem 30°C ukázaly spotřebu kolem 17 kWh/100 km při 110 km/h. Já jsem jezdil nedávno s BMW i3 120 Ah po okreskách a městem za 14.5 kWh/100 km a jakmile jsem čtvrtinu 155 km trasy jel po dálnici 120 km/h, okamžitě stoupla spotřeba na 16.3 kWh/100km (průměrná rychlost 58 km/h).
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?
Josef píše: Já jsem jezdil nedávno s BMW i3 120 Ah po okreskách a městem za 14.5 kWh/100 km
Josef píše:Co se týká spotřeby, byla velmi slušná a dalo se jezdit město a okolí kolem 11-12 kWh/100 km
Nejdřív si to ujasněte
A měl jste půjčené "s"ko, to má větší a širší kola než klasika, což se samozřejmě do spotřeby promítne, klasická verze pojede za míň.
Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?
Jezis marja lidi budte trochu soudni....
On se ptal, kolik ujede pri 130km/h a ze je novacek...
A vy do nej cpete hitparadu ecorelly kterou jste pilovali nekolik let co s tim jezdite
Napiste mu realisticky data... klidne se mu muze stat to co me, pojede a naproti mu bude foukat vychrice a bude rad ze pojede 90km/h a nekam dojede.
Proste pesimisticky 120km, realisticky 160, a idealisticky to co pisou panove z ecorelly pri 110km/h
On se ptal, kolik ujede pri 130km/h a ze je novacek...
A vy do nej cpete hitparadu ecorelly kterou jste pilovali nekolik let co s tim jezdite
Napiste mu realisticky data... klidne se mu muze stat to co me, pojede a naproti mu bude foukat vychrice a bude rad ze pojede 90km/h a nekam dojede.
Proste pesimisticky 120km, realisticky 160, a idealisticky to co pisou panove z ecorelly pri 110km/h
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?
Taky umím jezdit s Nirem za málo (až pojedu zpět, tak to bude o 30% horší), ale to jsou couračky, reálná spotřeba co ukazuje auto je 13,8 kWh v létě, až přijde zima ustálí se to na ročním průměru nějakých +/- 15 kWh/100 km. Když jsem jel před časem s i3 60 Ah, tak jsem byl rád, že jsem z centra Prahy dojel max 110 km/h s nějakou rezervou 15 km do Vystrkova při jarních teplotách kolem 20°C.
Pamatuju jak kolega Havrla na začátku psal, že jezdí 14-15 kWh/100 km a jak mu přijde nesmysl jezdit za 10 kWh/100km co se zde občas uvádí, jak to má dnes nevím
Pamatuju jak kolega Havrla na začátku psal, že jezdí 14-15 kWh/100 km a jak mu přijde nesmysl jezdit za 10 kWh/100km co se zde občas uvádí, jak to má dnes nevím
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?
To je svatá pravda, já po městě začínal na 16kWh
Ale na druhou stranu na ustálené jízdě po dálnici není moc trénovat.
Ale na druhou stranu na ustálené jízdě po dálnici není moc trénovat.
Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?
Tak pokud chce jet 130 km/h pak max 100 km a tady je jádro "pudla" - bože, přeci není problém si auto v Čr půjčit a zkusit a díky tomu pochopit, že při 90 km/h mezi kamióny dojedu skor 200 km a při 130 km/h jsme KO po 100 km (záměrně přeháním, ale snad to bude pochopitelné)! A ještě ani nekomentuji výškový profil případné trasy ....
P.S. srovnávat se spotřebou v mínus deseti stupních je taky dost mimo "mísu - aktuálně je to bez topení i klimy, takže spotřeba jen "za jízdu"
P.S. srovnávat se spotřebou v mínus deseti stupních je taky dost mimo "mísu - aktuálně je to bez topení i klimy, takže spotřeba jen "za jízdu"
Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?
Josef píše:Pamatuju jak kolega Havrla na začátku psal, že jezdí 14-15 kWh/100 km a jak mu přijde nesmysl jezdit za 10 kWh/100km co se zde občas uvádí, jak to má dnes nevím
No kolega Havrla s malou baterii s klaustrofobickym dojezdem jezdil do prace za 10kW/100km a z prace za 12kW/100km, pletouci se v pravem pruhu kamionum pod kolecka a doufajice ze ho nejankej neslisuje... jenom proto, kdyby nahodou musel po praci jeste dojet nakoupit nebo udelat druhou otocku do Prahy.
Ale ted co kolega Havrla prosel upgradem baterie, jezdi hezky v levem pruhu s provozem, do prace za 17kWh/100km a z prace a 18kWh/100km. Ma za to ze jeho elektricky vuz je jiste ten nejrychlejsi mezi Prahou a Benesovem a vyvraci tim obecnou vidanou famu, ze elektricke vozu jsou pomale a ostatnim se svoji pomalou jizdou pletou. Ma radost z toho, jak ostatni koukaji, ze s nimi dokaze drzet jizdni krok.
Takze za me by vyrobci nemeli udavat zavadejici radoby dojezd bez topeni v lete pri ecorelly s novou baterkou, ale realny dojezd po dalnici maximalni povolenou rychlosti. A nebo oboji , jako ma ropak spotreba ve meste, mimo, a pri 120km/h . Dojezd az XY km je hodnota uplne na prd, I3 mala nova baterka az 160km, na dalnici radoby 80km... .
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?
Jo to je klasika, pak s tím 94 Ah jezdí v zimě 80 km/h bez topení v kulichu a chlubí se dojezdem 200 km Myslím, že tahle tabulka z ev-database.org celkem sedí.
Audi Q4 Sportback e-tron 50